Wibracje przy większych prędkościach i podczas ostrego hamowania
1, 2
Co może być przyczyną wibracji przy prędkościach powyżej 120km/h
oraz w czasie ostrzejszego hamowania – od czego zacząć szukanie przyczyny?
I jeśli nie znajdę krzywej tarczy to gdzie szukać dalej?
oraz w czasie ostrzejszego hamowania – od czego zacząć szukanie przyczyny?
I jeśli nie znajdę krzywej tarczy to gdzie szukać dalej?
r--x
Xedos 9 | 2.5L | automat | 1994 | Łódź
Xedos 9 | 2.5L | automat | 1994 | Łódź
- Od: 6 sie 2004, 22:10
- Posty: 118
- Auto: Xedos 9; 2.5 V6
Tu sa pewnie dwie różne przyczyny.....to bicie przy jakiejs tam prędkości to koła do wywarzenia. To przy chamowaniu...to raczej tarcza.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Zawieszenie – amortyzatory/sprezyny, polaczenia gumowe, wahacze, lozyska... Jednak najpierw szukaj przyczyny w samych kolach. Sa to wibracje auta czy odczuwalne tylko na kierownicy? Duzo bylo o tym juz na forum w pokrewnych dzialach.
Witam
Jeżeli opony są ok to masz pofalowane tarcze hamulcowe prawie na 100% (jak są cienkie i przy hamowaniu dostaną zimnej wody to się potrafią pofalować (zaczynają bić i czuje się to na pedale hamulca). Jeżeli masz nowe tarcze to są z kiepskiego materiału.
Przerabiałem temat. Przetoczyłem (oczywiście w ramach wymiaru granicznego bo w innym przypadku trzeba nowe) tarcze i jest OK.
Jeżeli opony są ok to masz pofalowane tarcze hamulcowe prawie na 100% (jak są cienkie i przy hamowaniu dostaną zimnej wody to się potrafią pofalować (zaczynają bić i czuje się to na pedale hamulca). Jeżeli masz nowe tarcze to są z kiepskiego materiału.
Przerabiałem temat. Przetoczyłem (oczywiście w ramach wymiaru granicznego bo w innym przypadku trzeba nowe) tarcze i jest OK.
pozdrowienia
Robert
- Od: 26 mar 2005, 00:44
- Posty: 309
- Skąd: SZCZECIN
- Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v
a nie ma przy tym hamowaniu gwizdo-świstu?
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
a ja zauważyłem że marnej jakości klocki potrafią wprowadzac wibracje,zły materiał ma niedobrą charakterystyke temperaturową i jeśli tarcza jest lekko krzywa potrafi miejscowo przychamowywyac kolo i zaczynają się wibrację, nawet przy deliktanym hamowaniu- tak było w dwóch chryslerach
a umnie wibracje przy hamowaniu pojawiają się przy 70% zuzytych klockach,tłok zacisku jest juz dość sporo wychylony, a cały zacisk przesuwa się na prowadnicy w skrajne polożenie stąd bierze się szarpanie na kierownicy, ale po zmianie klocków na oryginalne japońskie wszystko ustało pomimo tego że tarcza jest zwichrowana
a umnie wibracje przy hamowaniu pojawiają się przy 70% zuzytych klockach,tłok zacisku jest juz dość sporo wychylony, a cały zacisk przesuwa się na prowadnicy w skrajne polożenie stąd bierze się szarpanie na kierownicy, ale po zmianie klocków na oryginalne japońskie wszystko ustało pomimo tego że tarcza jest zwichrowana
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
witam
ja mam podobnyroblem w xedzie 6
przy przyspieszaniu od100km/h zaczyna trzasc w kabinie ale przy hamowaniu jest wszystko ok i na kierownicy nie czuc nic po prostu normalna praca. nie wane na jakim biegu przysieszam po prostu przy okoo 100km trzesie a po zdjeciu nogi z gazu przestaje
pozdro
ja mam podobnyroblem w xedzie 6
przy przyspieszaniu od100km/h zaczyna trzasc w kabinie ale przy hamowaniu jest wszystko ok i na kierownicy nie czuc nic po prostu normalna praca. nie wane na jakim biegu przysieszam po prostu przy okoo 100km trzesie a po zdjeciu nogi z gazu przestaje
pozdro
I am what I am
- Od: 27 paź 2006, 21:46
- Posty: 14
- Skąd: Skwierzyna/Poznań
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 95r
ow_czarek, z takimi objawami jak Ty masz czyli bicie i trzpanie wozu podczas przyspieszania, to spotkałęm się w renaulcie. tam była półoś skrzywiona i dostawała wibracji pod obciązeniem,tu może być podobnie, ale nie koniecznie musi być skrzywiona, może jakiś luz w przagubie lub na wyjsciu ze skrzyni.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
piotrek929 napisał(a):tam była półoś skrzywiona
O rany, półoś skrzywiona!!!!!
To jest mój-nasz-ogólny slogan jak coś w samochodzie
trzęsie! Historia zaczęła się od mojej dawnej 323,
gdzie wymieniłem WSZYSTKO oprócz półosi,
a mechanicy nadal twierdzili:
"Nie, ośka nieeee!
Co to było za czasy!
A teraz nareszcie (dzięki oczywiście Wieśkowi)
przestało trząść przy hamowaniu.
Teraz trzęsie tylko przy obciążaniu silnika (pod górkę,
podczas wyprzedzania, przy większych prędkościach,
ale nie zdążyłem tego zrobić przy tym podejściu.
r--x
Xedos 9 | 2.5L | automat | 1994 | Łódź
Xedos 9 | 2.5L | automat | 1994 | Łódź
- Od: 6 sie 2004, 22:10
- Posty: 118
- Auto: Xedos 9; 2.5 V6
Ostatnio miałem problem z :
1. wibracjami przy ostrym hamowaniu i
2. ściąganiu w prawo. (zawieszenie i geometria super)
ad1. wymiana tarcz prawie ustały wibracje
ad2.wymiana opon na zimowe DUNLOPY SP WINTER SPORT MP3 – nie ściąga i nie ma żadnych wibracji.
wniosek:
pofalowane tarcze (2 lata temu były toczone) i dupne opony (MATADORY – nie polecam).
1. wibracjami przy ostrym hamowaniu i
2. ściąganiu w prawo. (zawieszenie i geometria super)
ad1. wymiana tarcz prawie ustały wibracje
ad2.wymiana opon na zimowe DUNLOPY SP WINTER SPORT MP3 – nie ściąga i nie ma żadnych wibracji.
wniosek:
pofalowane tarcze (2 lata temu były toczone) i dupne opony (MATADORY – nie polecam).
pozdrowienia
Robert
- Od: 26 mar 2005, 00:44
- Posty: 309
- Skąd: SZCZECIN
- Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v
mam ten sam problem, koła do wyważenia, ok, ale trząść przy hamowaniu zaczęło dopiero jak mi klocki zmienili, klocki japońskie, ale jak mogła się nagle tarcza pofalować? dla mnie to nierealne, ale skoro tak mówicie... ale jak to naprawić? nowe tarcze to wydatek...
trzęsie mi jak wchodzi dwójka (dość srogo, bo pół samochodu się trzęsie), potem przestaje, a przy hamowaniu pulsuje pedał hamulca i słychać dudnienie (podobne słyszałem jak hamowałem na starych, zużytych klockach przy ok 200km/h, ale to jednak nie to samo)
trzęsie mi jak wchodzi dwójka (dość srogo, bo pół samochodu się trzęsie), potem przestaje, a przy hamowaniu pulsuje pedał hamulca i słychać dudnienie (podobne słyszałem jak hamowałem na starych, zużytych klockach przy ok 200km/h, ale to jednak nie to samo)
- Od: 17 cze 2009, 01:34
- Posty: 230
- Skąd: Warszawa
- Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)
Witam.Mam Też problem z dganiami podczas szczegolnie ruszania i wyprzedzania.Trzesie buda i to niezle.Stalo sie to niedlugo po wymianie przegubow obu prawej polosi. Pojechalem do serwisu do Wrocławia i nie daja rady. wymienilem juz piaste lewa, nawet cala polos zalatwilem ale to tez nie pomoglo.Wymienili te rozne koncowki stabilizatorow itd i efekt troche jest ale tyle ze mniej odczuwam. Zaczyna mi brakowac pomyslow i serwisowi tez.Obecnie czekam jeszcze na prawa polos kompletna z podpora bo moze to jej wina choc watpie. Jest jeszcze taki efekt jakby jakiegos luzu bo gdy sie rozpedzam i puszcze noge z gazu to slycjhac takie stukniecie.Mam wrazenie ze z lewej strony albo gdzies posrodku. Skrzynia zmienia biegi dobrze i nie zauwazylem jakis zmian w jej pracy. Rece mi juz opadaja. Ktos mial cos podobnego?
- Od: 22 paź 2006, 23:39
- Posty: 26
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda Xedos 9 2.3 Miller /98
Mazda 6/2009
Teraz Mazda Xedos 9 2,5 2001r
piter89 napisał(a):proponuje ulozyc kola i je wywazyc . sprawdzic polos moze poszla na przegubie pozdrawiam piter
jak napisałem, wiem ze kwestia wyważenia kół jest ważna, przegub wymieniłem z miesiąc temu, ale to jest problem tej tarczy moim zdaniem, z tym że jest coraz gorzej bo teraz przy jakimkolwiek hamowaniu słychać dudnienie (oczywiście nie mowie o hamowaniu przy malutkich prędkościach). czy ktoś mi może powiedzieć ile by kosztowało mniej więcej wyprostowanie tarczy o ile w ogóle warsztaty się czymś takim zajmują?
tiger.p napisał(a): Mam też problem z drganiami podczas ruszania i wyprzedzania. Trzesie buda i to niezle
a sprawdź oponę, może masz guza gdzieś, ja tak kiedyś miałem, guz był malutki, ale jak się opona wkręci na obroty to nie ma znaczenia, no i trzęsie. no i jak kolega piter89 rzekł, może to być kwestia ponownego wyważenia opony. spróbuj, na pewno nie zaszkodzi
- Od: 17 cze 2009, 01:34
- Posty: 230
- Skąd: Warszawa
- Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości