Podczas jazdy zapalają się i gasną kontrolki ładowania
Strona 1 z 1
Ja miałem jakiś czas temu tak, jak mówisz problem z kontrolkami. Problem leży w za luźnym pasku klinowym. Należy naciągnąć pasek i problem znika. Najlepiej od razu zmienić pasek na nowy.(o ile nie był zmieniany w ostatnim czasie)
Czy podczas jazdy nie słychać czasem piszczenia?(to charakterystyczny dźwięk)
A i nie wiązałbym dźwięków 'z tyłu' z paleniem się kontrolki alternatora.
Czy podczas jazdy nie słychać czasem piszczenia?(to charakterystyczny dźwięk)
A i nie wiązałbym dźwięków 'z tyłu' z paleniem się kontrolki alternatora.
- Od: 26 sie 2010, 23:05
- Posty: 7
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323F 1.6 Injection 88hp SOHC!
Ciekawe jak to ma się do "pstrykania z tyłu"? Pasek – owszem, możesz sprawdzić bo to standard szczególnie przy dużej wilgotności, a do tego jak tandetny (jak większość ostatnio) to i pół roku wytrzyma...
Może pstrykanie z tyłu powoduje jakiś obluzowany przewód dodatni dotykający masy? Zwarcie może powodować "pstryk".
Pozdrawiam
Może pstrykanie z tyłu powoduje jakiś obluzowany przewód dodatni dotykający masy? Zwarcie może powodować "pstryk".
Pozdrawiam

Która następna? :)
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Odgłos tego "pstryknięcia" jest bardzo podobny do tego podczas włączania ogrzewania tylnej szyby. To jakby jakiś przekaźnik, tak mi się wydaje. I dokładnie w tym momencie zapalają się dwie kontrolki: jedna od ładowania, a druga na samym dole, z symbolem jakby reflektorka. Po 1-2 sek to znika. Zastanawiam się, czy jeśli to byłby pasek, to czy chwilowy spadek napięcia alternatora na skutek poślizgu paska może "uruchomić" jakiś przekaźnik?
- Od: 22 gru 2010, 18:12
- Posty: 5
psychol napisał(a):pasek kosztuje 18 zł, wymiana trwa 5 min.przekonasz
A co Ty tak z tym wymianą pasków? Pasek można i nawet trzeba od czasu do czasu podciągnąć. Jest normalne, że pasek (każdy) pod wpływem pracy się lekko rozciąga. W nowszych modelach mazdy jest samonapinacz. W 323 trzeba to robić ręcznie. Zajmuje to 4 minuty i kosztuje 0zł, przy czym jak wymieniany był rok temu to też może być jak nowy.
zodiak napisał(a):Odgłos tego "pstryknięcia" jest bardzo podobny do tego podczas włączania ogrzewania tylnej szyby.
Wydaje mi się jednak, że masz jakieś zwarcie. Spadek napięcia nie powoduje włączenia żadnego przekaźnika w samochodzie. Kontrolka przepalonej żarówki jest zapalana na podstawie zmniejszonego oporu na "drucie".
Zrobił bym tak
Sprawdził pasek i ewentualnie podciągnął. Przy pierwszej jeździe wyjdzie na jaw czy pomogło. Jeśli tak to należy się cieszyć
Pozdrawiam

Która następna? :)
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości