Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB
Olej w tych skrzyniach to podstawa. Gdyby było bliżej to z chęcią bym Ci pomógł, ale może i w okolicach kogoś chętnego znajdziesz albo ktoś Ci poleci jakiś warsztat. Na dobrą sprawę to nic skomplikowanego i bez kanału można to zrobić samemu. Przede wszystkim kup filtr i olej.
Olej w skrzyni ciężko pracuje i pewnie jest już mocno wysłużony, przez co stracił swoje właściwości termiczne przede wszystkim i najnormalniej w świecie w ciepłe dni się grzeje. Podczas jazdy oczywiście, że się chłodzi. Skrzynia łączy się z chłodnicą i małą chłodniczką oleju i się chłodzi podczas jazdy.
Olej w skrzyni ciężko pracuje i pewnie jest już mocno wysłużony, przez co stracił swoje właściwości termiczne przede wszystkim i najnormalniej w świecie w ciepłe dni się grzeje. Podczas jazdy oczywiście, że się chłodzi. Skrzynia łączy się z chłodnicą i małą chłodniczką oleju i się chłodzi podczas jazdy.
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Bez kanału przy silniku KL jest znacznie trudniej, najpierw korek, umieszczony jak pamiętam dość dziwnie, później miskę trzeba odkręcić i tak odkleić żeby wylały się 3 litry oleju no i muszą się te 3 litry wylać do pojemnika a nie na podjazd
U nas w KJ sprawa jest znacznie prostsza.
U nas w KJ sprawa jest znacznie prostsza.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
No tak, racja, zapomniałem, że w KLu jest inaczej. O ile w ogóle tam jest korek (coś mi teraz świta, że jest problem) Co nie zmienia faktu, że na upadłego bez kanału z większymi lub mniejszymi trudnościami da się to zrobić
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
I jak się ma stan to zlać i zmierzyć ile tej zlanej oliwy jest.
Kiedyś jeden gagatek do mnie dzwoni mówi, że spuścił oliwę (po trochu zlewał i wylewał do zbiorczej bańki) i pyta ile ma wlać przy statycznej
Kiedyś jeden gagatek do mnie dzwoni mówi, że spuścił oliwę (po trochu zlewał i wylewał do zbiorczej bańki) i pyta ile ma wlać przy statycznej
W KLu nie ma korka spustowego, trza odkręcać michę i się upieprzyć, sorry taki mamy klimat przy KLach.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):W KLu nie ma korka spustowego, trza odkręcać michę i się upieprzyć, sorry taki mamy klimat przy KLach.
Dokladnie. Wlasnie o tym sobie przypomnialem. Kiepsko to wymyslili... Dobrze ze w KJ jest latwiej. Do wymiany filtra i tak trzeba miche odkrecac ale przynajmniej oleju juz w niej nie ma
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
No nie pomyśleli niestety... Ale z MT korek jest, więc nie wiem czemu nie dali i do AT...
Wymiana oleju i filtra to prosta czynność:
Podstawiamy pojemnik
Odkręcamy naście śrubek od michy (polecam klucz udarowy, albo dobrze przyrżnąć w łeb śrubie, potrafią się urywać)
Po odkręceniu mamy uwalone łapy jak Baby i tak wypływa 4L oleju.
Odkręcamy filtr (3-4 śrubki) i zamieniamy, czyścimy powierzchnię łączącą skrzynię jak i miskę, odłuszczamy, sylikon/uszczelka w płynie i skręcamy.Czekamy aż wyschnie/stwardnieje.
Przez bagnet wlewamy oliwę, przyda się lejek, wlewamy aż pokaże się na skali, odpalamy, auto zostawiamy na biegu jałowym, dolewamy resztę (w sumie 4L). That's all.
Wymiana oleju i filtra to prosta czynność:
Podstawiamy pojemnik
Odkręcamy naście śrubek od michy (polecam klucz udarowy, albo dobrze przyrżnąć w łeb śrubie, potrafią się urywać)
Po odkręceniu mamy uwalone łapy jak Baby i tak wypływa 4L oleju.
Odkręcamy filtr (3-4 śrubki) i zamieniamy, czyścimy powierzchnię łączącą skrzynię jak i miskę, odłuszczamy, sylikon/uszczelka w płynie i skręcamy.Czekamy aż wyschnie/stwardnieje.
Przez bagnet wlewamy oliwę, przyda się lejek, wlewamy aż pokaże się na skali, odpalamy, auto zostawiamy na biegu jałowym, dolewamy resztę (w sumie 4L). That's all.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Marek 161BD081 napisał(a):Błędy ASB odczytasz ELM'em ale tylko jak ci HOLD miga.
Niestety ale po wyłączeniu zapłonu błędy te są kasowane.
W filtr zaopatrzysz się w http://www.midparts.pl
Kup 4 litry oleju bo statycznie to i tak więcej nie wymienisz.
Witam ponownie.
Marku, czy myślisz że ten http://www.midparts.com.pl/pl/p/G4EAT-F ... miski/2124 zestaw będzie pasował do mojej X9 ?
Zawsze, gdy pytałem po sklepach każdy bał się ocenić zgodność po podanych parametrach pojazdu.
Muszę się koniecznie za to wziąć bo niedługo 1400km przede mną w jedną stronę więc chciałbym wrócić na kołach a tam gdzie jadę 23 stopnie to w nocy
Myślę że z tym opisem wymiany oleju jaki jest w poście przede mną powinno pójść jak po sznurku.
Tylko jeszcze odwieczne pytanie – JAKI TEN OLEJ KUPIĆ ? Zupełnie nie wiem jaki tam był ale domyślam się że fabryczny.
Pzdr
Lepiej zgnoić niż zignorować
- Od: 2 wrz 2007, 15:51
- Posty: 41
- Skąd: Grójec
- Auto: Xedos 9 XII 2000 (po lifcie) 2,5 V6
------
Madzia 626 GF '97 1,8 16V HB
to już przeszłość.
Wizualnie to chyba ten filtr co potrzeba
Ja mam u siebie zalane teraz olejem z "Petrol Canada" ale jak użyjesz inny, zgodny z Dextron 3 to powinno być OK
Ja mam u siebie zalane teraz olejem z "Petrol Canada" ale jak użyjesz inny, zgodny z Dextron 3 to powinno być OK
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam!
chciałem się dowiedzieć jaki olej do skrzyni biegów automtycznej do milleni?
w książce mam zapis: ATF M-III or equivalent (e.g. Dexron II)
czy to będzie taki :
http://allegro.pl/dexron-atf-iii-d3m-ol ... 29715.html
Pozdrawiam
chciałem się dowiedzieć jaki olej do skrzyni biegów automtycznej do milleni?
w książce mam zapis: ATF M-III or equivalent (e.g. Dexron II)
czy to będzie taki :
http://allegro.pl/dexron-atf-iii-d3m-ol ... 29715.html
Pozdrawiam
OOOOO współczuje- ja przez 3 dni na telefonie wisiałem.
Nie bój się nie tylko ASO.
Dzwoń po chłopakach co części sprzedają no i ogłoś się tu na forum w kupię- ja kupiłem tu 2 sztuki /jedna była nieteges/.
Jakbyś miał problem z wymianą to wymienimy się na p.w. numerami i Ci powiem krok po kroku.
Szkoda, że wraz ze skasowanym topiciem szybkie pytania poszedł katalogowy numer tego czujnika.
I nie bój się czujników ze zmienioną ostatnią cyfrą /bodajże na 1/– bo różnią się tylko kierunkiem zamontowanej blaszki, co zmienisz w 30sek.
koszt używanych to od 40zł po 70- no góra, że do dębicy zadzwonisz to wtedy przemnóż cenę.
A co do ceny w ASO to potaniało- rok temu 360zł chcieli.
Pozdrawiam
Nie bój się nie tylko ASO.
Dzwoń po chłopakach co części sprzedają no i ogłoś się tu na forum w kupię- ja kupiłem tu 2 sztuki /jedna była nieteges/.
Jakbyś miał problem z wymianą to wymienimy się na p.w. numerami i Ci powiem krok po kroku.
Szkoda, że wraz ze skasowanym topiciem szybkie pytania poszedł katalogowy numer tego czujnika.
I nie bój się czujników ze zmienioną ostatnią cyfrą /bodajże na 1/– bo różnią się tylko kierunkiem zamontowanej blaszki, co zmienisz w 30sek.
koszt używanych to od 40zł po 70- no góra, że do dębicy zadzwonisz to wtedy przemnóż cenę.
A co do ceny w ASO to potaniało- rok temu 360zł chcieli.
Pozdrawiam
Witam wszystkich.
Chciałbym wrócić do mojego problemu o którym pisałem kilka postów wcześniej.
Idąc za poradami udało mi się wymienić w końcu olej, jednakże po kilku dniach skrzynia znów w awaryjny i błędy na liczniku.
Pełen optymizmu pojechaliśmy nawet na urlop do Chorwacji (1,5 tyś w jedną stronę) i co się okazało ze 2 razy błąd a tak ok.
Po przyjeździe zacząłem kojarzyć fakty – błędy zaczęło mi sypać tuż po tym, jak wymieniałem żarówki w liczniku. Mało tego przypomniałem sobie że również wtedy przestał działać mi tempomat a komputer zaczął pokazywać same kreski i same dziewiątki na spalaniu i kilometrach do przejechania na paliwie.
Po nitce do kłębka więc wyjąłem raz jeszcze licznik i oczom moim ukazała się niedociśnięta (nie zatrzaśnięta) fioletowa wtyczka w liczniku. Po jej poprawnym dociśnięciu zaczął mi działać normalnie HOLD (kontrolka świeci i biegi blokuje), komputer poprawnie liczy spalanie, tempomat śmiga, nie ma trybu awaryjnego skrzyni i co więcej – przestał wyskakiwać błąd o czujniku prędkości oraz zaworze VRIS.
Z tego wynika, że jeśli licznik nie dostaje wszystkich sygnałów to ECU zaczyna głupieć i sypie takimi zonkami.
Być może przyda się to komuś, jeśli kiedyś będzie miał któryś z podanych przeze mnie problemów.
Wszystkim dziękuję za podpowiedzi i śmigam pojeździć na tempomacie popatrując sobie na spalanie
Chciałbym wrócić do mojego problemu o którym pisałem kilka postów wcześniej.
Idąc za poradami udało mi się wymienić w końcu olej, jednakże po kilku dniach skrzynia znów w awaryjny i błędy na liczniku.
Pełen optymizmu pojechaliśmy nawet na urlop do Chorwacji (1,5 tyś w jedną stronę) i co się okazało ze 2 razy błąd a tak ok.
Po przyjeździe zacząłem kojarzyć fakty – błędy zaczęło mi sypać tuż po tym, jak wymieniałem żarówki w liczniku. Mało tego przypomniałem sobie że również wtedy przestał działać mi tempomat a komputer zaczął pokazywać same kreski i same dziewiątki na spalaniu i kilometrach do przejechania na paliwie.
Po nitce do kłębka więc wyjąłem raz jeszcze licznik i oczom moim ukazała się niedociśnięta (nie zatrzaśnięta) fioletowa wtyczka w liczniku. Po jej poprawnym dociśnięciu zaczął mi działać normalnie HOLD (kontrolka świeci i biegi blokuje), komputer poprawnie liczy spalanie, tempomat śmiga, nie ma trybu awaryjnego skrzyni i co więcej – przestał wyskakiwać błąd o czujniku prędkości oraz zaworze VRIS.
Z tego wynika, że jeśli licznik nie dostaje wszystkich sygnałów to ECU zaczyna głupieć i sypie takimi zonkami.
Być może przyda się to komuś, jeśli kiedyś będzie miał któryś z podanych przeze mnie problemów.
Wszystkim dziękuję za podpowiedzi i śmigam pojeździć na tempomacie popatrując sobie na spalanie
- Od: 2 wrz 2007, 15:51
- Posty: 41
- Skąd: Grójec
- Auto: Xedos 9 XII 2000 (po lifcie) 2,5 V6
------
Madzia 626 GF '97 1,8 16V HB
to już przeszłość.
Czyli raz na pare latek trzeba licznik wyjąć chociażby aby złącza się odswieżyły
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Co do obsługi ASB- z czym można wymieszać dexelię m-v?
Bo dostaje szewskiej pasji jak mam to załatwić a cena to już oddzielna .
Do subaru czy audi brałem gdzie popadnie w cenach max 40zł/litr przy niekorzystnej cenie a tu jak nie 50 to 70 i w górę.
Bo dostaje szewskiej pasji jak mam to załatwić a cena to już oddzielna .
Do subaru czy audi brałem gdzie popadnie w cenach max 40zł/litr przy niekorzystnej cenie a tu jak nie 50 to 70 i w górę.
Dziwne że pytasz o M-V do Xedosa..., ale skoro tak to pewnie kazdy olej klasy Dexron V powinien się nadawać, doczytaj jakie normy spełnia dexelia M-V i dobierz inny.
U siebie mam teraz Motula ATF VI, zamiast Dexrona 3.
U siebie mam teraz Motula ATF VI, zamiast Dexrona 3.
Już słyszałem, że dziwny wybór ale to zastałem nalane w skrzyni po poprzednim właścicielu. Robiłem już statyczną wymianę raz- kolej na drugą a tu znów dzwonienie i pie..nie się z tym.
w tym topicu co nieco o dexelii piszą- tylko to było kilka lat temu i miałem nadzieję, że temat bardziej przewałkowany.
viewtopic.php?f=60&t=49615&start=120
Czyli
MAZDA DEXELIA ATF M-V
Właściwości
Gęstość w temperaturze 15 ° C 0,861
ASTM D1500 Color Czerwony
Lepkość w 40 ° C 33 mm²/s (cSt)
Lepkość kinematyczna w 100 ° C 7,3 mm²/s (cSt)
Indeks lepkości 196
Lepkość dynamiczna w temperaturze -30 ° C 3 350 mPa.s (cP)
Lepkość dynamiczna w -40 ° C 15 400 mPa / s (cP)
Temperatura płynięcia <-50 ° C
Temperatura zapłonu (COC) 180 ° C
Siarka 0,06%
Wychodzi, że tą samą normę ma też np. to:
http://allegro.pl/valvoline-atf-maxlife ... 79790.html
i te wszystkie:
http://allegro.pl/listing/listing.php?d ... s0-mt-0904
brać i lać?
w tym topicu co nieco o dexelii piszą- tylko to było kilka lat temu i miałem nadzieję, że temat bardziej przewałkowany.
viewtopic.php?f=60&t=49615&start=120
Czyli
MAZDA DEXELIA ATF M-V
Właściwości
Gęstość w temperaturze 15 ° C 0,861
ASTM D1500 Color Czerwony
Lepkość w 40 ° C 33 mm²/s (cSt)
Lepkość kinematyczna w 100 ° C 7,3 mm²/s (cSt)
Indeks lepkości 196
Lepkość dynamiczna w temperaturze -30 ° C 3 350 mPa.s (cP)
Lepkość dynamiczna w -40 ° C 15 400 mPa / s (cP)
Temperatura płynięcia <-50 ° C
Temperatura zapłonu (COC) 180 ° C
Siarka 0,06%
Wychodzi, że tą samą normę ma też np. to:
http://allegro.pl/valvoline-atf-maxlife ... 79790.html
i te wszystkie:
http://allegro.pl/listing/listing.php?d ... s0-mt-0904
brać i lać?
Witam.
Panowie od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem MAZDY XEDOS 9 z automatyczną skrzynią biegów.
Skrzynia działa chyba dobrze nie przeciąga zmienia biegi bez szarpnięć lecz przy włączaniu pozycji PARKING słychać stuknięcie.
czy ktoś z was może wiedzieć co to może oznaczać?
Panowie od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem MAZDY XEDOS 9 z automatyczną skrzynią biegów.
Skrzynia działa chyba dobrze nie przeciąga zmienia biegi bez szarpnięć lecz przy włączaniu pozycji PARKING słychać stuknięcie.
czy ktoś z was może wiedzieć co to może oznaczać?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości