Problemy Z Obrotami, Szarpanie, Gaśnięcie itp.

Postprzez Michel » 9 gru 2009, 11:36

To po lewej to wyświetlacz zegara, a opis sprawdzania błędów znajdziesz tu;
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/warsztat.php?c=obd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez bikus » 9 gru 2009, 14:18

Michel napisał(a):To po lewej to wyświetlacz zegara, a opis sprawdzania błędów znajdziesz tu;
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd


wlasnie tak sprawdzisz bledy... a to po lewej przy zegarach co Ci sie nei swieci to zegarek :D ktory zazwyczaj nei dziala chyba ze go sie wyjmie i przelutuje wszystkie luty :D
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez maly1989 » 9 gru 2009, 19:32

bikus napisał(a):zawor wolnych obrotow...
przeplywka
przepustnica
albo glupi czujnik temperatury ktory nie podaje info do kompa i nie wlacza ci ssanie na zimnym...


Dokładnie tak, te rzeczy maogą być przyczyną problemu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 22:08
Posty: 181
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM

Postprzez ramir3z » 9 gru 2009, 20:00

Więc tak, nie mam narzędzi do sprawdzenia komputera. Co do gaśnięcia, póki się nie rozgrzeje to muszę wciskać gaz, a nawet wtedy jak stanę w miejscu obroty krążą w okolicy 700, a samochód trzęsie się tak, jakby zaraz miał zgasnąć.
Kochajmy się jak bracia itd.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2009, 23:36
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BG 1,6 16V '91

Postprzez maly1989 » 9 gru 2009, 20:18

No nie mów, że nie masz narzędzi do sprawdzenia kompa. Wystarczy przecież kawałek drutu czy kabla jako zworka i dioda z rezystorkiem (koszt ok 1zł). A warto sprawdzić błędy, bo jeśli jakieś są to od razu będziesz wiedział co jest nie tak. Zacznij od sprawdzenia komputera na dobry początek.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 22:08
Posty: 181
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM

Postprzez ramir3z » 9 gru 2009, 20:49

Kupiłem sobie miernik diodowy. Pytanie brzmi, gdzie jest gniazdo diagnostyczne? Będę także wdzięczny, jeśli ktoś by mi podał adres jakiegoś godnego zaufania speca od mazd na terenie Krakowa. Z góry dzięki!
Kochajmy się jak bracia itd.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2009, 23:36
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BG 1,6 16V '91

Postprzez Borys » 9 gru 2009, 22:26

ramir3z , proszę zapoznac się z REGULAMINEM i poprawić temat na właściwy korzystając z przycisku Obrazek w pierwszym poście. Brak poprawy tematu oznacza kosz za 24h od teh chwili.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez bikus » 9 gru 2009, 23:45

gniazdo diagnostyczne znajduje sie po prawej stronie (jak stoisz przodem do samochodu) przy grodzi silnikowej...oczywiscie pod maska :) mala czarna kostka na ktorej jest napisane diagnostic, wolne obroty regulujesz sruba ktora jest przy przepustnicy...
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez ramir3z » 10 gru 2009, 00:06

To tak, czy siak nie sprawdzę, bo pod maskę się do silnika dostać. :(
Chyba się zerwał jakiś element wajchy do otwierania maski i za Chiny Ludowe nie mogę jej podnieść. Chyba na serio czeka mnie wizyta w serwisie :/
Kochajmy się jak bracia itd.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2009, 23:36
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BG 1,6 16V '91

Postprzez scheinwerfer » 10 gru 2009, 00:15

moze ci sie uda jakos wsadzic reke pod zderzak lub pod blotnik i pociagnac za linke reka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:38
Posty: 123
Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995

Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001

Postprzez rafkol3 » 10 gru 2009, 00:51

wyjedz cale paliwo zalej swiezego
wlej butelke płynu do przeczyszczania układu wtryskowego paliwowego
[butelke na 10 litrow a nie na 60 jak w inst]

i przekatuj go na bezynie ale jak bedzie cieply :]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 gru 2009, 02:37
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323f 92 r <BG> 1,6 B6

Postprzez Nabial » 11 gru 2009, 16:46

Witam mam pewne problemy z madzią podczas jazdy na rozgrzanym silniku strasznie szarpie na biegu jałowym obroty są ok 900 i przez jakieś 10 sek spadają do ok 650 i wtedy jest przerwa jak by miała zgasnąć ale wtedy obroty wchodzą do 1200 i tak w kółko. Cewke zapłonową wyeliminowałem ponieważ iskra jest podawana cały czas. Przy takim przygasaniu słychać mocne zasysanie powietrza ale być może to jest normalny objaw przy wejściu na obroty. Przepustnice czyściłem troche syfu tam było ale tak to bywa.
Może pompa paliwa albo filtr do wymiany? Macie jakieś pomysły Bo strasznie mnie to irytuje i przez te przerwy w końcu przeguby nie wytrzymają

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2008, 16:12
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1,8 16V 1993r

Postprzez marktds » 11 gru 2009, 16:48

Kable, świece, i szczelność dolotu sprawdź
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2008, 19:31
Posty: 108
Skąd: Gostyniec
Auto: 323f BG 1.6 16V 1992r

Postprzez maly1989 » 11 gru 2009, 22:32

Sprawdź błędy w komputerze, możliwe że to krokowiec albo przeplywomierz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 22:08
Posty: 181
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM

Postprzez maly1989 » 11 gru 2009, 22:36

No to kombinuj, musisz jakoś otworzyć maskę, bo inaczej nic nie zrobisz...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 22:08
Posty: 181
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM

Postprzez Nabial » 12 gru 2009, 10:55

Kable wymienione świece przeczyszczone i ustawiona przerwa (nie wymieniam bo nie są w najgorszym stanie a przerywa tylko na rozgrzanym silniku) Sprawdziłem kody błędów no i wyskoczył kod 18 a takiego nie ma na liście
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2008, 16:12
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1,8 16V 1993r

Postprzez arturd » 12 gru 2009, 11:05

No właśnie, kable niby dobre, cewka niby też, świece tak samo niby dobre. Na oko trudno stwierdzić czy są na pewno dobre a szczególnie cewkę. Skąd wiesz, że cewka cały czas podaje iskrę? właśnie to problemy z cewką na ciepłym silniku mogą dawać opisywane przez Ciebie objawy. Wówczas gdy silnik jest ciepły najbardziej lubi przepuszczać izolacja cewki i co któraś tam iskra może 'wyskakiwać' i motor będzie nierówno pracował. Jeśli nie chcesz kupować od razu wszystkiego to chociaż znajdź sobie 'dawcę' tych gratów na chwilowa podmiankę aby wyeliminować poszczególne opcje.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez ramir3z » 12 gru 2009, 16:22

Oddałem do serwisu. Okazało się, że poprzedni właściciel dolał spirytu do paliwa :/
Jak tu można mieć zaufanie do rodaka?!
Kochajmy się jak bracia itd.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2009, 23:36
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BG 1,6 16V '91

Postprzez Nabial » 12 gru 2009, 19:56

Panowie zauważyłem jeszcze jedną rzecz na biegu jałowym silnik pracuje równo ale obrotomierz wariuje skacze w dół z 750 prawie do zera i tak przez chwile i co któryś taki skok przerywa silnik. Takie objawy miałem na wakacje na autostradzie jak jechałem 120km\h a obroty utrzymywały się na 3200obr\min to skakały do 3500-3700obr ale silnik pracował równo potem ustało i był spokój no i teraz powróciło ale z kolejnymi konsekwencjami opisanymi wyżej. Teraz pytanie skąd obrotomierz bierze sygnał? Wiem że w transicie dieslu to był brany z alternatora a benzyna? Aparat zapłonowy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2008, 16:12
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1,8 16V 1993r

Postprzez maly1989 » 13 gru 2009, 00:59

No to nieźle. To napisz później jak zrobią, co było przyczyną. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 22:08
Posty: 181
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323