Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB
Mój fachmajster od jakiegoś czasu przerzucił się na oleje Petrol Canada, które sobie chwali.
Ja oczywiście też na tym jeżdżę.
Ja oczywiście też na tym jeżdżę.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ja zalałem teraz Eneos ECO-ATF http://eneos.jpoils.pl/oferta-3-24-eneos_eco_atf.html
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
Carspeed oryginalny kosztuje 250 zł
Ostatnio edytowano 10 kwi 2016, 18:52 przez Yoki, łącznie edytowano 1 raz
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
Ja leje Millersa. Do silnika 5w30 do Skrzyni Millermatic ATF UN
Filtr 234zlchyba.
https://www.mazparts.pl/
Tam zamawiam i filrt i oleje
Wyszukiwarka olejow millers
http://www.millersoils.co.uk/whichoil.asp
Filtr 234zlchyba.
https://www.mazparts.pl/
Tam zamawiam i filrt i oleje
Wyszukiwarka olejow millers
http://www.millersoils.co.uk/whichoil.asp
Dymian napisał(a):czy carspeed?
Tak masz rację to z radości po regeneracji półosi, że odzyskał moc,
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
Tak informacyjnie tylko.
Skrzynie automatyczną da się zdemontować z auta bez wyciągania belki zawieszenia przedniego, wystarczy ją popuścić na śrubach.
A olej mam zalany Motul atf6, od jakichś 25tys km nic się nie dzieje. Przynajmniej nie zmienia koloru po 20tys km jak dexron2/3. Jeździłem na dexronie3 jakiś czas, zauważyłem pogorszenie pracy skrzyni. Dexron6 zalalem eksperymentalnie.
I powtórzę jeszcze raz. Olej klasy mazda m-3 to nie jest dexron3. W instrukcji producent przewiduje olej klasy dexron2 lub atf M-3.
Skrzynie automatyczną da się zdemontować z auta bez wyciągania belki zawieszenia przedniego, wystarczy ją popuścić na śrubach.
A olej mam zalany Motul atf6, od jakichś 25tys km nic się nie dzieje. Przynajmniej nie zmienia koloru po 20tys km jak dexron2/3. Jeździłem na dexronie3 jakiś czas, zauważyłem pogorszenie pracy skrzyni. Dexron6 zalalem eksperymentalnie.
I powtórzę jeszcze raz. Olej klasy mazda m-3 to nie jest dexron3. W instrukcji producent przewiduje olej klasy dexron2 lub atf M-3.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Witam, zwracam się do Was z zapytaniem czy ktoś jest w stanie, umie naprawić automatyczną skrzynię biegów w Maździe Xedos 9? Skrzynie delikatnie szarpie pomiędzy 1 a 2 biegiem szczególnie na zimnym oleju. Wiem, że to może i pierdoła ale chce wyeliminować usterke zanim zrobi się z tego coś poważniejszego. Jestem ze śląska. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
-
Oskar_Wilde
Jeśli szarpie delikatnie na zimnym to nie ma paniki. Te skrzynie tak mają. 2 razy spotkałem się tylko z idealną skrzynią, ale mimo to między 1 a 2 trochę zmianę było czuć. Między tymi biegami zawsze jest najbardziej wyczuwalna zmiana. I jeśli nie powoduje to specjalnie szarpania autem itd a na ciepłym ustaje to nie ma powodów do naprawy skrzyni. Tak czy inaczej, żeby w pełni naprawić skrzynię to trzeba wyłożyć ponad 2 tysiące, także nie wiem czy jest sens szukać przyczyny na siłę. Wymień olej i filtr i możliwe, że objawy ustaną lub się zmniejszą. A tak to nic tylko jeździć
A tak na marginesie, są już tematy o skrzyniach, więc warto było się przyłączyć do któregoś z tych tematów, bo pewnie za chwilę będzie Cię moderator Kamil ostrzegał
A tak na marginesie, są już tematy o skrzyniach, więc warto było się przyłączyć do któregoś z tych tematów, bo pewnie za chwilę będzie Cię moderator Kamil ostrzegał
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Witam, tak też zrobię. Dziękuję za odpowiedź.
P.S. Następnym razem zwrócę większą uwagę na zakładane posty.
P.S. Następnym razem zwrócę większą uwagę na zakładane posty.
-
Oskar_Wilde
A ja mam takie pytanie, jak się ma wielkość kół do żywotności skrzyni, zastanawiam się na 18 calami, ale znajomy mówił, że duże koła mogą generować duże obciążenia, co obciąża skrzynie i skraca jej żywotność, co sądzicie o tym fakcie?
Więcej szkody dla skrzyni zapewne zrobi jeżdżenie b. dynamiczne gdy znana biegów występują przy wysokich RPM.
Zmiana wielkości kół nie sądzę aby to znacząco to wpłynęła na żywotność ASB.
Zmiana wielkości kół nie sądzę aby to znacząco to wpłynęła na żywotność ASB.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
dwa pytania Panowie
1. olej w skrzyni sprawdza się na chodzącym silniku, czy wyłączonym?
2. jak bagnet ledwo się macza, to ile może oleju brakować? nie wiem ile mam kopić a za eneosa pewnie będzie trzeba zabulić
1. olej w skrzyni sprawdza się na chodzącym silniku, czy wyłączonym?
2. jak bagnet ledwo się macza, to ile może oleju brakować? nie wiem ile mam kopić a za eneosa pewnie będzie trzeba zabulić
Wszystko jest w tym wątku, tylko trzeba przeczytać
Sprawdza się na chodzącym. Najpierw trzeba przerzucić wszystkie przełożenia po kolei i sprawdzać na N lub P
Co do ilości to jak ledwo bagnet sięga to może być około 1.5 litra (tak mi się wydaje). Ciężko stwierdzić bo raczej nikt nie dopuszcza do takiego staniu.
Masz eneosa zalanego? Bo moim zdaniem MOBIL ATF 220 wystarczy w zupełności
Sprawdza się na chodzącym. Najpierw trzeba przerzucić wszystkie przełożenia po kolei i sprawdzać na N lub P
Co do ilości to jak ledwo bagnet sięga to może być około 1.5 litra (tak mi się wydaje). Ciężko stwierdzić bo raczej nikt nie dopuszcza do takiego staniu.
Masz eneosa zalanego? Bo moim zdaniem MOBIL ATF 220 wystarczy w zupełności
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
no nie dopuszcza, ale jakoś nie przyszło mi do głowy żeby to sprawdzić, skoro olej był niedawno wymieniany,dzisiaj wymieniałem ten przewód od Ciebie to stwierdziłem że sprawdzę i ździwko no mam eneosa zalanego to nie będę mieszał, zwłaszcza że na bagnecie to co było, to wyglądało jak olej wlany dopiero co do skrzyni, tak chętnie bym to widział w tym dziale, ale jest tu lekki chaos i jest wszystko i wszędzie, więc po przeczytaniu 4-5 stron nie zauważyłem nic co by mnie interesowało, więc szukać dalej i 40 stron i czekać na łud szczęścia, powiem szczerze nie chciało mi się
Drodzy forumowicze. Po wymianie rozrządu i lekkim wycieku z chłodnicy oleju w ASB przy zmianie z 2 na 3 bieg zaczęło się minimalne podniesienie obrotów bez przyspieszenia( taki jak gdyby poślizg)
Wymieniłem cały olej w skrzyni łacznie z filtrem i czyszczeniem magnesów. Nic to nie pomogło , powiedziałbym ,że jest dużo gorzej. Teraz objaw jest taki ,że trudno Milenię rozpędzić na 3 biegu bo cały czas ślizga a jak wrzuci bieg to tak jakby z 2 na 4 . Jak przycisnę HOLD to wtedy jakby lepiej ciągnął ,ale z kolei nie zmienia biegów na wyższy.No i najważniejsze jest to ,że niekiedy po lekkim naciśnięciu gazu i przyśpieszaniu takim delikatnym przerzuca biegi za szybko ,żeby potem znowu zredukować. No i zauważyłem przy wciśnięciu maksymalnym pedału gazu w pewnym zakresie obrotów koło 3-4 tyś zaczyna wibrować cały napęd.
Może ktoś miał kiedys taki objaw. Szkoda by mi było pozbywać się Milenii bo 4 latka jeżdziła jak złoto.
Pozdrawiam
Dariusz
Wymieniłem cały olej w skrzyni łacznie z filtrem i czyszczeniem magnesów. Nic to nie pomogło , powiedziałbym ,że jest dużo gorzej. Teraz objaw jest taki ,że trudno Milenię rozpędzić na 3 biegu bo cały czas ślizga a jak wrzuci bieg to tak jakby z 2 na 4 . Jak przycisnę HOLD to wtedy jakby lepiej ciągnął ,ale z kolei nie zmienia biegów na wyższy.No i najważniejsze jest to ,że niekiedy po lekkim naciśnięciu gazu i przyśpieszaniu takim delikatnym przerzuca biegi za szybko ,żeby potem znowu zredukować. No i zauważyłem przy wciśnięciu maksymalnym pedału gazu w pewnym zakresie obrotów koło 3-4 tyś zaczyna wibrować cały napęd.
Może ktoś miał kiedys taki objaw. Szkoda by mi było pozbywać się Milenii bo 4 latka jeżdziła jak złoto.
Pozdrawiam
Dariusz
- Od: 22 kwi 2014, 21:55
- Posty: 14
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda Milenia 2,5 V6 Automat 1995 r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości