A sprawdziłeś napięcia?
Może gubi Ci prąd na kablach WN – uszkodzona kopułka, czy coś. Generalnie jak kręci, a nie zapala – to albo paliwo, albo prąd.
PO pierwsze sprawdź, czy pompka podaje paliwo. Jak nie chce Ci się rozbierać tyłu, by do pompki dojść, zdejmij przewód doprowadzający przy silniku (najlepiej z kimś) i zakręć rozrusznikiem. Jak poleci paliwo (podstaw coś do łapania, żeby silnika nie oblać) znaczy dopływ jest. Brzęczenie – posłuchaj, czy Ci gdzieś przy listwie wtryskowej nie brzęczy – niech ktoś zakręci, a ty uchem szukaj miejsca.
Sprawdź podstawowe rzeczy – kable, świece.
Brzęczenie może też być wywołane przez łapanie lewego powietrza – łoj, przyczyn może być sporo.
Na początek proponowałbym właśnie dopływ paliwa i prąd. Jak nic się nie znajdzie – wtedy będziemy się martwić.
I pamiętaj – Mazdy się nie psują, tylko czasem mają zły humor