Ustawienia zaworów.
1, 2
Witam szanownych FORUM'owiczów!
Kupiłem w niedzielę swoją pierwszą mazdusię 323F 1,3 16v z motorem B3. Po przejechaniu 20km Mazdusia się popsuła. Na szczęscie poprzedni właściciel jest moim starym znajomym, mechanikiem, więc wziął ją szybciutko do siebie i zaczął naprawiać. Okazało się, że w Mazdusi poszła cała głowica, która została wymieniona. Jednak mam aktualnie z nią 2 problemy.
1. Samochód na biegu jałowym ma bardzo niestabilne obroty, czasami spadają, po czym albo silnik gaśnie, albo wracają do normy – i tak się powtarza co jakiś czas, jak samochód stoi.
2. Zauważyłem jeden denerwujący odgłos w momecie, w którym samochód wchodzi na obroty – jakby "klekotanie" zaworów. Znajomy tłumaczy to faktem, że niestety nie zna dokładnych ustawień zaworów, dlatego ustawił je na oko – stąd moje najważniejsze pytanie – czy ktoś jest w stanie mi podać "parametry", jak one powinny być ustawione?
Za pomoc w rozwiązaniu pierwszego problemu też będę wdzięczny.
_________________________
323 B3 1,3 1.324ccm 16v 1993r.
Kupiłem w niedzielę swoją pierwszą mazdusię 323F 1,3 16v z motorem B3. Po przejechaniu 20km Mazdusia się popsuła. Na szczęscie poprzedni właściciel jest moim starym znajomym, mechanikiem, więc wziął ją szybciutko do siebie i zaczął naprawiać. Okazało się, że w Mazdusi poszła cała głowica, która została wymieniona. Jednak mam aktualnie z nią 2 problemy.
1. Samochód na biegu jałowym ma bardzo niestabilne obroty, czasami spadają, po czym albo silnik gaśnie, albo wracają do normy – i tak się powtarza co jakiś czas, jak samochód stoi.
2. Zauważyłem jeden denerwujący odgłos w momecie, w którym samochód wchodzi na obroty – jakby "klekotanie" zaworów. Znajomy tłumaczy to faktem, że niestety nie zna dokładnych ustawień zaworów, dlatego ustawił je na oko – stąd moje najważniejsze pytanie – czy ktoś jest w stanie mi podać "parametry", jak one powinny być ustawione?
Za pomoc w rozwiązaniu pierwszego problemu też będę wdzięczny.
_________________________
323 B3 1,3 1.324ccm 16v 1993r.
- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
Regulacja luzu zaworów – silnik B3:
– silnik powinien byc zimny w ksiazce jest napisane "nagrzać silnik do normalnej temperatury pracy" i tu jest blad ustawiamy na zimnym
– zdjąć pokrywę zaworów;
– obrócić wał korbowy silnika tak, aby tłok w pierwszym cilindrze (od strony napędu rozrządu) znalazł się w górnym martwym położeniu po suwie sprężania. W tym celu należy obracać wał korbowy w kierunku, w którym obraca się podczas pracy silnika, za pomocą śruby koła pasowego na wale korbowym lub jednego z kół przednich, po podniesieniu samochodu przy włączonym 5 biegu;
– w celu zmniejszenia oporów, można wykręcić świece zapłonowe;
– sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luz zaworów: dolotowego i wylotowego w 1 cylindrze, dolotowego w 2 cylindrze oraz wylotowego w 3 cylindrze. Wymagana wartość luzu zawór dolotowy i wylotowy: 0,3mm (na gorącym silniku);
– obrócić wał korbowy o jeden pełny obrót, aby doprowadzić tłok w 4 cylindrze do górnego martwego położenia po suwie sprężania;
– sprawdzić luz zaworów i w razie potrzeby wyregulować dla obu zaworów 4 cylindra zaworu dolotowego 3 cylindra oraz wlotowe 2 cylindra;
– założyć pokrywę głowicy;
– po wykonanej pracy
.
– silnik powinien byc zimny w ksiazce jest napisane "nagrzać silnik do normalnej temperatury pracy" i tu jest blad ustawiamy na zimnym
– zdjąć pokrywę zaworów;
– obrócić wał korbowy silnika tak, aby tłok w pierwszym cilindrze (od strony napędu rozrządu) znalazł się w górnym martwym położeniu po suwie sprężania. W tym celu należy obracać wał korbowy w kierunku, w którym obraca się podczas pracy silnika, za pomocą śruby koła pasowego na wale korbowym lub jednego z kół przednich, po podniesieniu samochodu przy włączonym 5 biegu;
– w celu zmniejszenia oporów, można wykręcić świece zapłonowe;
– sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luz zaworów: dolotowego i wylotowego w 1 cylindrze, dolotowego w 2 cylindrze oraz wylotowego w 3 cylindrze. Wymagana wartość luzu zawór dolotowy i wylotowy: 0,3mm (na gorącym silniku);
– obrócić wał korbowy o jeden pełny obrót, aby doprowadzić tłok w 4 cylindrze do górnego martwego położenia po suwie sprężania;
– sprawdzić luz zaworów i w razie potrzeby wyregulować dla obu zaworów 4 cylindra zaworu dolotowego 3 cylindra oraz wlotowe 2 cylindra;
– założyć pokrywę głowicy;
– po wykonanej pracy
Ostatnio edytowano 11 wrz 2005, 22:55 przez marcus, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 8 sty 2005, 19:47
- Posty: 32
- Skąd: Łódź
- Auto: 323 BG 1324 (75KM)
Na ciepłym motorze?marcus napisał(a):Nagrzać silnik do normalnej temperatury pracy
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jakie to ksiązki? chyba nie manualemarcus napisał(a):dwóch książkach

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Ciepły silnik
?? Co za bzdura? To jakaś pomyłka? Gorącego silnika z wrzącym olejem? To ważne! Niech ktoś to sprostuje, bo mam jutro regulować zawory i zrobię foto relację, ale na ciepłymmmmm, to jestem w szoku...
PS. czy reszta jest poprawna?
PS. czy reszta jest poprawna?
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
- Od: 10 gru 2003, 17:02
- Posty: 641
- Skąd: Warszawa - Włochy
- Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP
Masa jest błędów w tego typu książkachmarcus napisał(a):ale dlaczego oni napisali, że na ciepłym
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
a ja mam pytanko
JAK SIE USTAWIA MANUALNIE ( OBRAZOWO) ZAWÓR ABY MUC GO REGULOWAĆ CO TRZEBA OBRUCIĆ I JAK DO JAKIEJ POZYCJI PROSZE O SZYBKĄ ODPOWIEDŹ BO CHCIAŁBYM ZACZĄĆ REGULACJE
opis wyżej jest zbyt mądry dla mnie
łopatologicznie prosze
dzieki z gory
ps ( prosze o obrazową odpowiedż)
JAK SIE USTAWIA MANUALNIE ( OBRAZOWO) ZAWÓR ABY MUC GO REGULOWAĆ CO TRZEBA OBRUCIĆ I JAK DO JAKIEJ POZYCJI PROSZE O SZYBKĄ ODPOWIEDŹ BO CHCIAŁBYM ZACZĄĆ REGULACJE
opis wyżej jest zbyt mądry dla mnie

łopatologicznie prosze
dzieki z gory
ps ( prosze o obrazową odpowiedż)
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
- Od: 10 gru 2003, 17:02
- Posty: 641
- Skąd: Warszawa - Włochy
- Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP
A nie masz hydrauliki? Sprawdzałeś już?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
A więc tak. U mnie nie zauważyłem żadnych możliwości regulacji poprzez nakrętki
Tak jak czytałem i oglądałem na obrazku poniżej:
Czy to znaczy, że nie muszę niczego regulować?
Jak nie muszę, to powiedzcie, jak mogę zmniejszyć hałas spowodowany przez cały układ paska rozrządu, bo strasznie szumi podczas pracy.
PS. Jeśli tak jak wyżej powiedziałem, opiszę tylko wymianę uszczelki pod pokrywą zaworów.

Tak jak czytałem i oglądałem na obrazku poniżej:

Czy to znaczy, że nie muszę niczego regulować?
Jak nie muszę, to powiedzcie, jak mogę zmniejszyć hałas spowodowany przez cały układ paska rozrządu, bo strasznie szumi podczas pracy.
PS. Jeśli tak jak wyżej powiedziałem, opiszę tylko wymianę uszczelki pod pokrywą zaworów.
Ostatnio edytowano 7 paź 2005, 14:33 przez dizzi, łącznie edytowano 2 razy
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
- Od: 10 gru 2003, 17:02
- Posty: 641
- Skąd: Warszawa - Włochy
- Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP
Masz hydraulikę i 8 zaworów (jak ta fotka jest Twojego motoru).dizzi napisał(a):Czy to znaczy, że nie muszę niczego regulować?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Potwierdzam.Jaksa napisał(a):Masz hydraulikę i 8 zaworów (jak ta fotka jest Twojego motoru).dizzi napisał(a):Czy to znaczy, że nie muszę niczego regulować?
A czy poza tym jest możliwość po zdjęciu pokrywy zaworów zbadania organoleptycznie jakichś niedociągnięć i luzów w innych miejscach wnetrza silnika?
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
- Od: 10 gru 2003, 17:02
- Posty: 641
- Skąd: Warszawa - Włochy
- Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP
witam wszystkich
powiem tak przerwa na zaworach jest taka 0,2 na wlocie 0,2 na wylocie próbowałem ustawić 0,3 to mi hałasowaly zawory potem zmiejszyłem na 0,25 jeszcze trochę hałasu no i wreszcie zmiejszyłem na 0,2 no i jest ok
a wiec może to z ciepłym silnikiem no 0,3 to fakt raczej wiedzą co piszą wtych książkach bo w kilku sprawdzałem i jest tak samo pomyłka mogła by być może w jednej a nie w kilku
prawo fizyki mówi że materiał rozgrzany sie rozszeża i jak nastawisz przerwę na zimno na 0,2 to po rozgrzaniu silnika jest akurat 0,3 to daje do myślenia
pozdrawiam
powiem tak przerwa na zaworach jest taka 0,2 na wlocie 0,2 na wylocie próbowałem ustawić 0,3 to mi hałasowaly zawory potem zmiejszyłem na 0,25 jeszcze trochę hałasu no i wreszcie zmiejszyłem na 0,2 no i jest ok
a wiec może to z ciepłym silnikiem no 0,3 to fakt raczej wiedzą co piszą wtych książkach bo w kilku sprawdzałem i jest tak samo pomyłka mogła by być może w jednej a nie w kilku
prawo fizyki mówi że materiał rozgrzany sie rozszeża i jak nastawisz przerwę na zimno na 0,2 to po rozgrzaniu silnika jest akurat 0,3 to daje do myślenia
pozdrawiam
- Od: 1 paź 2005, 09:44
- Posty: 10
- Skąd: Gdynia
- Auto: 323C
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości