Zbyt niskie obroty na biegu jalowym po rozgrzaniu silnika i obciazeniu

Postprzez basstek1 » 22 sie 2008, 23:39

nie wiem jak u innych kolegów,ale obroty znow zaczeły mi wariować.... wiec chyba została wymiana cewki... :| udalo sie komus naprawic ten problem po wymianie cewy?
Pozdrawiam
basstek1
____________________________________

Jal khaless zhah waela.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2007, 00:32
Posty: 260 (3/0)
Skąd: krakoof
Auto: Mazda 3 BK (sedan) 1.6 2005 LPG

Postprzez grzechoo25 » 24 sie 2008, 12:54

ja mam podobny problem teraz, po rozgrzaniu silnika obroty spadają nawet do 200 czy nawet 100 gdy stoje na jałowym biegu i gdy dodaje gazu autko mi gaśnie :| . Po uruchomieniu go jest ok. Dodam żę wymieniłem już kable WN, świece, czyściłem już przepustnicę (około 3 miesięcy temu) i mam nowy filtr powietrza....nie wiem co jest przyczyną. Czekam na podpowiedź pozdro
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lip 2008, 18:11
Posty: 9
Skąd: Białystok
Auto: MX-3 1.8 V6 93r.

Postprzez basstek1 » 26 sie 2008, 06:50

jeden z kolegów napisał o cewce zaplonowej...ja planuje to wymienić....a czysciłes tzw silnik krokowy?
Pozdrawiam
basstek1
____________________________________

Jal khaless zhah waela.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2007, 00:32
Posty: 260 (3/0)
Skąd: krakoof
Auto: Mazda 3 BK (sedan) 1.6 2005 LPG

Postprzez grzechoo25 » 29 sie 2008, 13:32

właśnie zamierzam... jak bedzię ok to powiadomię :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lip 2008, 18:11
Posty: 9
Skąd: Białystok
Auto: MX-3 1.8 V6 93r.

Postprzez grzechoo25 » 6 wrz 2008, 20:12

no ja po raz kolejny wyczyścilem przepustnicę i jest git :P hmmmm... tylko jeździć
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lip 2008, 18:11
Posty: 9
Skąd: Białystok
Auto: MX-3 1.8 V6 93r.

Postprzez neonowiec18 » 7 wrz 2008, 01:42

Mam tak samo ale za bardzo sie tym nie przejmuje na wolnych obrotach (rozgrzany silnik ma okolo 600-700)

chodzi zupelnie jak diesel (mam benzyne), ale u mnie nic nie drga... :)
Obrazek
0-100 km/h 9,6 s.
Obrazek

oto moja Magdalena ---> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2008, 00:09
Posty: 45
Auto: Mazda MX3 1.6 DOHC 16V 1996r.

Postprzez Mikula » 7 wrz 2008, 20:43

Jak wyczyscic przepustnice?
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:41
Posty: 58
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323F 1.6 16V 94r. BG

Postprzez tomek69 » 1 paź 2008, 20:19

Panowie pomocy.
Nie wiem co się dzieje, silnik sam gaśnie na wolnych obrotach.
Czy to może być wina silniczka krokowego?
A może cos innego?

Pomocy
Początkujący
 
Od: 1 paź 2008, 19:32
Posty: 6
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323 1992r. 1.3 16V

Postprzez basstek1 » 2 paź 2008, 14:10

tomek69 napisał(a):Panowie pomocy.
Nie wiem co się dzieje, silnik sam gaśnie na wolnych obrotach.
Czy to może być wina silniczka krokowego?
A może cos innego?

Pomocy


napisz dokladnie objawy...od kiedy tak masz? u mnie były jaja przy zmianie biegów i silnik gasł....
Pozdrawiam
basstek1
____________________________________

Jal khaless zhah waela.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2007, 00:32
Posty: 260 (3/0)
Skąd: krakoof
Auto: Mazda 3 BK (sedan) 1.6 2005 LPG

Postprzez Kailen » 2 paź 2008, 14:27

To ja opowiem jak (prawie) sam poradziłem sobie z tym problemem Rozebrałem Przepływomierz dokładnie go wyczyściłem, skontrolowalem przerwy na elektrodach świec Potrzebna była mała poprawka oraz dobrze je wyczyściłem, pościskałem końcówki przewodów wysokiego napięcia aby dobrze stykały i przy okazji sprawdziłem ich rezystancje (to robiłem w sql) była w normie (tak powiedział nauczyciel) Było czuć poprawę pracy silnika podkręciłem obroty do 825 (lampa stroboskopowa jako wskaźnik) i teraz nic się nie trzęsie, mogę spokojnie jeździć na luzie :P AAA i zapomniał bym wyregulowali mi w szkole zapłon, gaz, oraz dawkę paliwa oprócz ładnie chodzącego silnika poprawiły się osiągi oraz znikną biały dym z rury (co mnie strasznie wnerwiało)

I do kolegi tomek69 mi tez potrafił zgasnąć jak z 5 wrzucałem na luz to gasł bez przerwy no i trząsł się jak cholera a komp nie wywalał żadnych błędów

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:57
Posty: 83
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda mx-3 1.6 DOHC
Fiat Seicento 0.9 99r

Postprzez tomek69 » 2 paź 2008, 23:27

Jestem uziemiony bo strach gdzieś wyjechać.
Objawy: na wolnych czasami pochodzi minutkę i gaśnie a czasami i 10 min i nagle trach i stoi.
Na wyższych nie gaśnie tzn powyżej 1500.
Myślałem że to silniczek krokowy ale był fachowiec i nie znalazł w moim modelu takiego silniczka krokowego.
A może to pompka paliwa?
Początkujący
 
Od: 1 paź 2008, 19:32
Posty: 6
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323 1992r. 1.3 16V

Postprzez tomek69 » 2 paź 2008, 23:28

takie objawy mam od 3 dni
Początkujący
 
Od: 1 paź 2008, 19:32
Posty: 6
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323 1992r. 1.3 16V

Postprzez basstek1 » 3 paź 2008, 06:57

w tym modelu nie ma silnika krokowego.... jakis czas temu czysciłem to ustrojstwo i pomogło z obrotami...ale ostatnio problem znow powrócił...ochłodzenie chyba dało w kość... na twoim miejscu rozebrałbym ten kawałek i wyczyscił... ewenetualnie pozostaje cewka...ktos też pisał na ten temat
Pozdrawiam
basstek1
____________________________________

Jal khaless zhah waela.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2007, 00:32
Posty: 260 (3/0)
Skąd: krakoof
Auto: Mazda 3 BK (sedan) 1.6 2005 LPG

Postprzez daniel118 » 3 paź 2008, 09:54

Witam
Mam ten sam problem, gdy siolnik się rozgrzeje to obroty spadają, mam gaz ale i na gazie i na paliwie jest to samo.
Na biegu jałowym potrafi zgasnąć, wczasie zmiany biegów też mi się zdarzyło.
Świece wymienione i kable
Początkujący
 
Od: 27 maja 2008, 01:52
Posty: 6
Auto: 323f BA 95r. 1,8+gaz

Postprzez tomek69 » 3 paź 2008, 11:31

Słuchajcie – a może to pompa paliwowa? do wymiany w tym modelu chyba jest mechaniczna – tak mi w sklepie wspominali. A może coś z elektryką?
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 paź 2008, 19:32
Posty: 6
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323 1992r. 1.3 16V

Postprzez tomek69 » 3 paź 2008, 13:03

Jeszcze jedno – odkręciłem przepustnicę i pod spodem jest jakiś prostokątny czujnik zasilany z zewnątrz przewodami – od czego to może być? czy ktoś wie?
Czy z boku gaźnika też macie taki szklany wziernik – to chyba jest do podglądu poziomu paliwa czy tak?
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 paź 2008, 19:32
Posty: 6
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323 1992r. 1.3 16V

Postprzez tomek69 » 10 paź 2008, 13:14

Autko już chodzi.
Mazdunia nie chciała zapalać, bo padł moduł w aparacie zapłonowym.
Kosztował 150 PLN.
Teraz tylko wsiadać i jazda.
Początkujący
 
Od: 1 paź 2008, 19:32
Posty: 6
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323 1992r. 1.3 16V

Postprzez Ramzes » 21 lis 2008, 14:01

panowie mialem to samo i z czystym sumieniem moge wam powiedziec ze wymiana modulu zaplonowego przywroci wasz silnik do 100% kodycjii
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2008, 00:58
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Auto: 323f 1.8 16v

Postprzez kotus88 » 27 gru 2008, 13:48

basstek1 napisał(a):
sps-snipers napisał(a):Koledzy tez mam podobne objawy.Zabieracie sie najprawdopodobniej od pupy strony ze wszystkim.Nieładujcie kasy w kable i swiece bo to niejest to !! Ja tez juz przerabiałem wiele,swiece,kopulki,palec rozdzielacza,czyszczenia czujnika polozenia przepustnicy itd.. Jezdze po mechanikach i tez rozne rzeczy sie dzieja.
Szczerze i od serca ttak od siebie wam powiem co to jest i bedziecie mi flaszke wysyłac :D :D
Na 30% trzeba krokowiec wyd\czyscic a jesli to nic nied ato pozostaje tylko i wyłącznie aparat zaplonowy a niejakas uszczelka pod głowica nieszczelny dolot itd..
ja wymienialem aparat bo raz szedl ajak burza czyli jak zimny a jakbyl cieply to chodzil mułowato.Wymieniełem aparat i auto zapierd... przez miesiac i zas to samo.Jak jest chlodniej na dworze to idzie troche lepiej a jak cieplej to gorzej.
Pewnie sie spytacie a co ma moc do waszych problemow? Aczkolwiek tez mam spadki napiec jak cos włącze na chwilke a potem obroty wchodza normalnie.Czuje jak kierownic a sie ciezej kreci ,cokolwiek wlacze gwaltownie spada napiecie i wraca.Dzieje sie tak u mnie od kiedy aparat zapłonowy wymieniłema wczesniej tak niemiałem.Poprostu zaczalem eksperymentowac i znam przyczyne.Pieprzone aparaty zapłonowe w naszych Madżkach i tyle. :) Najprawdopodobniej pada wam cewka zapłonowa a jak nie to moduł zapłonu.I ot cała filozofia. Szkoda mi mojego i waszego portfela bo jezdzicie po mechanikach a oni tylko umieja obroty na przepustnicy podciagnac a co to da <lol> CHyba tyle co umarłemu kadzidło ;) Pokombinujcie z zapłonem taka moja rada ;)



hehe wreszcie cos nowego... <jupi> w sumie o aparacie zapłonowym kiedys mi cos kolega od poloneza mowił,że jemu tez tak doradzili...jeszcze nie wymienił,ale moze wlasnie to jest ten problem..w kazdym razie dzieki za info :D

i jeszcze jedno pytanie.co jest bardziej pewniejsze do wymiany: cewka czy ukl zapł? rozumiem przez to ze czesciej pada....



Witam ja mam taki sam problem z moją Madzią Jak jest zimna chodzi tak jak powinna a jak się rozgrzeje to reaguje na gaz z dużym opóźnieniem Co proponował byś mi wymienić , ewentualnie wyczyścić

Pozdrawiam
kotus88
 

Postprzez dplus » 30 sty 2009, 10:43

Ja mam to samo co wy, jak się silnik nagrzeje to obroty spadają do minimum, a często gaśnie.
Moduł zapłonowy trochę kosztuje, chciałbym się upewnić że jego wymiana odniesie pozytywny skutek – opłaca się kupić używany?

Oczywiscie przed wszystkim będę kolejny raz czyścił krokowca, bo pamiętam że dużo mi to kiedyś dało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323