Jaki wtrysk?
Strona 1 z 1
Moje pytanie wynikło z tego, że na stronie http://www.mazdaspeed.pl/modele/323_bg.php jest napisane:
"W ofercie Mazdy dla modelu 323 zawsze istniała szeroka paleta jednostek napędowych. W przypadku Mazdy 323 w 1991 roku zmieniono silniki na szesnastozaworowe. Podstawowy model sprzed tego roku ma jeszcze 8-zaworową jednostkę napędową i moc nie 75 KM, ale 8 KM mniej. Wtrysk wielopunktowy zapewnia jednak dużą elastyczność i komfort podróży".
a dalej na stronie można przeczytać:
"Silnik benzynowy 1600 jest zdecydowanie godny polecenia. Szesnastozaworowa jednostka łączy w sobie prawie same najlepsze cechy: jest bardzo elastyczna, sprawnie przyspiesza na najwyższym biegu już od 2000 obr./min, zapewnia autu więcej niż dobre osiągi. Jest przy tym cicha i wstrzemięźliwa w zużyciu paliwa. Aż dziw bierze, że ważące tonę auto mając zaledwie 88 KM, przyspiesza do "setki" w niecałe 10 sekund. Jednopunktowy wtrysk paliwa oraz hydrauliczne popychacze zaworów zapewniają bezobsługowość".A ja mam silnik 1600, zatem albo są to jakieś nieścisłości na stronie, albo brak precyzji w przekazie informacji
"W ofercie Mazdy dla modelu 323 zawsze istniała szeroka paleta jednostek napędowych. W przypadku Mazdy 323 w 1991 roku zmieniono silniki na szesnastozaworowe. Podstawowy model sprzed tego roku ma jeszcze 8-zaworową jednostkę napędową i moc nie 75 KM, ale 8 KM mniej. Wtrysk wielopunktowy zapewnia jednak dużą elastyczność i komfort podróży".
a dalej na stronie można przeczytać:
"Silnik benzynowy 1600 jest zdecydowanie godny polecenia. Szesnastozaworowa jednostka łączy w sobie prawie same najlepsze cechy: jest bardzo elastyczna, sprawnie przyspiesza na najwyższym biegu już od 2000 obr./min, zapewnia autu więcej niż dobre osiągi. Jest przy tym cicha i wstrzemięźliwa w zużyciu paliwa. Aż dziw bierze, że ważące tonę auto mając zaledwie 88 KM, przyspiesza do "setki" w niecałe 10 sekund. Jednopunktowy wtrysk paliwa oraz hydrauliczne popychacze zaworów zapewniają bezobsługowość".A ja mam silnik 1600, zatem albo są to jakieś nieścisłości na stronie, albo brak precyzji w przekazie informacji
- Od: 20 mar 2005, 21:39
- Posty: 48
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323 BG'93 1,6 16V hatchback 3d
Jeśli możesz wrzucić fotkę na forum to rozwiejemy Twoje wszelkie wątpliwości. Chodzi dokładnie o tylną część pokrywy zaworów (patrząc od przodu autka). Jeśli będzie tam tzw. listwa paliwowa, na której znajdują się 4 wtryskiwacze (4 czarne wtyczki z doprowadzonymi kabelkami) , to masz wtrysk wielopunktowy. 
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Jesli faktycznie masz silnik 1600, a nie B6, to na pewno masz jednopunktowy wtrysk. Byc moze pozniejsze B6 SOHC tez mialo wtrysk jednopunktowy.
Jednak, jak napisal przedmoca, najlepiej jest po prostu zajrzec pod maske.
P.S./EDIT: Sprawdzilem i jednak nie wiem od czego to zalezy, a silnik 1600 byl tylko do konca serii BF.
Jednak, jak napisal przedmoca, najlepiej jest po prostu zajrzec pod maske.
P.S./EDIT: Sprawdzilem i jednak nie wiem od czego to zalezy, a silnik 1600 byl tylko do konca serii BF.
Ostatnio edytowano 31 mar 2005, 10:46 przez Paweł, łącznie edytowano 2 razy
the right man in the wrong place...
no i zobaczylam, między dwoma częściami silnika górną (napisane na niej injection czyli wtrysk) i dolną to od tej dolnej na górze odchodzą 4 wtyczki z kabelkami a od dolu tez sa 4 wtyczki, ale to chyba świece. Zatem mam rozumieć, że silnik wielowtryskowy?
- Od: 20 mar 2005, 21:39
- Posty: 48
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323 BG'93 1,6 16V hatchback 3d
popatrz na stronke
www.323f.dk zakladka Modeller/BG(89'-94')/Tekniske Specifikationer i jest tam wzmianka o silniku 1.3i , 1.6i i 1.8i fakt, ze po duńsku, ale mozna sie domyslic :–) Takie same byly w 323 BG bez "F". Wynika z tego, ze Twoj silniczek ma wielopunkt. Wczesniejsze chyba do 91 byly gaznikach.
www.323f.dk zakladka Modeller/BG(89'-94')/Tekniske Specifikationer i jest tam wzmianka o silniku 1.3i , 1.6i i 1.8i fakt, ze po duńsku, ale mozna sie domyslic :–) Takie same byly w 323 BG bez "F". Wynika z tego, ze Twoj silniczek ma wielopunkt. Wczesniejsze chyba do 91 byly gaznikach.
===Radziu===
- Od: 19 lis 2003, 09:40
- Posty: 301
- Skąd: Gdańsk
- Auto: 626 GF 1,9i
No widzisz Ravo, mnie jeszcze wtedy nie wiedziałam, że musze to wiedzieć, musze kupić filtr powietrza i paliwa i mnie o to zapytano. Nie wiesz może jakie najlepsze filtry i gdzie mam isc sobie kupić we wro? 
- Od: 20 mar 2005, 21:39
- Posty: 48
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323 BG'93 1,6 16V hatchback 3d
Zgadza się, na ulicy Krasińskiego (nr chyba 30) zaraz za przystankiem autobusowym. Napewno znajdziesz
Ewentualnie na Zakrzowie ul. Armii Ludowej 29 (za salonem NISSAN'a) tel. (071)3296102 ; (071)3296103.
Pozdrawiam
Ewentualnie na Zakrzowie ul. Armii Ludowej 29 (za salonem NISSAN'a) tel. (071)3296102 ; (071)3296103.
Pozdrawiam
- Od: 27 gru 2004, 20:49
- Posty: 637
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Mazda 6 GY – aktualnie
Mazda 323F BJ – była
Marco81 napisał(a):Zgadza się, na ulicy Krasińskiego (nr chyba 30) zaraz za przystankiem autobusowym. Napewno znajdziesz
Ewentualnie na Zakrzowie ul. Armii Ludowej 29 (za salonem NISSAN'a) tel. (071)3296102 ; (071)3296103.
Pozdrawiam
Tam na zakrzowie to asortyment to maja naprawde wielki. Czego bys nie potrzebowal to znajda- i nowe i uzywane. Ale ceny maja do

Taka tam drozyzna, ze glowa mala. Ale jak bedziesz potrzebowal czegos, czego inni nie maja to mozna u nich na 99% znalezc. Firma sie nazywa <b>"MARPO"</B>
- Od: 23 wrz 2004, 17:55
- Posty: 27
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323F BG 1.6 16V '91r (LPG)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość