Mam pytanko ! Co może być przyczyną NIEZMIENNEGO spalania około 8 litrów ......

Postprzez LUP » 25 mar 2005, 10:05

Witam.
Jak bym sie nie starał i z przewaga jazdy po A-4, to nie zejdę poniżej 6.8 l średniego spalania Pb w emeryt mode.(tym 1.5 Z5).Pozdro. <jupi>
323/BG/hb/1.3i/16V/91r oraz 323C/BA/1.5i/16V/94r /Samochody są jak ludzie – niezależnie od marki, dobre i złe a problem polega na tym żeby się w porę zorientować kto jaki jest...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2004, 11:50
Posty: 140
Skąd: Kraków
Auto: 323

Postprzez Anade » 30 mar 2005, 14:47

cekawe mi też średnie spalanie wychodzi ok 8 litrów przy kazdym tankowaniu ale nie bylem jeszcze na jakieś dłuższej trasie żeby sprawdzić le wtedy spali. a codzienna trasa to raczej taka mieszana :)
Anade :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2005, 14:48
Posty: 330
Skąd: Warszawa
Auto: 323f BA 1.5 Z5 r. 95

Postprzez Orin » 30 mar 2005, 15:48

zertaul napisał(a):Na trasie 8 litrów LPG przy szybkiej jeździe (120-160 km/h

Ten wynik na pewno się zgadza? To auto ma wtedy przecież z 4,5 tyś. obrotów... :]
A nie pali Ci czasem jeszcze Pb po drodze? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Piotr Wozniak » 30 mar 2005, 16:38

Niestety, moj MX-3 1.6 16V tez na trasie ponizej 7.5-8 nie schodzi a w miescie kolo 8.5-9 sie kreci i to bez specjalnych szalenstw. Jesli o to chodzi to Mazdy na prawde sa kiepskie, Toyota Carina E 1.6 16V 107KM mojego ojca NIGDY w miescie nie wyszla z 8- nawet jak ja czasem wlasnonoznie pozadnie deptalem, zeby udowodnic ze taka dobra nie jest ;). Na trasie pali nawet 5.5-6 l/100km i to dajac w zamian 20KM wiecej niz moj 1.6 16V, ciagnac wiekszy samochod jakim jest niewatpliwie Carina E itp...
Toyki sa OK :))

pozdrowienia
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez Orin » 30 mar 2005, 19:38

Skoro niby nic się nie reguluje to po co złącze diagnostyczne?? :D Zbuduj sobie tester w/g schematu podanego tutaj: http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php i spróbuj odczytać gdzie Twoja Madzia ma problem. Po odcztytaniu ew. błędów skasuj pamięć komputera – nie zaszkodzi, a może to ppomóc (np. aktualnie autko może Ci jeździć w trybie awaryjnym co napewno wpływa na spalanie )
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Hvil » 11 kwi 2005, 22:54

Hmmm mój mx palił mi jak go prowadziłęm z antwerpii w okolicach 7-8 ale więcej jak 140 nie goniłem. Pomimo małego silnika zauważyłęm że teraz ciągle łyka 10 na sto!! Mechanik stwierdził jeszcze w zimie że filtr powietrza do wymiany za nuiedługo. Ale czy to możliwe żeby stary filtr powodował większe zużycie??:O
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez Orin » 12 kwi 2005, 08:50

Hvil napisał(a):Ale czy to możliwe żeby stary filtr powodował większe zużycie??


Trochę pewnie tak, jednak widoczny wzrost paliwa wynika także z tego, co się leje do baku na polskich stacjach... Czy to Pb, czy LPG... Wszyscy starają się orżnąć klienta... <bicz>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Piotr Wozniak » 12 kwi 2005, 12:34

Kurcze, moja Madzia spalila tym razem solidnie ponad 9l/100km i bez szalenstw z mojej strony. Filtry czyste...
Kupilem diode i opornik i dzisiaj robie diagnostyke.
Tylko czy Mx-3 1.6 93r. ma interface OBD-1, do ktorego odnosi sie instrukcja w dziale OBSLUGA?
Czy ktos to juz robil wczesniej i ma jakies praktyczne uwagi co do wykonania tego odczytu/kasowania (poza tym co napisane w OBSLUDZE oczywiscie)?

pozdrowienia
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez Orin » 12 kwi 2005, 13:45

Piotr Wozniak napisał(a):zy ktos to juz robil wczesniej i ma jakies praktyczne uwagi co do wykonania tego odczytu/kasowania

Jak będziesz robił zworke pinów TEN i GND to zrób ją z drutu 1 lub 1,5 w IZOLACJI... Bo jeśli tester zewrze się ze zworką to będziesz mieć fajerwerki :D (ryzyko uszkodzenia kompa)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez BILON » 12 kwi 2005, 14:22

Moja madzia spala beznyki ok 9 litrów w mieście natomiast mam ciężką noge i na trasie potrafi spalić 12 natomoat Gazu 10 po mieściena trasie 12
Tak więc nie wiem czym się przejmujesz pali bardzo mało więc nie szukaj przyczyny tylko się cieszco innego gdyby ci palił za dużo ale nie jak pali mało
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2004, 13:07
Posty: 247
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX6 2,5l 1992r.

Postprzez Orin » 12 kwi 2005, 14:31

Bilon czy nie pomyliły Ci się pomiary miasto/trasa?? Pierwsze widze żeby w mieście auto spaliło mniej niż w trasie?? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Hvil » 13 kwi 2005, 09:46

Możliwe! Ja dojechałm do krakowa w 2h 40 min nocką to mi tesh spalił wiecej niż normalnie na miescie ;p
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez Orin » 13 kwi 2005, 10:21

No cóż – jeśli na mieście panuje emryt style a po trasie hulaj dusza, diabła nie ma to się zgodzę z wynikami :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez newark » 13 kwi 2005, 12:52

Co do ledy (diody) wystarczy kupic 12 woltową i wtedy nie jest potrzebny rezystor (opornik).

Pozdrowienia

NewArK
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2004, 22:04
Posty: 194
Skąd: Kraków
Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM

Postprzez Piotr Wozniak » 13 kwi 2005, 18:02

Dzis zrobilem testowanie komputerka mojej Mx-3 za pomoca zestawu LED + rezystorek 1kOhm + zworka. Wydaje mi sie ze wszystko zrobilem zgodnie z instrukcja, dioda byla dobrze spolaryzowana, bo swiecila po zastapieniu styku FEN przez GND ale wynik byl taki, ze w czasie testu KOEO ani KOER dioda nie blysnela ani razu. Czy to normalne? Bo w instrukcji jest napisane ze podczas KOER powinny byc przekazane kody informujace o rodzaju silnika. Pozatym jak odlaczylem podlaczenie sondy lambda tez sie nic nie stalo. Silnik chodzil normalnie i dioda nie mrugnela. W czasie testu ABS podczas KOEO dioda swiecila swiatlem ciaglym, podczas KEOR ABSu nie swiecila wcale, jak podczas testow silnika.
Kto ma doswiadczenie w tych odczytach?

pozdrawiam
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez michalp3 » 13 kwi 2005, 20:00

Co do regulacji w 1,6 16V to jest pole do popisu, regulować można np. wstepny kat wyprzedzenia zaplonu, naciag sprezyny w przeplywomierzu (u mnie sie jakas woda tam dostala i troche zminila ch-ke przepływomierza :)), jest regulacja wolnych obrotów. Zdazaja sie przypadki ze zle ustawia kola rozrzadu przy wymianie paska, a co do testera i zlacza diagnostycznego to mi tester tez nic nie powiedzial, a chodzil na pewno w trybie awaryjnym (bogata mieszanka)
Początkujący
 
Od: 8 sty 2005, 16:58
Posty: 7
Auto: 323'93 BG 1.6 16V LPG

Postprzez Anade » 14 kwi 2005, 06:33

Piotr Wozniak napisał(a):ale wynik byl taki, ze w czasie testu KOEO ani KOER dioda nie blysnela ani razu


ja też robiłem sobie taki test i też dioda nie świeciła
:| co to może znaczyć???
Anade :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2005, 14:48
Posty: 330
Skąd: Warszawa
Auto: 323f BA 1.5 Z5 r. 95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323