[323F BG 1.6 16V 88KM] nie trzyma wolnych obrotów
Strona 1 z 1
Witam. Jest to pierwszy posta na waszym forum. Mam mały/duży problem z moją niedawno nabytą mazdą 323f BG 1.6 16V 88KM. Mianowicie poszedłem rano do auta, odpaliłem, pochodziło ok 2 minuty na benzynie i zgasło. Po ponownym odpaleniu auto nie trzyma wolnych obrotów na benzynie ,ani na gazie. Po zagrzaniu auta, objaw nie mija. Dodam, że jak trzymam go na obrotach to nie równo chodzi. Instalacja gazowa 2-giej generacji. Kody nie wyskoczyły – wszystko robiłem wg. zamieszczonej instrukcji i nic. Olej w silniku jest, płyn chłodniczy również. Dodam, że wieczorem poprzedniego dnia wszystko hulało ok. Dzień przed mechanik wypróżnił mi katalizator bo się posypał. Z góry wielkie dzięx za podpowiedzi.
- Od: 5 lut 2010, 06:34
- Posty: 21
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 1991r
A świece zapłonowe masz dobre?moja madzia jak miała zepsuty regulator wolnych obrotów to na zimno źle chodziła a po rozgrzaniu juz dobrze,więc to tez musisz sprawdzić.A słyszałem tez kilka razy od znajomych że madzie źle chodza bez katalizatora,ale nie żeby aż tat tragicznie było jak u CIebie.Moja z urwana rurą kolektorowa miała muła lekkiego ale obroty trzymała.
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
- Od: 21 wrz 2009, 17:17
- Posty: 106
- Skąd: Lubartów/Lublin
- Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V
a moja po wypróżnieniu katalizatora odmuliła się trochę, żwawsza się zrobiła i wszystko przez 3 godziny(które spędziłem za kółkiem po tej operacji) było ok, aż do rana.emilMZ napisał(a):A słyszałem tez kilka razy od znajomych że madzie źle chodza bez katalizatora,ale nie żeby aż tat tragicznie było jak u CIebie.Moja z urwana rurą kolektorowa miała muła lekkiego ale obroty trzymała.
- Od: 5 lut 2010, 06:34
- Posty: 21
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 1991r
no kolega wyżej ma racje musisz sprawdzić też silnik pod kątem zasysania lewego powietrza,potem sprawdz krokowca i świece tez niezaszkodzi.Widze kolega z lublina może nasze madzie mijaja sie na ulicach 
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
- Od: 21 wrz 2009, 17:17
- Posty: 106
- Skąd: Lubartów/Lublin
- Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V
zapewne wiesz gdzie jest obudowa przepustnicy
to krokowiec jest przykręcony od spodu niej idzie do niego dwa przewody cieczy chłodzącej,jeden przewód powietrzny i dwustykowa wtyczka.Jeśli masz go zepsutego to mam jeden wolny na zbyciu
ale radziłbym zczytac kody błedów jeszcze zanim zaczniesz kupować częśći 
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
- Od: 21 wrz 2009, 17:17
- Posty: 106
- Skąd: Lubartów/Lublin
- Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V
Witam wszystkich.
Chętnie podepnę się pod temat ponieważ mam identyczny problem jak kolega artur_lbn.
Moja Mazdeczka: rok 1993, BG 1.6 16V +LPG. Na benzynie, na wolnych obrotach, silnik strasznie wariuje, obroty skaczą od 800-1500 a następnie potrafią spaść nawet do 200 tak jakby silnik sie dławił. Po nagrzaniu, przełączałem na gaz i wsio było ok. Ale tylko chwilę...
Podobne objawy pojawiły się w czasie jazdy na gazie, brak płynności w czasie jazdy, szarpnięcia przy podawaniu gazu, skoki obrotomierza na wolnych obrotach...
Prawdopodobną przyczyną jest silniczek krokowy, który nie trzyma obrotów tak jak należy.
I tu moje dwa pytania:
1. Czy może być inna realna przyczyna takiego zachowania auta?
2. Jak wygląda kompatybilność silniczków krokowych z innych wersji 323 – BJ, BA,... Czy można użyć jako zamiennika?
Za wszelką pomoc będę dozgonnie wdzięczny. Chcę aby komfort z jazdy moją Madzią powrócił jak najszybciej
PS. Ponieważ to mój pierwszy post na Forum, wypada się przedstawić: Cześć wszystkim. Jestem Michał
Chętnie podepnę się pod temat ponieważ mam identyczny problem jak kolega artur_lbn.
Moja Mazdeczka: rok 1993, BG 1.6 16V +LPG. Na benzynie, na wolnych obrotach, silnik strasznie wariuje, obroty skaczą od 800-1500 a następnie potrafią spaść nawet do 200 tak jakby silnik sie dławił. Po nagrzaniu, przełączałem na gaz i wsio było ok. Ale tylko chwilę...
Prawdopodobną przyczyną jest silniczek krokowy, który nie trzyma obrotów tak jak należy.
I tu moje dwa pytania:
1. Czy może być inna realna przyczyna takiego zachowania auta?
2. Jak wygląda kompatybilność silniczków krokowych z innych wersji 323 – BJ, BA,... Czy można użyć jako zamiennika?
Za wszelką pomoc będę dozgonnie wdzięczny. Chcę aby komfort z jazdy moją Madzią powrócił jak najszybciej
PS. Ponieważ to mój pierwszy post na Forum, wypada się przedstawić: Cześć wszystkim. Jestem Michał
-
Goethe1832
silniczek krokowy musi być od BG np juz od silnika 1.8 16V DOHC bez katalizatora niebedzie pasował bo tam są trzy elektrozawory .No przyczyn może być jeszcze wiele choćby walniety przepływomierz,a nawet takie coś niepozorne jak czujnik temperatury silnika,aparat zapłonowy...a może poprostu masz zabrudzoną przepustnice.
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
- Od: 21 wrz 2009, 17:17
- Posty: 106
- Skąd: Lubartów/Lublin
- Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V
Więc u mnie sprawa się wyjaśniła, była nieszczelność w rurze dolotowej a na dodatek ssał lewe powietrze anty-wybuchem, przewody, kopułka, świece, palec od razu zmienione i jak ręką odjął, na gazie trzyma teraz 500obrotów co mnie cieszy bardzo
- Od: 5 lut 2010, 06:34
- Posty: 21
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 1991r
moja mi wariowała swego czasu bo ssała lewe powietrze odmą tą co idzie do kolektora dolotowego,był luźny ten przewód
zamiast sprawdzić właśnie silnik pod kątem zasysania lewego powietrza to bez namysłu zmieniłem wtedy przepływke i silnik krokowy,a wystarczyła opaska za 50 groszy.No 500 obr/min to nie za mało?Dla 1.6 prędkość biegu jałowego to od 800 do 900
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
- Od: 21 wrz 2009, 17:17
- Posty: 106
- Skąd: Lubartów/Lublin
- Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V
przepływki pasują i można je podmieniać ze sobą maja nawet te same parametry elektroniczne-tylko najlepiej kupic o takim samym oznaczeniu przepływomierz jak się miało-najpopularniejsze były o oznaczeniu B6S7
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
- Od: 21 wrz 2009, 17:17
- Posty: 106
- Skąd: Lubartów/Lublin
- Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V
zależy od którego ośmiozaworowca
bo były dwa typy silników B6 ośmiozaworowych jeden starszy z wlotem kolektora dolotowego i przepustnicą zwróconą ku przodowi (znany z BJ i początkowych BG) od tego nie pasuje przepływka i drugi ośmiozaworowiec znany juz nam z BG
z wlotem dolotu od boku od tego pasuje napewno,ale od tamtego watpie bo wizualnie ta przeplywka inna jest ale trzeba patrzec symbole
jak cos ja mam na sprzedarz przepływomierz od 1.6 16v
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
- Od: 21 wrz 2009, 17:17
- Posty: 106
- Skąd: Lubartów/Lublin
- Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V
Podepnę sie do tematu i zapytam jak zdiagnozować krokowiec? Poza pstrykaniem podczas odłączania wtyczki czy są jakieśą prawidłowości w pracy silnika po odłączeniu lub włączeniu wtyczki? Krokowiec zmniejsza i zwiększa przepływ powietrza na podstawie sygnałów z ECU?
- Od: 8 mar 2011, 01:46
- Posty: 29
- Auto: 323f BG 1,6 '93
323f BJ 1,6 '02
po odpięciu krokowca obroty powinny wzrosnąć do okolo 1150 obr/min jeśli nie wzrosna albo nie słychać pstyryknięć należy go wymienić.Wydaje mi sie że był kod błedu na elektrozawór wolnych obrotów,bede musiał zerknać.Silnik krokowy dostaje sygnały od sterownika-jego otwarcie zależy od: czujnika temp silnika i zasysanego powietrza,obciążenia alternatora,włączenia klimy i wspomagania układu kierowniczego,włączenia dmuchawy na stopień wyższy niż 2
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
- Od: 21 wrz 2009, 17:17
- Posty: 106
- Skąd: Lubartów/Lublin
- Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V
a mocz trzyma? 

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości