Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez jedrzej07 » 16 maja 2014, 14:54

Olej w tych skrzyniach to podstawa. Gdyby było bliżej to z chęcią bym Ci pomógł, ale może i w okolicach kogoś chętnego znajdziesz albo ktoś Ci poleci jakiś warsztat. Na dobrą sprawę to nic skomplikowanego i bez kanału można to zrobić samemu. Przede wszystkim kup filtr i olej.
Olej w skrzyni ciężko pracuje i pewnie jest już mocno wysłużony, przez co stracił swoje właściwości termiczne przede wszystkim i najnormalniej w świecie w ciepłe dni się grzeje. Podczas jazdy oczywiście, że się chłodzi. Skrzynia łączy się z chłodnicą i małą chłodniczką oleju i się chłodzi podczas jazdy.
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez ProboszczV6 » 16 maja 2014, 20:38

Bez kanału przy silniku KL jest znacznie trudniej, najpierw korek, umieszczony jak pamiętam dość dziwnie, później miskę trzeba odkręcić i tak odkleić żeby wylały się 3 litry oleju :] no i muszą się te 3 litry wylać do pojemnika a nie na podjazd :P
U nas w KJ sprawa jest znacznie prostsza.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez jedrzej07 » 16 maja 2014, 20:49

No tak, racja, zapomniałem, że w KLu jest inaczej. O ile w ogóle tam jest korek (coś mi teraz świta, że jest problem) Co nie zmienia faktu, że na upadłego bez kanału z większymi lub mniejszymi trudnościami da się to zrobić :D
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Dymian » 16 maja 2014, 21:40

I jak się ma stan to zlać i zmierzyć ile tej zlanej oliwy jest.
Kiedyś jeden gagatek do mnie dzwoni mówi, że spuścił oliwę (po trochu zlewał i wylewał do zbiorczej bańki) i pyta ile ma wlać przy statycznej <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez radar88 » 16 maja 2014, 21:47

W KLu nie ma korka spustowego, trza odkręcać michę i się upieprzyć, sorry taki mamy klimat przy KLach.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez jedrzej07 » 16 maja 2014, 21:57

radar88 napisał(a):W KLu nie ma korka spustowego, trza odkręcać michę i się upieprzyć, sorry taki mamy klimat przy KLach.

Dokladnie. Wlasnie o tym sobie przypomnialem. Kiepsko to wymyslili... Dobrze ze w KJ jest latwiej. Do wymiany filtra i tak trzeba miche odkrecac ale przynajmniej oleju juz w niej nie ma
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez radar88 » 16 maja 2014, 22:03

No nie pomyśleli niestety... Ale z MT korek jest, więc nie wiem czemu nie dali i do AT...

Wymiana oleju i filtra to prosta czynność:

Podstawiamy pojemnik
Odkręcamy naście śrubek od michy (polecam klucz udarowy, albo dobrze przyrżnąć w łeb śrubie, potrafią się urywać)
Po odkręceniu mamy uwalone łapy jak Baby i tak wypływa 4L oleju.

Odkręcamy filtr (3-4 śrubki) i zamieniamy, czyścimy powierzchnię łączącą skrzynię jak i miskę, odłuszczamy, sylikon/uszczelka w płynie i skręcamy.Czekamy aż wyschnie/stwardnieje.

Przez bagnet wlewamy oliwę, przyda się lejek, wlewamy aż pokaże się na skali, odpalamy, auto zostawiamy na biegu jałowym, dolewamy resztę (w sumie 4L). That's all.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez killergr » 25 cze 2014, 21:24

Marek 161BD081 napisał(a):Błędy ASB odczytasz ELM'em ale tylko jak ci HOLD miga.
Niestety ale po wyłączeniu zapłonu błędy te są kasowane.
W filtr zaopatrzysz się w http://www.midparts.pl :)
Kup 4 litry oleju bo statycznie to i tak więcej nie wymienisz.

Witam ponownie.
Marku, czy myślisz że ten http://www.midparts.com.pl/pl/p/G4EAT-F ... miski/2124 zestaw będzie pasował do mojej X9 ?
Zawsze, gdy pytałem po sklepach każdy bał się ocenić zgodność po podanych parametrach pojazdu.
Muszę się koniecznie za to wziąć bo niedługo 1400km przede mną w jedną stronę więc chciałbym wrócić na kołach a tam gdzie jadę 23 stopnie to w nocy :)
Myślę że z tym opisem wymiany oleju jaki jest w poście przede mną powinno pójść jak po sznurku.
Tylko jeszcze odwieczne pytanie – JAKI TEN OLEJ KUPIĆ ? Zupełnie nie wiem jaki tam był ale domyślam się że fabryczny.

Pzdr
Lepiej zgnoić niż zignorować
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2007, 15:51
Posty: 41
Skąd: Grójec
Auto: Xedos 9 XII 2000 (po lifcie) 2,5 V6
------
Madzia 626 GF '97 1,8 16V HB
to już przeszłość.

Postprzez Marek 161BD081 » 25 cze 2014, 23:23

Wizualnie to chyba ten filtr co potrzeba :)
Ja mam u siebie zalane teraz olejem z "Petrol Canada" ale jak użyjesz inny, zgodny z Dextron 3 to powinno być OK
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez 01bubus » 27 cze 2014, 09:48

Witam!

chciałem się dowiedzieć jaki olej do skrzyni biegów automtycznej do milleni?

w książce mam zapis: ATF M-III or equivalent (e.g. Dexron II)
czy to będzie taki :
http://allegro.pl/dexron-atf-iii-d3m-ol ... 29715.html

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2012, 22:06
Posty: 40 (2/0)
Skąd: ZSZ
Auto: Mazda Millenia '99
2.5L V6 DOHC 24V

Postprzez Lefty_X9 » 17 lip 2014, 17:26

Czy wie ktoś może gdzie można kupić ten czujnik prędkości?
U mnie raczej trup i wywala P0715 :( Ciężko znaleźć...

Oznaczenie jest G4T0 0172


Update:

Tylko ASO – koszt ok 300zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez Dymian » 20 lip 2014, 11:49

OOOOO współczuje- ja przez 3 dni na telefonie wisiałem.
Nie bój się nie tylko ASO.
Dzwoń po chłopakach co części sprzedają no i ogłoś się tu na forum w kupię- ja kupiłem tu 2 sztuki /jedna była nieteges/.
Jakbyś miał problem z wymianą to wymienimy się na p.w. numerami i Ci powiem krok po kroku.

Szkoda, że wraz ze skasowanym topiciem szybkie pytania poszedł katalogowy numer tego czujnika.

I nie bój się czujników ze zmienioną ostatnią cyfrą /bodajże na 1/– bo różnią się tylko kierunkiem zamontowanej blaszki, co zmienisz w 30sek.

koszt używanych to od 40zł po 70- no góra, że do dębicy zadzwonisz to wtedy przemnóż cenę.

A co do ceny w ASO to potaniało- rok temu 360zł chcieli.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez Lefty_X9 » 21 lip 2014, 21:54

Dzięki :) z wymianą sobie poradzę, już go wyciągałem aby zobaczyć co jest grane, pomiar oporu etc.
Wolę unikać elektroniki w używkach. Czasem można się przejechać.
Ostatecznie dostałem w Carspeed za 280zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez killergr » 19 sie 2014, 07:31

Witam wszystkich.
Chciałbym wrócić do mojego problemu o którym pisałem kilka postów wcześniej.
Idąc za poradami udało mi się wymienić w końcu olej, jednakże po kilku dniach skrzynia znów w awaryjny i błędy na liczniku.
Pełen optymizmu pojechaliśmy nawet na urlop do Chorwacji (1,5 tyś w jedną stronę) i co się okazało ze 2 razy błąd a tak ok.
Po przyjeździe zacząłem kojarzyć fakty – błędy zaczęło mi sypać tuż po tym, jak wymieniałem żarówki w liczniku. Mało tego przypomniałem sobie że również wtedy przestał działać mi tempomat a komputer zaczął pokazywać same kreski i same dziewiątki na spalaniu i kilometrach do przejechania na paliwie.
Po nitce do kłębka więc wyjąłem raz jeszcze licznik i oczom moim ukazała się niedociśnięta (nie zatrzaśnięta) fioletowa wtyczka w liczniku. Po jej poprawnym dociśnięciu zaczął mi działać normalnie HOLD (kontrolka świeci i biegi blokuje), komputer poprawnie liczy spalanie, tempomat śmiga, nie ma trybu awaryjnego skrzyni i co więcej – przestał wyskakiwać błąd o czujniku prędkości oraz zaworze VRIS.
Z tego wynika, że jeśli licznik nie dostaje wszystkich sygnałów to ECU zaczyna głupieć i sypie takimi zonkami.

Być może przyda się to komuś, jeśli kiedyś będzie miał któryś z podanych przeze mnie problemów.

Wszystkim dziękuję za podpowiedzi i śmigam pojeździć na tempomacie popatrując sobie na spalanie <rotfl> <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2007, 15:51
Posty: 41
Skąd: Grójec
Auto: Xedos 9 XII 2000 (po lifcie) 2,5 V6
------
Madzia 626 GF '97 1,8 16V HB
to już przeszłość.

Postprzez Dymian » 19 sie 2014, 13:58

Fajnie, że napisałeś-będzie dla potomnych!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez Marek 161BD081 » 19 sie 2014, 18:35

Czyli raz na pare latek trzeba licznik wyjąć chociażby aby złącza się odswieżyły
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Dymian » 9 paź 2014, 16:01

Co do obsługi ASB- z czym można wymieszać dexelię m-v?
Bo dostaje szewskiej pasji jak mam to załatwić a cena to już oddzielna <dupa> .
Do subaru czy audi brałem gdzie popadnie w cenach max 40zł/litr przy niekorzystnej cenie a tu jak nie 50 to 70 i w górę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez ProboszczV6 » 9 paź 2014, 18:57

Dziwne że pytasz o M-V do Xedosa..., ale skoro tak to pewnie kazdy olej klasy Dexron V powinien się nadawać, doczytaj jakie normy spełnia dexelia M-V i dobierz inny.
U siebie mam teraz Motula ATF VI, zamiast Dexrona 3.
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Dymian » 9 paź 2014, 19:51

Już słyszałem, że dziwny wybór ale to zastałem nalane w skrzyni po poprzednim właścicielu. Robiłem już statyczną wymianę raz- kolej na drugą a tu znów dzwonienie i pie..nie się z tym.

w tym topicu co nieco o dexelii piszą- tylko to było kilka lat temu i miałem nadzieję, że temat bardziej przewałkowany.

viewtopic.php?f=60&t=49615&start=120

Czyli
MAZDA DEXELIA ATF M-V
Właściwości
Gęstość w temperaturze 15 ° C 0,861
ASTM D1500 Color Czerwony
Lepkość w 40 ° C 33 mm²/s (cSt)
Lepkość kinematyczna w 100 ° C 7,3 mm²/s (cSt)
Indeks lepkości 196
Lepkość dynamiczna w temperaturze -30 ° C 3 350 mPa.s (cP)
Lepkość dynamiczna w -40 ° C 15 400 mPa / s (cP)
Temperatura płynięcia <-50 ° C
Temperatura zapłonu (COC) 180 ° C
Siarka 0,06%

Wychodzi, że tą samą normę ma też np. to:
http://allegro.pl/valvoline-atf-maxlife ... 79790.html

i te wszystkie:
http://allegro.pl/listing/listing.php?d ... s0-mt-0904
brać i lać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez TURASS » 9 lis 2014, 19:42

Witam.
Panowie od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem MAZDY XEDOS 9 z automatyczną skrzynią biegów.
Skrzynia działa chyba dobrze nie przeciąga zmienia biegi bez szarpnięć lecz przy włączaniu pozycji PARKING słychać stuknięcie.
czy ktoś z was może wiedzieć co to może oznaczać?
Początkujący
 
Od: 7 lis 2014, 09:08
Posty: 26 (2/1)
Skąd: WARMIŃSKO MAZURSKIE. NBA
Auto: MAZDA XEDOS 9 2,5 V6. KL.
Rok prod. 2001.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9