Jak odczytać kody błędu ECU oraz przyczyna dużego spalania

Postprzez krzaku90 » 14 gru 2010, 10:27

W sumie mozna podpiac kompa ale nie zwykly PC. Mechanicy za samo podpiecie biora 50 zl a ty to zrobisz za max 2 zl.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Postprzez pitterpan » 14 gru 2010, 15:49

wnenker napisał(a):u mnie jest problem bo na gazie dużo pali bo 15/100


Wiesz że mi też tyle pali :/
Jak znajdziesz jakieś rozwiązanie to się podziel ;)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:31
Posty: 97 (2/0)

Postprzez pitterpan » 14 gru 2010, 15:55

Michel napisał(a):Jak otworzysz maskę, będziesz miał ją po prawej stronie za skrzynką bezpiecznikową, z napisem Diagnostic


Znalazłem u mnie coś takiego tylko podpisane "DIAGNOSIS"
Czy to to?

PS Sory za post pod postem :/


Dobra, błędy już posprawdzane i jest ok...
ale mam pytania na temat błędów abs'u.
Czy przy abs'ie mostkuje się inne piny niż "normalnie"?
Bo natknołem sie na ten temat, i tam jest napisane żeby zmostkować gniazda GND i TBS...
W związki z tym że nie jestem pewien czy w naszych 323f będzie tak samo jak w 626 to pytam tutaj, bo przecież nie chciał bym sobie sfajczyć instalacji.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:31
Posty: 97 (2/0)

Postprzez damian » 12 lut 2011, 13:30

podepnę się pod temat. Chciałem dziś sprawdzić błędy ECU, ale wychodzi na to, że nie ma żadnego błędu (dioda podłączona dobrze, bo po włączeniu zapłonu raz miga). W trybie diagnostycznym pracuje ładnie, obroty są na ok800, gdy tylko wyjmę kabel mostkujący obroty od razu idą na ok 1500, co jest? Spalanie na trasie 12l nie przekraczając 3tys obrotów (silnik na dotarciu). Spalanie może być spowodowane sondą lambda, zaraz spróbuję ją sprawdzić. Ale z wysokimi obrotami chyba nie ma nic wspólnego, bo podobno działa jak jest nagrzana (na zimnym silniku obroty ponad 2tys). Przepustnica, kolektor ssący, silnik krokowy były czyszczone przy okazji remontu. Przed remontem był ten sam problem, i też zmostkowanie gniazd w celu sprawdzenia błędów powodowało, że obroty spadały i były takie jak powinny. co to może być?

wymieniłem sondę na drugą, oczywiście nic się z obrotami nie zmieniło. zmostkowałem GND i TEN i tak zostawiłem, stanie się coś jak będę tak jeździł?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez lisek0708 » 5 paź 2011, 12:01

odkope temat panowie bo mi nic się nie świeci :( dlaczego ??? a wszystko podłączam dobrze zero reakcji... a pali 12 14 litrów na 100km benzyn-ki :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 23:50
Posty: 128
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f 1.6 16v

Postprzez lisek0708 » 5 paź 2011, 16:49

juz zrobiłem podłączyłem odwrotnie diodę :P drodzy koledzy tylko jaki mi błąd pokazuje bo nie bardzo mogę to rozkminić http://www.youtube.com/watch?v=L0ihRxk8JtE jeszcze tak obroty na odpalonym silniku w trybie serwisowym mam 800 czyli chyba dobre..... ale wiatrak mi się nie włącza pytanie talkie czy powinien ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 23:50
Posty: 128
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f 1.6 16v

Postprzez Bo_Lo » 6 paź 2011, 20:22

damian u ciebie to wyglada na czujnik temp.na kolektorze ssacym,ten zielony co steruje ssaniem.
a ogolnie co do spalania to niestety tez walcze z tym problemem(palila nawet14 l lpg ale po zmianie sondy i czujnika pol.walu spadlo na 11l.lpg miasto)jednak po przeczytania watku "spalanie naszych mazd" doszedlem do wniosku ze ten typ tak ma.10-11lmiasto i ok 8 trasa to raczej norma.zreszta z kim bym nie gadal o autach to mowi ze slyszal ze duzo palą BaGiety.ostatnio udalo mi sie zejsc jakims cudem do 9,2 llpg w jezdzie mieszanej(140km trasa ,55km miasto) 11l.LPG 100km50%miasto50%trasa oszczedniemaks110km/h.wniosek-kupic co najmniej 2,0l pojemnosci -spalanie podobne a przynajmniej frajda z jazdy.
Ostatnio edytowano 9 paź 2011, 21:55 przez Bo_Lo, łącznie edytowano 1 raz
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez mundek84 » 9 paź 2011, 10:05

jakby ktos potrzebowal kupić oryginalny przwód mazda/OBDII http://www.ebay.co.uk/itm/OBD2-Cable-Mazda-17pin-Diagnostic-Cable-Adaptor-/270815390461?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item3f0ddaeafd#ht_4423wt_1185 8 funtów to nie dużo ja już zamówiłem :)
Obrazek
Była Mazda 323 BG 1.3 16v 1991r. LX
Była Mazda 323f BG 1.6 16v 1993r. GLX
Była BMW 316i Touring e30 1993r.
była Mazda 323 BG 1.6 16v 1993r. GLX
Jest Ford Mondeo MkII Kombi 1.9 TD Ghia 2000r.
Jest Audi A3 1.9TDI 1999r.

Mazda zoom zoom bezcenne :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 14:56
Posty: 408
Skąd: Radom/Wrocław/Słupsk
Auto: Ford Mondeo MkII Kombi 1.9 TD Ghia 2000r.

Postprzez gutek071 » 14 paź 2011, 12:51

Co do spalania to sam już nie wiem co jest i jak powinno być. U mnie poprzedni właściciel upiera się że paliła mu 8l w mieście a ja nie mogę zejść poniżej 10l. Teraz założyłem zimówki więc pewnie będzie jeszcze weselej;) Na przeglądzie dowiedziałem się że oprócz pseudosportowego tłumika którego obecności nie idzie przeoczyć wycięty jest też katalizator... Czy bark kata może wpływać na większe zużycie paliwa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez pawcio1017 » 14 paź 2011, 22:49

Ja również mam zamiast katalizatora jakąs pseduo strumiennice i spalanie okolo 10/100 przy 1.3 8v <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez gutek071 » 18 paź 2011, 08:03

Pawcio to i tak nie najgorzej bo u mnie zwykła rurka... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez mundek84 » 1 lis 2011, 18:46

u mnie wyskakuje błąd nr 9 i 18 tylko co to 18 to nie wiem... ;/
Obrazek
Była Mazda 323 BG 1.3 16v 1991r. LX
Była Mazda 323f BG 1.6 16v 1993r. GLX
Była BMW 316i Touring e30 1993r.
była Mazda 323 BG 1.6 16v 1993r. GLX
Jest Ford Mondeo MkII Kombi 1.9 TD Ghia 2000r.
Jest Audi A3 1.9TDI 1999r.

Mazda zoom zoom bezcenne :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 14:56
Posty: 408
Skąd: Radom/Wrocław/Słupsk
Auto: Ford Mondeo MkII Kombi 1.9 TD Ghia 2000r.

Postprzez patryk240 » 1 lis 2011, 20:18

mundek84 napisał(a):u mnie wyskakuje błąd nr 9 i 18 tylko co to 18 to nie wiem... ;/

Trzeba używać szukajki: Tu jest wszystko super opisane jak odczytywać błędy http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=99250
A to jest strona z numerami błędów http://alflash.com.ua/dtcmazda.htm
A błąd 18 to TPS Czyli czujnik położenia przepustnicy ta czarna mała puszka przyczepiona z tyłu do przepustnicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323