Jak odczytać kody błędu ECU oraz przyczyna dużego spalania
Michel napisał(a):Jak otworzysz maskę, będziesz miał ją po prawej stronie za skrzynką bezpiecznikową, z napisem Diagnostic
Znalazłem u mnie coś takiego tylko podpisane "DIAGNOSIS"
Czy to to?
PS Sory za post pod postem :/
Dobra, błędy już posprawdzane i jest ok...
ale mam pytania na temat błędów abs'u.
Czy przy abs'ie mostkuje się inne piny niż "normalnie"?
Bo natknołem sie na ten temat, i tam jest napisane żeby zmostkować gniazda GND i TBS...
W związki z tym że nie jestem pewien czy w naszych 323f będzie tak samo jak w 626 to pytam tutaj, bo przecież nie chciał bym sobie sfajczyć instalacji.
Pozdrawiam
podepnę się pod temat. Chciałem dziś sprawdzić błędy ECU, ale wychodzi na to, że nie ma żadnego błędu (dioda podłączona dobrze, bo po włączeniu zapłonu raz miga). W trybie diagnostycznym pracuje ładnie, obroty są na ok800, gdy tylko wyjmę kabel mostkujący obroty od razu idą na ok 1500, co jest? Spalanie na trasie 12l nie przekraczając 3tys obrotów (silnik na dotarciu). Spalanie może być spowodowane sondą lambda, zaraz spróbuję ją sprawdzić. Ale z wysokimi obrotami chyba nie ma nic wspólnego, bo podobno działa jak jest nagrzana (na zimnym silniku obroty ponad 2tys). Przepustnica, kolektor ssący, silnik krokowy były czyszczone przy okazji remontu. Przed remontem był ten sam problem, i też zmostkowanie gniazd w celu sprawdzenia błędów powodowało, że obroty spadały i były takie jak powinny. co to może być?
wymieniłem sondę na drugą, oczywiście nic się z obrotami nie zmieniło. zmostkowałem GND i TEN i tak zostawiłem, stanie się coś jak będę tak jeździł?
wymieniłem sondę na drugą, oczywiście nic się z obrotami nie zmieniło. zmostkowałem GND i TEN i tak zostawiłem, stanie się coś jak będę tak jeździł?
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
juz zrobiłem podłączyłem odwrotnie diodę
drodzy koledzy tylko jaki mi błąd pokazuje bo nie bardzo mogę to rozkminić http://www.youtube.com/watch?v=L0ihRxk8JtE jeszcze tak obroty na odpalonym silniku w trybie serwisowym mam 800 czyli chyba dobre..... ale wiatrak mi się nie włącza pytanie talkie czy powinien
?
- Od: 24 sie 2011, 23:50
- Posty: 128
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f 1.6 16v
damian u ciebie to wyglada na czujnik temp.na kolektorze ssacym,ten zielony co steruje ssaniem.
a ogolnie co do spalania to niestety tez walcze z tym problemem(palila nawet14 l lpg ale po zmianie sondy i czujnika pol.walu spadlo na 11l.lpg miasto)jednak po przeczytania watku "spalanie naszych mazd" doszedlem do wniosku ze ten typ tak ma.10-11lmiasto i ok 8 trasa to raczej norma.zreszta z kim bym nie gadal o autach to mowi ze slyszal ze duzo palą BaGiety.ostatnio udalo mi sie zejsc jakims cudem do 9,2 llpg w jezdzie mieszanej(140km trasa ,55km miasto) 11l.LPG 100km50%miasto50%trasa oszczedniemaks110km/h.wniosek-kupic co najmniej 2,0l pojemnosci -spalanie podobne a przynajmniej frajda z jazdy.
a ogolnie co do spalania to niestety tez walcze z tym problemem(palila nawet14 l lpg ale po zmianie sondy i czujnika pol.walu spadlo na 11l.lpg miasto)jednak po przeczytania watku "spalanie naszych mazd" doszedlem do wniosku ze ten typ tak ma.10-11lmiasto i ok 8 trasa to raczej norma.zreszta z kim bym nie gadal o autach to mowi ze slyszal ze duzo palą BaGiety.ostatnio udalo mi sie zejsc jakims cudem do 9,2 llpg w jezdzie mieszanej(140km trasa ,55km miasto) 11l.LPG 100km50%miasto50%trasa oszczedniemaks110km/h.wniosek-kupic co najmniej 2,0l pojemnosci -spalanie podobne a przynajmniej frajda z jazdy.
Ostatnio edytowano 9 paź 2011, 21:55 przez Bo_Lo, łącznie edytowano 1 raz
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
jakby ktos potrzebowal kupić oryginalny przwód mazda/OBDII http://www.ebay.co.uk/itm/OBD2-Cable-Mazda-17pin-Diagnostic-Cable-Adaptor-/270815390461?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item3f0ddaeafd#ht_4423wt_1185 8 funtów to nie dużo ja już zamówiłem 
- Od: 13 kwi 2008, 14:56
- Posty: 408
- Skąd: Radom/Wrocław/Słupsk
- Auto: Ford Mondeo MkII Kombi 1.9 TD Ghia 2000r.
Co do spalania to sam już nie wiem co jest i jak powinno być. U mnie poprzedni właściciel upiera się że paliła mu 8l w mieście a ja nie mogę zejść poniżej 10l. Teraz założyłem zimówki więc pewnie będzie jeszcze weselej;) Na przeglądzie dowiedziałem się że oprócz pseudosportowego tłumika którego obecności nie idzie przeoczyć wycięty jest też katalizator... Czy bark kata może wpływać na większe zużycie paliwa?
- Od: 10 sty 2011, 17:19
- Posty: 84
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323 BG 1.6i 8v
Ja również mam zamiast katalizatora jakąs pseduo strumiennice i spalanie okolo 10/100 przy 1.3 8v 


u mnie wyskakuje błąd nr 9 i 18 tylko co to 18 to nie wiem... ;/
- Od: 13 kwi 2008, 14:56
- Posty: 408
- Skąd: Radom/Wrocław/Słupsk
- Auto: Ford Mondeo MkII Kombi 1.9 TD Ghia 2000r.
mundek84 napisał(a):u mnie wyskakuje błąd nr 9 i 18 tylko co to 18 to nie wiem... ;/
Trzeba używać szukajki: Tu jest wszystko super opisane jak odczytywać błędy http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=99250
A to jest strona z numerami błędów http://alflash.com.ua/dtcmazda.htm
A błąd 18 to TPS Czyli czujnik położenia przepustnicy ta czarna mała puszka przyczepiona z tyłu do przepustnicy
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości