Obniżenie ...

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez voytecku » 16 gru 2006, 15:47

Panowie,
Ja mam dokladnie to samo pytanie, lecz dotyczace millenii :)

Ja na tej stronce znalazlem takie:
http://www.europerformance.co.uk/pages/ ... l?id=33068

W przypadku tych HR jest napisane, ze wymagaja krotszych amortyzatorow, jesli chcemy obnizyc o wiecej niz 40mm. I nie wiem czy nie lepsze sa jakies sprezyny eibach albo bg.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez voytecku » 20 mar 2008, 00:11

exkita napisał(a):moze delikatnie ja na glebe bym polozyl

Modele 2.5 idealnie mozna obnizyc. Nie powinno byc potem problemow.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez exkita » 20 mar 2008, 07:55

voytecku napisał(a):Modele 2.5 idealnie mozna obnizyc. Nie powinno byc potem problemow.


A jakiej firmy i jaki koszt takiego obnizenia orientujesz sie Wojtek?

Pozdrawiam
Zbieram na MM (jak długo nie wie nikt)
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2007, 13:27
Posty: 88 (2/1)
Skąd: Gostyń
Auto: Escort, ale bedzie Millenia S

Postprzez smiena » 20 mar 2008, 19:40

exkita zaden ze mnie anglik ukonczylem w polsce informatyke z ekonometria i pieprznolem prace , wyjechalem z kraju bo tu zyje sie latwiej i stacz ludzi na wiecej, nawet uczciwie pracujac :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 23:07
Posty: 97
Skąd: Cork / Ireland
Auto: Xedos9 2.5 V6 A/T 2002 r

Postprzez voytecku » 20 mar 2008, 21:49

exkita napisał(a):A jakiej firmy i jaki koszt takiego obnizenia orientujesz sie Wojtek?

W przypadku 2.5L to tylko koszt sprezyn. Najlepsze sa chyba sprezyny BG, HR i eibach. Koszt to chyba do 1000zl.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez raptus » 21 mar 2008, 09:35

Jezeli załozysz sprezyny to dosc szybko poleca amortyzatory,jesli chcesz zmienic sprezyny to trzeba równiez zainwestowac w amorki,ja swego czasu kupowałem do swojego auta (nie do mazdy),sprezyny eibacha i amory koni sport z regulacja,wiecej tego nie zrobie chyba ze do drugiego auta jak kiedys kupie,taki na wypady.Zalety!– to troche lepszy wygląd bo auto juz fabrycznie było dosc niskie i zdecydowanie lepsze prowadzenie na szybkich zakretach i przy wyzszych predkosciach powiedzmy od 150 wzwyż,mozliwosc regulacji charekterystyki amortyzatora i swiadomosc ze masz zawieszenie z górnej półki.Minusy- wchodzisz w zakret dosc szybko i zaskakuje cie kilka dziór,skutek? twoje auto przezywa koszmar a tobie wypadaja plomby z zebów, jazda powyzej 100 kilosów staje sie meczaca i boli kregosłup,auto zaczyna klekotac wybiją sie koncówki i inne zeczy w zawieszeniu,moim zdaniem nie na nasze drogi, i nie do starego auta bo go dobijecie.Co do nawigacji to nie bedzie chodzic a muzyka z tego sprzetu nadaje sie do posłuchania pogody,za 1000-1500 mozna kupic nawigacje z duzym monitorem niezle wypasiona,albo clariona,alpine lub inny firmowy sprzet 2din. który wchodzi w duzy otwór do mazdy i prezentuje sie znakomicie.Kolega zuca tekst ze nie musi dziaac nawigacja i muza moze kiepsko grac wiec po co to kupowac?? szpan??
Mam Jeepa Grand Cherokee sprowadzony z USA wyposazenie max nawet odpalam go na pilota i wiesz jak głupio jak ktos go oglada i mówi o nawigacja!! a ja,no tak ale nie działa tylko razi w nocy duzy wyswietlacz nic pozatym, ooo ma odtwarzacz DVD w suficie!! a ja no niestety nie odtwarza w pal tylko NTSC!!.A tak na marginesie to prywatnie dla siebie kupiłem nawigacje za 500 zł z mapa szczegółowa polski,menu po polsku,fajnie prowadzi lektor w jezyku polskim,informuje o radarach cpn-ach i wiele innych ciekawych zeczach typu hotele parkingi itd. czy cos wiecej potrzeba??
MILLENIA.zebys ty jeszcze gotowac umiała.
ALPINE 9812
PHONOCAR HT-1601
AUDISON LRX 1400
AUDISON VR 209
2X ROCKFORD FOSGATE
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2006, 06:14
Posty: 47
Skąd: rzeszow
Auto: MILLENIA 2.5

Postprzez Globy » 21 mar 2008, 13:40

voytecku napisał(a):W przypadku 2.5L to tylko koszt sprezyn.

Do 2.3 nie podejda sprezyny z KL'a, Wojtku?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez DonKiton » 21 mar 2008, 18:56

Mamy nowego kolege z millenia milo dziekie za ostrzezenie przed gleba... pozdrawiam
DonKiton
 

Postprzez voytecku » 21 mar 2008, 19:13

raptus napisał(a):ezeli załozysz sprezyny to dosc szybko poleca amortyzatory,jesli chcesz zmienic sprezyny to trzeba równiez zainwestowac w amorki,ja swego czasu kupowałem do swojego auta (nie do mazdy),sprezyny eibacha i amory koni sport z regulacja,wiecej tego nie zrobie chyba ze do drugiego auta jak kiedys kupie,taki na wypady.Zalety!– to troche lepszy wygląd bo auto juz fabrycznie było dosc niskie i zdecydowanie lepsze prowadzenie na szybkich zakretach i przy wyzszych predkosciach powiedzmy od 150 wzwyż,mozliwosc regulacji charekterystyki amortyzatora i swiadomosc ze masz zawieszenie z górnej półki.Minusy- wchodzisz w zakret dosc szybko i zaskakuje cie kilka dziór,skutek? twoje auto przezywa koszmar a tobie wypadaja plomby z zebów, jazda powyzej 100 kilosów staje sie meczaca i boli kregosłup,auto zaczyna klekotac wybiją sie koncówki i inne zeczy w zawieszeniu,moim zdaniem nie na nasze drogi, i nie do starego auta bo go dobijecie.

Wcale nie jest tak zle. Mam obnizone autko i nie narzekam tak bardzo. Oczywiscie komfort jazdy obnizyl sie razem z zawieszeniem, tego nie neguje, teraz po prostu trzeba omijac wielkie dziury, ale do tego jestem przyzwyczajony :)
Plomby nadal cale, na kregoslup nie narzekam.

Amortyzatory trzeba wymienic jesli obnizenie jest bardzo duze, np 2-3" lub wiecej. Wtedy drastycznie skraca sie skok standardowych amortyzatorow i moga sobie one nie radzic w takich warunkach, trzeba je wtedy zmienic na jakies odpowiadajace obnizeniu.

Dodalbym rowniez, ze samochod jest stabilniejszy nie tylko przy wiekszych predkosciach, ale rowniez w miescie, gdy jezdzimy wolniej. Po prostu znika efekt bujania, zanim autko sie zbierze do wykonania manewru po ruchu kierownica, innymi slowy nie ma opoznienia.

Globy napisał(a):Do 2.3 nie podejda sprezyny z KL'a, Wojtku?

Podejda. Nie ma zadnych problemow. Jest tylko jeden :) Silnik 2.3L jest duzo ciezszy i po obnizeniu przod mocno nurkuje do dolu. Konieczne jest potem podwyzszenie samego przodu.

Ja mialem wlasnie taki problem (widoczne na jednym ze zdjec z sierpnia, ktore zamiescilem w NM), po obnizeniu nie dalo sie nigdzie wjechac. Podkladki rozwiazaly problem i teraz nie ma klopotow z wjechaniem do zadnego centrum handlowego.

DonKiton napisał(a):Mamy nowego kolege z millenia milo dziekie za ostrzezenie przed gleba... pozdrawiam

Kupiles juz czy dopiero zamierzasz? :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Globy » 21 mar 2008, 21:29

voytecku napisał(a):Podkladki rozwiazaly problem i teraz nie ma klopotow z wjechaniem do zadnego centrum handlowego.

Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz <usmiech> Jakie podkladki?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez voytecku » 21 mar 2008, 22:04

Globy napisał(a):Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz usmiech 2 Jakie podkladki?

Coil Spring Isolators. Pod tym linkiem mozesz je obejrzec:
http://www.energysuspension.com/pages/sboots.html

Modele:
– 96120
– 96118

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez raptus » 22 mar 2008, 10:59

Nie chodzi o to jak duzo obnizasz poprostu,inna jest praca sportowych sprezyn.Poczytaj uwaznie!!

http://tuningforum.pl/viewtopic.php?f=4 ... y#p1572270
MILLENIA.zebys ty jeszcze gotowac umiała.
ALPINE 9812
PHONOCAR HT-1601
AUDISON LRX 1400
AUDISON VR 209
2X ROCKFORD FOSGATE
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2006, 06:14
Posty: 47
Skąd: rzeszow
Auto: MILLENIA 2.5

Postprzez voytecku » 22 mar 2008, 11:15

raptus napisał(a):Nie chodzi o to jak duzo obnizasz poprostu,inna jest praca sportowych sprezyn.Poczytaj uwaznie!!

Czytalem uwaznie, ale goscie obnizaja samochod o co najmniej 35mm. Przy takim obnizeniu trzeba zamontowac odpowiednie amortyzatory.

Przy delikatnym obnizeniu (do millenii nie znalazlem wiecej niz 1.4"/1.2") fabryczne amortyzatory wystarcza, chociaz i tak zmienia sie ich charakterystyka pracy. Niestety w Polsce mamy takie drogi i trzeba miec nawyk omijania dziur i studzienek.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez raptus » 22 mar 2008, 11:17

Tylko jak to omijac?? hahaha
MILLENIA.zebys ty jeszcze gotowac umiała.
ALPINE 9812
PHONOCAR HT-1601
AUDISON LRX 1400
AUDISON VR 209
2X ROCKFORD FOSGATE
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2006, 06:14
Posty: 47
Skąd: rzeszow
Auto: MILLENIA 2.5

Postprzez EXIM » 18 mar 2009, 17:49

Witam.Odświerze temat.Może ktos potrzebuje takie sprężynki obnizajace do xedosa 9 bo mam H&R prawie nowe na zbyciu?
EXIM
 

Postprzez Blade » 18 mar 2009, 21:32

Więc tak. Kiedyś jak będę miał Xeda 9 to pójdzie delikatnie na glebę bo wygląda wtedy super. W dziale sprzedam są do wzięcia ;)

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=71195
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 16:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez Janusz626 » 7 cze 2009, 15:55

Przejzalem te oferte podkladek podwyzszajacych
voytecku napisał(a):Coil Spring Isolators. Pod tym linkiem mozesz je obejrzec:
http://www.energysuspension.com/pages/sboots.html

Modele:
– 96120
– 96118


Te stare podkladki trzeba wyjac i wlozyc te 96120 czyli 1.6cm, bo stare maja okolo 1cm to trzeba obie wlozyc i wychodzi 2.6cm lacznie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Janusz626 » 12 cze 2009, 20:32

voytecku napisał(a):Silnik 2.3L jest duzo ciezszy i po obnizeniu przod mocno nurkuje do dolu. Konieczne jest potem podwyzszenie samego przodu

to mozna powiedziec ze wtedy sprezyna jest mocniej zcisnieta ?? jesli tak to zakres pracy sprezyn tez jest mniejszy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez voytecku » 13 cze 2009, 05:51

Janusz626 napisał(a):jesli tak to zakres pracy sprezyn tez jest mniejszy

Teoretycznie tak.

Pierwsze zdjecie w watku, w NM bardzo dobrze pokazuje roznice pomiedzy fabrycznym, a obnizonym zawieszeniem.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Janusz626 » 4 lis 2009, 10:54

Czy kompletne fabryczne sprezyny+amortyzatory przednie i tylne w X9 z lat 95-99 sa takie same we wszystkich wersjach silnikowych ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9