Filtr odmy w 1.6i 8v.
Strona 1 z 1
Witam! Po uzgodnieniu z Widzewianką_TM zakładam temat ponownie. W pokrywie zaworów po jej zdemontowaniu stwierdziłem że wyczyszczę filtry odmy skoro mam już to na wierzchu. Po zdjęciu blaszanych pokrywek okazało się ze jest tam pusto, żadnych wkładów (jak to np. jest choćby w bmw). Pytanie mam następujące: Czy w Madzi te komory powinny być puste czy poprzedni właściciel poprostu wywalił wkład? Zacząłem drążyć temat bo zainteresowała mnie obecność oleju na przepustnicy która niedawno była czyszczona i doszedłem do wniosku że to chyba z odpowietrzenia w pokrywie zaworów.
- Od: 10 sty 2011, 17:19
- Posty: 84
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323 BG 1.6i 8v
robilem to w kadecie i tam byl taki filtr druciany(cos jak gabka druciana do garow)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
W Mazdzie nie było żadnego filtra, tylko ta blacha ograniczająca chlapanie.
to je wyciagnij.... poto tyle tych kanalików pod tą blachą żeby nie było potrzeby montowania filtra jezeli napchałeś tam jakiegoś dziadostwa i utrudniłeś "oddychanie" odmy to stanie się tak żę Mazda momentalnie bedzie brudzić olej a jak odkrecisz korek wlewu oleju na chodzacym silniku to będzie ziała jak parowóz ;p
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
A co za filterek tam kolego zamontowałeś, jakiś specjalny do tego? U mnie też w dolocie jest zawsze troszke oleju ale większość zatrzymuje się w tym kwadratowym rezonatorze(?) i do filtra powietrza nie dochodzi. To normalne czy może jednak coś nie tak też mam z tym filterkiem?
Gutek071 pomógł w czymś ten filtr czy jest tak jak było?
Gutek071 pomógł w czymś ten filtr czy jest tak jak było?

owszem przepustnice teraz masz czysta ale olej brudny bo cały syf pochodzacy z przedmuchów bo tym jest wijąca odma osadza sie na oleju a nie leci w dolot a nastepnie do komory spalania i przez wydech... w samochodach z takimi przebiegami wijąca odma i syf w dolocie to norma... lekarstwogutek071 napisał(a):Ale chyba coś jednak było nie halo skoro przepustnica góra tydzień po czyszczeniu znów była zasyfiona. Przelot jest ok więc puki co zostawię wszystko jak jest. Wiem z czym się wiąże niedrożna odma tu wygląda to ok
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
Mazdaxxx napisał(a):owszem przepustnice teraz masz czysta ale olej brudny bo cały syf pochodzacy z przedmuchów bo tym jest wijąca odma osadza sie na oleju a nie leci w dolot a nastepnie do komory spalania i przez wydech... w samochodach z takimi przebiegami wijąca odma i syf w dolocie to norma... lekarstwogutek071 napisał(a):Ale chyba coś jednak było nie halo skoro przepustnica góra tydzień po czyszczeniu znów była zasyfiona. Przelot jest ok więc puki co zostawię wszystko jak jest. Wiem z czym się wiąże niedrożna odma tu wygląda to okpierścienie tłokowe do wymiany.. a wtedy przepustnica bedzie czysciutka bez zadnych filtrów bo odma przestanie wiać znowu na ładne "pare kilometrów"
Bardzo ładnie wytłumaczone


Po jakim czasie powinien się syfić olej? bo akurat zmieniałem miesiąc temu... Jak zacznie się syfić to wywalę filtry i zmienię znów olej. Czy oprócz zanieczyszczenia oleju może to narobić jeszcze jakiś szkód? Dodam jeszcze że wkłady są dopasowanymi wkładami do beemki i przelot jest ok, nie żeby było zatkane "na pałe".
- Od: 10 sty 2011, 17:19
- Posty: 84
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323 BG 1.6i 8v
poziom zanieczyszczenia oleju przy zatkanej czy przytkanej odmie zależy od stopnia przedmuchów im wiecej dmucha z korka oleju po otwarciu na chodzacym silniku tym szybciej ubrudzi olej.... spotkałem się z przypadkami że swierzy olej już po 200-300 km był czarny szkody wynikajace z tego sa tylko takie żę olej brudzi sie szybciej a przy tym szybciej traci swoje właściwości i po 10tyś bedzie znaczniej bardziej zurzyty niz powinien
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości