Spalanie naszych mazd -323/323F
1992
1.6 16v
14-16 litrów
Tragedia. Dziennie robię 30-40 km i muszę tankować co tydzień za 150 zł. Doradźcie coś panowie bo trzeba będzie zorganizować akcję "Paliwo dla Shamana – i Ty możesz zatankować".
Przejrzałem co nieco. Naprawiłem blokujące około (samoregulator nie odpuszczał) , obejrzałem filtr powietrza (do wymiany) ale to nic nie pomaga. Po prostu paliwo ucieka w oczach. Styl jazdy też odpada – jeżdżę jak emeryt odkąd zauważyłem problem. Biegi zmieniam przy 2 tys obr , nie przekraczam 90 km/h itp. Co mogę jeszcze zrobić? Wiem że przepływomierz i sonda lambda mają wpływ na spalanie – pytanie brzmi jak się upewnić że to wina jednego z tych elementów?
1.6 16v
14-16 litrów
Tragedia. Dziennie robię 30-40 km i muszę tankować co tydzień za 150 zł. Doradźcie coś panowie bo trzeba będzie zorganizować akcję "Paliwo dla Shamana – i Ty możesz zatankować".
Przejrzałem co nieco. Naprawiłem blokujące około (samoregulator nie odpuszczał) , obejrzałem filtr powietrza (do wymiany) ale to nic nie pomaga. Po prostu paliwo ucieka w oczach. Styl jazdy też odpada – jeżdżę jak emeryt odkąd zauważyłem problem. Biegi zmieniam przy 2 tys obr , nie przekraczam 90 km/h itp. Co mogę jeszcze zrobić? Wiem że przepływomierz i sonda lambda mają wpływ na spalanie – pytanie brzmi jak się upewnić że to wina jednego z tych elementów?
- Od: 4 maja 2012, 21:01
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323 F BG 1.6 1992
Najlepiej zmieniać bieg przy 3 tyś. to nie diesel przeciążasz silnik..... Sonda lambda, stare świece, przewody, kopułka, aparat zapłonowy, przepływomierz. to elementy które mogą być odpowiedzialne za spalanie. Aha przede wszystkim dioda i zworka w dłoń i "mrugaj" błędy. 
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
Oczywiście kolego tu masz wyjaśnione: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=99250&hilit=kody+b%C5%82%C4%99d%C3%B3w

a tu masz objśnienia błędów : viewtopic.php?t=67424
a tu masz objśnienia błędów : viewtopic.php?t=67424
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
to wy naprawde jexdzic nie umiecie lub macie cos nie tak. Mi tyle wychodzi chodź miał bym się zesrać to inaczej nie wyjdzie . Dla przykładu cienko 700 rozwozenie pizzy pali mi max 6 litrów nie oszczedzam gdzie 2 włascicielowi pali 7 przy spokojniej jeździe ?
Nie używam eco drajvingu po prostu jade .
- Od: 6 wrz 2011, 21:59
- Posty: 92
- Skąd: wawa józefów
323 GT 1.8 DOHC 128KM
Miasto na względnym bucie 10.8l/100 jestem pozytywnie zaskoczony
Miasto na względnym bucie 10.8l/100 jestem pozytywnie zaskoczony
- Od: 13 maja 2011, 15:57
- Posty: 146
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323 BG GTX '90
Focus MK1 1.8 TDDi '00
Fedor napisał(a):323 GT 1.8 DOHC 128KM
Miasto na względnym bucie 10.8l/100 jestem pozytywnie zaskoczony
Ładny wynik
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
Moja Mazda 1.3 16v na trasie pali 6-7 l/100 km,a rekord to 4,8 l/100 km. Po mieście jak ją gonie spokojnie pali 10 l/100 km. Także wahania są spore,no ale jestem zadowolony ze spalania
. Pozdro!
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
- Od: 14 paź 2011, 20:28
- Posty: 5
- Skąd: Namysłów
- Auto: Mazda 323 BG 1.3 '94
Mazda 323F BG GT 1.8 DOHC 16V 128km.
Instalacja LPG sekwencyjna STAG 4 plus.
Reduktor AC R01 + wtryskiwacze AC.
Jazda cały czas agresywna.
Spalanie 10,25l/100km

Instalacja LPG sekwencyjna STAG 4 plus.
Reduktor AC R01 + wtryskiwacze AC.
Jazda cały czas agresywna.
Spalanie 10,25l/100km


- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
djakob napisał(a):Jazda cały czas agresywna.
Spalanie 10,25l/100km
Nie ciesz się tak
Jak na prawdę jazda agresywna to jak będziesz u gazownika po przebiegu 1000 km niech sprawdzi czy nie jeździsz na ubogiej
u mnie:(nowe przewody, swiece,kopułka, palec, olej zmieniaby 2 tygodnie temu, filtry, nowiutka sonda lambda DENS, ciśnienie w kołach sprawdzane co 2 tygodnie, hamulce nie trzymają
10,7 LPG w 100% miasto przy normalniej jeździe, spadło chyba z 13.
Co jak co, BP jest dobrym silnikiem, w miarę mocnym, ale nigdy nie był i nie będzie ekonomicznym.
323 BG 1.7 diesel: trasa 750-800km, miasto/trasa 650km
323 BG GT miasto 400-450km
323 BG GT miasto 400-450km
- Od: 13 maja 2011, 15:57
- Posty: 146
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323 BG GTX '90
Focus MK1 1.8 TDDi '00
djakob napisał(a):Mazda 323F BG GT 1.8 DOHC 16V 128km.
Instalacja LPG sekwencyjna STAG 4 plus.
Reduktor AC R01 + wtryskiwacze AC.
Jazda cały czas agresywna.
Spalanie 10,25l/100km![]()
Przejechane 3,5kkm i spalanie nie wrosło
Przy względnym bucie 10,2l/100km
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
lewy323s napisał(a):A jaki udział autostrady, a ile krajowe w tych 80km trasy i mówimy o PB czy o gazie?
Bennego BG na czystej lata
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2995 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Mazda 323 BG 1.7 Diesel PN
Trasa – spokojnie (90-100 km/h) 4,6 l
! Uwaga: Biodiesla. W mieście zimą nigdy nie przekroczyłem 7,5 L, nie koniecznie ekonomicznie
Ogólnie mam dość tego auta za niski komfort jazdy ale rekompensuje to wszystko spalaniem
Trasa – spokojnie (90-100 km/h) 4,6 l

Ogólnie mam dość tego auta za niski komfort jazdy ale rekompensuje to wszystko spalaniem
- Od: 24 lip 2010, 13:00
- Posty: 43
- Skąd: Łódź
- Auto: Była323 BG 1.7 D 1990r.
Jest Volvo V40 1.9 TD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości