323F BG przegrzewanie podczes jazdy

Postprzez monjan32 » 27 maja 2012, 22:56

moim zdaniem jest to malo realne ze w ukladzie chlodzenia sie jakis szlam odlozyl gdzyz tam non stop woda ma cyrkulacje i to z cisnieniem:) a ze kolega dotykal przewod od chlodznicy ten na dole to jest bardzo dobry test tylko tu chodzi o to czy ten przewod sie nagrzewa :) bo rozciagac to on sie nie powinien xD a przewodu u gory z chlodnicy hmmmm xD

wiesz powiem tylko tak... moim zdaniem takie objawy moga sie pojawic gdy wentylator nie kreci sie z prawidlowymi obrotami moze sie zalanczac za pozno na krotko :) czy cos w tym stylu.

Termostat moze sie nie otwiera do konca i cyrkulacja plynu silnik – chlodnica nie jest wystarczajacy;)

i trzecia opcja;) mozesz miec na przewodach z ukladu chlodzenia gdzies na trujnikach czy laczach delikatny przeciek;) i uklad bedzie sie zapowietrzal;) przez co silnik nie ma wystarczajacego chlodzenia.

Nasze madzie powinny sie same odpowietrzac przez zbierniczek wyrownawczy z tego co tak sie orientuje:) dlatego przy mniejszych predkosciach moze nie dochodzic do przegrzania ;) tylko przy wysokich predkosciach i obrotach bo silnik wtedy potrzebuje wiekszy obiek plynu przez co moze zasysac wiecej lewego powietrza do ukladu :)

nic innego mi do glowy nie wpada xD

U mnie w madzi sa tylko 2 opcje termostat sie nie otwiera do konca ;P lub tez mam gdzies delikatny wyciek bo co jakis czas musze dolewac plynu :P No ale jak wiadomo plyn z ukladu chlodzenia tez pparuje :) hehehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:15
Posty: 100
Skąd: Chorzów (Śląsk)
Auto: Mazda 323f 1.8 GT 1991r

Postprzez Bart0n » 27 maja 2012, 23:08

http://allegro.pl/liqui-moly-kuhler-rei ... 58378.html

myślę ,że to będzie równie dobre ;) ale lepiej poszukaj w sklepach bo na allegro wychodzi drogo no i trzeba czekać :)

A co syfu, w jakimś periodyku widziałem jak płukali passata wtedy piętnastoletniego, taki syf rdzawy wyleciał ,że aż sam miałem się zabrać do czyszczenia tego :D A w przypadku monjan32 równie dobrze może być UPG ;) paruje ale nie w takim stopniu ,że trzeba co chwilę dolewać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez wdowiii » 28 maja 2012, 00:06

Będę musiał skorzystać z dobroci kumpla aby mi kanału użyczył :D na 1 miejscu sprawdzę czy nie ma wycieków, jeśli wszystko będzie jak trzeba przeczyszczę chłodnicę. A znowu jak to nie zda egzaminu to będzie lekki psikus :D
Początkujący
 
Od: 27 maja 2012, 14:24
Posty: 24
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 323F BG 92r 1.6 16v

Postprzez patryk240 » 28 maja 2012, 14:11

Wyjmij chłodnice wsadź w jeden z otworów szlałf puść wode zobacz jak leci z drugiej strony i sam ocenisz czy jest zapchana przy okazji zostaw na noc z wodą z octem czy jakimś specyfikiem do czyszczenia rano wypłucz porządnie załóż zalej wodą na próbe, sprawdź czy się grzeje jeśli nie to spuszczaj wodę zalewaj płynem do układów chłodzenia bo woda powoduje tylko problemy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez monjan32 » 28 maja 2012, 17:45

Bart0n napisał(a):http://allegro.pl/liqui-moly-kuhler-reiniger-plukacz-chlodnicy-2699-i2355858378.html

myślę ,że to będzie równie dobre ;) ale lepiej poszukaj w sklepach bo na allegro wychodzi drogo no i trzeba czekać :)

A co syfu, w jakimś periodyku widziałem jak płukali passata wtedy piętnastoletniego, taki syf rdzawy wyleciał ,że aż sam miałem się zabrać do czyszczenia tego :D A w przypadku monjan32 równie dobrze może być UPG ;) paruje ale nie w takim stopniu ,że trzeba co chwilę dolewać.


Ja mam niewielki wyciek na trójniku ;) tak się poci delikatnie plyn ;P musze to zrobic ale narazie mam wazniejsza robote przy madzi to moze zaczekac;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:15
Posty: 100
Skąd: Chorzów (Śląsk)
Auto: Mazda 323f 1.8 GT 1991r

Postprzez patryk240 » 28 maja 2012, 19:59

monjan32 napisał(a):
Bart0n napisał(a):http://allegro.pl/liqui-moly-kuhler-reiniger-plukacz-chlodnicy-2699-i2355858378.html

myślę ,że to będzie równie dobre ;) ale lepiej poszukaj w sklepach bo na allegro wychodzi drogo no i trzeba czekać :)

A co syfu, w jakimś periodyku widziałem jak płukali passata wtedy piętnastoletniego, taki syf rdzawy wyleciał ,że aż sam miałem się zabrać do czyszczenia tego :D A w przypadku monjan32 równie dobrze może być UPG ;) paruje ale nie w takim stopniu ,że trzeba co chwilę dolewać.


Ja mam niewielki wyciek na trójniku ;) tak się poci delikatnie plyn ;P musze to zrobic ale narazie mam wazniejsza robote przy madzi to moze zaczekac;)

Pewnie masz na trójniku za kolektorem odrazu ci moge poradzić kup nowy trójnik bo u mnie zaciskanie opasek dawało chwilowy efekt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez wdowiii » 28 maja 2012, 20:11

Za chwilę będę wszystko oglądał. Obejrzę też ten trójnik. Jak zrobię to wszystko co mam zrobić to dam znać jaki jest efekt. :)
Początkujący
 
Od: 27 maja 2012, 14:24
Posty: 24
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 323F BG 92r 1.6 16v

Postprzez monjan32 » 29 maja 2012, 17:41

no na trujniku pod kolektorem sie skrapla delikatnie:) hehehe. przeloze poprostu z dawcy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:15
Posty: 100
Skąd: Chorzów (Śląsk)
Auto: Mazda 323f 1.8 GT 1991r

Postprzez wdowiii » 31 maja 2012, 12:25

u mnie był niedawno delikatny wyciek spod kopułki termostatu. Najlepsze jest to ze w tym zadupiu nie można nawet takiej uszczelki dostać! :D
Początkujący
 
Od: 27 maja 2012, 14:24
Posty: 24
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 323F BG 92r 1.6 16v

Postprzez patryk240 » 31 maja 2012, 15:29

wdowiii napisał(a):u mnie był niedawno delikatny wyciek spod kopułki termostatu. Najlepsze jest to ze w tym zadupiu nie można nawet takiej uszczelki dostać! :D

Nie przejmuj się u mnie w 40 tysięcznym mieście do mazdy trudno cokolwiek dostać wszystko na zamówienie a na szrotach rzadko kiedy coś z mazdy dostaniesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Bart0n » 31 maja 2012, 15:30

wdowii i doszedłeś w końcu co było nie tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez wdowiii » 5 cze 2012, 10:35

Przeczyściłem chłodnicę i jak na razie nic się nie dzieje. Wydaje mi się że to wszystko było spowodowane zapchaną chłodnicą i nie było odpowiedniego obiegu wody w układzie. Zobaczymy jak to będzie w przyszłości, w każdym razie dzięki wszystkim za pomoc. :)
Początkujący
 
Od: 27 maja 2012, 14:24
Posty: 24
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 323F BG 92r 1.6 16v

Postprzez Lukano » 12 cze 2012, 01:48

Dokleję się do tematu.
U mnie podobnie, choć nie wiem czy nie gorzej. Jak jeździłem spokojnie było OK.
dzisiaj mi się spieszyło, madzia dostała dobrze w piec, no i nagle widzę tylko parę spod maski :|
wywaliło mi połowę płynu, silnik się przegrzał, mam nadzieję, że uszczelki pod głowicą mi nie wydmuchało. poczekałem, ostudziłem, zalałem wodą i normalnie do domu przyjechałem.
I co teraz, termostat się przyblokował? chłodnica ciepła. Za to pompa wydaje jakieś dziwne dźwięki ;)
mnie się zdaje, że chyba jednak się kończy. chłodnica prawie nowa.
kto wymieniał pompę w GT? trzeba w końcu rozpinać rozrząd?
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez monjan32 » 2 lip 2012, 20:02

O ile pamietam to pompa wody jest pod rozrzadem i chyba trzeba rozbierac ale glowy sobie nie dam uciac bo juz dawno robilem :D

U mnie w kazdym razie sie grzalo przy wyzszych obrotach jak dawalem czadu przy wiekszych obciarzeniach sie grzala GTeka moja wczoraj przysiadlem rozkrecilem termostat sprawdzilem i okazalo sie ze uchyla sie jakies 2 czy 3 mm tylko wymienilem poskladalem na silikonie na wys temp i nie cieknie i nie grzeje sie wiec sprawdz terme tez a koszt maly :) w porownaniu z przegrzanym silnikiem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:15
Posty: 100
Skąd: Chorzów (Śląsk)
Auto: Mazda 323f 1.8 GT 1991r

Postprzez tekkenfan » 2 lip 2012, 20:37

Lukano napisał(a):kto wymieniał pompę w GT? trzeba w końcu rozpinać rozrząd?

Pompa wody sama w sobie napędzana jest tym samym paskiem co alternator ale żeby ją wymienić musisz zdjąć rolkę prowadzącą i napinającą rozrząd.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez wdowiii » 5 sie 2012, 20:38

Witam ponownie :)
Otóż jak wcześniej była mowa moja madzia nadal się przegrzewa, czyszczenie chłodnicy dało tylko chwilowy efekt... Nie pomogła nawet wymiana termostatu na ten, który otwiera się w 82 st. Najlepsze jest to ze gdy wymieniam co jakiś czas płyn, w sumie to teraz co trochę wodę zauważyłem, że gdy odpalę silnik z nową wodą, aby zapełnić układ, dosłownie po chwili pojawia się rdzawy osad w wodzie. Teraz zastanawiam się skąd może on się wydobywać. Czy blok jest cały usyfiony, czy z pompą jest coś nie tak albo chłodnica zaszła "grzybem".
P.S
Na przyszły tydzień planuję wymianę rozrządu i powiem żeby przepłukali blok. Zobaczymy, może coś pomoże.
Mam jeszcze inny problem... Ale to już w osobnym temacie. :) Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 27 maja 2012, 14:24
Posty: 24
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 323F BG 92r 1.6 16v

Postprzez sebek-71 » 6 sie 2012, 08:51

Rdzawy osad jest z powodu wody w układzie chłodzenia!Ustal szybko usterkę i wlej płyn, bo wszystko ci zardzewieje :)
Ja myślę, że po prostu kupiłeś auto już z przegrzanym silnikiem i niestety teraz masz problemy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1141 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez adriano2747 » 6 sie 2012, 17:19

Powiem tak albo gdzieś nieszczelność albo pompa niesprawna ewentualnie od przegrzania uszczelka pod głowica co objawia się śladami oleju w wodzie białym nalotem pod korkiem oleju i kopceniem na niebiesko. Jeżeli to wszystko wyeliminujesz to zalej na noc osobno chłodnie i osobno blok woda z octem powinno kamień i szlam wyczyścić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez wdowiii » 7 sie 2012, 18:11

Śladów oleju w wodzie nie ma, białego nalotu również nie ma, kopcić nie kopci, więc uszczelka to raczej nie będzie. :) Czy pompa to się okaże w przyszłym tygodniu po wymianie rozrządu. Będę musiał właśnie zalać i zobaczymy co z tego będzie :) Miejmy nadzieje, że wszystko wróci do normy :)
Początkujący
 
Od: 27 maja 2012, 14:24
Posty: 24
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 323F BG 92r 1.6 16v

Postprzez adriano2747 » 8 sie 2012, 20:53

Sorki tak dziś myślałem że jakby to była pompa to na wolnych obrotach też by się madzia grzała (brak obiegu płynu) ale nigdy nie wiadomo obstawiam 60% chłodnica do pupy 40% pompa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323