mazda 323f "żabka" 96r zapala, po dodaniu gazu gaśnie pomocy

Postprzez ernestix » 14 kwi 2010, 17:14

Witam
Kupiłem mazde 323f 1.6 b+g z 1996 roku, niestety po kilku dniach wysiadła;( mazda zapala na benzynie, zapala też na gazie, ale po dodaniu gazu obroty spadają i gaśnie, jeśli nie będę wciskał gazu obroty zaczynają stopniowo spadać i w końcu też gaśnie:( Była u dwóch najlepszych mechaników w mieście, sprawdzili silniczek krokowy, regulację obrotów, czyścili przepustnicę i nic, jeden twierdzi że to z przepustnicą jest coś nie tak, ale nie ma jakiegoś tam komputera żeby podpiąć się pod mazde akurat i sprawdzić, drugi twierdzi że to nie przepustnica, ale nie ma też pomysłu co to może być:( Obaj już się poddali:(
Może ktoś może pomóc? Może macie jakieś pomysły co jeszcze może jej dolegać??
Qrcze tak mi się to autko podoba, a tu same problemy z nim:(

Jeśli pasek rozrządu był zbyt luźny i przeskoczył o jedno oczko to może się tak dziać?Bo wtedy jakieś wałki podobno się nie zgrywają...
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2010, 16:47
Posty: 8

Postprzez Rafał » 14 kwi 2010, 21:31

ernestix, nie piszemy posta pod postem <cisza>
Jest opcja edytuj. Proszę zapoznać się z regulaminem ;)

Edit.

Twoja Mazda to BG, a dla niej jest inny dział ;)
Jeżeli chodzi o rocznik to na pewno nie 96'. One wychodziły do 94'

Pozdrawiam!
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez Sunrise » 15 kwi 2010, 02:05

Rafał napisał(a):

Twoja Mazda to BG, a dla niej jest inny dział ;)
Jeżeli chodzi o rocznik to na pewno nie 96'. One wychodziły do 94'





Z tego co mi wiadomo Ba wychodziły z silnikiem 1.6 i tylko w 1996 roku.Osobiscie nigdy takiej nie widziałem,ale potwierdza to np.katalog inter cars,dostępny na ich stronie :)


Co do tematu...sprawdzałeś kable ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2009, 07:02
Posty: 76
Skąd: Poznań
Auto: Była 323F 95' (Z5),jest 3 BK (Y6) 05'

Postprzez ernestix » 15 kwi 2010, 11:15

Jakie kable??Przewody wysokiego napięcia?A od tego rozrządu może być taka przyczyna??
Na pewno z 96r i na pewno1.6:)
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2010, 16:47
Posty: 8

Postprzez Sunrise » 15 kwi 2010, 12:59

Tak,właśnie te kable :) Na lpg lubią padać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2009, 07:02
Posty: 76
Skąd: Poznań
Auto: Była 323F 95' (Z5),jest 3 BK (Y6) 05'

Postprzez Mako » 15 kwi 2010, 14:24

Dla rozwiania wszelkich watpliwosci wstaw zdjecie samochodu i komory silnika badz podaj nr vin i bedzie po sprawie ;) Pozniej zadecyduje gdzie temat poleci dalej.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez ernestix » 15 kwi 2010, 17:43

Fotki na razie nie zrobie bo mazda powędrowała do kolejnego mechanika, o dziwo odpaliła i nie traciła obrotów, natomiast jest bardzo słaba, po dodaniu gazu nie chce się zebrać i bardzo kopci:( Jedzie z takim oporem jakby ktoś ją ciągnął do tyłu:( Numer podwozia to: UMZBG14E200559481-tylko tym dysponuje z umowy, bo dowód zostawiłem mechanikowi.
A i podobno jednak pasek rozrządu nie przeskoczył, jest ok, mają jeszcze sprawdzić cewkę i od nowa to co poprzedni czyli aparat zapłonowy, silniczek krokowy i inne takie.
Mówili że kable ok. Może jeszcze jakieś sugestie?Normalnie jestem już w dołku, jeśli ten mechanik nie da rady pozostaje laweta i do Kielc do serwisu Mazdy, a tam pewnie zedrą ze mnie więcej niż ona warta:(
P.S. Przepraszam za nie fachowe nazewnictwo i obrazowe porównania ale jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę samochodową
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2010, 16:47
Posty: 8

Postprzez luki_92_92 » 15 kwi 2010, 18:03

Tutaj masz dane o swoim aucie (niestety po rosyjsku):

Kod: Zaznacz cały
Производитель: Mazda Motor Corporation
Количество мест: 4
Цвет кузова: 6M Elegant beige metallic
Цвет салона: BH7 Grayish Taupe
Произведено для: Европа
    Страна назначения: Нидерланды
Место производства: Япония
Дата производства: 24.07.1991
Модель: 323F
Код кузова: BG (Второе поколение 03.1991-12.1996гг)
Тип кузова: пятидверный хетчбек
Тип привода: передний
Управляемые колеса: передние
Двигатель:   Трансмиссия:
Код   Объем (сс)   Кол-во цилиндров   Мощность (л.с.)   Тип   Примечание   Механическая, 5-ти ступенчатая
B6   1598   4   88   бензиновый, инжектор (EGI)   SOHC, 16 клапанов

Код по каталогу:   AEBA04   Код комплектации:   BB2N-SFJ
Белый свет головных фар. Нет электрокорректора.   Две противотуманных фары сзади
Наполовину покрашенный бампер   Голубой тон стекол
Нет электрических стеклоподъемников   Узкие (60мм) молдинги вдоль кузова
Зеркала заднего вида в цветном корпусе. Ручной привод.   Есть спойлер сзади. Нет дополнительного стоп-сигнала.
Нет омывателя фар   Есть таймер на работу передних стеклочистителей
Есть стеклоочиститель сзади.   Наклейка "GLX"
Литые диски 5JJX13 P=100/O=45   Полноразмерное запасное колесо
Нет люка   Большая по размерам центральная консоль. Нет подстаканников. Есть пепельница.
Тахометр   Регулятор яркости приборной панели
Нет лампы освещения подножки   "Штурманский" свет в салоне
Освещение грузового отсека   Нет дополнительных габаритных огней
Подсветка личинки замка зажигания   Два динамика
Дополнительная антенна   Опциональная установка кондиционера
Пластиковое рулевое колесо типа "GT"   Нет гидроусилителя рулевого управления
Рулевая колонка с регулировкой по высоте   Пластиковая ручка КПП
Нет подогрева сидений   Есть ремень безопасности для задних пассажиров
Матерал отделки дверей – ткань.   Есть зеркальце в солнцезащитном козырьке
Внешние ручки дверей в цвет кузова   Дверные выключатели на всех дверях
Центральный замок   Одинарная насадка на глушителе
Задний стабилизатор поперечной устойчивости   Пакет для стран с теплым климатом
Задние тормоза барабанного типа   Нет моста с самоблокирующимся дифференциалом (LSD)
Нет антиблокировочной системы тормозов (ABS)   "Нормальная" настройка подвески

Примечание: указывается оригинальная комплектация автомобиля. Некоторые параметры могут не соответствовать указанным.


Оригинальная база и исходный код создан Воронцовым Сергеем AKA vserg626

A więc model BG, data produkcji to 1991r., silnik SOHC 1.6 a dalej to już sam musisz sobie przetłumaczyć bo rosyjskiego na tyle dobrze nie znam. Jedno jest pewne: nie ten dział :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez ernestix » 15 kwi 2010, 18:17

A więc proszę moderatora o przeniesienie do odpowiedniego działu:)
Jak to możliwe że data produkcji to 1991,jak w dowodzie mam 1996?!?
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2010, 16:47
Posty: 8

Postprzez Mako » 15 kwi 2010, 18:30

dzieki ernestix, tak jak napisal kolega luki_92_92 masz model BG, mnie by wystarczylo zobaczenie poczatek vinu a dokladnie 3 i 4 znak zeby wiedziec ze niestety masz skladaka tak jak myslalem. Samochod pewnie przyjechal do Polski bez kol na lawecie a w tym czasie takie cos traktowano jako skladak. Za skladaki placilo sie mniejsze clo. Mialem Forda Taunusa z 90 ;) elementy blach z rocznika 82 a reszta samochodu to model 78. Zaden nastepny samochod mnie tak nie zaskakiwal.

Dodam jeszcze do tego co podal kolega luki.... ze Twoja Mazda byla przeznaczona na rynek Szwajcarski ;)

przenosze do dzalu BG
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez TKKKKT » 16 kwi 2010, 16:39

Tłumaczenie z GOOGLE TRANSLATOR:

"Producent: Mazda Motor Corporation
Liczba miejsc: 4
Kolor: beżowy metalik 6M Elegant
Wnętrze: BH7 szaro Taupe
Produkcja dla: Europe
Kraj docelowy: Holandia
Miejsce pochodzenia: Japonia
Data produkcji: 24.07.1991
Model: 323F
Ciała Kod: BG (druga generacja 03.1991-12.1996gg)
Budowa ciała: pięciodrzwiowy hatchback
Rodzaj napędu: na przednie koła
Kierownice: przód
Silnik: Skrzynia biegów:
Rozmiar kodu (cc) Cylinder Moc (KM) Uwaga: Typ mechaniczna, 5-biegowa
B6 1598 4 88 benzyny, wtryskiwacz (EGI) SOHC, 16 zaworów

Lista kodów: AEBA04 uzupełniania kodu: BB2N-sfj
Białe światło lampy głowy. Nie elektrokorrektora. Dwa tylne światła przeciwmgielne
Half-malowany zderzak niebieskie okulary ton
Nie szyby są wąskie (60 mm) po bokach ciała profile
Lusterka wsteczne w kolorze nadwozia. Napędu ręcznego. Jest spoiler z tyłu. Nie światło stopu.
Nie kierownicy jest zegar na steklochistiteley front pracy
Nie ma tylnej wycieraczki. Naklejka "GLX"
Alufelgi 5JJX13 P = 100 / O = 45 Pełnowymiarowe koło zapasowe
Nie duża klapa od wielkości konsoli centralnej. Nie ma uchwytów na kubki. Jest popielniczka.
Obrotomierz Jasność panelu sterowania
Nie oświetlenie krok żarówki "Nawigacja" światło w kabinie
Pokrycie przestrzeni ładunkowej Brak dodatkowych świateł obrysowych
Podkreślając larwy zapłonu dwóch głośników
Dodatkowe opcjonalna instalacja anteny odżywka
Kierownica z tworzyw sztucznych typu "GT" Brak zasilania układu kierowniczego
Kolumna kierownicy z regulacją wysokości uchwytu z tworzywa sztucznego PPC
Nie ogrzewane siedzenia znajduje się pas bezpieczeństwa dla pasażerów z tyłu
Materal tapicerka drzwi – szmatką. Nie ma lustra w słońcu daszkiem
Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia przełączników drzwi na wszystkie drzwi
Centralny zamek pojedynczej dyszy na tłumik
pakiet tylny stabilizator bar dla krajów o ciepłym klimacie
Hamulec tył: bęben nr most z różnicowego oraz ogranicznik poślizgu (LSD)
Nie przeciwblokujący układ hamulcowy (ABS) "Normal" ustawienie zawieszenia

Uwaga: wskazuje oryginalnych elementów samochodu. Niektóre opcje nie mogą być określone.


Oryginalnej bazy danych i kod źródłowy stworzony przez Siergieja Vorontsov AKA vserg626"
Nie jeżdże wcale szybko, po prostu inni jakoś tak dziwnie zwolnili !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 paź 2007, 22:28
Posty: 11
Skąd: Trzebinia
Auto: Mazda 323F BG `91 1,6 8V

Postprzez ernestix » 16 kwi 2010, 18:08

Wytłumaczcie mi proszę tak na "chłopski rozum", bo nie rozumiem, jak mazda z 1991 roku mogła się stać mazdą z 1996roku?
Mechanik znalazł przyczynę: uszczelka pod głowicą
Do wymiany uszczelka,planowanie głowicy, nowe panewki i pierścionki
I teraz pytanie czy opłaca się to robić?Jaki będzie koszt?Bo on powiedział, że zobaczymy jak się zrobi...A ja jednak wolałbym wiedzieć teraz bo jeśli ponad tysiączek, a faktycznie ma się coś w nim ciągle psuć to wolę sprzedać go jako uszkodzonego...
Proszę o rady :)
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2010, 16:47
Posty: 8

Postprzez piwo » 16 kwi 2010, 18:39

moze wyjsc kolo tysiaka a moze kolo dwoch.po co wymieniasz panewki?caly silnik od podstaw chcesz robic?tak samo nie rozumiem po co wym wymieniac pierscienie.wymiana uszczelki z planowaniem to koszt okolo 500zl.jesli chcesz wiecej robic koszta drastycznie rosna.moze ejszcze wymiana uszczelniaczy zaworowych i pierscieni nie jest ejszcze az taka droga (dolicz kolejne 500zl) to juz koszt wymiany panewek wiaze sie z rozebraniem dolu silnika.to cie wtedy skasuje mechanik odpowiednio.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez YaRQ » 16 kwi 2010, 20:55

Prawdopodobnie Mazda wjechała do Polski jakoś część/części zamienne, na lawecie, tuż za szlabanem zrobiła
brum-brum <lol> do właściciela i przy 'pierwszej' rejestracji w kraju dostała datę 1996 ;)
no i może posłuchaj co pisze 'piwo' bo dobrze opowiada;]
pozdr.
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez ernestix » 16 kwi 2010, 21:17

Mechanik powiedział że tłoki latają i przedostaje sie przez nie olej, i faktycznie po zdjęciu głowicy w tłokach był olej i ruszały się i powiedział, że trzeba pierścienie pod tłokami wymienić i panewki. (ja nawet nie wiem gdzie i co to te panewki:))Qrcze a ja jeszcze planowałem rozrząd i przeguby zrobić, no to chyba dałem plamę z tym autkiem, a tyle czasu "chorowałem" na tą Madzię, a tu taka lipa. Szit. Może jednak zaryzykować, zrobić to wszystko i mieć nadzieję, że po takim generalnym remoncie będzie sie dobrze sprawować?...Ech...
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2010, 16:47
Posty: 8

Postprzez piwo » 16 kwi 2010, 21:33

tloki maja luze w cylindrach?to silnik bez honowania bedzie bral kosmiczne ilosci oleju.kupuj drugi silnik.remont wyjdzie pewnie pod 2tys lub wiecej.gra nie warta swieczki.na allegro silniki po 200zl.u nas w dziale sprzedam poszukaj.zaraz cos znajdziesz.przekladka silnika tpo koszt do 500zl.znajomy ci to zrobi za maks 200zl
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez ernestix » 16 kwi 2010, 22:13

Pytałem, czy będzie brał olej, a on powiedział, że jak wymieni te pierścionki i panewki to będzie ok...Ale faktycznie, patrzyłem na allegro-silnik kompletny 250zł-jutro dzwonie do faceta i jak coś to śmigam po nowy stary silnik:) Tylko, żebym znowu nie wtopił i nie kupił jakiejś padaki:)
Ten będzie pasował: http://www.allegro.pl/item980090099_maz ... ilnik.html ? Na co zwrócić uwagę, przy kupnie? O co pytać właściciela?
Z podpięciem do gazu nie będzie żadnych problemów?
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2010, 16:47
Posty: 8

Postprzez ernestix » 29 kwi 2010, 22:05

Witam ponownie:)
Jednak obyło się bez przekładki silnika. Tłoki podobno nie latały, tylko pierścienie były zużyte. Koszt wymiany na nowe+panewki+planowanie głowicy i nowa uszczelka i jeszcze przy okazji regulacja obrotów i naciągnięcie linki ręcznego wyniosł mnie 1300zł. Od tygodnia mam już moją madzię i jak na razie ubytków oleju nie zauważyłem. Wszystko ok. Pięknie śmiga:). Dziękuję wszystkim za pomoc ale nie żegnam się bo mając na uwadze to że to autko aż z 91 roku, pewnie nie raz jeszcze tu zajrzę.
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2010, 16:47
Posty: 8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323