8V vs. 16V

Postprzez dizzi » 28 kwi 2004, 23:08

czym to sie różni w codziennym uytku czy jakoś inaczej to ma wpływ na jazde po co jest 16 jak może by 8 oco chodzi jakby ?
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl

WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2003, 17:02
Posty: 641
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP

Postprzez luca » 28 kwi 2004, 23:12

Lepsze (dokładniejsze), dozowanie paliwa i odprowadzanie spalin w 16V. Teoretycznie lepsze wykorzystanie paliwa, a co za tym idzie jednostka jest oszczędniejsza i dynamiczniejsza.
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez marek » 28 kwi 2004, 23:37

ale 16V ma zawsze wyżej położony max moment obrotowy przez co jest mniej elastyczna od 8V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez kaktus » 29 kwi 2004, 20:34

Czym więcej zaworów tym lepiej bo jest szybsza i łatwiejsza wymiana spalin ze świerzą mieszanką paliwową a to daje większą moc hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2004, 22:12
Posty: 33
Skąd: Łódż
Auto: 323f

Postprzez Gr00bY » 29 kwi 2004, 22:33

Nie koniecznie 16v musi być mniej elastyczne niż 8v. Często jest tak samo elastyczne, a dużo mocniejsze na górze. Wszystko zależy co producent przewidział i jak wałkami zamieszał momentem obrotowym (u mnie jest 16v DOHC, a jest nawet elastycznie).
Potrzebne oponki albo całe autko? Priv....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2004, 12:24
Posty: 64
Skąd: W-wa (WU)
Auto: 626 GE FP, iVT

Postprzez Paweł » 29 kwi 2004, 23:43

FP i FS to bardzo elastyczne silniki, ale subiektywne odczucie jest takie, ze 8v jest elastyczniejsze od 16v. Zreszta jest to prawda, bo zwykle porownuje sie silniki o takich samych mocach i momentach, gdzie wartosci te dla 16v sa zwykle osiagane tylko na chwile i w gornym zakresie obrotow.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez xXx » 30 kwi 2004, 08:37

Potwierdzam to co pisze Tco i Marek...proponuję również używać stwierdzenia 2 lub 4 zawory na cylinder, bo w V6 czyli u mnie jest troszkę więcej niż 16 hehe.

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez marek » 30 kwi 2004, 20:22

Pisząc o tym że silniki z 4 zaworami na cylinder są mniej elastyczne miałem na myśli silniki standardowe tzn. bez zmiennych faz rozrządu itp. i o takiej samej mocy jak silnik 2 zaworowy. Silnik z 4 zaworami i o zmiennych fazach rozrządu może być elastyczniejszy niż 2 zaworowy.

PS. U nas Patryk są 24 zawory :) i 4 wałki rozrządu :) a nie jakieś tam "16V"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez majsterm » 30 kwi 2004, 22:04

a co sodzicie o 12v OHC???
GG# 706869<br>mazda 929, ambitna sztuka !!!<br><br>
<b>www.mazdaspeed.pl</b><br>
<b>www.streetracers.pl</b>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2004, 21:18
Posty: 96
Skąd: Aleksandria
Auto: Mazda 929 2.0i cupe

Postprzez Adam626GD » 3 maja 2004, 20:49

ja mam 12v OHC (FE), ale nie mam porownania do innego silnika np FE 8V. W kazdym razie jakos daje rade, mozna krecic na 6krpm, jest spoko. nie 16V ale tez i nie 8. dół imho słaby
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez xXx » 3 maja 2004, 21:39

Marek, 4 wałki to jest to......a tak na marginesie to ja wiedziałem o tym ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez marek » 3 maja 2004, 23:47

Marek, 4 wałki to jest to......a tak na marginesie to ja wiedziałem o tym


Wiem że wiedziałeś, tak sobie pisałem dla poprawienia humoru :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez majsterm » 4 maja 2004, 22:07

Adam626GD napisał(a):ja mam 12v OHC (FE),...., mozna krecic na 6krpm,


nawet do 8,5krpm sie krecą i nie jest źle, a fakt faktem to kopa mają dużo lepszego ja 8v!!! :D
GG# 706869<br>mazda 929, ambitna sztuka !!!<br><br>
<b>www.mazdaspeed.pl</b><br>
<b>www.streetracers.pl</b>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2004, 21:18
Posty: 96
Skąd: Aleksandria
Auto: Mazda 929 2.0i cupe

Postprzez Adam626GD » 4 maja 2004, 22:09

które się kręcą tak wysoko ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez xXx » 4 maja 2004, 22:27

Marku, wiesz ja wiem że Ty wiedziałeś że ja wiedziałem, ale napisałem to bo nie wiedziałem, że inni wiedzą, że ja wiem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez MarekS » 5 maja 2004, 00:07

a ja miałem FE 8 zaw. w wersji GT 120 KM. To mialo speeda.Potem był FE 12 zaw.bez rewelki ale ok.Tak na marginesie to mam jeszcze ten silnik 120 KM,stoi w garażu i czeka na lepsze czasy.146 tyś przebiegu.Mniam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2004, 23:44
Posty: 103
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 1.8i 16V GW '99+LPG,
Honda Legend Coupe 1991 , 3,2 6V + LPG

Postprzez Adam626GD » 5 maja 2004, 00:10

zaraz pewnie dostaniesz oferty kupna.
Na allegro sa sporzedawane silniki 2.0i 16V ale bnardzo drogo – okolo 2kPLN

Jesli masz silnik 120KM to powienien on mieć głowicę G czyli FG sie powinien nazywać. A co za motor?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez LoboAlien » 30 lip 2007, 05:15

Witam mam dylemat czytałem już troche postów ale dalej nie wiem czym różni sie silnik 1.6 8V od 16V. Hmm pokrywą silnika, rozrządem czy czymś innym. A jesli nie koniecznie na silniku musi pisac 16V to jak to rozpoznać. ?? Moze wkoncu ktos racjonalnie mi to napisze. Bo teksty w stylu ze nie ma silnikow 16V SOHC sa dla mnie dziwne skoro książka serwisowa mi wyarznie mowi ze DOHC to silnik 1.8 16V a reszta to SOHC. Wiec jak to jest z tymi silnikami, jak poznac 8V a jak 16V ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2006, 13:14
Posty: 450
Skąd: Wałbrzych
Auto: Była Mazda 323F 1.8 16V LPG BRC
Był Nissan Primera P12 1.8 LPG BRC
Jest .....

Postprzez Briareos » 30 lip 2007, 10:40

LoboAlien napisał(a):dalej nie wiem czym różni sie silnik 1.6 8V od 16V

Osiągami w górnym zakresie obrotów :) Wbrew powszechnym opiniom, "doły" mają niemal identyczne, tylko skrzynie zwykle inne i stąd różnice.

LoboAlien napisał(a):Bo teksty w stylu ze nie ma silnikow 16V SOHC sa dla mnie dziwne

Dla mnie też, kto tak twierdzi? W BG wszystkie 16V (oprócz BP, czyli 1.8) były na jednym wałku właśnie.

DOHC nie da się pomylić z SOHC – już to pisałem, ale się powtórzę: w DOHC świece wchodzą pionowo od góry, nie od boku, a sama pokrywa jest dużo większa. Wyraźnie widać gdzie są oba wałki, a jeśli masz wątpliwości to znaczy że patrzysz na pokrywę SOHC.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez ravi » 30 lip 2007, 10:43

A kto Ci kiedykolwiek pisal, ze nie ma 16V SOHC? W Twoim temacie w dziale Nasze Mazdy napisalem Ci juz tak lopatologicznie ze bardziej sie nie dalo, wraz z fotkami jednostek 1.6. Wszystkie 1.6 w 323f 1 generacji są SOHC i występują w wersjach 16V gaźnik, 16V wtrysk, 8V wtrysk. Przy kazdym 16V na pokrywie napisane jest 16-valve. Innej opcji nie ma.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323