problemy z układem chłodzenia – czy to wina uszczelki pod głowicą??

Postprzez kocurek » 23 lip 2005, 16:34

witam wszystkich mój problem jest nastepujący. Jak jade z predkościa wieksza niż 110 km/h wskazówka od temperatury wody rośnie prawie na max a jak zwalniam jest w normie?? czy wytwarza sie za duże ciśnienie (może uszczelka pod głowiicą puściła ale przy odpalaniiu nie wybija wody korkiem). działo sie tak przez 400 km jak mój tata wracał z gór aż w końcu pękła chłodnica (plastkik zaraz przy korku ) może wiecie co sie dzieje
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez b2 » 23 lip 2005, 17:18

przegrzewanie na wyższych prędkościach obrotowych wskazuje na uszkodzony i stale zamknięty termostat (chłodzenie tylko na "małym" obiegu" – niewydajne)
rozerwanie chłodnicy wskazuje z kolei na uszkodzony korek ciśnieniowy, który się nie otworzył gdy powinien – rozszerzony pod wpływem temperatury płyn nie znalazł ujścia do zbiorniczka przelewowego (wyrównawczego) i strzeliła chłodnica. czasami w takim przypadku strzelają węże, jeśli są stare.

termostat czy korek to tanie rzeczy a mogące napsuć wiele, gdy niesprawne. warto je wymieniać co jakiś czas, choćby profilaktycznie. ja tak robię i śmigam bez problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez GofNet » 23 lip 2005, 17:53

A chłodnica, to już jakieś 350zł – 600 zł --> już nie tak mało.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez kocurek » 23 lip 2005, 19:54

a gdzie znajduje sie ten korek ciśnieniowy no i termostat
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez kocurek » 23 lip 2005, 20:30

ach ajeszcze jednainformacja tata mi powiedział ze jak wskazówja była wysoko to woda nie była zagotowana !!!! dziwne wiec czy to nie ta uszczelka? moze ma gdzies przebicie i daje za duże ciśnienie?
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez b2 » 23 lip 2005, 21:11

kocurek

1. w przyszłości staraj się najpierw znaleźć coś dotyczącego interesującej Cię kwestii na własną rękę – wiele rzeczy na forum już się pojawiło, jak na przykład ten temat --> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=94966#94966 . może on Ci służyć pomocą.
2. w przyszłości korzystaj z opcji "zmień", zamiast tworzyć nowego posta z myslą, którą chciałbyś dodać do wcześniejszej wypowiedzi.
3. powiadam – zacznijcie od sprawdzenia termostatu i wymiany korka, zamiast snuć skomplikowane teorie spisku o przedmuchach przez uszczelkę pod głowicą (w razie porzeby znajdziesz na forum szczególowo omówione i to zagadnienie. szukaj.).
4. trudno jest zagotować płyn chłodniczy, ma on wyższą temperaturę wrzenia niż woda. nie trudno jednak uszkodzić chłodnicę jego nadmiarem. zakładam, że na wodzie nie jeździcie :|
5. posadź może Tatę przed kompem i niech poczyta sobie trochę forum. i osobiście nam napisze co nieco, jeśli będzie czuł taką potrzebę :)

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Waluś » 23 lip 2005, 21:20

kocurek napisał(a):ach ajeszcze jednainformacja tata mi powiedział ze jak wskazówja była wysoko to woda nie była zagotowana

Tak jak mówi B2
A dodam jeszcze że jeżeli termostat jest zamknięty i rzeczywiście chłodzenie ma wtedy mały obieg, to siłą rzeczy w chłodnicy woda nie będzie "zagotowana" proste. chłodnica to już "duży obieg" a w bloku silnika raczej palcem temperatury nie sprawdzisz <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez GofNet » 23 lip 2005, 22:50

Reasumując:
Wszystko wskazuje na termostat, który jest w pozycji "załączony wyłącznie mały obieg". Oznacza to, iż chłodnica wcale nie jest wykorzystywana do chłodzenia cieczy chłodzącej, gdyż ona funkcjonuje dopiero na załączonym obiegu dużym. Termostat zazwyczaj jest tuż za kopułką rozdzielacza, nieco poniżej jej. Ta zaś jest po prawej stronie silnika, nieopodal czarnej, grubej rury. Łatwo ową kopułkę znaleźć, gdyż to właśnie z niej wychodzą przewody Wysokiego Napięcia do świec. Termostat zazwyczaj do swojego wierzchołka ma podłączone przewody (czujnik). Poszukaj na FORUM i w Książce Serwisowej a na 100% znajdziesz.

Korek, jak to korek... jest na chłodnicy. Ten, który Twój Tata odkręcał, by sprawdzić poziom/stan/temperaturę cieczy chłodzącej.

Gdyby uszczelka Ci padła, to zazwyczaj towarzyszą temu inne, gorsze objawy, typu:
<czytaj> wylewająca się woda przez chłodnicę.
<czytaj> bąbelki powietrza w chłodziwie w chłodnicy.
<czytaj> kopcenie auta na biało
<czytaj> a nawet tłusta zawiesina pływająca pod korkiem w chłodnicy.

Zapomnij o uszczelce i zmień te dwie rzeczy o któych pisaliśmy, a jak to nie pomoże (w co wątpię), to wtedy pomyśłimy.

Jeśli masz padniętą chłodnicę, to ją niestety również należy wymienić.

Powodzenia.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Waluś » 24 lip 2005, 11:09

Gofnet <spoko>
A dla sprawdzenia naszych informacji, jak wyciągniesz termostat zagotuj czajnik wody wlej wrzątek do szklanki i wrzuć termostat.powinien sie otworzyć. Jeśli nie ....masz diagnoze :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez kocurek » 24 lip 2005, 11:40

aaa o ten korek chodziło myślałem że jest jeszcze jakiś inny <glupek2> dzieki za porady jak coś bede wiedział to sie odezwe
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez kocurek » 24 lip 2005, 12:24

już coś wiadomo termostat w szklance wody sie nie otworzył czyli jest do wymiany! teraz taka sprawa czy jeżeli przy normalnej predkości temperatura wody była w normie tylko przy tych wiekszych wzrastała silnik sie nie przegrzał?? jak to sprawdzić czy jest przegrzany?? czy np. sprawdzenie ciśnienia na tłokach to wykaze??
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez kocurek » 24 lip 2005, 12:25

już coś wiadomo termostat w szklance wody sie nie otworzył czyli jest do wymiany! teraz taka sprawa czy jeżeli przy normalnej predkości temperatura wody była w normie tylko przy tych wiekszych wzrastała silnik sie nie przegrzał?? jak to sprawdzić czy jest przegrzany?? czy np. sprawdzenie ciśnienia na tłokach to wykaze??
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez GofNet » 24 lip 2005, 16:47

kocurek napisał(a):Jak sprawdzić, czy silnik jest przegrzany ?? czy np. sprawdzenie ciśnienia na tłokach to wykaze??
Najprawdopodobniej tak, pod warunkiem, iż faktycznie sporo się głowica przegrzała. Jednak raczej nie zaprzątaj sobie teraz tym głowy. Jeśli masz przegrzany silnik, to koszty mogą być nieporównywalnie większe. Dlaczego ?? Gdyż wynikiem takowego przegrzania mogą być uszkodzone:
<czytaj> pierścienie (może być któryś np. pęknięty)
<czytaj> uszczelka pod głowicą
<czytaj> odkształcona głowica (wymagane planowanie)
<czytaj> pęknięta głowica
I inne nieprzyjemne usterki...

Zapomnij o tej liście i zabieraj się do wymiany termostatu i korka. Pogadamy, jak wymienisz i zdasz relację z wykonanej pracy i osiągniętych rezultatów ;)
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez cwaniaq » 24 lip 2005, 21:46

GofNet napisał(a):A chłodnica, to już jakieś 350zł – 600 zł --> już nie tak mało.

No niemało, ale 290 zł – wymieniałem u siebie, 323f ale ceny na pewno podobne albo i nawet identyczne... :P
[url=http://www.wszystkodokuchni.pl]Akcesoria meblowe – zawiasy, prowadnice, tandembox, systemy drzwi przesuwnych, BLUM PEKA SEVROLL SIBU GTV SIRO[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 13:47
Posty: 193
Skąd: Białystok

Postprzez GofNet » 24 lip 2005, 22:00

No niemało, ale 290 zł
Ale chyba nie za nową? Do mojej BG nowa kosztuje bodaj 350zł :( Używki do BG można wyrwać już od 100zł, ale wtedy nigdy nie ma pewności, że nie była ona wcześniej "uszczelniana" jakimiś preparatami, które po czasie i tak puszczą...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez cwaniaq » 24 lip 2005, 22:17

GofNet napisał(a):Ale chyba nie za nową? Do mojej BG nowa kosztuje bodaj 350zł

No właśnie nowa, używanej nigdzie nie znalazłem...
[url=http://www.wszystkodokuchni.pl]Akcesoria meblowe – zawiasy, prowadnice, tandembox, systemy drzwi przesuwnych, BLUM PEKA SEVROLL SIBU GTV SIRO[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 13:47
Posty: 193
Skąd: Białystok

Postprzez GofNet » 24 lip 2005, 23:02

W takim razie myślę, że była to bardzo dobra cena :) Tylko brać!
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323