Problem z hamulcami Prosze o pomoc

Postprzez kamilek2191 » 16 mar 2012, 01:50

Witam otóż mam taki problem wlasnie jestem po swapie niegdys autko 323F bg 1.6 8V a teraz wlozylem silniczek 1.8DOHC 16V i problem polega na wyhamowaniu otoz chcialbym wlozyc z przodo wieksze tarcze tzn. od modelu 323F BG GT (maja wieksza powieszchnie tarcia klocka) tylko czy mi wejda bez problemowo te tarcze do tej ramy z 1.6 chodzi o mocowania czy tez piasta nie bedzie pasowac od klockow??? bardzo prosze o pomoc :) i jeszcze 1 male pytanko z jakiego modelu pasuja tarcze na tyl tez z GT bo niestety mam bebnowe i czy wtedy musze zmieniac cale tyne zawieszenie? Z gory dzieki za odp :] Wole dmuchac na zimne bo rozgonic sie jest latwo a wyhamowac .... :P (JEZELI TEMATY BYL WALKOWANY PROSZE O LINKI) :D
Początkujący
 
Od: 16 mar 2012, 00:12
Posty: 12
Auto: 323F BG GT ^^
323F BG ^^

Postprzez patryk240 » 16 mar 2012, 02:00

pod tarcze bg gt musisz zmienić chyba zwrotnice z zaciskami koła minimum 14"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez kamilek2191 » 16 mar 2012, 02:14

A trzeba bedzie zmieniac i caly [waaaco?] czy zaciski od 1.8DOHC podejda pod 1.6 razem z tarcza chodzi mi o mocowania zebym nie mial potem niespodzianek :P
Początkujący
 
Od: 16 mar 2012, 00:12
Posty: 12
Auto: 323F BG GT ^^
323F BG ^^

Postprzez patryk240 » 16 mar 2012, 11:03

to już musi wypowiedzieć się ktoś kto wie na 100% ja wiem tylko że są większe w GT <zawstydzony>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez kamilek2191 » 16 mar 2012, 12:45

a nie wiesz moze jak wyglada zalozenie tarczowych na tyl :)???
Początkujący
 
Od: 16 mar 2012, 00:12
Posty: 12
Auto: 323F BG GT ^^
323F BG ^^

Postprzez patryk240 » 17 mar 2012, 12:26

Z tego co mi się wydaje trzeba zmieniać całe mocowania napewno linki hamulcowe pewnie i przewody elastyczne ale ja nie robiłem tego ale raczej jest to nie opłacalne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez mchabeusz » 17 mar 2012, 23:38

musisz zmienić zwrotnice i przednia cześć zacisku lub cały zacisk no i kola 14

przednia cześć zacisku jak rozbierzesz zacisk na 2 części będziesz miał jedna z tłoczkiem a druga ta co klocki w niej siedzą to właśnie ta. Jest ona wyższa i tarcza nie będzie tarła właśnie o ta cześć oraz klocki od 1.6 16V pasują idealnie

co do tylu to na pewno zwrotnica i linka od ręcznego na razie dokładnie nie wiem czy coś jeszcze bo czekam na pogody by się zabrać za tylne hamulce
Idziemy po zwycięstwo i chwalę plus
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.

Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT
Obrazek
By mchabeusz at 2011-12-04
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 13:15
Posty: 122
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323f BG

PostTen post został usunięty przez kamilek2191 18 mar 2012, 03:37.
Powód: Błąd

Postprzez kamilek2191 » 18 mar 2012, 03:39

Dzienx a zwrotnica z 323F bg GT pasuje idealnie pod rame z 323f bg 1.6??? i czy w mx3 sa takie same zwrotnice jak w GT? Pozdro :)
Początkujący
 
Od: 16 mar 2012, 00:12
Posty: 12
Auto: 323F BG GT ^^
323F BG ^^

Postprzez kamilek2191 » 18 mar 2012, 03:42

patryk240 napisał(a):Z tego co mi się wydaje trzeba zmieniać całe mocowania napewno linki hamulcowe pewnie i przewody elastyczne ale ja nie robiłem tego ale raczej jest to nie opłacalne


Moze nieoplacalne ale chodzi o hamowanie z bebnowymi ciezko mi to idzie :D a wiesz poprzednia MADZIA mialem porzadna krakse i wole miec git hamulce :D:D:D
Początkujący
 
Od: 16 mar 2012, 00:12
Posty: 12
Auto: 323F BG GT ^^
323F BG ^^

Postprzez Hanczak » 18 mar 2012, 05:58

powiem Ci, że auto z w pełni sprawnymi hamulcami przód tarcze+tył bębny zatrzymuje się bardzo przyzwoicie tak więc nie wiem czy jest sens takiej inwestycji :)
Moja była czerwona strzała
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 18:39
Posty: 75
Skąd: Zawiercie/Katowice
Auto: Było:323F BG '89 1.8 SOHC + SGI
Jest: PUG 206 GTI 2.0 138KM

Postprzez mchabeusz » 18 mar 2012, 08:23

Zwrotnica od gt pasuje idealnie tylko sprawdź jaki masz sworzen wahacza bo wychodziły 2 wersje
Co do mx-a nie wiem ale podwozie maja takie same wiec powinno pasować
Idziemy po zwycięstwo i chwalę plus
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.

Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT
Obrazek
By mchabeusz at 2011-12-04
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 13:15
Posty: 122
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez kamilek2191 » 18 mar 2012, 14:50

Mam sworzen ^^ oki to dzis poszukam tarcz n przod po zalozeniu zobacze efekt hamowania jezeli bedzie nadal niezadowalajacy to kupie tarcze na tyl :D
Początkujący
 
Od: 16 mar 2012, 00:12
Posty: 12
Auto: 323F BG GT ^^
323F BG ^^

Postprzez adriano2747 » 18 mar 2012, 21:42

Kolego sprawdź najpierw stan bębnów z tyłu okładziny itd. potem testuj. pozdr. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez patryk240 » 18 mar 2012, 22:01

Hanczak napisał(a):powiem Ci, że auto z w pełni sprawnymi hamulcami przód tarcze+tył bębny zatrzymuje się bardzo przyzwoicie tak więc nie wiem czy jest sens takiej inwestycji :)

Dokładnie!! Doprowadziłem cały układ do porządnego stanu, na przodzie prowadnice chodzą elegancko na tyle cylinderki nowe i też elegancko chodzi i wszystko ładnie hamuje ręczny tak samo :D Oczywiście mam dobre tarcze klocki szczęki. U matki w citroenie ostatnio robiłem ręczny to nawet na starych już prawie do blach zużyte szczęki (złe szczęki kupiłem i musiałem stare założyć) ręczny zawsze łapie wystarczyło wymienić linke jedną a drugą przesmarować. PAMIĘTAJ PROWADNICE MUSZĄ CHODZIĆ ELEGANCKO !!! <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez kamilek2191 » 25 mar 2012, 14:34

no to tak jak mowicie to jako pierwsze posprawdzam ale tarcze na przód i tak nowe musza byc :/ dluga trase mialem a klocek poszedl i z tarczy sie zrobil papier scierny :P a toczyc nie ma za bardzo co :D juz lepiej nowe :D THX i pozdro :D
Początkujący
 
Od: 16 mar 2012, 00:12
Posty: 12
Auto: 323F BG GT ^^
323F BG ^^

Postprzez kamilek2191 » 25 mar 2012, 14:39

Jeszcze jedno pytanko jakiej firmy kupic najlepiej przednie tarcze, klocki oraz [jakie?] szczeki :)
Początkujący
 
Od: 16 mar 2012, 00:12
Posty: 12
Auto: 323F BG GT ^^
323F BG ^^

Postprzez Hanczak » 25 mar 2012, 16:28

ja kupiłem komplet TRW i sobie chwalę, jeden minus – troszkę głośne przy ostrym hamowaniu.
Moja była czerwona strzała
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 18:39
Posty: 75
Skąd: Zawiercie/Katowice
Auto: Było:323F BG '89 1.8 SOHC + SGI
Jest: PUG 206 GTI 2.0 138KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323