Witam serdecznie.
Moja dziewczyna posiada Ford Escorta USA 1995r z silniczkiem Mazdy- BP, 1.8 16V DOHC 128KM.
Mam 2 problemy.
1. Silnik moim zdaniem dużo pali. 13,5 lita/100km PB w mieście przy bardzo delikatnej jeździe. Ok. 8,5 litra PB (to już nie tak źle) z klimą w trasie. Auto ma 160000 tys km (99% org) i 1050kg masy własnej.. Ile palą Wasze Mazdy z tym silniczkiem? Faktycznie palą tak dużo? Co może być nie tak?
2. Silnik nie jest tak mocny jak powinien (moim zdaniem). Bardzo szybko reaguje na gaz przy niskich obrotach tj. do 3000 tys obr/min ale jest dość mułowaty. Po 3500 tys obr zaczyna się coś dziać ale zapał szybko opada. Samochód przyśpiesza płynnie ale nie czuć przyrostu momentu obr. Tak ma być?
Wiem co silniczki Mazdy potrafią i jestem troche niemile zaskoczony. Wcześniej jeździłem trochę Fordem Probe 2.2 Turbo (Silnik F3- bardzo mile mnie zaskoczył)
Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Dużo pali, słabo przyśpiesza.
Strona 1 z 1
Najprawdopodobniej padnięta sonda lambda.
Przesiadka z 2.2T na 1.8 N/A zawsze niemile zaskakuje pod względem przyspieszenia...![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Przesiadka z 2.2T na 1.8 N/A zawsze niemile zaskakuje pod względem przyspieszenia...
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Zdaje sobie sprawę, że będzie słabiej- ale to jest naprawdę za słabo.
Wiadomo inna charakterystyka silnika. Tam zabawa zaczynała się od około 2500 obr/min i naprawdę gniotło w kręgosłup. Nie ważne czy jechałem 100 km/h czy 160 to on i tak zawsze przyśpieszał, wyprzedzanie- sama przyjemność- a niby tylko 147KM. Escortem boje sie wyprzedzać od 100km/h bo coś nie "idzie" zbyt przyzwoicie.
Wiadomo inna charakterystyka silnika. Tam zabawa zaczynała się od około 2500 obr/min i naprawdę gniotło w kręgosłup. Nie ważne czy jechałem 100 km/h czy 160 to on i tak zawsze przyśpieszał, wyprzedzanie- sama przyjemność- a niby tylko 147KM. Escortem boje sie wyprzedzać od 100km/h bo coś nie "idzie" zbyt przyzwoicie.
Ford Escort GT USA, 1.8 16V BP-DOHC 128KM


- Od: 7 sie 2008, 00:06
- Posty: 6
Jesli "cos nie idzie" juz od 100km/h to nie jest dobrze. Najlepiej zmierz czasy 60-100 na 3 biegu i 80-120 na 3 biegu. Porownamy z moimi i bedzie wiadomo. Moja mazda teoretycznie miala 140 koni,ale cos tego nie widac (0-100 robi w 9.5sek). Hamowanie z mikserem LPG 28mm dalo 105 koni na benzynie. Reasumujac, zmierz jakiekolwiek czasy przyspieszen (najlepiej 60-100 na 3-ce, bo do takiej predkosci nie trzeba za miasto wyjezdzac) i porownamy.
Na razie nie mam samochodu. Jak wróci to po mierze czasy i zobaczymy.
Auto jeździ na benzynie, nigdy nie wąchało gazu. Nie wykazuje żadnych oznak uszkodzenia. Temperatura silnika ok, obroty trzyma idealnie, sprzęgło dobre, nie wciąga oleju.
Auto jeździ na benzynie, nigdy nie wąchało gazu. Nie wykazuje żadnych oznak uszkodzenia. Temperatura silnika ok, obroty trzyma idealnie, sprzęgło dobre, nie wciąga oleju.
Ford Escort GT USA, 1.8 16V BP-DOHC 128KM


- Od: 7 sie 2008, 00:06
- Posty: 6
jackkpl napisał(a):Moze za duzo oczekujesz od biednego 1.8 ?. Wczoraj mierzylem "na oko" 60-100 na 3 biegu i wychodzi w granicach 7-8sekund.
A mi wychodzi 5.3s
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):jackkpl napisał(a):Moze za duzo oczekujesz od biednego 1.8 ?. Wczoraj mierzylem "na oko" 60-100 na 3 biegu i wychodzi w granicach 7-8sekund.
A mi wychodzi 5.3sA to tylko biedne wolnossące 1.8
Ty sie juz nie chwal, bo masz auto tak nagrzebane,ze az strach
jackkpl napisał(a):Jacek176 napisał(a):jackkpl napisał(a):Moze za duzo oczekujesz od biednego 1.8 ?. Wczoraj mierzylem "na oko" 60-100 na 3 biegu i wychodzi w granicach 7-8sekund.
A mi wychodzi 5.3sA to tylko biedne wolnossące 1.8
Ty sie juz nie chwal, bo masz auto tak nagrzebane,ze az strach.
Eee tam nagrzebane. Dopiero jest w połowie grzebania
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Trochę czasu minęło..
60-100km/h (Mierzone stoperem):
-najpierw 11,5 pod lekką górkę
– potem 8,7 pod tą samą górkę
Coś go zamula raz mocniej raz słabiej.
Co do spalania to zmieniłem stacje i jest ok. Średnio 10L po mieście.
W niedalekiej przyszłości wytnę katalizator, wymienię filtr powietrza i olej. Wtedy zobaczymy.
Jacek176 co masz przerobione u siebie?
60-100km/h (Mierzone stoperem):
-najpierw 11,5 pod lekką górkę
– potem 8,7 pod tą samą górkę
Coś go zamula raz mocniej raz słabiej.
Co do spalania to zmieniłem stacje i jest ok. Średnio 10L po mieście.
W niedalekiej przyszłości wytnę katalizator, wymienię filtr powietrza i olej. Wtedy zobaczymy.
Jacek176 co masz przerobione u siebie?
Ford Escort GT USA, 1.8 16V BP-DOHC 128KM


- Od: 7 sie 2008, 00:06
- Posty: 6
Nie wiem, czy wymiana ci cokolwiek da, skoro bez zadnych modyfikacji raz masz 8.7 a raz 11.5. Nie masz zadnych objawow "wahania" sie auta przy wciskaniu gazu? Moze cos z ukladem zaplonowym (swiece, przewody). Nie jestem fachowcem, ale jakby mi auto raz jechalo 100, a raz 140 to bym sie na niego pogniewal 
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości