Mazda 323 BG 93r. 1.3 16V niskie obroty
Strona 1 z 1
WItam, jakis czas temu wymienilem sprzegło, na tamtym juz zuzytym sprzegle obroty mi swirowaly, spadaly i podnosily sie... teraz po wymianie sprzegla spadaja na 500obr/min tak sie trzymaja i madziulka sie trzesie, od czasu do czasu magda trzyma wlasciwie obroty czyli w granicach 800 – 1000 obr/min ale wystarczy ze tylko wylacze silnik i wlacze i znow jest to samo... ma ktos pomysl co to moze byc... planuje zajrzec do silniczka krokowego... moze to byc wina np komputera albo zawalonej przepustnicy?! dzieki i pozdro
- Od: 17 gru 2009, 22:38
- Posty: 7
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 1993r.
kleik napisał(a):moze lapie ci gdzies lewe powietrze?
sproboj podniesc sobie wolne obroty, taka srubka jest obok tej komory "injection"
TAK – niech pokręci śrubkami jakie wpadną mu pod śrubokręt
FrankieWolf
Czynności jakie możesz wykonać celem polepszenia pracy:
0. Zacznij od sprawdzenia błędów komputera
1. Sprawdź przepustnicę i cały (czy szczelny) dolot włącznie z filtrem.
2. Chłodnicę – poziom płynu, zapowietrzenie, "masełko"
3. Następnie sprawdź świece, przewody, kopułkę, sondę lambda
4. Poziom i jakość oleju – nie na język tylko naocznie
5. Zresetuj komputer i obserwuj zachowanie madzi
Nie kręć żadnymi śrubkami bo to przyniesie wiecej strat jak korzyści (to nie silnik na gaźniku). Jeśli już będziesz musiał przestawić obroty to tylko w trybie serwisowym – jak? użyj szukajki
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Jak wyreguluje wolne obroty ta śrubą na przepustnicy to po jakimś czasie i tak wracają na ustawienie: 0k.800-850 i 700-750 gdy pracuje wentylator chłodnicy. Czy nie są to za niskie obroty dla silnika 1.6 8V? Czy normalne jest lekkie drżenie drążka biegów na luzie?
- Od: 22 lis 2009, 12:30
- Posty: 83
- Auto: Mazda 323 1.6 GLX sedan '89
bo to musisz regulowac w trybie serwisowym,bylo o tym juz napisane bo inaczej komp i tak powroci do starych ustawien
- Od: 13 mar 2010, 17:52
- Posty: 156
- Skąd: krotoszyn-wlkp
- Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II
Ja mogę Ci opowiedzieć mój przypadek. Mianowicie moja 323f falowała obrotami na gazie bardzo na benzynce mniej. Usterkę znalazłem w dolocie powietrza, była tam (gdzieś w połowie) taka gumka, gumowa opaseczka, którą mi zrzuciło jak kiedyś gaz strzelił. Nawet nie musiałem jej wymieniać, poprawiłem, wskoczyła na swoje miejsce i jest git. A jak była nie na swojej pozycji to jak zassał więcej tego 'lewego' powietrza to po prostu gasnął.
Jadą chłopaki w Japońcach – ich nikt nie dogoni! ...bo kręcą do końca :D
- Od: 21 sty 2011, 21:52
- Posty: 15
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: MAZDA 323F GT 1.8 DOHC +LPG '91r
Mam problem z nieregularnymi obrotami silnika 1.6 8v na wtrysku. Wymieniana była przepustnica, 3(!) silniczki krokowe, podmieniany aparat zapłonowy, nowe kable, świece i kopułka, podmieniana sonda lamba, obie sondy sprawdzane miernikiem- wskazania prawidłowe. Kody błędów: po podłączeniu testera od razu i w kółko miga jeden długi sygnał i pięć krótkich...?
Problem jest taki:
Odpalanie zimnego silnika: wkręca się na 2-2,1 tys. obr i po chwili schodzi na 1700- wg mnie ma za duże obroty, regulacja nic nie daje, bo na ciepłym będą za małe.
Podczas rozgrzewania: schodzą do 800 gdy wskazówka trochę się podniesie, 1000 obr przy 90 stopniach, gdy włączy się wentylator chłodnicy spadają na 600-700 , podobnie gdy włączę wentylator kabiny, ogrzewanie szyby. Gdy wyłączę światła wskakują na 1200
Podczas rozruchu ciepłego silnika: wchodzą na 1500, powoli spadają, a gdy włącze swiatła spadają nagle na 600 aż sie silnik trzęsie. Po przegazówce w miare sie normują. ogólnie cyrk, proszę o poradę. Z tego co wiem powinien zawsze na rozgrzanym trzymac ok. 850, sprawdzałem oporność tych silniczków krokowych- sprawne, dlatego wykluczam ich awarie.
Problem jest taki:
Odpalanie zimnego silnika: wkręca się na 2-2,1 tys. obr i po chwili schodzi na 1700- wg mnie ma za duże obroty, regulacja nic nie daje, bo na ciepłym będą za małe.
Podczas rozgrzewania: schodzą do 800 gdy wskazówka trochę się podniesie, 1000 obr przy 90 stopniach, gdy włączy się wentylator chłodnicy spadają na 600-700 , podobnie gdy włączę wentylator kabiny, ogrzewanie szyby. Gdy wyłączę światła wskakują na 1200
Podczas rozruchu ciepłego silnika: wchodzą na 1500, powoli spadają, a gdy włącze swiatła spadają nagle na 600 aż sie silnik trzęsie. Po przegazówce w miare sie normują. ogólnie cyrk, proszę o poradę. Z tego co wiem powinien zawsze na rozgrzanym trzymac ok. 850, sprawdzałem oporność tych silniczków krokowych- sprawne, dlatego wykluczam ich awarie.
Witam posiadam Mazde 323F 1.8 16V DOHC i wydaje mi się że coś jest nie tak z silnikiem, ponieważ gdy silnik jest zimny mazda chodzi na 2000 obr./min. (wiadomo ssanie się włącza), a gdy się zagrzeje spada na 900 obr./min. (czasami nawet zgaśnie) gdy depne na chwile to obroty zatrzymują się na 1500 obr./min. a później falują raz 2000 raz 900 raz 1500 obr./min. Czy ktoś wie co może być tego przyczyną? Z góry dzięki za odp. i Pozdro 
- Od: 20 lis 2011, 23:05
- Posty: 43
- Skąd: EłK
- Auto: 323F BG 1.8 16V GT DOHC (128KM)
W dziale warsztatowy bardziej Ci pomogą
Polecam najpierw przeczytasz FAQ działu gdzie na pewno znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie oraz zastosuj się do regulaminu.
viewtopic.php?f=118&t=106451&view=unread#unread
Polecam najpierw przeczytasz FAQ działu gdzie na pewno znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie oraz zastosuj się do regulaminu.
viewtopic.php?f=118&t=106451&view=unread#unread

DJL_EŁK napisał(a):Witam posiadam Mazde 323F 1.8 16V DOHC i wydaje mi się że coś jest nie tak z silnikiem, ponieważ gdy silnik jest zimny mazda chodzi na 2000 obr./min. (wiadomo ssanie się włącza), a gdy się zagrzeje spada na 900 obr./min. (czasami nawet zgaśnie) gdy depne na chwile to obroty zatrzymują się na 1500 obr./min. a później falują raz 2000 raz 900 raz 1500 obr./min. Czy ktoś wie co może być tego przyczyną? Z góry dzięki za odp. i Pozdro
DJL-EŁK przypomnij mi przed spotem, żebym zabrał diode, zworke i spis kodów to Ci na spocie zdiagnozujemy madzie, zobaczymy co tam ECU powie, może czujnik jakiś masz uwalony poprostu

Witam,
Chciałem lekko podnieść obroty biegu jałowego, gdy silnik jest ciepły, ponieważ teraz są w ranicy 500-600 i troszkę telepie, a chciałbym osiągnąć jakieś 750 (bo wtedy jest spoko).
Czy w tym celu na rozgrzanym silniku mam przejść w tryb serwisowy i następnie kręcić śrubą na przepustnicy aż do uzyskania odpowiednich obrotów? Czy może jest jakiś inny/lepszy sposób ?
Pozdrawiam.
Chciałem lekko podnieść obroty biegu jałowego, gdy silnik jest ciepły, ponieważ teraz są w ranicy 500-600 i troszkę telepie, a chciałbym osiągnąć jakieś 750 (bo wtedy jest spoko).
Czy w tym celu na rozgrzanym silniku mam przejść w tryb serwisowy i następnie kręcić śrubą na przepustnicy aż do uzyskania odpowiednich obrotów? Czy może jest jakiś inny/lepszy sposób ?
Pozdrawiam.
Musisz to zrobić w trybie serwisowym, ale najpierw zresetuj kompa zdejmując minus z aku i naciskając hamulec przez ok.30sekund. Żeby komputer potem nie ustawił z powrotem tych niskich obrotów
Ja bym dał tak ok 850 obr?min...
Ja bym dał tak ok 850 obr?min...
Dzięki za info. Zabieram się do tego jak tylko wyzdrowieję
Obroty postaram się ustawić jakoś na 800 (+-50) tak, żeby nie telepało po prostu (chyba, że dla reguły powinno być więcej po prostu?)
Tak w ramach pewności; obroty na ciepłym reguluje się śrubą zaznaczoną na obrazku?

Tak w ramach pewności; obroty na ciepłym reguluje się śrubą zaznaczoną na obrazku?

Najpierw trzeba wprowadzić komputer w tryb serwisowy poprzez zworkę na GND i TEN jeśli tego nie zrobisz po pewnym czasie obroty wrócą do poprzedniego stanu bo komputer sobie sam przestawi masz link jak się odczytuje kody błędów odrazu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=620
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
patryk240 napisał(a):Najpierw trzeba wprowadzić komputer w tryb serwisowy poprzez zworkę na GND i TEN jeśli tego nie zrobisz po pewnym czasie obroty wrócą do poprzedniego stanu bo komputer sobie sam przestawi masz link jak się odczytuje kody błędów odrazu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=620
Spójrz dokładnie co wczoraj napisałem kolego
sebek-71 napisał(a):patryk240 napisał(a):Najpierw trzeba wprowadzić komputer w tryb serwisowy poprzez zworkę na GND i TEN jeśli tego nie zrobisz po pewnym czasie obroty wrócą do poprzedniego stanu bo komputer sobie sam przestawi masz link jak się odczytuje kody błędów odrazu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=620
Spójrz dokładnie co wczoraj napisałem kolego
Mój błąd nie do czytałem
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość