ustawinie zaplonu- jak to zrobic

Postprzez mazda18 » 27 mar 2012, 21:59

witam mam problem z moja madzia(1,8 103KM 92") madzia miala przekladke silnika i na tym "nowym" silniku ma jakby mniej mocy, w sumie moze zle sie wyrazilem slabiej przyspiesza,
pierwszy problem to to ze jak zgasnie gdzies przypadkiem po przelaczeniu sie na gaz ciezko odpala
drugi zas to to ze slabo wkreca sie na obroty mam wrazenie ze ma opozniony zaplon, jak go przyspieszyc??
co moze byc wina tego ciezkiego odpalania?? dodam ze jak jest zimna, badz zgaszona normalnie z kluczyka pali na dotyk:)
Początkujący
 
Od: 23 lis 2011, 20:41
Posty: 24
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 6 2,0 141KM 2003r.

Postprzez tyla » 27 mar 2012, 22:10

Mam ten sam model co Ty i jesli z jakiegos powodu zgasnie mi auto podczas jazdy na LPG to tez gorzej odpalic w takiej sytuacji a gdy przed zgaszeniem silnika przelacze na benzyne i zgasze to wtedy odpala bez problemu – wydaje mi sie, ze jest to normalne, auto musi przed zgaszeniem wypalic gaz z ukladu dolotowego (jesli masz I lub II generacje LPG)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez benq323 » 28 mar 2012, 00:07

Koszt ustawienia w warsztacie to ok 100 zł a w takiej cenie kupisz też lampe stroboskopową na allegro, ktorą moze kiedyś jeszcze wykożystasz ;P
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez pawcio1017 » 28 mar 2012, 14:39

Zapłon ustawiamy przekręcając kopułkę w prawą lub lewą stronę. (Jak dobrze pamiętam to w prawo zapłon przyspieszamy). Prawidłowo zapłon ustawia się lampa stroboskopową. Można próbować delikatnie doregulować zapłon przesuwając po pare mm. kopułkę i sprawdzając czy silnik dobrze się wkręca na obroty i spada z nich przy gwałtownym dodawniu gazu.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez sebek-71 » 29 mar 2012, 08:14

Żeby ustawić zapłon, nie zapomnijcie wprowadzić auto w tryb serwisowy(zworka TEN-GND w gnieździe diagnostycznym) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez pawcio1017 » 29 mar 2012, 12:25

sebek-71 napisał(a):Żeby ustawić zapłon, nie zapomnijcie wprowadzić auto w tryb serwisowy(zworka TEN-GND w gnieździe diagnostycznym) :)


Skąd takie informacje? Nie pomyliłeś z ustaianiem wolnych obrotów? <oczko> Pierwsze słysze, może ktoś potwierdzić? :)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Hanczak » 29 mar 2012, 14:47

dokładnie, trzeba wprowadzić w tryb serwisowy :)
Moja była czerwona strzała
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 18:39
Posty: 75
Skąd: Zawiercie/Katowice
Auto: Było:323F BG '89 1.8 SOHC + SGI
Jest: PUG 206 GTI 2.0 138KM

Postprzez sebek-71 » 29 mar 2012, 16:30

pawcio1017 napisał(a):
Skąd takie informacje? Nie pomyliłeś z ustaianiem wolnych obrotów? <oczko> Pierwsze słysze, może ktoś potwierdzić? :)

Kolego zawsze, każdorazowe ustawianie, czy to zapłonu, czy obrotów, czy TPS-a, wiąże się z trybem serwisowym :D
Inaczej silnik będzie wracał do poprzednich ustawień, gdyż komp ich nie zapamięta...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez pawcio1017 » 29 mar 2012, 16:57

sebek-71 napisał(a):
pawcio1017 napisał(a):
Skąd takie informacje? Nie pomyliłeś z ustaianiem wolnych obrotów? <oczko> Pierwsze słysze, może ktoś potwierdzić? :)

Kolego zawsze, każdorazowe ustawianie, czy to zapłonu, czy obrotów, czy TPS-a, wiąże się z trybem serwisowym :D
Inaczej silnik będzie wracał do poprzednich ustawień, gdyż komp ich nie zapamięta...


Noo to akurat wiem, z tym że wydawało mi sie że zapłon jest ustawiany "mechanicznie" i ECU nie ma możliwości "przesunięcia sobie kopułki" :) Ale OK, w taki razie dobrze wiedzieć. Człowiek uczy się przez całe życie :)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

PostTen post został usunięty przez mazda18 30 mar 2012, 21:05.

Postprzez mazda18 » 30 mar 2012, 21:08

dzieki za info
mam jeszcze jedno pytanko co do tego zaplonu... czy duze spalanie moze byc przyczyna opoznionego zaplonu?? spalanie w granicach 13 litrow w ekonomicznej jezdzie
Początkujący
 
Od: 23 lis 2011, 20:41
Posty: 24
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 6 2,0 141KM 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323