Strona 1 z 1

Jak rozebrać obudowe lewarka biegów.

PostNapisane: 29 gru 2007, 17:31
przez Martinez81
Witam!Mam taką sprawę ma ktoś może z was jakiś manual odnośnie jak rozebrać obudowę wokół lewarka biegów.Chcę się tam dobrać,bo mam luzy na lewarku.Nie chcę połamać żadnych plastików.


EDIT BY MOD: Poprawiłem team/opis. Następnym razem prosze stosuj sie do regulaminu.

PostNapisane: 29 gru 2007, 22:32
przez voytecku
Czy konsolke wokol radia i lewarka masz plastykowa czy drewnopodobna

Najpierw musisz sciagnac te konsolke i bedziesz mial dostep do lewarka.

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 30 gru 2007, 16:49
przez Martinez81
Konsolkę wokół radia mam drewnopodobną,zresztą z chęcią bym ją wymienił na nową,bo jest poprzyłamywana po bokach radia(poprzedni właściciel stracił radio w naszej pięknej stolicy).Ona jest na jakichś zatrzaskach?W 626 Gd rozbierałem całość bezproblemowo tyle,ze tam były śrubki.


Pozdrawiam Martinez81!

PostNapisane: 30 gru 2007, 18:23
przez voytecku
Martinez81 napisał(a):z chęcią bym ją wymienił na nową

Jesli jestes zainteresowany, to mam czarna plastykowa w idealnym stanie – pochodzi z mojego samochodu.

Z tego, co wiem to najpierw demontujesz konsolke, ona z kazdej strony jest przymocowana na zatrzaskach wiec powinno wystarczyc tylko lekko ja podwadzic.

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 30 gru 2007, 18:41
przez Italiano
voytecku napisał(a):Z tego, co wiem to najpierw demontujesz konsolke, ona z kazdej strony jest przymocowana na zatrzaskach wiec powinno wystarczyc tylko lekko ja podwadzic.

O ile dobrze pamietam to konsolka środkowa od góry jest na zatrzaskach na dole od strony lewarka jest przykręcona śrubkami....żeby się do nich dostać trzeba zdemontować podłokietnik z plastikami przy lewarku. Śruby powinny być wewnątrz podłokietnika. Myśle że nic nie zchrzaniłem już nie pamiętam dokładnie

Obrazek

PostNapisane: 30 gru 2007, 23:24
przez wloodi
A no ja wam powiem jak to jest. Italiano ma racje bo od gory sa zatrzaski a z 2 strony sa 2 srobki dokładnie w miejscu gdzie narysował, ale nie trzeba sciagac podłokietnika(tzn. mozna sciagnac ale nie koniecznie) wystarczy podwazyc ten 2 plastik gdzie znajduje sie reczny i popielniczka najlepiej jak najblizej miejsca gdzie łączą sie obydwa plastiki, wtedy bedziemy mogli elegancko podejsc do tych srobek zeby je wykrecic :)
(nie chce namawiac do złego ale u mnie ten plastik ładnie odchodzi jak pociagne "z wyczuciem" za mieszek od recznego)

WLooDI

PostNapisane: 30 gru 2007, 23:47
przez Italiano
wloodi Całkiem możliwe...ja pamiętam jak ściągałem konsolke to odkręcałem podłokietnik żeby ten plastik koło ręcznego wyciągnąć.Nie ma dużo roboty. Ale całkiem możliwe że masz racje...darady bez odkręcania podłokietnika. :)

PostNapisane: 31 gru 2007, 10:37
przez Martinez81
Wielkie dzięki za pomoc.Po Nowym Roku postaram się z tym uporać.

P.S.Voytecku nie jestem zainteresowany czarnym,ale gdyby ktoś miał okleinkę drewnopodobną na cały komplet(nawiewy,wokół przycików do podnoszenia szybek itd.To z chęcią).

P.S 2.Jeszcze jedno drobne,bo jestem tutaj jeszcze świerzak :) jak tu się wrzuca fotki?

Pozdrawiam i życzę wszystkim wielbicielom naszych Madziek i waszym rodzinkom,żeby Nowy Rok przyniósł wszystkim masę szczęścia i powodzenia.A Mazdeczki niech wyglądają jak z folderów :D .


Martinez81

PostNapisane: 31 gru 2007, 11:25
przez voytecku
wloodi napisał(a):Italiano ma racje bo od gory sa zatrzaski a z 2 strony sa 2 srobki dokładnie w miejscu gdzie narysował, ale nie trzeba sciagac podłokietnika(tzn. mozna sciagnac ale nie koniecznie) wystarczy podwazyc ten 2 plastik gdzie znajduje sie reczny i popielniczka najlepiej jak najblizej miejsca gdzie łączą sie obydwa plastiki, wtedy bedziemy mogli elegancko podejsc do tych srobek zeby je wykrecic

Ja wlasnie o tym pisalem :)

Martinez81 napisał(a):P.S.Voytecku nie jestem zainteresowany czarnym,ale gdyby ktoś miał okleinkę drewnopodobną na cały komplet(nawiewy,wokół przycików do podnoszenia szybek itd.To z chęcią).

Mozna takie dostac prawie w dowolnym kolorze i fakturce, ale moim zdaniem moze nie bedzie to ladnie wygladac.

Jesli szukasz czesci do swojego X9, to daj znac, mam u siebie tego troche :) Moze akurat bede posiadal cos, czego potrzebujesz.


Martinez81 napisał(a):P.S 2.Jeszcze jedno drobne,bo jestem tutaj jeszcze świerzak usmiech jak tu się wrzuca fotki?

Tutaj jest poradnik: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=263


Martinez81 napisał(a):Pozdrawiam i życzę wszystkim wielbicielom naszych Madziek i waszym rodzinkom,żeby Nowy Rok przyniósł wszystkim masę szczęścia i powodzenia.A Mazdeczki niech wyglądają jak z folderów

Zycze rowniez wszystkiego najlepszego w Nowym Roku :)

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 31 gru 2007, 16:11
przez Puhcio
Martinez81 napisał(a):P.S.Voytecku nie jestem zainteresowany czarnym,ale gdyby ktoś miał okleinkę drewnopodobną na cały komplet(nawiewy,wokół przycików do podnoszenia szybek itd.To z chęcią).


Są dostępne okleiny. Sama ramka z drewna (u mnie była z prawdziwego forniru!) wygląda dość dziwnie, natomiast komplet oklein jest przeładowany elementami (moim zdaniem).

U mnie niestety się połamała ... kupiłem okleinę samochodową, drewnopodobną i było "zrób to sam".
Nie byłem zadowolony z efektu, a okleina z czasem się porysowała.

Ale jak ja miałem Millenię, to nie było części z rozbiórki. Teraz przynajmniej kilka X9 na allegro przeznaczona jest na części, poszukaj.

PostNapisane: 31 gru 2007, 16:15
przez Italiano
Puhcio napisał(a):Nie byłem zadowolony z efektu, a okleina z czasem się porysowała.

Ja też oklejałem...tylko że pokryłem kilkoma warstwami lakieru.

Obrazek

PostNapisane: 31 gru 2007, 16:19
przez Puhcio
U mnie tak wyglądało ...

Obrazek

PostNapisane: 31 gru 2007, 17:42
przez Martinez81
U ciebie Puhcio wyszło konkrecik:D o taki kolorek właśnie mi chodziło.Ja właśnie szukam kompletu do oklejenia,miałem kiedyś madźkę 626 gd i właśnie całość w niej na podobny kolorek okleiłem wyszło nad wyraz dobrze(nawet jak na okleinkę)i do tego rozweseliło szare niestety wnętrze.Jakby ktoś z was miał na miar na taki komplecik do X9 to proszę o kontakt.

Pozdrawiam Martinez81

Re: Jak rozebrać obudowe lewarka biegów.

PostNapisane: 24 kwi 2011, 14:04
przez r--x
Obrazek

Witam, przeczytałem kilka razy ten wątek i próbowałem na różne sposoby zdjąć tą osłonę (oklejoną drewnem) bo chce to okleić 3M, ale wszelkie moje wysiłki spełzły na niczym. Albo jestem ślepy, albo nie tam szukam tych śrubek, czy może mi ktoś podpowiedzieć, a najlepiej narysować na powyższym zdjęciu GDZIE znajdują się śruby i gdzie należy podważyć aby to zdjąć? :)

Re: Jak rozebrać obudowe lewarka biegów.

PostNapisane: 26 kwi 2011, 20:19
przez Siwus
najpierw wyjmujesz schowek z podłokietnika, tam musisz pod wadzić czymś płaskim, jak zdejmiesz to ujawnią Ci się dwie śruby od plastiku z popielniczką i mieszkiem, później zobaczysz dwie śruby, które trzymają drewnianą ramkę w dolnej części, reszta to już wczepy więc z wyczuciem musisz delikatnie szarpnąć :)

Re: Jak rozebrać obudowe lewarka biegów.

PostNapisane: 27 kwi 2011, 07:23
przez Marek 161BD081
r--x – u mnie (poliftowa wersja!) cała ramka trzyma się TYLKO na zatrzaskach.
Zaczynasz od zatrzasków w tylnej części i powoli wyciągasz całość.
Najprościej jest próbować włożyć palec między ramkę a płytę z napisami przy lewarku i w ten sposón podważając wyciągasz ramkę z pierwszych zatrzasków od tyłu :)

W każdym razie u mnie nie ma ani jednego wkrętu.

Re: Jak rozebrać obudowe lewarka biegów.

PostNapisane: 26 lip 2012, 12:13
przez zibi626
Panowie,mam problem z silnikiem sterującym kierunkiem nawiewu. Silnik działa bo go słychać,ale nie zmienia kierunku nawiewu – albo zmienia wtedy gdy mu się zachce. Muszę się do niego dostać i albo czeka mnie wymiana albo czyszczenie/renowacja..Problem tylko jak się tam dostać. Samo wyjęcie radia i kieszeni pod nim nie daje mi nic, widać silniczek i śruby, dam radę tak odkręcić ale z montażem może być problem.

Pytanie – jak rozebrać obudowę tunelu środkowego? Wiem, że trzeba zdemontować podłokietnik oraz przy dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego. Pytanie jak chwytać,ciągnąć, gdzie podważyć, aby nic nie połamać? Czy ma ktoś jakąś fotorelację ?

PostNapisane: 27 lip 2012, 00:20
przez radar88
Step by step
Wyciągasz wkład podłokietnika
Odkręcasz śrubki na górze koło ząbka od zamka, odkręcasz również te które znajdowały się pod wkładem.
Ściągasz część w której znajduje się popielniczka oraz mieszek od lewarka.
Ukazują Ci się kolejne dwie śrubki,one są od konsoli środkowej/drewienka odkręcasz.
Konsolę środkową delikatnie odciągasz do siebie, można delikatnie podważać śrubokrętem
I na końcu powinny się ukazać ostatnie 2 bądź 4 śrubki, odkręcasz i reszta jest wolna.
Czy Ci to pomoże aby się tam dostać....może tak.

Pozdrawiam.

Re: Jak rozebrać obudowe lewarka biegów.

PostNapisane: 27 lip 2012, 08:24
przez zibi626
Dzięki radar88, będę się tym bawił, silniczek raz działa a raz nie, nie wiem co mu się chrzani. Czeka mnie dłubanie..

PostNapisane: 28 lip 2012, 00:22
przez radar88
zibi626 napisał(a):Dzięki radar88, będę się tym bawił, silniczek raz działa a raz nie, nie wiem co mu się chrzani. Czeka mnie dłubanie..

Mam podobną przypadłość, tylko że u mnie szaleje jak wściekły.