DOHC czy SOHC? Gdzie mogę to sprawdzić?
1, 2
Moj VIN to:
JMZBG14E200627155
Chciałbym wiedzieć, czy to SOHC czy DOHC, ale myślę, że SOHC, ale jakbym mógł wiedzieć na 100%, to byłbym wdzięczny.
________________________________________
323F BG B6 1,6i 1.598ccm 16v SOHC 88KM 132Nm
JMZBG14E200627155
Chciałbym wiedzieć, czy to SOHC czy DOHC, ale myślę, że SOHC, ale jakbym mógł wiedzieć na 100%, to byłbym wdzięczny.
________________________________________
323F BG B6 1,6i 1.598ccm 16v SOHC 88KM 132Nm
323F B6 BG 1.6 GLX 16v
- Od: 24 wrz 2005, 00:19
- Posty: 17
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: 323F B6 BG 1.6 GLX 16v 1992r.
Podaj lepiej początek numeru silnika.
No teraz komplet danych, może ktoś coś znajdzie.
O ile się nie mylę, to w wypadku DOHC świece zawsze są wkręcane od góry głowicy, pionowo, nie z boku.
O ile się nie mylę, to w wypadku DOHC świece zawsze są wkręcane od góry głowicy, pionowo, nie z boku.
Dokładnie tak jest. W eFkach BG czyli produkowanych w latach 1989-1994 silnik 1,6 był tylko wyposażony w jeden wałek rozrządu w głowicy.tadziol napisał(a):Jeśli masz 323F GLX BG B6 1,6i 1.598ccm 16v SOHC 88KM 132Nm, to na bank jest SOHC. DOHC był tylko 1,8.
Nie sugeruj się gaźnikiem, bo pewnie masz wersje wtryskową. Musisz mieć taką pokrywe zaworów:

Teraz kwestia, czy jst to głowica 16 zaworowa (na pokrywie widnieje napis 16-VALVE), czy 8 zaworowa (nie ma żadnego napisu)
Pozdrawiam.
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
- Od: 20 sie 2004, 08:40
- Posty: 255
- Skąd: Wieluń
- Auto: 323F & 350Z
Cześć
Aby przekonać się 8v czy 16v – zdejmij pokrywę zaworów i zerknij ile ich jest.
Przy okazji możesz wymienić uszczelkę pod pokrywą.
Ja miałem ten sam dylemat dopiero po zdjęciu pokrywy stwierdziłem że mam silnik B6E czyli 8 zaworków.
pozdrawiam
Aby przekonać się 8v czy 16v – zdejmij pokrywę zaworów i zerknij ile ich jest.
Przy okazji możesz wymienić uszczelkę pod pokrywą.
Ja miałem ten sam dylemat dopiero po zdjęciu pokrywy stwierdziłem że mam silnik B6E czyli 8 zaworków.
pozdrawiam
LPG, centralny zamek
- Od: 17 lut 2006, 21:32
- Posty: 21
- Skąd: Pabianice
- Auto: 323f BG 1,6 B6E ,8V 1990 LPG
data produkcji 14-02-1992
MSC BB2NSFJ
kolor karoserii 6M
kolor wnętrza BH7
typ siedzeń STV
typ wykończenia drzwi TDC
nr katalogowy AEBA04
rok modelu 1991
Szczegóły
323F, W/O SUN-RF, HB, 5DR, W/EGI, UNLEADED FUEL, OHC, NOR-POWER, W/O TURBO, GASOLINE, 1600, MT, 5-SP, 2-DISC, NORMAL DIFF, W/O A. LOCK BRAKE, NORMAL SUS, 2WD, SWITZ.
MSC BB2NSFJ
kolor karoserii 6M
kolor wnętrza BH7
typ siedzeń STV
typ wykończenia drzwi TDC
nr katalogowy AEBA04
rok modelu 1991
Szczegóły
323F, W/O SUN-RF, HB, 5DR, W/EGI, UNLEADED FUEL, OHC, NOR-POWER, W/O TURBO, GASOLINE, 1600, MT, 5-SP, 2-DISC, NORMAL DIFF, W/O A. LOCK BRAKE, NORMAL SUS, 2WD, SWITZ.
Waluś napisał(a):O ile się nie mylę, to w wypadku DOHC świece zawsze są wkręcane od góry głowicy, pionowo, nie z boku.
I to jest najprostszy sposob na sprawdzenie! W DOHC swiece sa poamiedzy walkami a w SOHC z boku, bo poprostu nie moga byc nad cylindrami, bo walek jest jeden i on musi byc po srodku!
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
a może jeżeli są to kolejne numery produkcji silnika to może ktoś zna swój numer (oczywiście silnik B6) i można porównać aby w przybliżeniu określić rok produkcji mojego. jeżeli to co napisałem ma sens : ) i może się udać to proszę o jak największą ilość odpowiedzi, bo wydaje mi się że moja Madzia dostała drugie nowsze serduszko.
- Od: 20 lut 2006, 23:51
- Posty: 41
Po numerze silnika nikt nie powie Ci, to to jest, poza typem silnika. Ale po numerze VIN można dojść, czy masz klimę, szyberdach, ABS ipt.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
dzięki za odzew ale właśnie o to chodzi że VIN wskazuje na inny silnik. a może były takie przypadki że w początkowych lub końcowych latach produkcji danego modelu zdarzały się takie nieścisłości. wszystko zgadza się z vin-em oprócz silnika. w sumie jest mi to na rękę bo jest 1,6 a nie 1,3 : ) . ciekawi mnie tylko z którego roku może być.
- Od: 20 lut 2006, 23:51
- Posty: 41
Pewnie ktoś SWAP'a zrobił i dlatego.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
wszedłem na stronę http://www.mazda-fun.net.ru/vin i wpisałem tamten podany w pierwszym poście VIN i wyszło mi całkiem zwyczajnie, że Efcia wyszła z fabryki 14.02.1992, model BG; silnik B6 1598ccm, 88 źrebiąt; SOHC, 16 zaworów; no i skrzynia manual 5 biegowa.Wersja na "niderlandy"...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
hmmm a znacie może stronkę na której mógłbym sprawdzić swoje autko
to amerykaniec i na ruskiej stronie nic o nim nie znajdę....
vin: jm1ec4337s0401073
??
to amerykaniec i na ruskiej stronie nic o nim nie znajdę....
vin: jm1ec4337s0401073
- Od: 11 maja 2006, 10:21
- Posty: 43
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda MX-3 1.6 B6-DOHC+LPG
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości