Mazda 1.6 16V bez możliwości jazdy na benzynie

Postprzez migas89 » 26 gru 2011, 17:39

Witam
Mam taki problem z moją Mazdą BG 1.6 16V mianowicie na LPG normalnie idzie trochę jest zamulona słabo się zbiera ale jedzie. Na benzynie odpalam ma bardzo niskie obroty (prawie się żarzą kontrolki) jak się troszkę nagrzeje silnik obroty wskakują na 700 ale nie można jechać jest ewidentny brak paliwa włożyłem już 3pompe (po sprawdzeniu zegarem ciśnienie paliwa po dodaniu gazu spada do 0) i dalej to samo wymieniłem też ten zaworek od ciśnienia paliwa co jest koło listwy wtryskowej i nic zero poprawy gdzie jeszcze może być przyczyna???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 17:21
Posty: 42
Skąd: Górowo Iławeckie
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez Jandys » 26 gru 2011, 18:58

sprawdź najpierw filtr paliwa, silniczek krokowy (pod przepustnicą). jedyne co jeszcze przychodzi mi teraz na myśl to zapieczone wtryski, jeśli jeździsz tylko na LPG ale nie chce krakać...
poszukaj troche bo jest już kilka tematów o problemie takim jak Twój
;)
małe, czerwone, mruczy, dużo wybacza... i w ogóle <3

Mazda. Das Auto!
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 16:40
Posty: 27
Skąd: Kędzierzyn - Koźle
Auto: 323 bg 1.6 8V 90' (czerwona :D)

Postprzez migas89 » 26 gru 2011, 20:19

Filtr paliwa nowy na pompie czysty. Spuściłem całe paliwo ze zbiornika aby go wyczyścić. Pompa podawała nie równomiernie paliwo przewód przedmuchałem sprężarką i jest drożny jutro wyczyszczę zbiornik z zabrudzenia i zaleje czyste paliwo może to pomoże. Jeszcze muszę sprawdzić czy nie ma spadku napięcia w pompie i złoże raport :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 17:21
Posty: 42
Skąd: Górowo Iławeckie
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez Kamil1989 » 27 gru 2011, 10:43

przepływomierz sprawdź czy sie nie zacina przy otwieraniu, zamykaniu miałem podobny problem w efce
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/108921
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sie 2009, 14:31
Posty: 17
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F BG 1.8 SOHC 90r.
323 BG GT 1.8 DOHC 91r.

Postprzez migas89 » 27 gru 2011, 22:16

Dziś wyczyściłem cały zbiornik było sporo brudu ( na rurze od wlewu paliwa była dziurka przez którą dostawał się brud) Jest znaczna poprawa w pracy silnika jak silnik wprowadzę na wysokie obroty i trzymam je nie dławi się jak wcześniej ale pod czas jazdy nie zawsze ale coś ją dusi wcale się nie wkręca na obroty trwa to jakiś czas i znów wraca wszystko do normy. Po tych wszystkich testach jak jadę i wcisnę sprzęgło przed światłami samochód gaśnie i na LPG i na benzynie co może być tego przyczyną? Przy podniesionej masce słychać wyraźne syczenie jak by łapał gdzieś lewe powietrze. Czy lewe powietrze może być przyczyną opisanego problemu? Bo nie wiem czy zabierać się za wtryski może gdzieś one są przytkane. Co do tej przepływki sprawdzę jutro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 17:21
Posty: 42
Skąd: Górowo Iławeckie
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez kamilek20 » 28 gru 2011, 07:18

sprwadz czy wtryski sa suche jak bedzie mokry jakis to ta gumowa uszczelka ci poszla co jest na wtrysku ta ktora do listwy wchodzi mialem taki sam problem. Spada ci przy koncu wolniej z obrotow??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lut 2011, 21:40
Posty: 10
Skąd: Strzeleczki
Auto: 323F BG 1.6 16V
323F BG GT 1.8 DOHC

Postprzez migas89 » 28 gru 2011, 09:28

tak obroty spadają i się duzi ale jak lekko puszcze gaz to po chwili normalnie wchodzi na obroty i jest prawie że ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 17:21
Posty: 42
Skąd: Górowo Iławeckie
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez migas89 » 28 gru 2011, 13:44

Dziś Wyczyściłem wtryskiwacze podają paliwo normalnie nie plują nie przycinają się oringi zmieniłem ale bez poprawy, pompa podaje ciśnienie prawidłowe (2Bary) przy zaciśnięciu przewodu od powrotu paliwa wskakuje na 2,5 i silnik równiej pracuje. Na dodatek doszło, że podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło obroty spadają i silnik gaśnie dzieje się tak na gazie i na benzynie. Po ponownym odpaleniu (z trudem) obroty wracają do normy. Już nie mam pomysłów na naprawę. Może być wina przepływki lub silniczka krokowego???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 17:21
Posty: 42
Skąd: Górowo Iławeckie
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez pawcio1017 » 30 gru 2011, 00:28

migas89 napisał(a): Już nie mam pomysłów na naprawę. Może być wina przepływki lub silniczka krokowego???


Ja bym na to właśnie obstawiał. A co z tym lewym powietrzem o którym wczesniej wspominałeś?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez soloriens » 30 gru 2011, 18:29

Zobacz aparat zapłonowy ,czy palec niema luzu !
323 BG 1.3,626 GC 2.0D ,323 BG 1.6 16V,GE 626 1.8 16V GF626 2.0ditd każde z tych modeli ma w sobie coś :) ,co powodowało że po zmianie na inną markę,wracałem do kupna Mazdy!!!
Pozdrawiam Klubowiczów
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2009, 21:11
Posty: 25
Skąd: Łask,Irlandia
Auto: 626 GF 2.0 TDVI 2001 hatchback

Postprzez migas89 » 30 gru 2011, 22:52

Lewe powietrze o którym pisałem nie zlokalizowałem żadnego ubytku coś jak by syczy przy kolektorze ale nic nie widać przewody całe. Przepływka jest zamontowana max miesiąc czasu po założeniu jej ładnie silnik pracował szybko się zbierał ale po pewnym czasie wszystko ustało. Co do aparatu zapłonowego raczej to nie to przecież LPG ma większe zapotrzebowanie na takie sprawy a na LPG działa tylko raz mi zgasła po wciśnięciu sprzęgła. Teraz na benzynie odpalę silnik pracuje równo przez jakąś minutę potem obroty falują od 900 do 100 i tak prawie ma zgasnąć i znów wskoczy na 900. Jak wkręcę ją na 6-7tyś i puszcze gaz i znowu wcisnę już nie reaguje i gaśnie jak by nie dostawał silnik paliwa. Podłączyli mi zegar w warsztacie i pompa podaje ciśnienie 2Bara jak zaciskali przewód powrotny wzrastał do 2,5Bara to nie za mało? Próbowałem odłączać czujniki i którą kostkę nie odłączę silnik pracuje bez zmian czy to kostka na przepływce czy na silniczku krokowym czujnik ssania nic zero reakcji silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 17:21
Posty: 42
Skąd: Górowo Iławeckie
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez Mazdaxxx » 31 gru 2011, 08:37

skoro tak to sprawdz czy jak przełonczysz na benzyne odcina gaz... bo wygląda na to że poprostu nie odcina i idzie na 2 paliwach naraz... zciągnij wsówki z elektrozaworu na reduktorze gazu i pal na benie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez migas89 » 31 gru 2011, 09:20

To też próbowałem całkiem odłączyłem instalacje LPG i dalej to samo sprawdzałem czy elektrozawór zamyka i z nim jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 17:21
Posty: 42
Skąd: Górowo Iławeckie
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez migas89 » 3 sty 2012, 19:22

Wymieniłem silniczek krokowy i dalej jest bez zmian na Bp na LPG jak by nie falowały tak obroty mocno i nie szarpie już tak. Tylko że dziś rano wcale nie odpalił silnik ładnie kręci ale nie zaskakuje :(
Może być to wina lewego silniczka? Iskry na świecach nie było ale na przewodzie z cewki do kopułki była, były lekko zaśniedziałe styki i wypalony palec kupiłem nową kopułkę i palec założyłem i świeca już się pojawiła ale nie za duża. Silnik dalej nie odpalał zalewa ciągle świece po wyczyszczeniu i złożeniu coś jak by lekko próbowało załapać ale bez efektu. Chciałem Mazdę sholować i odpaliła na zaciągu przeskoczyła od razu na LPG i po rozgrzaniu silnika pali normalnie tylko z tą pracą silnika na Bp gdy dodam gazu silnik pracuje jak w URSUS C360P jak przeskoczy na LPG jest w miarę ok tylko silnik nie ma mocy
Wręcz błagam o pomoc!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 17:21
Posty: 42
Skąd: Górowo Iławeckie
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez ziomek316 » 14 sty 2012, 21:39

witam można by było zmierzyć ciśnienie na cylindrach na pewno by nie zaszkodziło a wiedzieliśmy by na czym stoimy i w jakim stanie jest silnik ciśnienie dla mazdy 323 1.6 16 v
od 8 do 12 atmosfer poniżej 8 atmosfer zalecany remont silnika
i nie więcej niż 2 atmosfery różnicy między cylindrami
no nie wiem czy pomogę ale będziemy myśleli dalej
ziomek316
 

Postprzez migas89 » 14 sty 2012, 23:12

A wiec tak ciśnienie na cylindrach było sprawdzane jakieś miesiąc przed usterką (taki test pogwarancyjny) i na wszystkich jest 10,5 (+– 0,5) Ale muszę się pochwalić że udało mi się uruchomić Magdę:) na początku założyłem zacisk na przewód paliwowy zasilający żeby tak bardzo nie zalewało świec zaczął łapać silnik ustawiłem zapłon na 5stopni i odpalił na początku nie pracował na wszystkie gary ale myślę ze to była przyczyna zalanej świecy gdy troszkę pochodził, spalił nadmiar pracował silnik normalnie. Podłączyłem zegar żeby sprawdzić ciśnienie pompy paliwa i na postoju wskakiwało przy wysokich obrotach max2,5Bara to trochę za mało bo powinno wynosić na biegu jałowym 2,7. MI pod czas próbnej jazdy spadło do 1Bara. Zostało mi tylko kupić samą pompę jest w cenie około 70zł (nowa)
Tylko czy jutro rano jak silnik będzie zimny odpali???
Napisze co i jak jutro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 17:21
Posty: 42
Skąd: Górowo Iławeckie
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez outofcontrol » 15 sty 2012, 22:54

Cześć,

Podłączę się do tematu ponieważ mam taki sam problem i już od dłuższego czasu go nie rozwiązałem. Mam mazdę 1.6 tylko 8V. Teraz z powodu braku czasu zaprzestałem poszukiwań usterek ale z chęcią dowiedziałbym się czy Tobie udało się naprawić wszystko.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2010, 21:15
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GJ 2019 2.5

Postprzez migas89 » 17 sty 2012, 10:25

Tak jest wszystko ok silnik rano pali jak za dawnych dobrych czasów tylko teraz czekam na paczuszkę.
Mam ogromną nadzieje ze będzie wszystko ok jak pompa przyjdzie i ją zamontuje jeszcze myślę nad wymianą czujnika temperatury płynu chłodzącego chłodzącego może on zażegna problem z odpaleniem zimnego silnika i obroty będą 1500 i wraz z rozgrzaniem się silnika będą malały a nie odwrotnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 17:21
Posty: 42
Skąd: Górowo Iławeckie
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez mchabeusz » 17 sty 2012, 11:00

Z tym czujnikiem zrob tak ze wez go wykręc i sprawdź czy nie zrobil sie na nim taki osad jak tak to wyczyśc i powinien dzialac jak nowy
Bynajmniej mi kiedys sie tak udaloB-)
Idziemy po zwycięstwo i chwalę plus
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.

Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT
Obrazek
By mchabeusz at 2011-12-04
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 13:15
Posty: 122
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez migas89 » 28 sty 2012, 21:23

Problem Rozwiązany
Przyczyna była w nieszczelnym zbiorniku i pompie paliwowej.
A więc tak wywaliłem cały bak, wlew paliwa przewody.
W zbiorniku były skorodowane te dwie rurki od odpowietrzników nagwintowałem otwory po pozostałościach tych rurek i dorobiłem od przewodów od wtryskiwaczy z (C-360) zbiornik ładnie wypłukałem włożyłem NOWĄ pompę (cena 250PLN) przewody od wlewu paliwa kupiłem na cmentarzysku lekko je przerobiłem pomalowałem antykorowyjną farbą i na koniec bid-gumem przewody gumowe zmieniłem na nowe filterek znowu nowy. I nadszedł czas na odpalenie za pierwszym razem nie odpalił wykręciłem świece przeczyściłem ładnie odpalił wszystko jest ok. Jazda próbna zaliczona pomyślnie ale...
Mazda do boksu wróciła z innym problemem przy zakładaniu zbiornika musiałem zruszyć przewody hamulcowe co i sączy się płyn. Zmienię przewody w poniedziałek już wszystko będzie ok.
( z całego zabiegu posiadam foto jak by komuś było trzeba służę pomocą)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 17:21
Posty: 42
Skąd: Górowo Iławeckie
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron