Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ProboszczV6 » 27 mar 2018, 06:24

najprawdopodobniej tarcze cierne w skrzyni biegów są do wymiany, możliwe że miałeś niski stan oleju w skrzyni. Komplet tarcz ciernych z uszczelkami kosztował kilka lat temu ~700zł
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez adamo876 » 13 sie 2018, 22:53

Witam

Posiadam od dwóch lat Mazdę Xedos 2.3 Miller
W między czasie wyremontowane zawieszenie, zrobione kpl hamulce.. wszystko miało być ładnie i pięknie lecz do czasu kiedy pewnego dnia coś szarpnelo w skrzyni.
Okazało się że coś jest że skrzynia lecz jeszcze nie zdemontowałem jej. Mazda niby normalnie jedzie do przodu tylko jakby brakuje jej biegów. Brak wstecznego i luzu. Dodatkowo wyciek oleju ze skrzyni.

Ktoś może miał taki przypadek?
Początkujący
 
Od: 13 sie 2018, 22:32
Posty: 4
Skąd: Grybów
Auto: Mazda Xedos 9 2.3 Miller

Postprzez Marek 161BD081 » 14 sie 2018, 04:51

Zapewne któreś tarczki się zapiekły i dlatego nie masz tego luzu.
Wyciek najczęściej się może pojawić albo przy uszczelniaczach półosi albo na konwerterze.
Ogolnie skrzynia do wyjęcia i naprawy, która tania nie jest :(
Zresztą każdy fachmajster od razu będzie polecał regenerację konwertera co tez generuje koszty.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez adamo876 » 14 sie 2018, 11:29

Czyli wyciągnąć i naprawiać?
Czy lepiej szukać innej skrzyni?
Początkujący
 
Od: 13 sie 2018, 22:32
Posty: 4
Skąd: Grybów
Auto: Mazda Xedos 9 2.3 Miller

Postprzez Marek 161BD081 » 14 sie 2018, 13:36

Wybór należy do Ciebie ale nie oszukuj się, że ta druga skrzynia co kupisz to niewiadomo jak długo pojeździ.

Swoją drogą to uzupełniłbyś swój profil o lokalizację.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez jedrzej07 » 14 sie 2018, 22:59

W razie czego mam taką skrzynię. Jakby co to pisz. Z naprawami też jest różnie. Z resztą kilka osób się na tym przejechało. Radar, Marek chyba też jak pamiętam. Dlatego jak firmy naprawiają skrzynię to wolą robić kompleksowo żeby nie było się potem do czego przyczepić, ale wtedy to kosztuje tyle co auto <glupek2>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez adamo876 » 15 sie 2018, 10:30

jedrzej07 napisał(a):W razie czego mam taką skrzynię. Jakby co to pisz. Z naprawami też jest różnie. Z resztą kilka osób się na tym przejechało. Radar, Marek chyba też jak pamiętam. Dlatego jak firmy naprawiają skrzynię to wolą robić kompleksowo żeby nie było się potem do czego przyczepić, ale wtedy to kosztuje tyle co auto <glupek2>


Ile sobie cenisz i w jakim stanie jest ta Skrzynia?

Napisz jak coś na PW bo ja nie mogę coś wysłać wiadomości.
Początkujący
 
Od: 13 sie 2018, 22:32
Posty: 4
Skąd: Grybów
Auto: Mazda Xedos 9 2.3 Miller

Postprzez chodak » 25 mar 2019, 16:09

Witam Was wszystkich serdecznie. Jestem nowym użytkownikiem mazdy xedos 9 2001 FL 2.5 V6 163km.
Mianowicie moje pytanie brzmi tak. Chciałbym wymienić olej w skrzyni biegów. U mechanika dowiedziałem się , że wg niego wchodzi "olej specjalny , tws lifetim 08886.8121 i potrzeba 8.8 litra. Tylko, że ten olej kosztuje 68zł za 1 litr. Natomiast w sklepie wg katalogu dobrał mi kilka rodzajów olejów tj:

1. Revline ATF 3 1L DEXTRON III – 15zł za litr
2. OLEJ MOBIL ATF 320 DEXRON III- 28zł za litr
3. ATF DEXTRON III D K2 – 18 zł za litr

lub champion.

Pytanie moje brzmi czy bedzie sens wydawać aż 68 zł za litr czy wystarczy któryś z tańczych ? Druga sprawa czy są do tego samochodu dodatkowo filtry przy skrzyni ? Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 mar 2019, 15:54
Posty: 3 (2/0)
Skąd: Olkusz (pomiedzy Krakowem a Katowicami)
Auto: Mazda Xedos 9 FL 2001 2.5 V6 163km

Postprzez radar88 » 25 mar 2019, 20:16

Połączyłem Twój wątek z istniejącym, może tu coś znajdziesz w odpowiedziach. Ja bym się się skusił na Mobil ATF... i oczywiście nowy filtr do skrzyni.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez jedrzej07 » 25 mar 2019, 21:01

Mobil ATF 220 wystarczy w zupełności. Może być tez 320. Cena podobna. Ale żadnych specjalnych nie potrzeba. Pełna pojemność to 7.4l ale do wymiany dynamicznej potrzeba z 15l. Natomiast wymieniając tylko to co w misce wejdzie około 4l. Taka wymiana wystarczy co około 30 tys km.
Poza tym. Warto poczytać ten temat to wszystko będzie jasne <spoko>
Ostatnio edytowano 26 mar 2019, 08:11 przez jedrzej07, łącznie edytowano 1 raz
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez chodak » 26 mar 2019, 00:34

Dziękuję za odpowiedz :)
Początkujący
 
Od: 25 mar 2019, 15:54
Posty: 3 (2/0)
Skąd: Olkusz (pomiedzy Krakowem a Katowicami)
Auto: Mazda Xedos 9 FL 2001 2.5 V6 163km

Postprzez KrzyzakMitsu » 26 mar 2019, 17:15

Sprawdź czy Castrol Transmax Z spełnia normy które wymaga mazda do tej skrzyni.
Generalnie jest to bardzo dobry zamiennik dla wielu japońskich olejów ATF.
Wymiana dynamiczna zużyje jakieś 10-20% więcej od całkowitej pojemności układu skrzynia-konwerter – zależy jak szybko wyłączysz silnik. Statyczna jest bez sensu, mieszasz 2 oleje w takim stopniu, że nie wiadomo co z tego wyjdzie.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Pielęgniarz » 1 kwi 2019, 15:54

Witam. Planuję na wiosnę wymienić olej metodą statyczną w skrzyni biegów + filtr z oringami. Jaki olej zalecacie? Norma jaką trzeba spełniać to dextron II lub III.

Może też norma VI? Lecz jaki będzie najbardziej odpowiedni dla skrzyni, w której prawdopodobnie nie był olej nigdy wymieniany? (165000km)

Myślę nad olejem firmy K2 ATF VI
Lub nad Mannol prawdopodobnie 3309 (ten spełnia normę Mazdy) czy zwykły mannol automatic plus?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2018, 15:44
Posty: 54
Skąd: Wałbrzych
Auto: Xedos 9 2.5 V6 2002r
+ LPG LOVATO C-OBD II

Postprzez Speed » 1 kwi 2019, 16:59

Ja tam leje Mobila atf III . Jeśli nigdy nie był wymieniany to zrób pierwsza wymianę bez zdejmowania miski . Zejdzie z 2 litry , jeśli nic się nie stanie że skrzynią to zrób normalną wymianę.
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 22:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez jedrzej07 » 2 kwi 2019, 09:12

Mobil ATF II lub III. Takie zaleca producent. Oczywiście nie musi być mobil. Może być inny, grunt żeby był Dextron II lub III <spoko>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Pielęgniarz » 2 kwi 2019, 15:49

Czyli Dexron VI odpada (niby ma napisane, że spełnia II i III) – wolę się upewnić :)

Nie wiem jak wygląda mieszanie VI z III
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2018, 15:44
Posty: 54
Skąd: Wałbrzych
Auto: Xedos 9 2.5 V6 2002r
+ LPG LOVATO C-OBD II

Postprzez ProboszczV6 » 4 kwi 2019, 06:55

Od 4 lat jeżdżę na Dexronie 6, tylko że to Motul Dexron6. Ma wyższą lepkość od normalnego, zbliżoną do starego oleju Dexron 2, 3. Jedna podstawowa różnica polega na tym, że Dexron6 starzeje się wolniej, dużo wolniej, ten Motul jest półsyntetyczny. Zobacz sobie jak wygląda olej Dexron 3 po 2 latach używania, widać po tym jak zmienia kolor. Fakt, nie wiem jak sie będzie zachowywał ten olej w skrzyni GF4, ale w mojej LJ4 sprawdza się świetnie.
Jeśli olej nie był wymieniany, to najlepiej będzie zrobić pierwszą wymianę z olejem tańszym, w celu przepłukania, a po jakimś czasie kolejną, już na olej dexron 6. Jeśli chcesz żeby zeszło więcej oleju, to zdemontuj blok sterowania, tylko ostrożnie, tak, żeby nie uszkodzić uszczelek.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez KrzyzakMitsu » 4 kwi 2019, 15:10

Castrol Transmax E – jeśli jest jeszcze w sprzedaży a jak nie ma to Transmax Z.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Pielęgniarz » 5 kwi 2019, 18:45

Panowie, sprawdziłem dziś poziom oleju w skrzyni na rozgrzanym silniku (powyżej 65*C) gdyż płyn miał 100*C. Wcześniej też sprawdziłem przy około 50-70*C ale oleju było na linii 20*C na bagnecie, a na rozgrzanym poniżej minimum progu 65*C.

Ile należy dolać oleju aby dajmy na to od minimum do maximum wyrównać poziom?

Od spodu Mazda mi się poci, ale nie wiem czy to od skrzyni czy od silnika bo skrzynia jest zapocona na samym dole, ale na oko to wygląda na olej silnikowy, chyba że po prostu jest to już tak stary olej, że wygląda jak silnikowy, a nie od skrzyni...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2018, 15:44
Posty: 54
Skąd: Wałbrzych
Auto: Xedos 9 2.5 V6 2002r
+ LPG LOVATO C-OBD II

Postprzez chodak » 12 lis 2019, 21:08

Dobry Wieczór.
Na chwile obecną wyskoczył mi mały problem z samochodem i czuję że będą większe koszty.

Był problem ze skrzynią nie wchodził 4 bieg.(Jak był zimny wchodził 4 biegi, po nagrzaniu 3).
Oddałem do serwisu, migający hold zniknął. Podobno został wymieniony jakiś zaworek i przetarta wiązka była. Skrzynia zmienia biegi płynnie jak jadę pomału bardzo ładnie tzn mówiąc ładnie nie odzwierciedla tego jak jadę szybko. Kiedyś jadąc 120-130 km/h obroty miałem na poziomie 2100 tyś -2200tyś. teraz mam 3000. Druga sprawa przy 160km/h jest ich już 7000 i czuje że piłuje samochód. Przy 170km/h tak jak by szarpnięcie i zmiana biegu. Mechanik powiedział mi że to może być wina programu w serowniku lub większego koła zamachowego w skrzyni w stosunku do poprzedniej (skrzynia była zmieniana) . Jestem zielony, nie znam się , może ma ktoś jakąś radę. Pozdrawiam Serdecznie.
Początkujący
 
Od: 25 mar 2019, 15:54
Posty: 3 (2/0)
Skąd: Olkusz (pomiedzy Krakowem a Katowicami)
Auto: Mazda Xedos 9 FL 2001 2.5 V6 163km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9