jakie powinno być ciśnienie wtrysków i w cylindrach
1, 2
Witam,
Jak w temacie, auto mi trochę kopci przy gazowaniu i chciałbym sprwadzić stan wtrysków i potrzebuję wiedzieć jakie powinno być prawidłowe ciśnienie wtrysków a przy okazji sprawdzę cylindry.
Z góry dzięki.
Jak w temacie, auto mi trochę kopci przy gazowaniu i chciałbym sprwadzić stan wtrysków i potrzebuję wiedzieć jakie powinno być prawidłowe ciśnienie wtrysków a przy okazji sprawdzę cylindry.
Z góry dzięki.
- Od: 10 lut 2009, 19:06
- Posty: 25
- Skąd: Bełchatów
- Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.
Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza: 10,8 MPa
Silnik:
Stopień sprężania: 22,2
Ciśnienie sprężania: 2.9 MPa przy 200 obr/min.
Dane z książki WKŁ.
PNy już tak mają że kopcą. Pomaga założenie odmy
i przeczyszczenie wtrysków.
Silnik:
Stopień sprężania: 22,2
Ciśnienie sprężania: 2.9 MPa przy 200 obr/min.
Dane z książki WKŁ.
PNy już tak mają że kopcą. Pomaga założenie odmy

Wielkie dzięki za odp., znajomy mechanik mówił że może wystarczy sprwadzić kąt wtrysku a jak nie to zobaczymy końcówki wtrysków czy nie kapią. Odma to jest ale chyba separator oleju nie działa jak należy bo gdy się "depnie" i przy jeździe 120km/h wyrzuca olej z odmy do filtra powietrza... Nie orientujesz sięjak można temu zaradzić?
- Od: 10 lut 2009, 19:06
- Posty: 25
- Skąd: Bełchatów
- Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.
mocherix napisał(a):Odma to jest ale chyba separator oleju nie działa jak należy bo gdy się "depnie" i przy jeździe 120km/h wyrzuca olej z odmy do filtra powietrza... Nie orientujesz sięjak można temu zaradzić?
odma dodatkowa – zewnętrzna

co do kopcenia na czarno, jeśli jest bardzo wyraźne, to prawdopodobnie trochę pomoże wymiana samych końcóweczek wtryskowych, ale tak czy inaczej PN-y i tak kopcą. Co do prędkości 120 km\h...heh, mam nadzieję, że nie robisz tego zbyt często. Te silniki najlepiej się czują przy prędkości 90 km\h
- Od: 1 wrz 2005, 00:43
- Posty: 76
- Skąd: Pruszków
- Auto: Audi 80 B4 1Z '94r.
mój ma ponad 290.000, czekam jak się zrobi cieplej ponieważ mój znajomy fachowiec na mrozie nie pracuje
i zobaczę co i jak z cylindrami. Jeśli chodzi o kopcenie to wszystkie znaki na niebie wskazują, że końcówki kapią.
A pozatym ile średnio zimą spalają wasze PNy ?
A pozatym ile średnio zimą spalają wasze PNy ?
- Od: 10 lut 2009, 19:06
- Posty: 25
- Skąd: Bełchatów
- Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.
hehe myślałem że tylko ja mam PN'na, co do kopcenia .... każdy PN kopci
i to niemiłosiernie, chociaż kombinowałem z dolotem i muszę powiedzieć że na stożku tak jakby mniej kopci, lub to zasługa źle ustawionego zapłonu.
Moja Madzia http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=67140
- Od: 19 sty 2009, 19:55
- Posty: 112
- Skąd: Kraków
- Auto: 323 BG 1.7 D PN
no tyle że mój kopci jak lokomotywa
, ale nie mam czasu się za niego zabrać, może pierścienie wymienię ale nie wiem... Poza tym co jakiś czas przy prędkości ponad 100km/h dzieje się coś takiego, że jakby regulator obrotów oszalał wygląda to tak jakbym wcisnoł sprzegło i gaz do dechy, gdy poruszam gazem skrzyniom sprzęgłem wszystko wraca do normy... Myślę że to wina "takiego czegoś" pod pompą które jest połączone z ukł. chłodzenia tak jakby to był czujnik temp. i na zimnym silniku powinno podnieść lekko obroty silnika aby auto nie drżało, ale to nigdy nie działało...
Mieliście taki przypadek ?
Mieliście taki przypadek ?
- Od: 10 lut 2009, 19:06
- Posty: 25
- Skąd: Bełchatów
- Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.
mocherix napisał(a):... Myślę że to wina "takiego czegoś" pod pompą które jest połączone z ukł. chłodzenia tak jakby to był czujnik temp....
Dokladnie jest to czujnik temp. tzw. Ssanie
Moja Madzia http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=67140
- Od: 19 sty 2009, 19:55
- Posty: 112
- Skąd: Kraków
- Auto: 323 BG 1.7 D PN
mocherix napisał(a):JaySon napisał(a):Dokladnie jest to czujnik temp. tzw. Ssanie oczko
U mnie to nie działa jak to naprawić
Niedziała ? brakuje Ci jakiegoś elementu, opisz bardziej albo zrób zdjęcie
Moja Madzia http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=67140
- Od: 19 sty 2009, 19:55
- Posty: 112
- Skąd: Kraków
- Auto: 323 BG 1.7 D PN
gdy silnik jest zimny to tzw. ssanie powinno popchnąć minimalnie wajhe od gazu na pompie aby zmniejszyć drgania... Spróbuję to rozebrać w wolnej chwili i zobaczę co się da zrobić, jeśli masz jakieś sugestie to pisz :–)
- Od: 10 lut 2009, 19:06
- Posty: 25
- Skąd: Bełchatów
- Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.
Mocherix, napisz coś więcej o tym remoncie. Jestem ciekawy, co dokładnie wymieniłeś. Czy całą operację sam robiłeś (oczywiście poza samą głowicą), czy zrobił to jakiś warsztat? A jak teraz z tym dymieniem po naprawie? No i ile dzisiaj kosztuje taki remont, bo jeszcze parę lat temu to było podobno całkiem sporo jak na taki silnik.
A co do tego ssania, to chyba w żadnym PN-ie to nie działa, kiedyś w warsztacie słyszałem, że ten element jest nietrwały i nie opłaca się naprawiać.
A co do tego ssania, to chyba w żadnym PN-ie to nie działa, kiedyś w warsztacie słyszałem, że ten element jest nietrwały i nie opłaca się naprawiać.
- Od: 1 wrz 2005, 00:43
- Posty: 76
- Skąd: Pruszków
- Auto: Audi 80 B4 1Z '94r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości