Regulator obrotów w pompie szaleje co zrobić ?

Postprzez mocherix » 8 mar 2009, 15:14

Witam,

Jak w temacie, od pewnego czasu auto potrafi wpaść na maksymalane obroty i trudno je odwiesić... Czy da się to naprawić czy lepiej wymienić pompę ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2009, 19:06
Posty: 25
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.

Postprzez tadziol » 8 mar 2009, 22:01

a jak je "odwieszasz"?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smokuxx18 » 9 mar 2009, 01:11

Sprawdź sobie linke i sprężyne cięgna gazu...
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 12:14
Posty: 23
Skąd: Krosno
Auto: 323 BG 1.7 D

Postprzez JaySon » 9 mar 2009, 22:14

Może te wysokie obroty są spowodowane ssaniem ? :) (z rana zimny silnik)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 19:55
Posty: 112
Skąd: Kraków
Auto: 323 BG 1.7 D PN

Postprzez mocherix » 9 mar 2009, 22:24

tadziol napisał(a):a jak je "odwieszasz"?


tak do końca to nie wiem :| wciskam sprzęgło,gaz po kilka razy i przestaje...



smokuxx18 napisał(a):Sprawdź sobie linke i sprężyne cięgna gazu...



Nie wiem czy to pomoże ponieważ to się dzieje sporadycznie tylko przy równej jeździe powyżej 100km/h a wygląda tak jakby było wciśnięte sprzęgło i gaz do oporu aż silnik wyje a z tyłu chmura dymu, że nic nie widać... ale sprwadzę tą linke


JaySon napisał(a):Może te wysokie obroty są spowodowane ssaniem ? usmiech (z rana zimny silnik)


raczej nie, jeszcze na zimnym silniku tak się nie stało i tak jak mówię to się dzieje tylko przy szybkiej jeździe i nie ma reguły kiedy... czasami wcale a czasami 2 razy pa odcinku 50km.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2009, 19:06
Posty: 25
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.

Postprzez JaySon » 9 mar 2009, 22:29

Szybka jazda .... masz na myśli pedał gazu max na dół ? jak tak to zobacz na łącznik ssania i przepóstnicy ... może ssanie się zawieszać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 19:55
Posty: 112
Skąd: Kraków
Auto: 323 BG 1.7 D PN

Postprzez mocherix » 9 mar 2009, 22:41

pedał nie jest wcisnięty, można go wciskać puszczać, a auto ma obroty pewnie ponad 5000tys... nie wiem czy to ssanie, ssanie nie powodoało by takiej "dewiacji" jedynie auto by paliło więcej ale nie wskakiwało samoczynnie na takie obroty.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2009, 19:06
Posty: 25
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.

Postprzez JaySon » 9 mar 2009, 22:58

To nie wiem uszkodzona pompa ? przepustnica ? chyba tylko taka opcja ...


P.s W trakcie wzrostu obr. pedał gazu zmienia się ? (lekko, ciężko chodzi)

P.s 2
mocherix napisał(a):pedał nie jest wcisnięty, można go wciskać puszczać, a auto ma obroty pewnie ponad 5000tys... nie wiem czy to ssanie, ssanie nie powodoało by takiej "dewiacji" jedynie auto by paliło więcej ale nie wskakiwało samoczynnie na takie obroty.


Napisałem ossaniu ponieważ jest one bezpośrednio połączone z przepustnicą i mechanizm jest tak zrobiony że lubi cieżko chodzić (rdza). :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 19:55
Posty: 112
Skąd: Kraków
Auto: 323 BG 1.7 D PN

Postprzez mocherix » 10 mar 2009, 17:04

te obroty nie wzrastają sobie, tylko od razu wpadają na max, pedał gazu chodzi normalnie ale nie ma on na nic wpływu tak jakby sprzęgło było wciśnięte... Jedyne co mi przychodzi do głowy regulator obrotów w pompie... nie zmam dobre pompiarza a mechanicy to każdą zostawić auto na niewiadomo ile – po prostu nie mam do takich firm zaufania, wolę rzemieślników :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2009, 19:06
Posty: 25
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.

Postprzez JaySon » 10 mar 2009, 19:47

Z tego co mi się wydaje to jedyna regulacja obr. jaka jest to 2x nakrętka 13 umieszczona na końcu pancerza (linki gazu) przy pompie.

No chyba że faktycznie jakaś usterka wew. pompy .... ale z tego co czytałem pompeczki są wytrzymałe

P.s Obroty rosną po wciśnięciu sprzęgła, przy zmianie biegu ? czy dzieje się tak też na biegu jałowym ?

P.s 2 Przychodzi mi na myśl jeszcze przepustnica.... może odkręciła się czy cuś :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 19:55
Posty: 112
Skąd: Kraków
Auto: 323 BG 1.7 D PN

Postprzez mocherix » 10 mar 2009, 20:51

jak usunąć ten post ?? za dużo wyskoczyło :P
Ostatnio edytowano 10 mar 2009, 20:55 przez mocherix, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2009, 19:06
Posty: 25
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.

Postprzez mocherix » 10 mar 2009, 20:52

...
Ostatnio edytowano 10 mar 2009, 20:54 przez mocherix, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2009, 19:06
Posty: 25
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.

Postprzez mocherix » 10 mar 2009, 20:52

to jest zwykła ręczna regulacja, popmpy wtryskowe mają chyba wewnątrz regulator obrotów, nie jestem specjalistą w tym temacie i nie wiem jak to opisać, ale takie coś tam jest. Pozatym pompa działa jak igła.

JaySon napisał(a):P.s Obroty rosną po wciśnięciu sprzęgła, przy zmianie biegu ? czy dzieje się tak też na biegu jałowym ?


jeszcze raz mówię one nie rosną :–) wpadaja w ciągu 1 sekundy na maks, nic nie wciskam, nie ma reguły kiedy się tak dzieje, trzymam sobie po prostu nogę na gazie i jadę, mogę przejechać 200km i nic, a czasami dwa razy w ciągu kilku km tak się dzieje.

przepustnica jest ok.

sam nie wiem co robić jak tak dalej pójdzie to silnik zdechnie :(
nie mogę znaleść dobrego fachowca
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2009, 19:06
Posty: 25
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.

Postprzez smokuxx18 » 10 mar 2009, 23:50

a może sprzęgło jest problemem skoro piszesz że w czasie jazdy tak się dzieje to musi być związane ze sprzęgłem bo przecież w ciągu 1 sek samochód nie osiągnął by max obrotów na biegu.
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 12:14
Posty: 23
Skąd: Krosno
Auto: 323 BG 1.7 D

Postprzez mocherix » 12 mar 2009, 19:28

znalazłem "rzemieślnika" który przebada pompe wtryskową, za kilka dni napiszę jaki jest jego werdykt
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2009, 19:06
Posty: 25
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.

Postprzez JaySon » 11 kwi 2009, 01:19

mocherix napisał(a):znalazłem "rzemieślnika" który przebada pompe wtryskową, za kilka dni napiszę jaki jest jego werdykt


Jestem ciekawy wyników :–) i to bardzo gdyż temat mi obcy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 19:55
Posty: 112
Skąd: Kraków
Auto: 323 BG 1.7 D PN

Postprzez waldii » 11 kwi 2009, 01:31

przepustnica w dieslu???Bardzo ciekawe <lol> <lol>
waldii
 

Postprzez mocherix » 11 kwi 2009, 09:52

Mechanik wyminił pierścienie, uszczelnił zawory, przeczyścił odme, nowe panewki itd...
Przejechałem 200km na razie jest OK, zobacze jak będzie po dotarciu :D :D

Ale myślę że to wina oleju który nawet przez otwór od świeć potrafił wylatywać gdy nie była dokręcona takie miał przedmuchy ale mimo tego zimą po podgrzaniu odpalał bez problemu :D :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2009, 19:06
Posty: 25
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323