323 BG 1.8 GT błąd numer 25

Postprzez colin323gtr » 7 sty 2012, 17:55

Witam, przeszukałem całe forum, ale nie znalazlem nigdzie sensownej Odpowiedzi. Mianowicie wyswietla mi błąd nr 25 czyli zaworek PRC- prosze o dokladny opis gdzie on sie znajduje . Bardzo prosze o odpowiedz
Dudziński Rally Team
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 21:48
Posty: 26
Skąd: Olsztyn
Auto: 323 BG...Mały ale byk :)

Postprzez Michel » 7 sty 2012, 20:00

Chodzi o zawór regulacji ciśnienia paliwa, znajduje się na końcu szyny wtryskowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez colin323gtr » 7 sty 2012, 20:15

Chodzi o ten zawór który zamyka podcisnienie przy uruchamianiu ciepłego auta? I od niego bedzie pokazywało błąd??
Dudziński Rally Team
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 21:48
Posty: 26
Skąd: Olsztyn
Auto: 323 BG...Mały ale byk :)

Postprzez pawcio1017 » 8 sty 2012, 00:47

Odsyłam do lektury "Sam naprawiam Mazda 323" – na 100% było to opisane. Jak dobrze pamiętam nawet to chyba strona 80któraś albo 90któraś <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez colin323gtr » 9 sty 2012, 00:06

A ma to jakikolwiek wplyw na moc ?pozdrawiam
Dudziński Rally Team
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 21:48
Posty: 26
Skąd: Olsztyn
Auto: 323 BG...Mały ale byk :)

Postprzez Michel » 9 sty 2012, 17:03

Ma i to duży, gdy zawór nie trzyma odpowiedniego ciśnienia, to paliwo nie musi się męczyć, aby przeciskać się przez wtryskiwacz, tylko spokojnie wraca do baku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez Jacek176 » 10 sty 2012, 09:40

Michel napisał(a):Ma i to duży, gdy zawór nie trzyma odpowiedniego ciśnienia, to paliwo nie musi się męczyć, aby przeciskać się przez wtryskiwacz, tylko spokojnie wraca do baku.

Nie mówimy teraz o regulatorze ciśnienia paliwa tylko o elektrozaworku, którego zadaniem jest (w teorii) łatwiejszy rozruch ciepłego silnika. W praktyce to chyba nic nie daje i jest nie potrzebne.
Aczkolwiek jesli ECU wykrył błąd to mógł przejśc w tryb awaryjny (zwieksza dawke pliwa, cofa zapłon) i wtedy może to wpływać na moc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez pawcio1017 » 10 sty 2012, 17:31

Jacek176 napisał(a):
Michel napisał(a):Ma i to duży, gdy zawór nie trzyma odpowiedniego ciśnienia, to paliwo nie musi się męczyć, aby przeciskać się przez wtryskiwacz, tylko spokojnie wraca do baku.

Nie mówimy teraz o regulatorze ciśnienia paliwa tylko o elektrozaworku, którego zadaniem jest (w teorii) łatwiejszy rozruch ciepłego silnika. W praktyce to chyba nic nie daje i jest nie potrzebne.
Aczkolwiek jesli ECU wykrył błąd to mógł przejśc w tryb awaryjny (zwieksza dawke pliwa, cofa zapłon) i wtedy może to wpływać na moc.


Zapłonu chyba ecu sam przestawić "nie potrafi" bo nawet regulacja jest "mechaniczna" a nie elektronika. Ale to tylko moje przemyślenia <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Jacek176 » 10 sty 2012, 19:22

Cofać to akurat potrafi.
Można go nawet cofać "programowo" prostą świnką taką jak SMT6 :D Gorzej z przyspieszaniem, to już tylko mechanicznie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez colin323gtr » 10 sty 2012, 20:21

No dobrze, a mam jeszcze jedno pytanie: skad ECU wie, ze nie mam tego elektrozaworku skoro wysyla tylko impuls? jest inny opor gdy nie ma urzadzenia ? z czego mozna dobrac taki elektrozawor?
Dudziński Rally Team
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 21:48
Posty: 26
Skąd: Olsztyn
Auto: 323 BG...Mały ale byk :)

Postprzez Jacek176 » 11 sty 2012, 15:16

To jest taki sam zawór jak ten od VICS'a tylko odwrotnie są podłączone podciśnienia. Także można go zastąpić np. VAG'owskim N75
Co do błędu to faktycznie dziwne. Ja wogóle nie mam tego zaworka podłączonego i ECU nie wypluwa żadnych błędów. Tylko, że ja mam ECU od wersji 137KM (oznaczenie BP22).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez colin323gtr » 11 sty 2012, 18:17

A powiedz, jest czuc ,,wiecej mocy" po wlozeniu takiego ECU ? mozna go bez problemu wlozyc do wersji 128 km?
Dudziński Rally Team
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 21:48
Posty: 26
Skąd: Olsztyn
Auto: 323 BG...Mały ale byk :)

Postprzez Jacek176 » 11 sty 2012, 20:38

Pomijając fakt, że ciężko byłoby pewnie zanelźć takiego kompa to jego wymiana absolutnie nic nie da. Poza większym spalaniem ;) bo nie obsługuje on sondy lambda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez colin323gtr » 7 lut 2012, 19:52

Zamontowalem zaworek, jednak blad nadal wystepuje... co to moze byc ?r
Dudziński Rally Team
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 21:48
Posty: 26
Skąd: Olsztyn
Auto: 323 BG...Mały ale byk :)

Postprzez pawcio1017 » 7 lut 2012, 20:11

A po wymianie zresetowałes ecu?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez colin323gtr » 7 lut 2012, 22:18

taak, nie pomaga:((
Dudziński Rally Team
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 21:48
Posty: 26
Skąd: Olsztyn
Auto: 323 BG...Mały ale byk :)

Postprzez Robson8984 » 2 kwi 2013, 18:25

Witam . miałem podobny problem. Wymieniłem zaworek i nic nie pomogło . okazało się że na drugim zaworku fachowej nawy nie znam(doprowadzi cię wężyk) powinna być kostka od dołu wychodząca od listwy wtryskowej . Jeśli masz ją podpiętą przeczyść styki . U mnie właśnie taka była przyczyna .Zresetuj kompa i powinno być oki. :D
Robson8984
 

Postprzez Setritus » 9 wrz 2013, 14:41

Panowie możecie mi palcem na jakimś zdjęciu pokazać o który dokładnie zaworek/kostkę chodzi? Mam problem z błędem 25 i nie bardzo wiem gdzie szukać przyczyny. Co prawda mam silnik KL ale podejrzewam że element wyglądem różnił się nie będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323