Regulator obrotów w pompie szaleje co zrobić ?
Strona 1 z 1
Może te wysokie obroty są spowodowane ssaniem ?
(z rana zimny silnik)
Moja Madzia http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=67140
- Od: 19 sty 2009, 19:55
- Posty: 112
- Skąd: Kraków
- Auto: 323 BG 1.7 D PN
tadziol napisał(a):a jak je "odwieszasz"?
tak do końca to nie wiem
smokuxx18 napisał(a):Sprawdź sobie linke i sprężyne cięgna gazu...
Nie wiem czy to pomoże ponieważ to się dzieje sporadycznie tylko przy równej jeździe powyżej 100km/h a wygląda tak jakby było wciśnięte sprzęgło i gaz do oporu aż silnik wyje a z tyłu chmura dymu, że nic nie widać... ale sprwadzę tą linke
JaySon napisał(a):Może te wysokie obroty są spowodowane ssaniem ? usmiech (z rana zimny silnik)
raczej nie, jeszcze na zimnym silniku tak się nie stało i tak jak mówię to się dzieje tylko przy szybkiej jeździe i nie ma reguły kiedy... czasami wcale a czasami 2 razy pa odcinku 50km.
- Od: 10 lut 2009, 19:06
- Posty: 25
- Skąd: Bełchatów
- Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.
Szybka jazda .... masz na myśli pedał gazu max na dół ? jak tak to zobacz na łącznik ssania i przepóstnicy ... może ssanie się zawieszać
Moja Madzia http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=67140
- Od: 19 sty 2009, 19:55
- Posty: 112
- Skąd: Kraków
- Auto: 323 BG 1.7 D PN
pedał nie jest wcisnięty, można go wciskać puszczać, a auto ma obroty pewnie ponad 5000tys... nie wiem czy to ssanie, ssanie nie powodoało by takiej "dewiacji" jedynie auto by paliło więcej ale nie wskakiwało samoczynnie na takie obroty.
- Od: 10 lut 2009, 19:06
- Posty: 25
- Skąd: Bełchatów
- Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.
To nie wiem uszkodzona pompa ? przepustnica ? chyba tylko taka opcja ...
P.s W trakcie wzrostu obr. pedał gazu zmienia się ? (lekko, ciężko chodzi)
P.s 2
Napisałem ossaniu ponieważ jest one bezpośrednio połączone z przepustnicą i mechanizm jest tak zrobiony że lubi cieżko chodzić (rdza).
P.s W trakcie wzrostu obr. pedał gazu zmienia się ? (lekko, ciężko chodzi)
P.s 2
mocherix napisał(a):pedał nie jest wcisnięty, można go wciskać puszczać, a auto ma obroty pewnie ponad 5000tys... nie wiem czy to ssanie, ssanie nie powodoało by takiej "dewiacji" jedynie auto by paliło więcej ale nie wskakiwało samoczynnie na takie obroty.
Napisałem ossaniu ponieważ jest one bezpośrednio połączone z przepustnicą i mechanizm jest tak zrobiony że lubi cieżko chodzić (rdza).
Moja Madzia http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=67140
- Od: 19 sty 2009, 19:55
- Posty: 112
- Skąd: Kraków
- Auto: 323 BG 1.7 D PN
te obroty nie wzrastają sobie, tylko od razu wpadają na max, pedał gazu chodzi normalnie ale nie ma on na nic wpływu tak jakby sprzęgło było wciśnięte... Jedyne co mi przychodzi do głowy regulator obrotów w pompie... nie zmam dobre pompiarza a mechanicy to każdą zostawić auto na niewiadomo ile – po prostu nie mam do takich firm zaufania, wolę rzemieślników 
- Od: 10 lut 2009, 19:06
- Posty: 25
- Skąd: Bełchatów
- Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.
Z tego co mi się wydaje to jedyna regulacja obr. jaka jest to 2x nakrętka 13 umieszczona na końcu pancerza (linki gazu) przy pompie.
No chyba że faktycznie jakaś usterka wew. pompy .... ale z tego co czytałem pompeczki są wytrzymałe
P.s Obroty rosną po wciśnięciu sprzęgła, przy zmianie biegu ? czy dzieje się tak też na biegu jałowym ?
P.s 2 Przychodzi mi na myśl jeszcze przepustnica.... może odkręciła się czy cuś
No chyba że faktycznie jakaś usterka wew. pompy .... ale z tego co czytałem pompeczki są wytrzymałe
P.s Obroty rosną po wciśnięciu sprzęgła, przy zmianie biegu ? czy dzieje się tak też na biegu jałowym ?
P.s 2 Przychodzi mi na myśl jeszcze przepustnica.... może odkręciła się czy cuś
Moja Madzia http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=67140
- Od: 19 sty 2009, 19:55
- Posty: 112
- Skąd: Kraków
- Auto: 323 BG 1.7 D PN
to jest zwykła ręczna regulacja, popmpy wtryskowe mają chyba wewnątrz regulator obrotów, nie jestem specjalistą w tym temacie i nie wiem jak to opisać, ale takie coś tam jest. Pozatym pompa działa jak igła.
jeszcze raz mówię one nie rosną :–) wpadaja w ciągu 1 sekundy na maks, nic nie wciskam, nie ma reguły kiedy się tak dzieje, trzymam sobie po prostu nogę na gazie i jadę, mogę przejechać 200km i nic, a czasami dwa razy w ciągu kilku km tak się dzieje.
przepustnica jest ok.
sam nie wiem co robić jak tak dalej pójdzie to silnik zdechnie
nie mogę znaleść dobrego fachowca
JaySon napisał(a):P.s Obroty rosną po wciśnięciu sprzęgła, przy zmianie biegu ? czy dzieje się tak też na biegu jałowym ?
jeszcze raz mówię one nie rosną :–) wpadaja w ciągu 1 sekundy na maks, nic nie wciskam, nie ma reguły kiedy się tak dzieje, trzymam sobie po prostu nogę na gazie i jadę, mogę przejechać 200km i nic, a czasami dwa razy w ciągu kilku km tak się dzieje.
przepustnica jest ok.
sam nie wiem co robić jak tak dalej pójdzie to silnik zdechnie
nie mogę znaleść dobrego fachowca
- Od: 10 lut 2009, 19:06
- Posty: 25
- Skąd: Bełchatów
- Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.
mocherix napisał(a):znalazłem "rzemieślnika" który przebada pompe wtryskową, za kilka dni napiszę jaki jest jego werdykt
Jestem ciekawy wyników :–) i to bardzo gdyż temat mi obcy
Moja Madzia http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=67140
- Od: 19 sty 2009, 19:55
- Posty: 112
- Skąd: Kraków
- Auto: 323 BG 1.7 D PN
Mechanik wyminił pierścienie, uszczelnił zawory, przeczyścił odme, nowe panewki itd...
Przejechałem 200km na razie jest OK, zobacze jak będzie po dotarciu
Ale myślę że to wina oleju który nawet przez otwór od świeć potrafił wylatywać gdy nie była dokręcona takie miał przedmuchy ale mimo tego zimą po podgrzaniu odpalał bez problemu

Przejechałem 200km na razie jest OK, zobacze jak będzie po dotarciu
Ale myślę że to wina oleju który nawet przez otwór od świeć potrafił wylatywać gdy nie była dokręcona takie miał przedmuchy ale mimo tego zimą po podgrzaniu odpalał bez problemu
- Od: 10 lut 2009, 19:06
- Posty: 25
- Skąd: Bełchatów
- Auto: mazda 6 2.0 RF5c 2005r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość