Paliwo w oleju

Postprzez swistinioo » 31 gru 2012, 12:15

Ostatnio jak odpaliłem auto na benzynie to nie miało mocy i jechałem może max 40km/h, jeździłem autem dzień wcześniej i chodziło w "miarę normalnie" jak lekko depnąłem gazu to już mieliła, znaczy się lepiej chodziła niż na gazie (bardziej energiczna). Udało mi się zrobić układ paliwowy bo od jakiegoś roku nie działał i auto chodziło na samym gazie. Na niskich obrotach chodzi tak ja by na 3 cylindry praca jest nierównomierna obroty skaczą i dymi jak cholera. Wylałem olej z silnika bo stan zwiększył się ponad max i olej śmierdział benzyną.
Tłoka, pierścienie czy coś innego?
Dowiedziałem się że nowy tłok z pierścieniami stoi jakieś 200 zł a same pierścienie z 60 zł no to pewnie jeszcze doliczyć trzeba uszczelkę pod głowicę jakąś 100 i planowanie głowicy nawet nie wiem ile. I teraz tu mam pytanie czy kupić używany silnik czy remontować obecny bo jest jeszcze sprawa tego typu że nie wiem w jakim stanie są śruby mocujące silnik i nie wiem czy się nie zerwą przy próbie odkręcenia :(
Co sądzicie?

PS: Nie mogę oddać na złom bo nie jestem właścicielem auta. Dostałem to auto od szwagra bo on pojechał za granicę i dopiero jak wróci to będę mógł oddać :P
Początkujący
 
Od: 16 gru 2012, 17:24
Posty: 6
Skąd: Przeworsk
Auto: MAZDA 323 F BG 1991r 1.6 16v benzyna/gaz

Postprzez Buldi » 31 gru 2012, 16:04

Na moje średnio doświadczone oko, to pierścionki. Zamiast elegancko kompresować, to paliwo ucieka do oleju, przez co też jest dużo mniejsza moc (brak odpowiedniej kompresji itd). Ale z tym może ktoś bardziej doświadczony się wypowie.
Co do kupowania używanego silnika, powiem tylko tyle, że nie wiadomo na co trafisz... Rób remont, lepiej na tym wyjdziesz. Kupisz inny silnik i nie wiesz czy nie będzie w podobnym lub gorszym stanie.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 14 cze 2011, 21:55
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Auto: Niebieskie BG w Sedanie

Postprzez sebek-71 » 31 gru 2012, 23:46

Dokładnie zgadzam się z Buldim!!
Sprawdź dokładnie co mu dolega i wtedy zadecydujesz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1148 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR sedan

Postprzez swistinioo » 2 sty 2013, 20:06

Aktualnie staram się załatwić manometr, żeby sprawdzić ciśnienie w cylindrach
Początkujący
 
Od: 16 gru 2012, 17:24
Posty: 6
Skąd: Przeworsk
Auto: MAZDA 323 F BG 1991r 1.6 16v benzyna/gaz

Postprzez Marek 161BD081 » 2 sty 2013, 22:19

Zrób może na początek jakąś diagnostykę silnika.
Długie użytkowanie auta tylko na samym gazie nie jest dobre dla układu paliwowego.
Problem z nierówna pracą może mieć kilka źródeł: od nieszczelnych pierścieni (nie obstawiałbym tego) po uszkodzony układ sterujący praca silnika.
Nie napisałeś dokładnie jak auto zachowuje sie na lpg (masz zapewne instalację I lub II gen.) a to ważne jest.

Poza tym to uzupełnij proszę profil o swoją lokalizacje.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez lewy323s » 5 sty 2013, 17:58

A silnik na wtrysku czy na gaźniku?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez swistinioo » 7 sty 2013, 18:10

Mam instalację I gen. nie mogę sprawdzić jak auto działa na LPG bo mi się gaz skończył i nie mam jak dojechać żeby zatankować. Robiłem diagnostykę silnika i nie wyświetlają się żadne błędy. Zaraz po tym jak udało mi się odpalić auto (wtryski przeszły kąpiel ultradźwiękową w izopropanolu) auto chodziło normalnie chociaż wtryski nie trzymały paliwa(kapało z nich). Resztki paliwa wyjeździłem i po skończeniu paliwa zostawiłem auto i na 5-6h i zalałem paliwem. Zaraz po odpaleniu auto miało problem z obrotami między 2 a 3 tyś, a między 3 a 4tyś coś tam troszeczkę ciągnął, powyżej 4 tyś nie wszedł. Popatrzyłem na stan oleju i był ponad max. Wylałem olej i śmierdział benzyną. Teraz przestawiłem zapłon i przerwę na świecach i auto lepiej wchodzi na obroty szczególnie między 2 a 3 tyś, ale dalej dymi jak cholera i dalej zwiększa mi się stan oleju, stan wody jest taki jaki był.

Wtrysk wielopunktowy 16v SOHC
Początkujący
 
Od: 16 gru 2012, 17:24
Posty: 6
Skąd: Przeworsk
Auto: MAZDA 323 F BG 1991r 1.6 16v benzyna/gaz

Postprzez ROMAN-R87 » 28 sty 2013, 08:42

leja ci wtryski, jak masz mozliwosc to podmien listwe wtryskowa
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez rider143 » 31 sty 2013, 19:43

swistinioo napisał(a):Teraz przestawiłem zapłon i przerwę na świecach
Jak wyglądały te świece?
To, że paliwo przedostaje się do oleju to nie jest wina zużytych pierścieni tłokowych. W pierwszej kolejności wtryskiwacze benzyny tak jak kolega napisał wyżej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323