Pomyłka Przy Tankowaniu- ON zamiast PB

Postprzez waski000 » 13 wrz 2010, 04:56

Witam, na początku chciałem wszystkich serdecznie powitać.

Poniżej opiszę dokładnie w czym problem.
Dodam że korzystałem już z szukajki ale nie znalazłem odpowiedzi.

Mam taki problem... mianowicie ktoregos dnia przez pomyslke w zimie zalalem ropy do mojej mazdy z silnikiem 1,6 16v. nastepnego dnia opdalila ale po 30 sek. zgasla. ciagnalem ja na linie(myslac ze zalalem chu...e paliwo) i odpalila ale nie miala sily jechac.w baku mialem wtedy prawie pusto zalalem ropy za 30zl a nastepnego dnia myslalem ze to to paliwo dolalem za 30 juz paliwa... samochod nie mial sily jechac ... pod koniec dnia jezdzenia wstawilem samochod do kolegi do garazu na noc wlaczajac dwie farelki myslac ze moze cos przymarzlo(dodam ze to byly dni po -27stopni) bo slyszalem ze na tej stacji na ktorej tankowalem rope przekrecaja na paliwe mieszajac i wogole... nastepnego dnia samochod odpalil ale chodzil dziwnie i wtedy poczulem ten dziwny zapach... kolega zapytal mnie czy nie zalalem przez przypadek ropy bo taki podobny zapach sie wydobywal i przypomnialo mu sie ze tez mial kiedys takie problemy. po spuszczeniu z baku okazala sie mieszanka ropy z paliwem...od tamtej pory mam problem tego typu ze samochod po dopaleniu na zimnym silniku gdy dodam mu gazu do oporu dochodzi do 2, 2,5 tys obrotow i na chwile sie zatrzymuje dlawiac sie po rozgrzaniu juz sie nie dlawi ale nie ma takiego przyspieszenia jak kiedys.... wymienilem swiece,kable WN, przeczyscilem przewody paliwowe, pompe paliwowa, wymienilem filtr paliwa ale na uzywany od innej takiej mazdy, ostatnio wybebeszylem katalizator i troche zauwazylem poprawe ale to jeszcze nie to... dodam ze tez mam troche sprzeglo na wykonczeniu ale narazie krucho z kasa. sprzeglo kupione VALEO tylko gorzej z wymiana a ja wole sie nie podejmowac ;p

koledzy pomozcie co moge jeszcze zrobic zeby ten samochod chodzil tak jak powinien bo jak narazie to jezdzic jezdzi ale to bardziej spacerowka :/ ja juz nie mam pomyslow :(

Z gory dziekuje i sorry za wypracowanie ;p
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 21:05
Posty: 98

Postprzez krzaku90 » 13 wrz 2010, 14:25

Sory za OT ale mozesz sie pochwalic jak zmiesciles koncowke od dystrybutora z ON do wlewu paliwa? ON ma wiekza srednice od PB i jakos nie spotkalem sie zeby ktos takl zrobil, chyba ze lal z banki.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Postprzez waski000 » 13 wrz 2010, 15:09

wlasnie kazdy mi to mowi ze to jest za bardzo nie mozliwe ale jednak tak bylo moze tylko wlozylem czubek koncowki nie wiem szybko tankowalem bo sie spieszylem :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 21:05
Posty: 98

Postprzez Siw-y » 13 wrz 2010, 15:22

Jest to możliwe, Kojotowi (rxwawa) również do BG na stacji zalali ropy, z tym, że to była stacja gdzie każde paliwo było z oddzielnego dystrybutora.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez waski000 » 13 wrz 2010, 15:30

Siw-y i co ja mam teraz robic ? :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 21:05
Posty: 98

Postprzez dr » 14 wrz 2010, 13:45

Jedyna racjonalna czynność to spuścić ropę z baku, a następnie zalać prawidłową substancję do baku (mowa o benzynie) i w drogę...
Reasumując trzeba zaprowadzić pojazd do warsztatu gdzie taką operację przeprowadzą – zdemontować bak wylać ropę itp.
Początkujący
 
Od: 19 lis 2009, 18:27
Posty: 26
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG 1.8 16V SOHC '92

Postprzez krzaku90 » 14 wrz 2010, 14:21

dr Tam juz ta ropka zostala spuszczona. Przeczytaj jeszcze az ze zrozumieniem;)

Wg mnie mogly wtryski dostac po pupie lub pompka nie robi odpowiedniego cisnienia jezeli piszesz ze nie ma mocy. Jezeli wymieniles juz pompke to zostaly Ci jeszcze wtryskiwacze z calego ukladu paliwowego.
Jezeli sie myle to nie bijcie, fachowecem ani mechanikiem nie jest.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Postprzez waski000 » 14 wrz 2010, 17:02

krzaku90 napisał(a):dr Tam juz ta ropka zostala spuszczona. Przeczytaj jeszcze az ze zrozumieniem;)

Wg mnie mogly wtryski dostac po [tiiit] lub pompka nie robi odpowiedniego cisnienia jezeli piszesz ze nie ma mocy. Jezeli wymieniles juz pompke to zostaly Ci jeszcze wtryskiwacze z calego ukladu paliwowego.
Jezeli sie myle to nie bijcie, fachowecem ani mechanikiem nie jest.

chodzi o pompe paliwa? nie wymienilem tylk przeczyscilem troche w bezynie i przemuchalem. a wtryski moze najpierw sprobowac przeczyscic jakos co wy na to?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 21:05
Posty: 98

Postprzez waski000 » 14 wrz 2010, 17:07

panowie a jeszcze takie pytanie... gdzie jest wejscie w tych mazdach zeby podpiac pod komputer zobaczyc czy jakis bledow nie ma...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 21:05
Posty: 98

Postprzez 3rzyk » 18 wrz 2010, 16:41

waski000 napisał(a):panowie a jeszcze takie pytanie... gdzie jest wejscie w tych mazdach zeby podpiac pod komputer zobaczyc czy jakis bledow nie ma...
Komputer?! hehe dobry żart.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 21:49
Posty: 180
Skąd: Poznań
Auto: 323F BG 1.8, Xedos6 2.0 V6, Mazda 6 Kombi MZR-CD 121KM Diesel

Postprzez klimo38 » 18 wrz 2010, 17:23

wtyczkę pod pc masz za akumulatorem koło pompy hamulcowej:)
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 18:05
Posty: 34
Skąd: Tomaszów Lubelski
Auto: 323f 1.8 16V(BG) była
Maxima A32 Us 3.0 jest

Postprzez waski000 » 18 wrz 2010, 21:20

klimo38 napisał(a):wtyczkę pod pc masz za akumulatorem koło pompy hamulcowej:)

dzieki klimo38
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 21:05
Posty: 98

Postprzez waski000 » 26 wrz 2010, 03:23

nikt nie ma juz wiecej propozycji co poradzic?? :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 21:05
Posty: 98

Postprzez maku109 » 27 paź 2010, 13:22

Sprawdź wtryskiwacze gdyż je potraktowałeś mieszanką ropno-paliwową :) ech, do Maździny ropy nalać... wstyd! <glupek2>
Początkujący
 
Od: 27 paź 2010, 12:48
Posty: 21
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16v 65KW

Postprzez waski000 » 28 paź 2010, 20:06

wiem <zawstydzony> ale to jakos na szybkosci tankowalem i tak wyszlo... zaluje tylko ze tak pozno sie zoorientowalem... co mam z nimi zrobic?? jak je sprawdzic, wyczyscic?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 21:05
Posty: 98

Postprzez maku109 » 29 paź 2010, 21:47

Hmm, wtryskiwaczy jako tako nie wyczyścisz. Jak np. wtryskiwacz "leje" to go wymieniasz. Ja bym jeszcze spróbował wlać do baku taki preparat, on się nazywa bodajże STP, czy jakos tak. Może "przepali" te wtryski. I jeszcze ten filtr paliwa bym nowy założył...
Początkujący
 
Od: 27 paź 2010, 12:48
Posty: 21
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16v 65KW

Postprzez Grzyby » 1 lis 2010, 03:21

Podobną sytuację miał kiedyś ojciec z nowym Hyundaiem Accentem (wcześniej jeździł 626 dieslem).
Wyjechał ze stacji i auto zgasło i już nie odpaliło.
Ściągnięto całe paliwo, wymieniono filtr paliwa i zalano Pb.
Przez dobre pół roku auto miało pewne problemy które powoli zanikały. Serwis (auto było nowe) zalecał żeby raz na 3-4 tankowania zalewać na pół zbiornika specyfik do czyszczenia wtrysków. Po każdej takiej operacji była zauważalna poprawa.
Tak więc moja rada – jeździć. Zalać specyfik do czyszczenia wtrysków (np. taki http://sklepy.allegro.pl/xeramic-dodate ... 79723.html ) na max. pół zbiornika benzyny i jeździć. Po 3 kolejnych tankowaniach zalać znowu (też na pół zbiornika).
Powinno pomóc.

krzaku90 napisał(a):mozesz sie pochwalic jak zmiesciles koncowke od dystrybutora z ON do wlewu paliwa? ON ma wiekza srednice od PB i jakos nie spotkalem sie zeby ktos takl zrobil, chyba ze lal z banki.

Mit przyjacielu. Nic więcej tylko mit. Guzik prawda z tymi grubościami kocówek że to niby ON nie zmieści się do wlewu Pb.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez jaro23 » 1 lis 2010, 09:20

krzaku90 napisał(a):mozesz sie pochwalic jak zmiesciles koncowke od dystrybutora z ON do wlewu paliwa? ON ma wiekza srednice od PB i jakos nie spotkalem sie zeby ktos takl zrobil, chyba ze lal z banki.


Mit przyjacielu. Nic więcej tylko mit. Guzik prawda z tymi grubościami kocówek że to niby ON nie zmieści się do wlewu Pb.[/quote]

nie żaden mit bo każda dobrze prowadzona stacja posiada takie udogodnienie i każda moja mazda posiada otwór pod wlew
miałem 3x 323
PB PB i ON do dwóch pierwszych nic innego jak tylko Benzyna, a do ropniaka już możesz się pomylić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez maku109 » 1 lis 2010, 11:54

ja osobiście ostatnio tankowałem w okolicach wrocławia (stacja Orlen-u) i z ciekawości wziąłem pistolet od ropy i faktycznie wchodził do wlewu, ciasno ale jednak. Najlepiej to patrzeć po dystrybutorze i sie skupić podczas tankowania :)
Początkujący
 
Od: 27 paź 2010, 12:48
Posty: 21
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16v 65KW

Postprzez krzaku90 » 1 lis 2010, 13:29

Grzyby napisał(a):Mit przyjacielu. Nic więcej tylko mit. Guzik prawda z tymi grubościami kocówek że to niby ON nie zmieści się do wlewu Pb.

Sprawdzalem w 323 na 3 stacjach, orlen, inetrmarche przy sklepie i jakas jeszcze inna i zadna koncowka nie weszla. Innym razem jechalem astra 2 i tankowalem na szelu i orlenie, ale juz przy trasach, koncowki tez nie weszly wiec nie wiem czy taki mit.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323