mazda 323f "żabka" 96r zapala, po dodaniu gazu gaśnie pomocy
Strona 1 z 1
Witam
Kupiłem mazde 323f 1.6 b+g z 1996 roku, niestety po kilku dniach wysiadła;( mazda zapala na benzynie, zapala też na gazie, ale po dodaniu gazu obroty spadają i gaśnie, jeśli nie będę wciskał gazu obroty zaczynają stopniowo spadać i w końcu też gaśnie:( Była u dwóch najlepszych mechaników w mieście, sprawdzili silniczek krokowy, regulację obrotów, czyścili przepustnicę i nic, jeden twierdzi że to z przepustnicą jest coś nie tak, ale nie ma jakiegoś tam komputera żeby podpiąć się pod mazde akurat i sprawdzić, drugi twierdzi że to nie przepustnica, ale nie ma też pomysłu co to może być:( Obaj już się poddali:(
Może ktoś może pomóc? Może macie jakieś pomysły co jeszcze może jej dolegać??
Qrcze tak mi się to autko podoba, a tu same problemy z nim:(
Jeśli pasek rozrządu był zbyt luźny i przeskoczył o jedno oczko to może się tak dziać?Bo wtedy jakieś wałki podobno się nie zgrywają...
Kupiłem mazde 323f 1.6 b+g z 1996 roku, niestety po kilku dniach wysiadła;( mazda zapala na benzynie, zapala też na gazie, ale po dodaniu gazu obroty spadają i gaśnie, jeśli nie będę wciskał gazu obroty zaczynają stopniowo spadać i w końcu też gaśnie:( Była u dwóch najlepszych mechaników w mieście, sprawdzili silniczek krokowy, regulację obrotów, czyścili przepustnicę i nic, jeden twierdzi że to z przepustnicą jest coś nie tak, ale nie ma jakiegoś tam komputera żeby podpiąć się pod mazde akurat i sprawdzić, drugi twierdzi że to nie przepustnica, ale nie ma też pomysłu co to może być:( Obaj już się poddali:(
Może ktoś może pomóc? Może macie jakieś pomysły co jeszcze może jej dolegać??
Qrcze tak mi się to autko podoba, a tu same problemy z nim:(
Jeśli pasek rozrządu był zbyt luźny i przeskoczył o jedno oczko to może się tak dziać?Bo wtedy jakieś wałki podobno się nie zgrywają...
- Od: 14 kwi 2010, 16:47
- Posty: 8
ernestix, nie piszemy posta pod postem
Jest opcja edytuj. Proszę zapoznać się z regulaminem
Edit.
Twoja Mazda to BG, a dla niej jest inny dział
Jeżeli chodzi o rocznik to na pewno nie 96'. One wychodziły do 94'
Pozdrawiam!

Jest opcja edytuj. Proszę zapoznać się z regulaminem
Edit.
Twoja Mazda to BG, a dla niej jest inny dział
Jeżeli chodzi o rocznik to na pewno nie 96'. One wychodziły do 94'
Pozdrawiam!
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
Rafał napisał(a):
Twoja Mazda to BG, a dla niej jest inny dział![]()
Jeżeli chodzi o rocznik to na pewno nie 96'. One wychodziły do 94'
Z tego co mi wiadomo Ba wychodziły z silnikiem 1.6 i tylko w 1996 roku.Osobiscie nigdy takiej nie widziałem,ale potwierdza to np.katalog inter cars,dostępny na ich stronie
Co do tematu...sprawdzałeś kable
- Od: 22 maja 2009, 07:02
- Posty: 76
- Skąd: Poznań
- Auto: Była 323F 95' (Z5),jest 3 BK (Y6) 05'
Dla rozwiania wszelkich watpliwosci wstaw zdjecie samochodu i komory silnika badz podaj nr vin i bedzie po sprawie
Pozniej zadecyduje gdzie temat poleci dalej.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
Fotki na razie nie zrobie bo mazda powędrowała do kolejnego mechanika, o dziwo odpaliła i nie traciła obrotów, natomiast jest bardzo słaba, po dodaniu gazu nie chce się zebrać i bardzo kopci:( Jedzie z takim oporem jakby ktoś ją ciągnął do tyłu:( Numer podwozia to: UMZBG14E200559481-tylko tym dysponuje z umowy, bo dowód zostawiłem mechanikowi.
A i podobno jednak pasek rozrządu nie przeskoczył, jest ok, mają jeszcze sprawdzić cewkę i od nowa to co poprzedni czyli aparat zapłonowy, silniczek krokowy i inne takie.
Mówili że kable ok. Może jeszcze jakieś sugestie?Normalnie jestem już w dołku, jeśli ten mechanik nie da rady pozostaje laweta i do Kielc do serwisu Mazdy, a tam pewnie zedrą ze mnie więcej niż ona warta:(
P.S. Przepraszam za nie fachowe nazewnictwo i obrazowe porównania ale jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę samochodową
A i podobno jednak pasek rozrządu nie przeskoczył, jest ok, mają jeszcze sprawdzić cewkę i od nowa to co poprzedni czyli aparat zapłonowy, silniczek krokowy i inne takie.
Mówili że kable ok. Może jeszcze jakieś sugestie?Normalnie jestem już w dołku, jeśli ten mechanik nie da rady pozostaje laweta i do Kielc do serwisu Mazdy, a tam pewnie zedrą ze mnie więcej niż ona warta:(
P.S. Przepraszam za nie fachowe nazewnictwo i obrazowe porównania ale jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę samochodową
- Od: 14 kwi 2010, 16:47
- Posty: 8
Tutaj masz dane o swoim aucie (niestety po rosyjsku):
A więc model BG, data produkcji to 1991r., silnik SOHC 1.6 a dalej to już sam musisz sobie przetłumaczyć bo rosyjskiego na tyle dobrze nie znam. Jedno jest pewne: nie ten dział
- Kod: Zaznacz cały
Производитель: Mazda Motor Corporation
Количество мест: 4
Цвет кузова: 6M Elegant beige metallic
Цвет салона: BH7 Grayish Taupe
Произведено для: Европа
Страна назначения: Нидерланды
Место производства: Япония
Дата производства: 24.07.1991
Модель: 323F
Код кузова: BG (Второе поколение 03.1991-12.1996гг)
Тип кузова: пятидверный хетчбек
Тип привода: передний
Управляемые колеса: передние
Двигатель: Трансмиссия:
Код Объем (сс) Кол-во цилиндров Мощность (л.с.) Тип Примечание Механическая, 5-ти ступенчатая
B6 1598 4 88 бензиновый, инжектор (EGI) SOHC, 16 клапанов
Код по каталогу: AEBA04 Код комплектации: BB2N-SFJ
Белый свет головных фар. Нет электрокорректора. Две противотуманных фары сзади
Наполовину покрашенный бампер Голубой тон стекол
Нет электрических стеклоподъемников Узкие (60мм) молдинги вдоль кузова
Зеркала заднего вида в цветном корпусе. Ручной привод. Есть спойлер сзади. Нет дополнительного стоп-сигнала.
Нет омывателя фар Есть таймер на работу передних стеклочистителей
Есть стеклоочиститель сзади. Наклейка "GLX"
Литые диски 5JJX13 P=100/O=45 Полноразмерное запасное колесо
Нет люка Большая по размерам центральная консоль. Нет подстаканников. Есть пепельница.
Тахометр Регулятор яркости приборной панели
Нет лампы освещения подножки "Штурманский" свет в салоне
Освещение грузового отсека Нет дополнительных габаритных огней
Подсветка личинки замка зажигания Два динамика
Дополнительная антенна Опциональная установка кондиционера
Пластиковое рулевое колесо типа "GT" Нет гидроусилителя рулевого управления
Рулевая колонка с регулировкой по высоте Пластиковая ручка КПП
Нет подогрева сидений Есть ремень безопасности для задних пассажиров
Матерал отделки дверей – ткань. Есть зеркальце в солнцезащитном козырьке
Внешние ручки дверей в цвет кузова Дверные выключатели на всех дверях
Центральный замок Одинарная насадка на глушителе
Задний стабилизатор поперечной устойчивости Пакет для стран с теплым климатом
Задние тормоза барабанного типа Нет моста с самоблокирующимся дифференциалом (LSD)
Нет антиблокировочной системы тормозов (ABS) "Нормальная" настройка подвески
Примечание: указывается оригинальная комплектация автомобиля. Некоторые параметры могут не соответствовать указанным.
Оригинальная база и исходный код создан Воронцовым Сергеем AKA vserg626
A więc model BG, data produkcji to 1991r., silnik SOHC 1.6 a dalej to już sam musisz sobie przetłumaczyć bo rosyjskiego na tyle dobrze nie znam. Jedno jest pewne: nie ten dział
dzieki ernestix, tak jak napisal kolega luki_92_92 masz model BG, mnie by wystarczylo zobaczenie poczatek vinu a dokladnie 3 i 4 znak zeby wiedziec ze niestety masz skladaka tak jak myslalem. Samochod pewnie przyjechal do Polski bez kol na lawecie a w tym czasie takie cos traktowano jako skladak. Za skladaki placilo sie mniejsze clo. Mialem Forda Taunusa z 90
elementy blach z rocznika 82 a reszta samochodu to model 78. Zaden nastepny samochod mnie tak nie zaskakiwal.
Dodam jeszcze do tego co podal kolega luki.... ze Twoja Mazda byla przeznaczona na rynek Szwajcarski
przenosze do dzalu BG
Dodam jeszcze do tego co podal kolega luki.... ze Twoja Mazda byla przeznaczona na rynek Szwajcarski
przenosze do dzalu BG
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
Tłumaczenie z GOOGLE TRANSLATOR:
"Producent: Mazda Motor Corporation
Liczba miejsc: 4
Kolor: beżowy metalik 6M Elegant
Wnętrze: BH7 szaro Taupe
Produkcja dla: Europe
Kraj docelowy: Holandia
Miejsce pochodzenia: Japonia
Data produkcji: 24.07.1991
Model: 323F
Ciała Kod: BG (druga generacja 03.1991-12.1996gg)
Budowa ciała: pięciodrzwiowy hatchback
Rodzaj napędu: na przednie koła
Kierownice: przód
Silnik: Skrzynia biegów:
Rozmiar kodu (cc) Cylinder Moc (KM) Uwaga: Typ mechaniczna, 5-biegowa
B6 1598 4 88 benzyny, wtryskiwacz (EGI) SOHC, 16 zaworów
Lista kodów: AEBA04 uzupełniania kodu: BB2N-sfj
Białe światło lampy głowy. Nie elektrokorrektora. Dwa tylne światła przeciwmgielne
Half-malowany zderzak niebieskie okulary ton
Nie szyby są wąskie (60 mm) po bokach ciała profile
Lusterka wsteczne w kolorze nadwozia. Napędu ręcznego. Jest spoiler z tyłu. Nie światło stopu.
Nie kierownicy jest zegar na steklochistiteley front pracy
Nie ma tylnej wycieraczki. Naklejka "GLX"
Alufelgi 5JJX13 P = 100 / O = 45 Pełnowymiarowe koło zapasowe
Nie duża klapa od wielkości konsoli centralnej. Nie ma uchwytów na kubki. Jest popielniczka.
Obrotomierz Jasność panelu sterowania
Nie oświetlenie krok żarówki "Nawigacja" światło w kabinie
Pokrycie przestrzeni ładunkowej Brak dodatkowych świateł obrysowych
Podkreślając larwy zapłonu dwóch głośników
Dodatkowe opcjonalna instalacja anteny odżywka
Kierownica z tworzyw sztucznych typu "GT" Brak zasilania układu kierowniczego
Kolumna kierownicy z regulacją wysokości uchwytu z tworzywa sztucznego PPC
Nie ogrzewane siedzenia znajduje się pas bezpieczeństwa dla pasażerów z tyłu
Materal tapicerka drzwi – szmatką. Nie ma lustra w słońcu daszkiem
Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia przełączników drzwi na wszystkie drzwi
Centralny zamek pojedynczej dyszy na tłumik
pakiet tylny stabilizator bar dla krajów o ciepłym klimacie
Hamulec tył: bęben nr most z różnicowego oraz ogranicznik poślizgu (LSD)
Nie przeciwblokujący układ hamulcowy (ABS) "Normal" ustawienie zawieszenia
Uwaga: wskazuje oryginalnych elementów samochodu. Niektóre opcje nie mogą być określone.
Oryginalnej bazy danych i kod źródłowy stworzony przez Siergieja Vorontsov AKA vserg626"
"Producent: Mazda Motor Corporation
Liczba miejsc: 4
Kolor: beżowy metalik 6M Elegant
Wnętrze: BH7 szaro Taupe
Produkcja dla: Europe
Kraj docelowy: Holandia
Miejsce pochodzenia: Japonia
Data produkcji: 24.07.1991
Model: 323F
Ciała Kod: BG (druga generacja 03.1991-12.1996gg)
Budowa ciała: pięciodrzwiowy hatchback
Rodzaj napędu: na przednie koła
Kierownice: przód
Silnik: Skrzynia biegów:
Rozmiar kodu (cc) Cylinder Moc (KM) Uwaga: Typ mechaniczna, 5-biegowa
B6 1598 4 88 benzyny, wtryskiwacz (EGI) SOHC, 16 zaworów
Lista kodów: AEBA04 uzupełniania kodu: BB2N-sfj
Białe światło lampy głowy. Nie elektrokorrektora. Dwa tylne światła przeciwmgielne
Half-malowany zderzak niebieskie okulary ton
Nie szyby są wąskie (60 mm) po bokach ciała profile
Lusterka wsteczne w kolorze nadwozia. Napędu ręcznego. Jest spoiler z tyłu. Nie światło stopu.
Nie kierownicy jest zegar na steklochistiteley front pracy
Nie ma tylnej wycieraczki. Naklejka "GLX"
Alufelgi 5JJX13 P = 100 / O = 45 Pełnowymiarowe koło zapasowe
Nie duża klapa od wielkości konsoli centralnej. Nie ma uchwytów na kubki. Jest popielniczka.
Obrotomierz Jasność panelu sterowania
Nie oświetlenie krok żarówki "Nawigacja" światło w kabinie
Pokrycie przestrzeni ładunkowej Brak dodatkowych świateł obrysowych
Podkreślając larwy zapłonu dwóch głośników
Dodatkowe opcjonalna instalacja anteny odżywka
Kierownica z tworzyw sztucznych typu "GT" Brak zasilania układu kierowniczego
Kolumna kierownicy z regulacją wysokości uchwytu z tworzywa sztucznego PPC
Nie ogrzewane siedzenia znajduje się pas bezpieczeństwa dla pasażerów z tyłu
Materal tapicerka drzwi – szmatką. Nie ma lustra w słońcu daszkiem
Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia przełączników drzwi na wszystkie drzwi
Centralny zamek pojedynczej dyszy na tłumik
pakiet tylny stabilizator bar dla krajów o ciepłym klimacie
Hamulec tył: bęben nr most z różnicowego oraz ogranicznik poślizgu (LSD)
Nie przeciwblokujący układ hamulcowy (ABS) "Normal" ustawienie zawieszenia
Uwaga: wskazuje oryginalnych elementów samochodu. Niektóre opcje nie mogą być określone.
Oryginalnej bazy danych i kod źródłowy stworzony przez Siergieja Vorontsov AKA vserg626"
Nie jeżdże wcale szybko, po prostu inni jakoś tak dziwnie zwolnili !
- Od: 28 paź 2007, 22:28
- Posty: 11
- Skąd: Trzebinia
- Auto: Mazda 323F BG `91 1,6 8V
Wytłumaczcie mi proszę tak na "chłopski rozum", bo nie rozumiem, jak mazda z 1991 roku mogła się stać mazdą z 1996roku?
Mechanik znalazł przyczynę: uszczelka pod głowicą
Do wymiany uszczelka,planowanie głowicy, nowe panewki i pierścionki
I teraz pytanie czy opłaca się to robić?Jaki będzie koszt?Bo on powiedział, że zobaczymy jak się zrobi...A ja jednak wolałbym wiedzieć teraz bo jeśli ponad tysiączek, a faktycznie ma się coś w nim ciągle psuć to wolę sprzedać go jako uszkodzonego...
Proszę o rady
Mechanik znalazł przyczynę: uszczelka pod głowicą
Do wymiany uszczelka,planowanie głowicy, nowe panewki i pierścionki
I teraz pytanie czy opłaca się to robić?Jaki będzie koszt?Bo on powiedział, że zobaczymy jak się zrobi...A ja jednak wolałbym wiedzieć teraz bo jeśli ponad tysiączek, a faktycznie ma się coś w nim ciągle psuć to wolę sprzedać go jako uszkodzonego...
Proszę o rady
- Od: 14 kwi 2010, 16:47
- Posty: 8
moze wyjsc kolo tysiaka a moze kolo dwoch.po co wymieniasz panewki?caly silnik od podstaw chcesz robic?tak samo nie rozumiem po co wym wymieniac pierscienie.wymiana uszczelki z planowaniem to koszt okolo 500zl.jesli chcesz wiecej robic koszta drastycznie rosna.moze ejszcze wymiana uszczelniaczy zaworowych i pierscieni nie jest ejszcze az taka droga (dolicz kolejne 500zl) to juz koszt wymiany panewek wiaze sie z rozebraniem dolu silnika.to cie wtedy skasuje mechanik odpowiednio.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Prawdopodobnie Mazda wjechała do Polski jakoś część/części zamienne, na lawecie, tuż za szlabanem zrobiła
brum-brum
do właściciela i przy 'pierwszej' rejestracji w kraju dostała datę 1996 
no i może posłuchaj co pisze 'piwo' bo dobrze opowiada;]
pozdr.
brum-brum

no i może posłuchaj co pisze 'piwo' bo dobrze opowiada;]
pozdr.
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

- Od: 7 mar 2008, 14:40
- Posty: 366
- Skąd: PL -> SBI
- Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6
Mechanik powiedział że tłoki latają i przedostaje sie przez nie olej, i faktycznie po zdjęciu głowicy w tłokach był olej i ruszały się i powiedział, że trzeba pierścienie pod tłokami wymienić i panewki. (ja nawet nie wiem gdzie i co to te panewki:))Qrcze a ja jeszcze planowałem rozrząd i przeguby zrobić, no to chyba dałem plamę z tym autkiem, a tyle czasu "chorowałem" na tą Madzię, a tu taka lipa. Szit. Może jednak zaryzykować, zrobić to wszystko i mieć nadzieję, że po takim generalnym remoncie będzie sie dobrze sprawować?...Ech...
- Od: 14 kwi 2010, 16:47
- Posty: 8
tloki maja luze w cylindrach?to silnik bez honowania bedzie bral kosmiczne ilosci oleju.kupuj drugi silnik.remont wyjdzie pewnie pod 2tys lub wiecej.gra nie warta swieczki.na allegro silniki po 200zl.u nas w dziale sprzedam poszukaj.zaraz cos znajdziesz.przekladka silnika tpo koszt do 500zl.znajomy ci to zrobi za maks 200zl
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Pytałem, czy będzie brał olej, a on powiedział, że jak wymieni te pierścionki i panewki to będzie ok...Ale faktycznie, patrzyłem na allegro-silnik kompletny 250zł-jutro dzwonie do faceta i jak coś to śmigam po nowy stary silnik:) Tylko, żebym znowu nie wtopił i nie kupił jakiejś padaki:)
Ten będzie pasował:
http://www.allegro.pl/item980090099_maz ... ilnik.html ? Na co zwrócić uwagę, przy kupnie? O co pytać właściciela?
Z podpięciem do gazu nie będzie żadnych problemów?
Ten będzie pasował:

Z podpięciem do gazu nie będzie żadnych problemów?
- Od: 14 kwi 2010, 16:47
- Posty: 8
Witam ponownie:)
Jednak obyło się bez przekładki silnika. Tłoki podobno nie latały, tylko pierścienie były zużyte. Koszt wymiany na nowe+panewki+planowanie głowicy i nowa uszczelka i jeszcze przy okazji regulacja obrotów i naciągnięcie linki ręcznego wyniosł mnie 1300zł. Od tygodnia mam już moją madzię i jak na razie ubytków oleju nie zauważyłem. Wszystko ok. Pięknie śmiga:). Dziękuję wszystkim za pomoc ale nie żegnam się bo mając na uwadze to że to autko aż z 91 roku, pewnie nie raz jeszcze tu zajrzę.
Jednak obyło się bez przekładki silnika. Tłoki podobno nie latały, tylko pierścienie były zużyte. Koszt wymiany na nowe+panewki+planowanie głowicy i nowa uszczelka i jeszcze przy okazji regulacja obrotów i naciągnięcie linki ręcznego wyniosł mnie 1300zł. Od tygodnia mam już moją madzię i jak na razie ubytków oleju nie zauważyłem. Wszystko ok. Pięknie śmiga:). Dziękuję wszystkim za pomoc ale nie żegnam się bo mając na uwadze to że to autko aż z 91 roku, pewnie nie raz jeszcze tu zajrzę.
- Od: 14 kwi 2010, 16:47
- Posty: 8
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość