Błąd 03, wielka niewiadoma [323F BG] rozwiązane

Postprzez cobiiv » 26 maja 2012, 00:52

Witam,
przed wczoraj, mierzyłem napięcie na sondzie Lambda. Sonda całkiem ok, ale czasem wychodziło ponad 1Volt, aczkolwiek ciężko stwierdzić moim multimetrem. Po podpięciu z powrotem, sprawdziłem błędy komputera i wyskoczyło mi 03. Po skasowaniu wielokrotnym, błąd powraca.

Czy ktoś z was miał już z tym problem? Pytanie się już przewijało na forum, ale odpowiedzi nie było.

Wg. rozpiski jest to: Czujnik położenia wału / Czujnik temp. silnika*.
Czujnik położenia wału raczej odpada, bo gdy miałem uszkodzony aparat zapłonowy to maiłem błąd 02.

pozdrawiam :)
Ostatnio edytowano 13 cze 2012, 17:43 przez cobiiv, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 17:54
Posty: 142
Skąd: Poznań/ Luboń
Auto: Mazda 323F BG, 1,6 16V, 1995
szmaragdowa :D

viewtopic.php?f=312&t=121896

Postprzez cobiiv » 28 maja 2012, 23:15

Dodatkowo dziś zaobserwowałem następując objawy:

-na luzie jak stoję na światłach na rozgrzanym silniku, obroty potrafia spaść z 800 na 500 i wtedy zaczyna drżeć i wracają do normy( nie włączam dodatkowej elektryki w tym momencie), jeszcze miesiąc temu tak nie było
– podczas jazdy delikatnie czuć jakby szarpniecie, czasem na 2, czasem na 5 biegu, przy przyspieszaniu.

Dziś mechanik sprawdził sondę i działa w prawidłowym zakresie.

Ma ktoś pomysł co to za błąd 03?

pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 17:54
Posty: 142
Skąd: Poznań/ Luboń
Auto: Mazda 323F BG, 1,6 16V, 1995
szmaragdowa :D

viewtopic.php?f=312&t=121896

Postprzez adriano2747 » 28 maja 2012, 23:30

Co do objawów to obstawiam padający aparat zapłonowy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez rajtkezjusz » 28 maja 2012, 23:46

wg autodata :
problem:czujnik położenia wałka rozrządu -brak sygnału
przyczyna:uszk. wiązka przewodów,zanika zasilania czujnika,uszk. czujnik

a błąd 02 to czujnik obr. wału korbowego/czujnik liczby obrotów-to chyba w aparacie jest
rajtkezjusz
 

Postprzez cobiiv » 29 maja 2012, 00:11

adriano2747 napisał(a):Co do objawów to obstawiam padający aparat zapłonowy

No aparat niedawno wymieniałem (aczkolwiek nie na nowy) wtedy był błąd 02 i to czujnik Halla

rajtkezjusz napisał(a):wg autodata :
problem:czujnik położenia wałka rozrządu -brak sygnału
przyczyna:uszk. wiązka przewodów,zanika zasilania czujnika,uszk. czujnik


o coś nowego, dzięki. A gdzie jest takowy czujnik w BG?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 17:54
Posty: 142
Skąd: Poznań/ Luboń
Auto: Mazda 323F BG, 1,6 16V, 1995
szmaragdowa :D

viewtopic.php?f=312&t=121896

Postprzez rajtkezjusz » 29 maja 2012, 00:19

niestety nie ma rysunku,jest tylko opis błędu i tyle
Obrazek

coś podobnego chyba
rajtkezjusz
 

Postprzez rajtkezjusz » 29 maja 2012, 00:26

cobiiv napisał(a):No aparat niedawno wymieniałem (aczkolwiek nie na nowy) wtedy był błąd 02 i to czujnik Halla


hallotron-czujnik halla:do pomiaru wielkości innych niż elektryczne, np. kąt obrotu (na części wirującej zamocowany jest magnes współpracujący z nieruchomym hallotronem),
rajtkezjusz
 

Postprzez cobiiv » 29 maja 2012, 00:32

rajtkezjusz napisał(a):niestety nie ma rysunku,jest tylko opis błędu i tyle
Obrazek

coś podobnego chyba


dzięki! tyle, że gdzie ja tego mam szukać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 17:54
Posty: 142
Skąd: Poznań/ Luboń
Auto: Mazda 323F BG, 1,6 16V, 1995
szmaragdowa :D

viewtopic.php?f=312&t=121896

Postprzez rajtkezjusz » 29 maja 2012, 00:50

zapewne w okolicach wałka rozrządu-,moze yard cos ma-on ma takie serwisówki z fotami,wychodzi mi na to,żę ten czujnik ma magnes ,a na wałku tez cos musi byc i sie "widzą" tutaj masz przykład z opla :http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/porady/vb_czujnikw.html
rajtkezjusz
 

Postprzez cobiiv » 29 maja 2012, 00:55

ok dzięki wielkie, jutro będę szukał, myślał, kombinował.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 17:54
Posty: 142
Skąd: Poznań/ Luboń
Auto: Mazda 323F BG, 1,6 16V, 1995
szmaragdowa :D

viewtopic.php?f=312&t=121896

Postprzez cobiiv » 30 maja 2012, 20:43

No ok, podobno w BG nie ma czujnika położenia wału.
także lipa, bo pomysłów nie mam.
Dziś jechałem i znów czasami szarpał przy przyspieszaniu.

nie mam pomysłu co to może być z błąd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 17:54
Posty: 142
Skąd: Poznań/ Luboń
Auto: Mazda 323F BG, 1,6 16V, 1995
szmaragdowa :D

viewtopic.php?f=312&t=121896

Postprzez rajtkezjusz » 30 maja 2012, 21:32

podalem jak podaje autodata pod kodem 03 i silnikiem 1,6 16V BG,teraz takie coś:
wg autodata -model BG to lata 91-94 silnik B6 ,moc ok 88 KM nie jest to model F bo tam była już w 94 BA i nie było silnika 1.6 ,kod 03-camshaft position (CMP) sensor -no signal /wiring,sensor supply voltage,CMP sensor (przetłumacz sobie proszę)
rajtkezjusz
 

Postprzez cobiiv » 1 cze 2012, 20:36

rajtkezjusz napisał(a):wg autodata -model BG to lata 91-94 silnik B6 ,moc ok 88 KM nie jest to model F bo tam była już w 94 BA i nie było silnika 1.6 ,

na allmazda.net, też jest tylko 323, bez "F" ale dane silnika i reszta się zgadza.

rajtkezjusz napisał(a):kod 03-camshaft position (CMP) sensor -no signal /wiring,sensor supply voltage,CMP sensor (przetłumacz sobie proszę)

czujnik pozycji rozrządu, brak sygnału. Yard mówi, że BG nie ma tego czujnika. No nic będę szukał dalej, nie zostawię tego.
rajtkezjusz, dzięki za info :)

Może w następnym tygodniu uda mi się podmienić aparat zapłonowy, żeby sprawdzić czy wtedy będzie wyskakiwał błąd.

Plan jest jeszcze, żeby wymienić czujnik temperatury który daje sygnał do kompa. Poczytałem forum i jest to możliwa przyczyna falowania na mocno rozgrzanym silniku i szarpania.

Na bieżąco będę informował, trzymajcie kciuki :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 17:54
Posty: 142
Skąd: Poznań/ Luboń
Auto: Mazda 323F BG, 1,6 16V, 1995
szmaragdowa :D

viewtopic.php?f=312&t=121896

Postprzez rajtkezjusz » 1 cze 2012, 22:36

kolega -teraz sobie tak przypominam-mial problemy z odpałem i obroty niestabilne w 626 GE-padnięty był czujnik temperatury-żaden błąd nie przychodził,ale mu zmierzył mechanik oporność czy voltarz i z tego wyszło,po wymianie ok
rajtkezjusz
 

Postprzez cobiiv » 2 cze 2012, 22:53

No jak po podmianie aparatu nic nie ruszy lepiej, to czujnik jest na drugim miejscu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 17:54
Posty: 142
Skąd: Poznań/ Luboń
Auto: Mazda 323F BG, 1,6 16V, 1995
szmaragdowa :D

viewtopic.php?f=312&t=121896

Postprzez cobiiv » 9 cze 2012, 12:33

Wszystko już wiadomo :) po podmiance aparatu wszystko cacy, bez błędów na kompie. Będę testował przez weekend jeszcze.

Błąd 03, czyli czujnik położenia wału lub coś podobnego. Ogólnie chodzi o jeden z dwóch czujników Halla w aparacie zapłonowym.

Reasumując, błąd 02 i 03, oznacza padający aparat, poprzez awarię czujników Halla.

dzięki wszystkim za pomoc! <spoko>

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 17:54
Posty: 142
Skąd: Poznań/ Luboń
Auto: Mazda 323F BG, 1,6 16V, 1995
szmaragdowa :D

viewtopic.php?f=312&t=121896

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323