Złącze OBD1 – jak odczytać obroty silnika itp
Strona 1 z 1
Pytanie jak w podtemacie, jak odczytać obroty i/lub prędkość przez to złącze. W internecie o takim złączu jak w mojej mazdzie informacji nie ma (albo nie umiem szukać w googlach). Niestety nigdzie nie znalazłem opisu tych magicznych symboli , które są pokazane na obrazku http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... chemat.png . Czy przez to złącze można odczytać coś innego niż kody błędów? Może ma ktoś ładny opis tych symboli ze złącza, bo tego też nie udało mi się znaleźć ani w necie,ani na forum
Ostatnio edytowano 18 cze 2007, 18:38 przez jackkpl, łącznie edytowano 2 razy
tu masz limk za slabo szukales http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd
- Od: 5 mar 2007, 00:08
- Posty: 74
- Skąd: hrubieszow
- Auto: 323f/95r/1.5-z5/
Ehh, przecież napisałem wyraźnie,ze na stronie mazdaspeed jest obrazek,ale brak jego opisu, a właśnie opisu tych symboli poszukuje
jackkpl,
Opisy sygnalow diagnostycznych znalazlem kiedys na schematach w jakiejs ksiazce (nie pamietam jakiej, ale wydrukowalem sobie i mam w domu).
EDIT: Po opis sygnalow zerknij nizej.
Generalnie zasada byla w miare prosta:
piny Txx to sygnaly wymuszajace tryb testowy poszczegolnych ukladow (jesli je oczywiscie masz), piny Fxx to wyjscia testowe do podlaczenia diodki, odpowiednio FEN, FAT, FAB....
Sygnał F/P to Fuel Pump – poziomem niskim uruchamiasz pompe paliwa.
Jest tez sygnal IG (Ignition) i na nim masz impulsy z aparatu zaplonowego. Jesli wezmiesz ten sygnal i bedziesz zliczal impulsy w ciagu okreslonego czasu to mozesz sobie obliczyc obroty silnika. Zakladajac, ze zliczasz impulsy przez sekunde, to:
Czyli masz pomiar z dokladnoscia do 30 obr/min.
Opisy sygnalow diagnostycznych znalazlem kiedys na schematach w jakiejs ksiazce (nie pamietam jakiej, ale wydrukowalem sobie i mam w domu).
EDIT: Po opis sygnalow zerknij nizej.
Generalnie zasada byla w miare prosta:
piny Txx to sygnaly wymuszajace tryb testowy poszczegolnych ukladow (jesli je oczywiscie masz), piny Fxx to wyjscia testowe do podlaczenia diodki, odpowiednio FEN, FAT, FAB....
Sygnał F/P to Fuel Pump – poziomem niskim uruchamiasz pompe paliwa.
Jest tez sygnal IG (Ignition) i na nim masz impulsy z aparatu zaplonowego. Jesli wezmiesz ten sygnal i bedziesz zliczal impulsy w ciagu okreslonego czasu to mozesz sobie obliczyc obroty silnika. Zakladajac, ze zliczasz impulsy przez sekunde, to:
obroty = 60 * zliczone_impulsy / 2 (silnik 4 cylindrowy 4 suwowy ma 2 zaplony na obrot)
Czyli masz pomiar z dokladnoscia do 30 obr/min.
Ostatnio edytowano 29 cze 2007, 09:55 przez toady, łącznie edytowano 1 raz
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
Dzieki ci bardzo za info, oczywiscie odezwe sie na priva po wiecej info i wkleje do watku 
Oto opis sygnałów, ktory udalo mi sie wygrzebac z czelusci dysku twardego:
<pre>+B – 12V
GND – masa
TEN – Test ENgine –> GND
FEN – Engine trouble code output –> dioda
MEN – Engine computer switch monitor output
TAT – Test A/T (automatic transmission)
FAT – A/T trouble code output
TBS – Test ABS control
FBS – ABS trouble code output
TAC – Test A/C /not documented for North American vehicles/
FAC – A/C code output /not documented for North American vehicles/
TWS –/not documented for North American vehicles/
FWS –/not documented for North American vehicles/
TSC – Test Speed Control – cruise (speed) control
FSC – Speed (Cruise) Control trouble code output
TAB – Test AirBag (air-bag diagnostic monitor)
FAB – Airbag trouble code output
TFA – diagnostic-mode input /not documented for North American vehicles/
IG- – Igniter coil output (to the external tachometer)
F/P – FuelPump –> podanie GND załącza pompę paliwa</pre>
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
Dziekuje bardzo za informacje. Mysle, ze mozna dodac ten opis do strony warsztat – obd.
ciekawe do czego służy "MEN – Engine computer switch monitor output" i jak to wykorzystać...
-----------------------------------------------------
Pomóc Ci przy promowaniu własnej strony?
Napisz do mnie!
http://www.wypromuj.pl
Pomóc Ci przy promowaniu własnej strony?
Napisz do mnie!
http://www.wypromuj.pl
- Od: 16 sie 2006, 21:12
- Posty: 47
Odswieze temat.
Jesli jakies tam skanery potrafia ze swojego poziomu po kablu podpietym do naszego DIAGNOSIS skasowac ewentualne bledy to czy jest mozliwosc skasowania bledow nie odkrecajac klemy i hamowac bez skutku na postoju
czy jest mozliwosc skasowania bledu w tym naszym gniezdzie
nie wiem np. zmostkowac TFA z GND ? (taki przyklad) lub jakos inaczej
Jesli jakies tam skanery potrafia ze swojego poziomu po kablu podpietym do naszego DIAGNOSIS skasowac ewentualne bledy to czy jest mozliwosc skasowania bledow nie odkrecajac klemy i hamowac bez skutku na postoju
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości