Problemy Z Obrotami, Szarpanie, Gaśnięcie itp.

Postprzez ziper89 » 17 mar 2010, 18:03

odpala mi zawsze gdy jest ciepły tak samo gdy jest zimny, a miedzy wtryskami nie ma nic z zielona wtyka, jest takie cos z zielonym za aparatem zapłonowym bardziej pod listwa wtryskow
Początkujący
 
Od: 29 mar 2009, 10:39
Posty: 6
Skąd: ck
Auto: mazda 626 GF 1.8 99'

Postprzez ROMAN-R87 » 17 mar 2010, 19:10

u ciebie jest czujnik przy wlewie chlodziwa miedzy glowicami-czarna wtyczka z dwoma pinami
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez tfr » 17 mar 2010, 21:06

Eeee 1.8 16v i pomiędzy głowicami? Od kiedy 1.8 16v ma dwie głowice?
Początkujący
 
Od: 21 lut 2010, 22:44
Posty: 21
Skąd: Grajewo
Auto: 323F BG

Postprzez ziper89 » 17 mar 2010, 23:16

no chyba raczej nie :) chodziło Ci może o wałki rozrządu pod pokrywą, to nie jest GT
Początkujący
 
Od: 29 mar 2009, 10:39
Posty: 6
Skąd: ck
Auto: mazda 626 GF 1.8 99'

Postprzez ziper89 » 18 mar 2010, 17:36

miedzy wtryskami jest ten czujnik w 1.6 a w 1.8 ???
Początkujący
 
Od: 29 mar 2009, 10:39
Posty: 6
Skąd: ck
Auto: mazda 626 GF 1.8 99'

Postprzez ROMAN-R87 » 18 mar 2010, 22:56

przepraszam moj blad, pomylilo mi sie z 1,8 v6 z mx3 <glupek2>
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez 2585000 » 20 mar 2010, 20:09

Panowie mam problem :–( Przyjechalem do dziewczyny do bydgosczy, wieczorem wszystko bylo ok, gasze silnik, rano przychodze a tu dupa, nie odpala. Rozrusznik kreci, ale silnik w ogole nie zaskakuje. z gazu tez probowalem odpalic i nic. sprawdzalem bezpieczniki, wszystko zdaje sie ok.. Nigdy wczesniej nie mialem takiego problemu. Co proponujecie zeby sprawdzic? Swiece wymienilem z 2k km temu, z elektryka nigdy nie bylo problemow, nic nie przerywalo, nic nie szarpalo. Panowie ratujcie, co moge sprawdzic? Akumulator juz mi prawie zdechl jak probowalem odpalic, a do domu 120km....
Początkujący
 
Od: 25 paź 2009, 14:55
Posty: 21
Skąd: Wałcz/ Poznań
Auto: Madzia 323f BG 1.6 8V 1989r

Postprzez 2585000 » 20 mar 2010, 20:13

Moze jest ktos z bydgoszczy kto zna jakiegos elektromechanika i chcialby mi pomoc zholowac samochod do niego? prosze pisac na pw, z gory wielkie dzieki
Początkujący
 
Od: 25 paź 2009, 14:55
Posty: 21
Skąd: Wałcz/ Poznań
Auto: Madzia 323f BG 1.6 8V 1989r

Postprzez jaro23 » 20 mar 2010, 22:42

czesc kolego :)
wiec tak sam bylem 300km od domu w Olsztynie nie moglem odpalić mimo ze kręcił :)
okazało się ze przypaliła się kostka od przełącznika w do gazu dlatego nie palił na benzynie i gazie
sprawdź tam wszystko :) bo wiadomo sterownik gazu jak i paliwa (paliwa bardziej emulator) :)
motor miałem identyczny ;)

Pozdrawiam i szerokości :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez Jacek176 » 20 mar 2010, 23:12

tfr napisał(a):Za ssanie odpowiada komputer, który daje większą dawkę paliwa przy zimnym silniku, a dawkę ustala przy pomocy odczytów z czujnika temperatury, sondy lamda, przepływomierza i jeszcze paru innych rzeczy. Ale Ciebie interesuje czujnik temperatury, jest między 1, a 2 wtryskiem, zielona wtyczka.

Błądzisz kolego :P
Za ssanie odpowiada "zawór dodatkowego powietrza" (tak jst nazywany w literaturze fachowej), który umieszczony jest pod kolektorem ssącym. Przepływa przez niego płyn chłodzący. W tym zaworze jest bi-metal, który pod wpływem temperatury płynu chłodzącego otwiera albo zamyka dopływ dodatkowego powietrza do silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez 2585000 » 21 mar 2010, 00:18

ta we wnetrzu? dzieki za informacje, sprawdze:) w ogole nie reagowala nie palily sie diody? pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 25 paź 2009, 14:55
Posty: 21
Skąd: Wałcz/ Poznań
Auto: Madzia 323f BG 1.6 8V 1989r

Postprzez jaro23 » 21 mar 2010, 09:38

tak wewnątrz i nie reagowala :) i nie palily sie diody, ale na tym przelaczniku od gazu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez 2585000 » 21 mar 2010, 20:59

panowie problem rozwiazany:–) W sumie to go nie bylo... dzis odpalil jakby nigdy nic. Mozliwe ze przelacznik przy pierwszym odpalaniu byl na gaz, i dlateog nie chciala mazdzinka zaspiewac:) Dzis wszystko pieknie. Pozdrawiam, i temat do zamkniecia!
Początkujący
 
Od: 25 paź 2009, 14:55
Posty: 21
Skąd: Wałcz/ Poznań
Auto: Madzia 323f BG 1.6 8V 1989r

Postprzez Dejlunio » 25 mar 2010, 09:41

Witam

:)

Moze zaczen od początku, w mojej mazdzei zaistalowany był magnez do otwierania zapłonu z boku od strony pasażera, w pewnym momecie auto zaczeło gasnąc na trasie po odczekaniu chwili i po paru próbach autkko odpalało do pewnego dnia gdy poprostu odpalić nie chciało:(

Autko zawiozłem do mechanika, mechanik się poddał i odesłał moje auto do elektromechanika ten wymontował mi ten magnez i twierdził że bedzie oki było przez 5 minut:):) autko odpalało po chwil gasło az wkońcu zgasło i nie chce odpalić kręci idealnie ale nie mam ISKRY WOGULE.

Wymieniłem cewke nic nie dało, wymieniłem aparat zapłonowy nic dalej jest to samo???

Słyszałem ze takie coś moze byc od CZUJNIKA POŁOŻENAI WAŁU tylko nie mam pojecia gdzie on się zanjduje i czy wogule jest taki w tych mazdach?????

Czy wie ktoś moze co jeszcze moze być przyczyną????

Jest mozliwośc odpalenia tego samochodu omijając aparat zapłonowy bo słyszałem ze też jest taka możliwośc????

Proszę o pomoc
Dejlunio
 

Postprzez piwo » 25 mar 2010, 10:10

czujnik hala jesdt w aparacie zaplonowym.wiec jak wymeiniles to ok.elektromechanik sie poddal?co to za mlot?sprawdz po pierwsze kody bledow silnika.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Dejlunio » 25 mar 2010, 11:46

no z chęcia bym to zrobił tylko jak to zrobić:) bo nie mam zielonego pojęcia, ten czujnik HALA jest w aparacie tak a czy można go wymienić sam ten czujnik czy cały aparat bo ja kupiłem cały używany i wiesz 0 efektów byc może ten czujnik także w jest tym 2 walnięty moze bym wymienił sam czujnik????

Pozdrawiam
Dejlunio
 

Postprzez jaro23 » 25 mar 2010, 16:58

a może to moduł zapłonowy w aparacie.. bo identyczne obawy miałem w swoim poprzednim 1.3 ;/
tez mechanicy rozkładali ręce, był tylko jeden amator co bez zaglądania powiedział mi kup moduł i wstaw go sobie.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez tomi9901 » 31 mar 2010, 00:04

witam
madzia zarowno na lpg jak i benzynie obroty miedzy 2 a 3 tys obr.na min-obojetnie czy zimny czy ciepły-silnik 1,6 16v 88km 323f 1992,podejrzewalem krokowca ale po przejrzeniu forum natknalem sie na wypowiedzi ze powinien pstrykac przy zakladaniu i zdejmowaniu kostki na niego i tak jest-wiec go wykluczam-dolot caly nowy – guma i dyfuzor przed przepływka- przepływka-po zdjeciu kostki z niej brak reakcji , przepustnica- po zdjeciu kostki z czujnika przepustnicy obroty jeszcze w gore, chlodnica – cieknie – wymieniam jutro na nową ale nie wiem jak odpowietrzyc by bylo ok , zastanawiam sie nad wymiana przepustnicy bo ktos wczesniej cos tam grzebal -widac po silikonie – dodam ze silnik reaguje na gaz bardzo dobrze swietnie sie zbiera mazdzinka-tylko te obroty :( szkoda mi sprzegla bo poileci.....jak bede dalej z ym jedzil......mial ktos podobne zdarzenie?

z gory dziekuje za pomoc
Początkujący
 
Od: 29 mar 2010, 04:15
Posty: 6
Skąd: Łódź
Auto: 323f bg 1.6 16 z klimą-na razie nie śmiga:)

Postprzez jaro23 » 31 mar 2010, 07:44

nieszczelny układ chłodzenia jest przyczyna ;)
i Odpowietrz układ chłodzenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez tomi9901 » 31 mar 2010, 22:28

jaro23 napisał(a):nieszczelny układ chłodzenia jest przyczyna ;)
i Odpowietrz układ chłodzenia :)

szczelny jest nic nie ucieka-temp.non stop na polowie
podejrzewam przepustnice i jej elementy
Początkujący
 
Od: 29 mar 2010, 04:15
Posty: 6
Skąd: Łódź
Auto: 323f bg 1.6 16 z klimą-na razie nie śmiga:)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323