Przeplywomierz, Blos i Soft Turbo

Postprzez tyla » 24 mar 2011, 20:43

Witam

w odleglej przyszlosi chcialbym zamontowac u siebie Soft Turbo (okolo 0,2 – 0,4 bar) bez zbytniego ruszania silnika bo mysle, ze stopien sprezania 8,9:1 to wartosc akurat.

Nie chce zmieniac silnika na DOHC – prosze nie pisac ze to bez sensu wsadzac do SOHC ale taki mam plan i naprawde nie chce zmieniac silnika <serduszka>


Obecnie mam zalozona instalacje gazowa i rozwalony przeplywomierz powietrza po wystrzale i tutaj pojawia sie kilka pytan:

1) Co zrobic z LPG (napewno nie wywalic!) zostawic jak jest czy bardziej nadalby sie Blos ?

2) Co z przeplywomierzem ? Kupowac czy wywalic w ogole cala puszke i wstawic stozek ? Na benzynie i tak jezdze tylko chwile przed przelaczeniem na gaz.

3) Co sie zmienia w elektronice gdy montuje sie Turbo ? Calkowicie sie na tym nie znam – jakies swinki ?

4) Co trzeba podlaczyc do sprezarki
– spaliny i dolot
– olej
Ale czy cos jeszcze ?

5) Czy potrzebuje intercoolera ?


jak narazie sa to plany ale juz zaczynam przygotowania dlatego pytania o kupno rzeczy :)



pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Mazdaxxx » 25 mar 2011, 00:16

po pierwsze mazdowski sohc na turbo nei wytrzyma mój z turbina z golfa 3 1.9 tdi wytrzymal 113 km też nei wierzyłem że tak szybko go zmieli ale "góra" czyli głowica a raczej koniki nie nadaja sie do turbo jesli turbo to tylko dohc to raz po 2 piszesz ze chcesz wywalic przepływke całkiem bo palisz na benzynie tylko ze nie zapalisz wogole na benzynie bez przepływki co do blosa lub mixera sa opinie podzielone ale jak chcesz wsadzic juz turbo na te pare kilomotrow to musisz mieć sekwencje bo inaczej rurbo bedzie zdmuchiwało dawke gazu w dolocie i auto nie pojedzie ani na blosie ani na mixerze tyle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez tyla » 25 mar 2011, 00:25

Jakie doladowanie miales w swojej mazdzie ?


Nie da sie wywalic calkiem przeplywomierza ? Jakis piggy-back ?

Jesli nie to kupie nowy i juz.



Slyszalem ze jest to mozliwe do zrobienia na LPG 2 gen lub Blos. Tylko troche chce dmuchnac :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Mazdaxxx » 25 mar 2011, 11:25

malutkie 0.4 bara i tak ja zmieliło :] i nei da sie wywalić przepływki a jak to zrobisz to na benzynie nie pojedziesz na gazie tak ale to nei zdrowo dla silnik odpalac i jezdzic tylko na gazie do zrobienia jest tylko musisz miec silnik w idealny stanie ie mixer załozyć przed turbina a nie za turbina jak bedzie za to zdmuchnie mieszanke a jesli przed to bedzie lpg lecialo przez turbo i bdzie to jechało do tego potrzeba spory reduktor do około 130 KM aby w momencie doładowania wydolił i musisz sie liczyc tez z ryzykiem pożaru i smrodu gazu poniewaz benzynowy silnik musi mieć blow-off czyli zawór upustowy z kolektpora ssacego a ze w kolektorze poza powietrzem bedzie gaz to ta mieszanke zawór bedzie wywalał na zewnatrz pod maske :] tak wiec kup sobie człowieku zdrowego dohc GT on seryjnie bedzie miał wieksza moc niz 1.6 z doładowaniem które go nie rozwali
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez wojytek » 25 mar 2011, 17:34

inwestycja całkiem bez sensu, no chyba że lubisz wyrzucać 2-3tyś w błoto od tak po prostu,
po pierwsze jeżeli masz zdrowego nawet 1.6 sohc 88km, który ma zmierzona moc powiedzmy 85km,
i doładujesz go boostem o.5 bar (więcej na pewno nie wytrzyma), uzyskasz przy zalożeniu że wszystko będziesz miał tip top (czyli turbo, intercooler, wtryski, lc-1, det3, bov,) około 125km czysto teoretycznie,
oczywiście blos da się do tego zamontować, bez najmniejszego problemu przed turbo,
ale pytanie jest po co?

swap na 1.8 dohc będzie cie kosztował 1000zł i bazowo będziesz miał 120km, i przede wszystkim nieporównywalnie większy potencjał rozwojowy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 gru 2009, 15:50
Posty: 18
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f bg 1.8 DOHC 137km

Postprzez tyla » 25 mar 2011, 19:10

Obecnie mam 1.8 sohc 103km katalogowo

Mysle ze nie jest to baza tak dobra jak 1.8 GT ale napewno lepsza niz 1.6 16V
Chcialbym jednak zalozyc turbo do swojego silniczka a nie robic swap'a na innego.

Powiedzcie mi prosze co trzeba podlaczyc do sprezarki ?
– spaliny i dolot
– olej
Ale czy cos jeszcze ?

I jak z wysterowaniem tego ? SMT bedzie potrzebne czy obejdzie sie bez tego (mowie raczej o LPG bo na benzynie tylko chwila az sie nagrzeje)


Wiem, ze niektore auta z turbo nie maja intercooler'a – moze u mnie tez obejdzie sie bez tego ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Mazdaxxx » 25 mar 2011, 20:43

1.8 sohc to tak samo ujowa baza do turbo jak i 1.6 bo głowice maja konstrukcyjnie takie same i ich wytrzymałośc jest taka sama... wogóle nie ma co tutaj dyskutować poczytaj o turboswapach nazbieraj informacji a sam dojdziesz do tego że Twoje zachcianki nie mają przyszłości żadnej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez tyla » 26 mar 2011, 02:12

Ok to uzbieram troche kasy i moze zakupie jakiegos GT – na co zwracac uwage aby auto bylo dosyc dobre do soft turbo ?


I w koncu czy bede potrzebowal intercooler'a do niego ?
I co z wystrojeniem ?

Juz troche czytalem ale wiekszosc to benzyna a mi chodzi raczej o LPG i o sterowaniu tym – Blos ma calkowicie mechaniczne sterowanie dlatego mysle ze moze byc troche latwiej niz PB
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez mysse » 26 mar 2011, 04:10

kolego z calym szacunkiem, ale jesli chcesz ladowac turbo to silnika o potencjale duzego fiata, i pytasz jeszcze co owego turbo trzeba podlaczyc, to dobrze radze, odpusc...
no offence
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez tyla » 26 mar 2011, 11:58

No wlasnie dlatego postanowilem zmienic auto na 1.8 GT – jesli jest inny silnik, ktory zniesie to lepiej to prosze o porade


A watek zalozylem wlasnie po to aby sie dowiedziec paru rzeczy jeszcze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323