Problem po wymianie pompy paliwa 323 BG 1.8 SOHC 4WD

Postprzez Chojec » 3 sty 2013, 21:00

Witam
Mam problem z moja Mazda, moze ktos bedzie mi umial podpowiedziec jak go rozwiazac.
Mialem problem z pompa paliwa – nie wkrecal sie powyzej 4 tys, przy 1/3 paliwa w baku slabl na zakretach – objawy – przytarta pompa.
Zakupilem nowa – po zainstalowaniu pelna moc, krecenie do odcinki – tak jak powinno byc.
Ale problem pojawil sie po zgaszeniu i probie odpalenia na cieplym silniku – odpalal na chwile, chodzil jakby na 3 garach, po lekkim dodaniu gazu – gasł.
Na zimnym odpalil i znowu bylo dobrze.
Teraz juz niestety wogole nie moge go odpalic – tzn. odpala na zimnych i chodzi dopoki sie nie zagrzeje – ale jak tylko dotykam pedal gazu – zdycha.
Dodam jeszcze ze auto ma duzo nowych czesci (100% dzialajacych) tj.
-kable + swiece
-kopułka + palec rozdzielacza
-przeplywomierz
-filtr paliwa + filtr powietrza
-czyszczony z syfu zbiornik paliwa
Osobiscie przypuiszczam dwie rzeczy – regulator cisnienia paliwa albo cos z przepustnica (silnik krokowy)
Jesli ktos ma jakies sugestie albo pomysly – bede wdzieczny.
Początkujący
 
Od: 2 sty 2011, 06:16
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Tribute 3.0 4WD 2001r

Postprzez adriano2747 » 3 sty 2013, 21:41

kolego sprawdź metodą na diodę czy komputer ma błędy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez lestek_13 » 3 sty 2013, 23:17

a może coś nie tak z tą nową pompą.... jakie daje ciśnienie, masz jak sprawdzić ???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 22:11
Posty: 14
Skąd: Sokolów Małopolski
Auto: eFka, szybszej nie widziałem ;p

Postprzez Chojec » 4 sty 2013, 00:47

Slyszalem wlasnie ze dobrze by bylo sprawdzic cisnienie przed regulatorem i za – ale nie mam manometru :(
Co do sprawdzenia kodu bledow zakupilem diode 12V wlasnie szukam na forum jak to sie dokladnie sprawdza b(ktore piny laczyc i jak) bo teorii jak zdazylem zauwazyc jest pare:)
Początkujący
 
Od: 2 sty 2011, 06:16
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Tribute 3.0 4WD 2001r

Postprzez sebek-71 » 4 sty 2013, 01:14

Chojec napisał(a): bo teorii jak zdazylem zauwazyc jest pare:)

Nie kolego, teoria jest tylko jedna i prawidłowa.
viewtopic.php?f=117&t=124881
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Chojec » 4 sty 2013, 21:55

Witam
Zrobilem test diagnostyczny. Uzylem diody 12V bo nie dostalem rezystora ale podejrzewam ze na jedno wychodzi i po przekreceniu kluczyka w pozycje ON dioda pokazuje jeden dlugi sygnal.
Czyli jak dobrze rozumiem jest to kod

10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego

Czy to moze byc to?

P.S. Dobrze rozumiem ze dioda tylko raz pokazuje numer bledu ???
Początkujący
 
Od: 2 sty 2011, 06:16
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Tribute 3.0 4WD 2001r

Postprzez lewy323s » 4 sty 2013, 22:20

NIe. Jeden długi sygnał nie powtarzający sie to tylko początek nadawania. Jesli potem nic nie ma to nie ma błędów. Tylko ten rezystor to chyba po cos potrzebny...
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez Chojec » 4 sty 2013, 23:28

Nie wiem gdzie robilem blad bo po pierwsze kolega znalazl diode i rezystor oraz lepiej wpalem kabelek mostkujacy ale co najwazniejsze dioda zaswiecila sie jak wczesniej ciaglym sygnalem( czyli poczatek testu) i potem ciag sygnałow dajacy kod[b] 25 czyli

elektrozawor regulacji cisnienia

Czy to jest ta czarna kostka 3 pinowa przy przepustnicy?
i czy objawy czyli odpalenie silnika na pare sekund po czym "zdycha" zgadzaja sie?

Dopisano 4 sty 2013, 22:31:

P.S. Czy elektrozawor regulacji cisnienia to to samo co czujnik cisnienia paliwa? czyli ten grzybek na listwie wtryskowej?

Dopisano 5 sty 2013, 16:09:

Czy ktos moze mi podpowiedziec gdzie znajde elektrozawor regulacji cisnienia?
Początkujący
 
Od: 2 sty 2011, 06:16
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Tribute 3.0 4WD 2001r

Postprzez lestek_13 » 6 sty 2013, 16:41

najprawdopodobniej na poniższym obrazku jest to numerek 8...
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 22:11
Posty: 14
Skąd: Sokolów Małopolski
Auto: eFka, szybszej nie widziałem ;p

Postprzez Chojec » 21 sty 2013, 03:43

Problem rozwiazany!
Okazalo sie ze to nowa pompa paliwa padla...i podobno za ta cene to nie dziwne (ok 100zł)
Wstawilem poprzednia i auto normalnie jezdzilo co mnie zaczelo zastanawiac :)
Dodam ze po tym jak zdiagnozowalem blad 25 czyli elektrozawor regulacji cis usunalem go.

P.S. Czy mozliwe ze to padniety elektrozawor daje objawy jak padajaca pompa paliwa czy moze komputer przy wadliwej pompie pokazuje blad elektrozaworu???
Początkujący
 
Od: 2 sty 2011, 06:16
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Tribute 3.0 4WD 2001r

Postprzez lestek_13 » 22 sty 2013, 22:06

czyli moja diagnoza okazała się słuszna, a co do pytania to ja sądzę że komputer przy wadliwej pompie pokazuje błąd elektrozaworu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 22:11
Posty: 14
Skąd: Sokolów Małopolski
Auto: eFka, szybszej nie widziałem ;p

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323