Problemy Z Obrotami, Szarpanie, Gaśnięcie itp.
To po lewej to wyświetlacz zegara, a opis sprawdzania błędów znajdziesz tu;
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/warsztat.php?c=obd
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/warsztat.php?c=obd
Michel napisał(a):To po lewej to wyświetlacz zegara, a opis sprawdzania błędów znajdziesz tu;
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
wlasnie tak sprawdzisz bledy... a to po lewej przy zegarach co Ci sie nei swieci to zegarek
bikus napisał(a):zawor wolnych obrotow...
przeplywka
przepustnica
albo glupi czujnik temperatury ktory nie podaje info do kompa i nie wlacza ci ssanie na zimnym...
Dokładnie tak, te rzeczy maogą być przyczyną problemu.
- Od: 24 sie 2009, 22:08
- Posty: 181
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM
Więc tak, nie mam narzędzi do sprawdzenia komputera. Co do gaśnięcia, póki się nie rozgrzeje to muszę wciskać gaz, a nawet wtedy jak stanę w miejscu obroty krążą w okolicy 700, a samochód trzęsie się tak, jakby zaraz miał zgasnąć.
Kochajmy się jak bracia itd.
- Od: 8 gru 2009, 23:36
- Posty: 10
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323F BG 1,6 16V '91
No nie mów, że nie masz narzędzi do sprawdzenia kompa. Wystarczy przecież kawałek drutu czy kabla jako zworka i dioda z rezystorkiem (koszt ok 1zł). A warto sprawdzić błędy, bo jeśli jakieś są to od razu będziesz wiedział co jest nie tak. Zacznij od sprawdzenia komputera na dobry początek.
- Od: 24 sie 2009, 22:08
- Posty: 181
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM
Kupiłem sobie miernik diodowy. Pytanie brzmi, gdzie jest gniazdo diagnostyczne? Będę także wdzięczny, jeśli ktoś by mi podał adres jakiegoś godnego zaufania speca od mazd na terenie Krakowa. Z góry dzięki!
Kochajmy się jak bracia itd.
- Od: 8 gru 2009, 23:36
- Posty: 10
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323F BG 1,6 16V '91
ramir3z , proszę zapoznac się z REGULAMINEM i poprawić temat na właściwy korzystając z przycisku
w pierwszym poście. Brak poprawy tematu oznacza kosz za 24h od teh chwili.
![Obrazek](http://forum.mazdaspeed.pl/templates/Light/images/lang_polish/icon_edit.gif)
gniazdo diagnostyczne znajduje sie po prawej stronie (jak stoisz przodem do samochodu) przy grodzi silnikowej...oczywiscie pod maska
mala czarna kostka na ktorej jest napisane diagnostic, wolne obroty regulujesz sruba ktora jest przy przepustnicy...
To tak, czy siak nie sprawdzę, bo pod maskę się do silnika dostać.
Chyba się zerwał jakiś element wajchy do otwierania maski i za Chiny Ludowe nie mogę jej podnieść. Chyba na serio czeka mnie wizyta w serwisie :/
Chyba się zerwał jakiś element wajchy do otwierania maski i za Chiny Ludowe nie mogę jej podnieść. Chyba na serio czeka mnie wizyta w serwisie :/
Kochajmy się jak bracia itd.
- Od: 8 gru 2009, 23:36
- Posty: 10
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323F BG 1,6 16V '91
moze ci sie uda jakos wsadzic reke pod zderzak lub pod blotnik i pociagnac za linke reka
- Od: 12 paź 2007, 17:38
- Posty: 123
- Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995
Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001
wyjedz cale paliwo zalej swiezego
wlej butelke płynu do przeczyszczania układu wtryskowego paliwowego
[butelke na 10 litrow a nie na 60 jak w inst]
i przekatuj go na bezynie ale jak bedzie cieply![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
wlej butelke płynu do przeczyszczania układu wtryskowego paliwowego
[butelke na 10 litrow a nie na 60 jak w inst]
i przekatuj go na bezynie ale jak bedzie cieply
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 3 gru 2009, 02:37
- Posty: 21
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323f 92 r <BG> 1,6 B6
Witam mam pewne problemy z madzią podczas jazdy na rozgrzanym silniku strasznie szarpie na biegu jałowym obroty są ok 900 i przez jakieś 10 sek spadają do ok 650 i wtedy jest przerwa jak by miała zgasnąć ale wtedy obroty wchodzą do 1200 i tak w kółko. Cewke zapłonową wyeliminowałem ponieważ iskra jest podawana cały czas. Przy takim przygasaniu słychać mocne zasysanie powietrza ale być może to jest normalny objaw przy wejściu na obroty. Przepustnice czyściłem troche syfu tam było ale tak to bywa.
Może pompa paliwa albo filtr do wymiany? Macie jakieś pomysły Bo strasznie mnie to irytuje i przez te przerwy w końcu przeguby nie wytrzymają
Pozdrawiam
Może pompa paliwa albo filtr do wymiany? Macie jakieś pomysły Bo strasznie mnie to irytuje i przez te przerwy w końcu przeguby nie wytrzymają
Pozdrawiam
- Od: 18 paź 2008, 16:12
- Posty: 39
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323F BG 1,8 16V 1993r
Kable wymienione świece przeczyszczone i ustawiona przerwa (nie wymieniam bo nie są w najgorszym stanie a przerywa tylko na rozgrzanym silniku) Sprawdziłem kody błędów no i wyskoczył kod 18 a takiego nie ma na liście
- Od: 18 paź 2008, 16:12
- Posty: 39
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323F BG 1,8 16V 1993r
No właśnie, kable niby dobre, cewka niby też, świece tak samo niby dobre. Na oko trudno stwierdzić czy są na pewno dobre a szczególnie cewkę. Skąd wiesz, że cewka cały czas podaje iskrę? właśnie to problemy z cewką na ciepłym silniku mogą dawać opisywane przez Ciebie objawy. Wówczas gdy silnik jest ciepły najbardziej lubi przepuszczać izolacja cewki i co któraś tam iskra może 'wyskakiwać' i motor będzie nierówno pracował. Jeśli nie chcesz kupować od razu wszystkiego to chociaż znajdź sobie 'dawcę' tych gratów na chwilowa podmiankę aby wyeliminować poszczególne opcje.
- Od: 23 sty 2009, 10:37
- Posty: 129
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.
Panowie zauważyłem jeszcze jedną rzecz na biegu jałowym silnik pracuje równo ale obrotomierz wariuje skacze w dół z 750 prawie do zera i tak przez chwile i co któryś taki skok przerywa silnik. Takie objawy miałem na wakacje na autostradzie jak jechałem 120km\h a obroty utrzymywały się na 3200obr\min to skakały do 3500-3700obr ale silnik pracował równo potem ustało i był spokój no i teraz powróciło ale z kolejnymi konsekwencjami opisanymi wyżej. Teraz pytanie skąd obrotomierz bierze sygnał? Wiem że w transicie dieslu to był brany z alternatora a benzyna? Aparat zapłonowy?
- Od: 18 paź 2008, 16:12
- Posty: 39
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323F BG 1,8 16V 1993r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości