jakie powinno być ciśnienie wtrysków i w cylindrach

Postprzez mocherix » 10 lut 2009, 19:21

Witam,

Jak w temacie, auto mi trochę kopci przy gazowaniu i chciałbym sprwadzić stan wtrysków i potrzebuję wiedzieć jakie powinno być prawidłowe ciśnienie wtrysków a przy okazji sprawdzę cylindry.


Z góry dzięki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2009, 19:06
Posty: 25
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.

Postprzez Blade » 11 lut 2009, 12:13

Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza: 10,8 MPa

Silnik:
Stopień sprężania: 22,2
Ciśnienie sprężania: 2.9 MPa przy 200 obr/min.

Dane z książki WKŁ.

PNy już tak mają że kopcą. Pomaga założenie odmy ;) i przeczyszczenie wtrysków.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez mocherix » 11 lut 2009, 20:12

Wielkie dzięki za odp., znajomy mechanik mówił że może wystarczy sprwadzić kąt wtrysku a jak nie to zobaczymy końcówki wtrysków czy nie kapią. Odma to jest ale chyba separator oleju nie działa jak należy bo gdy się "depnie" i przy jeździe 120km/h wyrzuca olej z odmy do filtra powietrza... Nie orientujesz sięjak można temu zaradzić?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2009, 19:06
Posty: 25
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.

Postprzez Blade » 11 lut 2009, 20:25

mocherix napisał(a):Odma to jest ale chyba separator oleju nie działa jak należy bo gdy się "depnie" i przy jeździe 120km/h wyrzuca olej z odmy do filtra powietrza... Nie orientujesz sięjak można temu zaradzić?


odma dodatkowa – zewnętrzna ;) między silnikiem a filtrem powietrza. Ja mam taką, jeżdżę z "różnymi" prędkościami i filtr jest suchy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez mocherix » 11 lut 2009, 21:58

OK, tak też zrobię.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2009, 19:06
Posty: 25
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.

Postprzez Sagitari » 18 lut 2009, 23:53

Ja przy przebiegu (szacowanym) 350 tys. km ciśnienie w poszczegolnych cylindrach mam od 27 do 30 barów (zimny silnik)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2005, 00:43
Posty: 76
Skąd: Pruszków
Auto: Audi 80 B4 1Z '94r.

Postprzez Sagitari » 19 lut 2009, 00:03

co do kopcenia na czarno, jeśli jest bardzo wyraźne, to prawdopodobnie trochę pomoże wymiana samych końcóweczek wtryskowych, ale tak czy inaczej PN-y i tak kopcą. Co do prędkości 120 km\h...heh, mam nadzieję, że nie robisz tego zbyt często. Te silniki najlepiej się czują przy prędkości 90 km\h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2005, 00:43
Posty: 76
Skąd: Pruszków
Auto: Audi 80 B4 1Z '94r.

Postprzez mocherix » 21 lut 2009, 20:17

mój ma ponad 290.000, czekam jak się zrobi cieplej ponieważ mój znajomy fachowiec na mrozie nie pracuje :D i zobaczę co i jak z cylindrami. Jeśli chodzi o kopcenie to wszystkie znaki na niebie wskazują, że końcówki kapią.

A pozatym ile średnio zimą spalają wasze PNy ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2009, 19:06
Posty: 25
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.

Postprzez Sagitari » 23 lut 2009, 09:19

Mój w zimie w cyklu typowo miejskim spala 6,7 L (w skrajnych warunkach korkowych sięga nawet 7 L). Trasa/miasto wychodzi średnio 5,7 L
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2005, 00:43
Posty: 76
Skąd: Pruszków
Auto: Audi 80 B4 1Z '94r.

Postprzez mocherix » 23 lut 2009, 19:50

no mój średnio trasa/miasto 6,5 L
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2009, 19:06
Posty: 25
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.

Postprzez JaySon » 24 lut 2009, 20:38

hehe myślałem że tylko ja mam PN'na, co do kopcenia .... każdy PN kopci :) i to niemiłosiernie, chociaż kombinowałem z dolotem i muszę powiedzieć że na stożku tak jakby mniej kopci, lub to zasługa źle ustawionego zapłonu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 19:55
Posty: 112
Skąd: Kraków
Auto: 323 BG 1.7 D PN

Postprzez mocherix » 26 lut 2009, 19:53

no tyle że mój kopci jak lokomotywa :D, ale nie mam czasu się za niego zabrać, może pierścienie wymienię ale nie wiem... Poza tym co jakiś czas przy prędkości ponad 100km/h dzieje się coś takiego, że jakby regulator obrotów oszalał wygląda to tak jakbym wcisnoł sprzegło i gaz do dechy, gdy poruszam gazem skrzyniom sprzęgłem wszystko wraca do normy... Myślę że to wina "takiego czegoś" pod pompą które jest połączone z ukł. chłodzenia tak jakby to był czujnik temp. i na zimnym silniku powinno podnieść lekko obroty silnika aby auto nie drżało, ale to nigdy nie działało... :|

Mieliście taki przypadek ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2009, 19:06
Posty: 25
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.

Postprzez JaySon » 10 mar 2009, 08:19

mocherix napisał(a):... Myślę że to wina "takiego czegoś" pod pompą które jest połączone z ukł. chłodzenia tak jakby to był czujnik temp....

Dokladnie jest to czujnik temp. tzw. Ssanie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 19:55
Posty: 112
Skąd: Kraków
Auto: 323 BG 1.7 D PN

Postprzez mocherix » 13 mar 2009, 15:36

no ale to nie wciśnie gazu do końca :P, czy ktoś by mi mógł przesłać fotke jak u niego wygląda ta "grucha" nie jestem pewny czy u mnie jest on kompletna... bo wogóle nie działa...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2009, 19:06
Posty: 25
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.

Postprzez mario5 » 13 mar 2009, 16:50

Może silnik zużyty i olej dostaje się do komór spalania a wtedy dostaje wariackich obrotów.Podobno to przypadłość PN-ów z dużym przebiegiem.U mnie na szczęście jeszcze ten problem nie występuje ale może się mylę.
Początkujący
 
Od: 17 sty 2007, 13:41
Posty: 8
Auto: mazda 323 bg 1,7d 91r

Postprzez mocherix » 14 mar 2009, 19:15

Wyremontowałem silnik bo był "trochę" zużyty na razie jest OK zobaczę jak będzie potem.
Ostatnio edytowano 11 kwi 2009, 09:56 przez mocherix, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2009, 19:06
Posty: 25
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.

Postprzez mocherix » 11 kwi 2009, 09:55

JaySon napisał(a):Dokladnie jest to czujnik temp. tzw. Ssanie oczko



U mnie to nie działa jak to naprawić :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2009, 19:06
Posty: 25
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.

Postprzez JaySon » 12 kwi 2009, 17:05

mocherix napisał(a):
JaySon napisał(a):Dokladnie jest to czujnik temp. tzw. Ssanie oczko



U mnie to nie działa jak to naprawić :P


Niedziała ? brakuje Ci jakiegoś elementu, opisz bardziej albo zrób zdjęcie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 19:55
Posty: 112
Skąd: Kraków
Auto: 323 BG 1.7 D PN

Postprzez mocherix » 13 kwi 2009, 20:51

gdy silnik jest zimny to tzw. ssanie powinno popchnąć minimalnie wajhe od gazu na pompie aby zmniejszyć drgania... Spróbuję to rozebrać w wolnej chwili i zobaczę co się da zrobić, jeśli masz jakieś sugestie to pisz :–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2009, 19:06
Posty: 25
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.

Postprzez Sagitari » 14 kwi 2009, 13:22

Mocherix, napisz coś więcej o tym remoncie. Jestem ciekawy, co dokładnie wymieniłeś. Czy całą operację sam robiłeś (oczywiście poza samą głowicą), czy zrobił to jakiś warsztat? A jak teraz z tym dymieniem po naprawie? No i ile dzisiaj kosztuje taki remont, bo jeszcze parę lat temu to było podobno całkiem sporo jak na taki silnik.

A co do tego ssania, to chyba w żadnym PN-ie to nie działa, kiedyś w warsztacie słyszałem, że ten element jest nietrwały i nie opłaca się naprawiać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2005, 00:43
Posty: 76
Skąd: Pruszków
Auto: Audi 80 B4 1Z '94r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323