Filtr odmy w 1.6i 8v.

Postprzez gutek071 » 22 lip 2011, 15:01

Witam! Po uzgodnieniu z Widzewianką_TM zakładam temat ponownie. W pokrywie zaworów po jej zdemontowaniu stwierdziłem że wyczyszczę filtry odmy skoro mam już to na wierzchu. Po zdjęciu blaszanych pokrywek okazało się ze jest tam pusto, żadnych wkładów (jak to np. jest choćby w bmw). Pytanie mam następujące: Czy w Madzi te komory powinny być puste czy poprzedni właściciel poprostu wywalił wkład? Zacząłem drążyć temat bo zainteresowała mnie obecność oleju na przepustnicy która niedawno była czyszczona i doszedłem do wniosku że to chyba z odpowietrzenia w pokrywie zaworów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez Bo_Lo » 24 lip 2011, 11:26

robilem to w kadecie i tam byl taki filtr druciany(cos jak gabka druciana do garow)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez gutek071 » 25 lip 2011, 08:06

No właśnie wiem że zazwyczaj jest tam druciak tylko interesuje mnie czy mazda nie wymyśliła sobie tego inaczej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez Michel » 25 lip 2011, 21:58

W Mazdzie nie było żadnego filtra, tylko ta blacha ograniczająca chlapanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez gutek071 » 26 lip 2011, 08:15

Aha. Dzięki za rozwianie moich wątpliwości. Oczywiście nie doczekałem do otrzymania odpowiedzi i w mojej już są filtry :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez Mazdaxxx » 18 sie 2011, 00:56

to je wyciagnij.... poto tyle tych kanalików pod tą blachą żeby nie było potrzeby montowania filtra jezeli napchałeś tam jakiegoś dziadostwa i utrudniłeś "oddychanie" odmy to stanie się tak żę Mazda momentalnie bedzie brudzić olej a jak odkrecisz korek wlewu oleju na chodzacym silniku to będzie ziała jak parowóz ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez gutek071 » 19 sie 2011, 07:57

Ale chyba coś jednak było nie halo skoro przepustnica góra tydzień po czyszczeniu znów była zasyfiona. Przelot jest ok więc puki co zostawię wszystko jak jest. Wiem z czym się wiąże niedrożna odma tu wygląda to ok :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez pawcio1017 » 19 sie 2011, 09:07

A co za filterek tam kolego zamontowałeś, jakiś specjalny do tego? U mnie też w dolocie jest zawsze troszke oleju ale większość zatrzymuje się w tym kwadratowym rezonatorze(?) i do filtra powietrza nie dochodzi. To normalne czy może jednak coś nie tak też mam z tym filterkiem?

Gutek071 pomógł w czymś ten filtr czy jest tak jak było?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Mazdaxxx » 19 sie 2011, 13:09

gutek071 napisał(a):Ale chyba coś jednak było nie halo skoro przepustnica góra tydzień po czyszczeniu znów była zasyfiona. Przelot jest ok więc puki co zostawię wszystko jak jest. Wiem z czym się wiąże niedrożna odma tu wygląda to ok :)
owszem przepustnice teraz masz czysta ale olej brudny bo cały syf pochodzacy z przedmuchów bo tym jest wijąca odma osadza sie na oleju a nie leci w dolot a nastepnie do komory spalania i przez wydech... w samochodach z takimi przebiegami wijąca odma i syf w dolocie to norma... lekarstwo ?? pierścienie tłokowe do wymiany.. a wtedy przepustnica bedzie czysciutka bez zadnych filtrów bo odma przestanie wiać znowu na ładne "pare kilometrów"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez pawcio1017 » 19 sie 2011, 13:17

Mazdaxxx napisał(a):
gutek071 napisał(a):Ale chyba coś jednak było nie halo skoro przepustnica góra tydzień po czyszczeniu znów była zasyfiona. Przelot jest ok więc puki co zostawię wszystko jak jest. Wiem z czym się wiąże niedrożna odma tu wygląda to ok :)
owszem przepustnice teraz masz czysta ale olej brudny bo cały syf pochodzacy z przedmuchów bo tym jest wijąca odma osadza sie na oleju a nie leci w dolot a nastepnie do komory spalania i przez wydech... w samochodach z takimi przebiegami wijąca odma i syf w dolocie to norma... lekarstwo ?? pierścienie tłokowe do wymiany.. a wtedy przepustnica bedzie czysciutka bez zadnych filtrów bo odma przestanie wiać znowu na ładne "pare kilometrów"


Bardzo ładnie wytłumaczone <spoko> Teraz tak na prawde rozumiem po co wogóle istnieje ta cała odma :) Czyli nie zaślepiać, nie kombinować. Troche oleju (w granicach rozsądku) może wypluwać w dolot i nie trzeba nic kombinować i bez sensu wydawać kupe kasy na wymiane pierścieni :)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez gutek071 » 19 sie 2011, 15:46

Po jakim czasie powinien się syfić olej? bo akurat zmieniałem miesiąc temu... Jak zacznie się syfić to wywalę filtry i zmienię znów olej. Czy oprócz zanieczyszczenia oleju może to narobić jeszcze jakiś szkód? Dodam jeszcze że wkłady są dopasowanymi wkładami do beemki i przelot jest ok, nie żeby było zatkane "na pałe".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez Mazdaxxx » 19 sie 2011, 16:45

poziom zanieczyszczenia oleju przy zatkanej czy przytkanej odmie zależy od stopnia przedmuchów im wiecej dmucha z korka oleju po otwarciu na chodzacym silniku tym szybciej ubrudzi olej.... spotkałem się z przypadkami że swierzy olej już po 200-300 km był czarny szkody wynikajace z tego sa tylko takie żę olej brudzi sie szybciej a przy tym szybciej traci swoje właściwości i po 10tyś bedzie znaczniej bardziej zurzyty niz powinien
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323