Pierścienie czy uszczelniacze ???( 323f 1,6 8v )

Postprzez Adamo323f » 4 mar 2010, 19:28

Witam mam taki mały dylemat ,ponieważ moja Mazda bierze olej ale w dość dziwny sposób ,bo kopci jedynie na niższych obrotach jak dłużej jadę na spokojnie 1-2 biegiem albo jak postoi ciepła na odpalonym silniku to zaczyna kopcić ,natomiast po przegazowaniu jej nawet do odciny nie puszcza dyma ,na wysokich obrotach nie kopci !!! Co to może być czy pierścienie czy uszczelniacze ,bardziej wyglada to na uszczelniacze ale pytam,bo może ktoś miał podobne objawy?? Dodam ,że mam silnik 1.6 8 zaworowy. A i jeszcze jedno pytanie czy uszczelniacze w silnikach 8 zaworowych są takie same jak w 16??
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2009, 16:22
Posty: 18
Skąd: wołów

Postprzez jacki15 » 4 mar 2010, 20:01

ciężko poweidziec co to może byc najlepiej zrobic próbe olejową wtedy będziesz wiedział. Jakbyś nie wiedział jak to zrobic, to powiem, więc mierzysz kompresje manometrem, wykręcasz wszystkie świece zapłonowe, odpinasz kabel od cewki zapłonowej, następnie wkręcasz manometr do pierwszego cylindra (od strony rozrządu, pasażera) i mówisz jakiemuś znajomemu, żeby wcisnął pedał gazu na max i kręcisz rozrusznikiem ok 4-8 razy do momentu, kiedy przestanie rosnąc ciśnienie na manometrze, kolejne cylindry analogicznie. zapisujesz lub zapamiętujesz pomiary, następnie bierzesz strzykawkę i wstrzykujesz małą ilośc oleju ok 5-10ml i powtarzasz próbę ciśnienia, jeżeli się wynik nie zmieni, to uszczelniacze, jeżeli kompresja się podwyższy, to uszczelniacze. Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 22:40
Posty: 87
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323f '91 1.8 SOHC 16V

Postprzez Adamo323f » 4 mar 2010, 20:10

Aż się boje mieżyć ciśnienie ,bo w poprzednim silniku miałem wałsnie z nim problem i dlatego go zmieninłem :) ale ten silnik ,akurat okazał sie olejo żerny ,ogółem chodzi bardzo łądnie cicho równo ,wszystko ok tylko kopci przy odpalaniu i jak dłużej stoi. I mam maly problem ,bo jakis osioł (poprzedni własciciel samochodu z którego mam silnik) wkręcił za duże świece i jednej z pierszego cylindru nie moge wykrecic jak narazie swieca ta chodzi dobrze więc sie nie przejmuje ale kiedyś bede musiał coś znią zrobić.
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2009, 16:22
Posty: 18
Skąd: wołów

Postprzez tfr » 7 mar 2010, 00:39

Jeśli kopci przy odpalaniu (np, rano, po dłuższym nie odpalaniu silnika) to na 90% uszczelniacze... Po prostu olej który zostaje pod pokrywą zaworów, na uszczelniaczach itd, ścieka sobie powoli na zamknięte zawory, przy odpaleniu silnik zasysa razem z mieszanką ten olej, który ściekł i auto dymi.
Początkujący
 
Od: 21 lut 2010, 22:44
Posty: 21
Skąd: Grajewo
Auto: 323F BG

Postprzez ROMAN-R87 » 9 mar 2010, 12:46

jakby poszly pierscionki to dymilby na niebiesko na cieplo i na wysokich obrotach
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Piotr Wozniak » 9 mar 2010, 21:40

Jesli kopci tylko chwilowo po dluzszej jezdzie bez gazu (w chwili dodania gazu po hamowaniu silnikiem na dluzszych zjazdach)?
Tez wydaje mi sie ze uszczelniacze, ale nie kopci po odpaleniu porannym... <co?>

pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez Adamo323f » 9 mar 2010, 21:51

Przy porannym odpalaniu także kopci przez jakąś chwile i później jest wmiare ok,a co dzieje sie po nagrzaniu to sami wiecie ,ogólnie tragedii nie ma ale lubie jak auto chodzi jak nalerzy, ogółem to drugi silnik ,poprzedni nie miał kompresji. Ten silnik kupiłem za 300zł więc nie ma co narzekać ogółem jedzie ładnie ,seryjne osiągi 11s. do 100km/h ale jak bedzie przypływ gotówki to musze sie wziąć za niego ,naszczeście naprawie to wspólnie z kumplem mechanikiem przaktycznie za free.
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2009, 16:22
Posty: 18
Skąd: wołów

Postprzez ROMAN-R87 » 10 mar 2010, 12:20

jak koszty minimalne to naprawiaj ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Adamo323f » 12 mar 2010, 19:59

I wszystko jasne były to uszczelniacze 5 z 8 było całkowicie zniszczone ,chyba ktoś już tam pchał palce i nie wiedział co i jak . Teraz spaliny są czyste i wszystko jest ok ,koszty to 30zł za uszczelniacz + koszt naprawy ale to już zalerzy od warszatu.
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2009, 16:22
Posty: 18
Skąd: wołów

Postprzez ROMAN-R87 » 13 mar 2010, 08:30

czyli groszowa sprawa, dobrze ze tylko uszczelniacze
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez lukaszbroda » 16 mar 2010, 13:02

jacki15 napisal ", jeżeli się wynik nie zmieni, to uszczelniacze, jeżeli kompresja się podwyższy, to uszczelniacze. Pozdrawiam" czy w wypowiedzi jest jakis blad?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323