Niekrecacy rozrusznik

Postprzez Pepey » 5 gru 2005, 10:25

Witam ostatnio zdaryzlo mi sie cos przkyrego mianowicie, probuje odpalic auto, rozrsznik 2 razy zakrecil i koniec. Padl zupelnie. Tylko przy okazji dzieje sie cos dziwnego, gdy daje klucyzk w pozycje zaplon to przygasa mi swiatlo w aucie oraz wsyzstkie kontorlki z zegarkiem wlacznie, gdy krece kluczykiem slysze tylko cykanie, nic wiecej. Mam pytanie czy to sa objawy rozsypania sie rozrusznika (wyrobione szczotki), czy to moze cos z elektryka? a moze rozrusznik ma jakis bezpiecznik i stad ten spadek napiecia w aucie? aha auto na zapych idzie bez problemu wiec motor sprawny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Grzyby » 5 gru 2005, 10:41

Na mój gust to po prostu padł akumulator (skoro zakręcił a potem cisza i przygasają kontrolki).
Druga ewentualność to faktycznie mogą być szczotki.
Zacząłbym od naładowania baterii.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Marcin L » 5 gru 2005, 11:41

sprawdz klemy
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez Xionc » 5 gru 2005, 12:11

no tak, albo jest jakies zwarcie na rozruszniku i pobiera od cholery pradu przy załączeniu. albo akumulator ;)
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez TRIBUTE » 5 gru 2005, 13:18

Marcin L napisał(a):sprawdz klemy

Popieram <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez Pepey » 6 gru 2005, 15:12

aku raczej sprawne, nie bylo z nim problemow
Klemy dzisiaj sprawdze i oczyszcze.
chyba najprawdopodbniejsze jest zwarcie na rozruszniku...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez MartiniS » 6 gru 2005, 16:54

Skoro cyka to automat chce załączyć rozrusznik, więc akumulatora bym sie nie czepiał i grzebał raczej w samym rozruszniku, szczotki opuściły pewnie ten świat, albo jak piszecie gdzieś jest zwarcie ;)
Be yourself no matter what they say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 17:09
Posty: 179
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged

Postprzez Mav » 6 gru 2005, 21:27

Mi to wyglada na rozrusznik – zawiesil sie. Proponuje potraktowac go mlotkiem powinien odpalic ale sprawa i tak jest do zrobienia bo pozniej bedzie coraz gorzej.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez GofNet » 6 gru 2005, 22:46

Mav napisał(a):rozrusznik – zawiesil sie. Proponuje potraktowac go mlotkiem
Prymitywne, aaaale skuteczne. Doraźnie pomaga. Użyj gumowego młotka, aby nie uszkodzić obudowy rozrusznika metalowym młotkiem.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Matikarwos » 6 gru 2005, 23:10

Napewno szczotki w rozruszniku to samo miał kilka lat temu ojciec w R. Lagunie

POZDRAWIAM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sie 2004, 14:48
Posty: 10
Skąd: Łuków
Auto: R. Laguna II 1.9Dci '01
R. Grand Scenic 1.9 Dci '04

Postprzez Pepey » 7 gru 2005, 12:26

dziekuje wszystkim za odp dzis znajde chwile io go "zdiagnozuje" hehe jak po stuknieciu zakreci to wykrecam io daje do regeneracji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Mav » 7 gru 2005, 18:19

GofNet napisał(a):Użyj gumowego młotka, aby nie uszkodzić obudowy rozrusznika metalowym młotkiem.

GofNet nie przesadzasz czasem? Obudowa rozrusznika wykonana jest z bardzo porzadnego i grubego kawalka metalu. Osobiscie walilem w niego pare razy mlotkiem bynajmniej nie oszczedzajac i po wyjeciu nie bylo nawet sladu po uderzeniach. Wiec mysle ze mozna spokojnie walnac normalnym mlotkiem bez wiekszej dozy filozofii nad tym faktem. Mzoe to i prymitywne ale za to nie wymaga zadnych nakladow finansowych, mozna to zrobic w dowolnym miejscu (Pepey gdyz po tym fakcie jezeli sie okaze ze faktycznie byly to szczotki to mlotek musisz wozic ze soba gdyz z poczatku odpali jakies 5 – 6 razy a potem sie zawiesi znowu i pozniej ilosc odpalen bedzie sie zmniejszala az dojdzie do 1 walniecia na 1 odpalenie – oczywiscie jezeli tego nie nareperujesz) i jest zawsze skuteczne.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez GofNet » 7 gru 2005, 23:06

Mav napisał(a):Obudowa rozrusznika wykonana jest z bardzo porzadnego i grubego kawalka metalu.
Wiem, wiem. Mam w zapasie jeden, jakby co. Ale wiesz, jak jest. Niektórzy mają takie "szczęście', że od puszczenie bąka mogą zrobić dziurę w progach hahaha a co dopiero traktując rozrusznik młotem. Po prostu PZU...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Mav » 7 gru 2005, 23:50

W sumie masz racje czasem trzeba dmuchac na zimne bo taki rozrusznik to wbrew pozorom kosztowna sprawa :D . Nie wiem jak to wyglada w 1.3 ale w w 1.8 ten caly rozrusznik jest w takim miejscu ze i tak nie wepchnie sie tam gumowego mlotka na tyle duzego zeby jego uderzenia mogly odwiesic szczotki. Ja osobiscie uzywalem normalnego metalowego chyba 500 g i jak sie juz go wepchnelo tam z tylu to mialo sie gora 5 cm rozbiegu zeby przywalic w rozrusznik.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez GofNet » 8 gru 2005, 01:18

Rozrusznik do mojej Madzi niekiedy (zwłaszcza zimą) potrafi głośniej pracować. Dlatego też z pół roku temu zakupiłem na Allegro sprawny identyczny rozrusznik (z demobilu) za 39,99zł :). Pewnie do pozostałych modeli jest identyczny (Mitsubishi).
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Pepey » 8 gru 2005, 12:30

dobra juz mam pewnosc ze to rozrusznik. Bo wczoraj troche opukalem go obcegami (brak potrzebnego sprzetu, hehe jestem w miescie wktorym studiuje :) i zaczal inaczej cykac. Najwikesyz problem jest z tym co mowiliscie, ja nad rozrusznikiem mam parownik od instalki gaz. i tez nie mam za duzo miejsca. Ale dzis wezme przecinak ;) (jakis srubokret z w miare duzym uchwytem) przyloze uchwytem do rozrusznika i bede czym stukal moze sie uda. fajnie by bylo heheh.
Jeszcze raz dzieki za pomoc, jutro sie odzwe jak mi poszlo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Gustav » 8 gru 2005, 21:07

GofNet, tak na marginesie, ile razy kręci u Ciebie rozrusznik, zanim Ci mazda zapali? Bo u mnie, nie ważne, czy akumulator naładowany do pełna, czy nie, jakoś to tak długo trwa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2005, 20:39
Posty: 50
Skąd: Mińsk Maz.
Auto: Mazda 323F BG B6e

Postprzez Mav » 8 gru 2005, 22:04

Pepey zebysmy sie zrozumieli jego nie mozna puknac tylko jemu trzeba niemalze przywalic (oczywiscie z wyczuciem i precyzja). Takie lekkie pukanie to nie wiele sie zda. Jak mi sie zawieszal to mlotek 250 g nie wystarczyl trzeba bylo wziasc porzadny kawal mlotka najmarniej z 500 g i mu zasunac pare razy. Najlepiej pukac po wiekszym kawalku obwodu niz w jednym miejscu. WIec moze warto udac sie do narzedziowego po jakis mlotek albo od sasiada / kolegi pozyczyc ?
Gustav Mialem tak samo ze dosc dlugo i glosno krecil po wymianie szczotek wirnika i paru drobiazgow w srodku rozrusznika przy okazji jego remontu pali prawie natychmiast.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez GofNet » 9 gru 2005, 00:26

Gustav napisał(a):@GofNet:, tak na marginesie, ile razy kręci u Ciebie rozrusznik, zanim Ci mazda zapali?
To zależy od kilku czynników.

– Jak silnik jest ciepły, to po pierwszym przekręceniu – czyli od razu – odpala.
– Jak silnik jest zimny i jest lato, to również po pierwszym, może dwóch obrotach odpala.
– Gdy jest zima (mróz) i po nocy odpalam, to z 3-5 razy muszę zakręcić, aby poszedł.
– Jeśli jest zima i mam mało paliwa (rezerwa się świeci), to muszę pokręcić nawet do 10 razy, ale zazwyczaj radzę sobie z tym tak, że najpierw robię ze dwa obroty, a po kilku sekundach (na zapłonie) jeszcze raz przekręcam i po 2-4 obrotach silnik odpala.

Rozrusznik jeszcze nigdy mi się nie zawiesił, ale zwłaszcza zimą chodzi trochę twardo (nie miękko, gładko, tylko tak trochę głośniej, sztywniej).

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez MartiniS » 9 gru 2005, 00:42

No właśnie też zauważyłem u siebie, że w porównaniu z "Francuzem" to jakoś długo go na zimnym trzeba kręcić. Na ciepłym to za pierwszym obrotem...ale widać Mazda tak ma :)
Be yourself no matter what they say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 17:09
Posty: 179
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323