323 BG 1.8 GT błąd numer 25
Strona 1 z 1
Witam, przeszukałem całe forum, ale nie znalazlem nigdzie sensownej Odpowiedzi. Mianowicie wyswietla mi błąd nr 25 czyli zaworek PRC- prosze o dokladny opis gdzie on sie znajduje . Bardzo prosze o odpowiedz
Dudziński Rally Team
- Od: 14 sty 2011, 21:48
- Posty: 26
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323 BG...Mały ale byk :)
Chodzi o zawór regulacji ciśnienia paliwa, znajduje się na końcu szyny wtryskowej.
Chodzi o ten zawór który zamyka podcisnienie przy uruchamianiu ciepłego auta? I od niego bedzie pokazywało błąd??
Dudziński Rally Team
- Od: 14 sty 2011, 21:48
- Posty: 26
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323 BG...Mały ale byk :)
Odsyłam do lektury "Sam naprawiam Mazda 323" – na 100% było to opisane. Jak dobrze pamiętam nawet to chyba strona 80któraś albo 90któraś 

A ma to jakikolwiek wplyw na moc ?pozdrawiam
Dudziński Rally Team
- Od: 14 sty 2011, 21:48
- Posty: 26
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323 BG...Mały ale byk :)
Ma i to duży, gdy zawór nie trzyma odpowiedniego ciśnienia, to paliwo nie musi się męczyć, aby przeciskać się przez wtryskiwacz, tylko spokojnie wraca do baku.
Michel napisał(a):Ma i to duży, gdy zawór nie trzyma odpowiedniego ciśnienia, to paliwo nie musi się męczyć, aby przeciskać się przez wtryskiwacz, tylko spokojnie wraca do baku.
Nie mówimy teraz o regulatorze ciśnienia paliwa tylko o elektrozaworku, którego zadaniem jest (w teorii) łatwiejszy rozruch ciepłego silnika. W praktyce to chyba nic nie daje i jest nie potrzebne.
Aczkolwiek jesli ECU wykrył błąd to mógł przejśc w tryb awaryjny (zwieksza dawke pliwa, cofa zapłon) i wtedy może to wpływać na moc.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):Michel napisał(a):Ma i to duży, gdy zawór nie trzyma odpowiedniego ciśnienia, to paliwo nie musi się męczyć, aby przeciskać się przez wtryskiwacz, tylko spokojnie wraca do baku.
Nie mówimy teraz o regulatorze ciśnienia paliwa tylko o elektrozaworku, którego zadaniem jest (w teorii) łatwiejszy rozruch ciepłego silnika. W praktyce to chyba nic nie daje i jest nie potrzebne.
Aczkolwiek jesli ECU wykrył błąd to mógł przejśc w tryb awaryjny (zwieksza dawke pliwa, cofa zapłon) i wtedy może to wpływać na moc.
Zapłonu chyba ecu sam przestawić "nie potrafi" bo nawet regulacja jest "mechaniczna" a nie elektronika. Ale to tylko moje przemyślenia


No dobrze, a mam jeszcze jedno pytanie: skad ECU wie, ze nie mam tego elektrozaworku skoro wysyla tylko impuls? jest inny opor gdy nie ma urzadzenia ? z czego mozna dobrac taki elektrozawor?
Dudziński Rally Team
- Od: 14 sty 2011, 21:48
- Posty: 26
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323 BG...Mały ale byk :)
To jest taki sam zawór jak ten od VICS'a tylko odwrotnie są podłączone podciśnienia. Także można go zastąpić np. VAG'owskim N75
Co do błędu to faktycznie dziwne. Ja wogóle nie mam tego zaworka podłączonego i ECU nie wypluwa żadnych błędów. Tylko, że ja mam ECU od wersji 137KM (oznaczenie BP22).
Co do błędu to faktycznie dziwne. Ja wogóle nie mam tego zaworka podłączonego i ECU nie wypluwa żadnych błędów. Tylko, że ja mam ECU od wersji 137KM (oznaczenie BP22).
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
A powiedz, jest czuc ,,wiecej mocy" po wlozeniu takiego ECU ? mozna go bez problemu wlozyc do wersji 128 km?
Dudziński Rally Team
- Od: 14 sty 2011, 21:48
- Posty: 26
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323 BG...Mały ale byk :)
Zamontowalem zaworek, jednak blad nadal wystepuje... co to moze byc ?r
Dudziński Rally Team
- Od: 14 sty 2011, 21:48
- Posty: 26
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323 BG...Mały ale byk :)
A po wymianie zresetowałes ecu?

taak, nie pomaga:((
Dudziński Rally Team
- Od: 14 sty 2011, 21:48
- Posty: 26
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323 BG...Mały ale byk :)
Witam . miałem podobny problem. Wymieniłem zaworek i nic nie pomogło . okazało się że na drugim zaworku fachowej nawy nie znam(doprowadzi cię wężyk) powinna być kostka od dołu wychodząca od listwy wtryskowej . Jeśli masz ją podpiętą przeczyść styki . U mnie właśnie taka była przyczyna .Zresetuj kompa i powinno być oki. 
-
Robson8984
Panowie możecie mi palcem na jakimś zdjęciu pokazać o który dokładnie zaworek/kostkę chodzi? Mam problem z błędem 25 i nie bardzo wiem gdzie szukać przyczyny. Co prawda mam silnik KL ale podejrzewam że element wyglądem różnił się nie będzie.
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości