Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Marek 161BD081 » 14 mar 2014, 00:07

Jak te skrzynie powstały to co najwyżej był Dextron 3 lub 2 dostępny więc stosowanie jakiegoś lepszego nie wiem czy w ogóle poprawi w jakikolwiek prace i żywotność skrzyń.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Dymian » 14 mar 2014, 13:49

A jaka cena dexrona? Bo ja do swojej zakupiłem w normalnej cenie mazda dexelia atf, której źródło było ASO /od aso w LU dostałem namiar na allegro/.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez ProboszczV6 » 14 mar 2014, 21:47

Motul ATF-VI mogą mieć w hurtowni za 34zł/1litr, zwykły ATF-III jeszcze nie wiem ale zapewne taniej... jeszcze się zastanawiam czy zaryzykować, w sumie jeśli w US się to sprawdza, dlaczego u nas miałoby być inaczej...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Dymian » 15 mar 2014, 00:16

Szukałem aż znalazłem:

http://archiwum.allegro.pl/oferta/olej- ... 86799.html

kupiłem od nich:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... 987&id=620

z ciekawości jak wygląda mieszanie powyższego oleju wraz z tymi co stoją na półkach w motoryzacyjnych?
Przykładowo do drugiego auta mam na zapasie:

http://allegro.pl/castrol-transmax-dex- ... 11838.html
można je mieszać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez ProboszczV6 » 15 mar 2014, 13:08

M-V nie powinien być mieszany z Dexron III, ponadto M-V nie powinien być zalewany do naszych skrzyń, ponoć.
W przyszłym tygodniu zaleję Dexron VI, zobaczymy co z tego wyjdzie...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Dymian » 16 mar 2014, 13:27

To zrobiłem dobrze i niedobrze zarazem- bo m-v był zalany przez poprzedniego właściciela. Więc mógłbym zrobić źle lejąc to co miałem pod ręką. A teraz jestem na niego skazany:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez killergr » 13 maja 2014, 19:51

Witam.
Dołączę się bo nie odnalazłem na forum identycznych, z moimi objawami.
Może ktoś ma pomysł co może być w mojej ASB – Xedos 9 rocznik 2001 2,5 V6.
Tej wiosny po raz pierwszy zamrugał mi HOLD.
Zauważyłem, że dzieje się to tylko w cieplejsze dni lub gdy postoi na słońcu powyżej 16 stopni. Jeśli w cieniu to około 21-22.
Schemat podobny – odpalam zimny samochód, jest OK, ruszam i ujadę kilometr może mniej, czasem więcej ale raczej chyba gdy przekroczę 60km/h bądź coś koło tego. Zaczyna migać HOLDem, nie działa wtedy przycisk HOLD, biegi zmieniają się normalnie, oczywiście bez nadbiegu. Nic nie zgrzyta, nie szarpie, nie hałasuje. Wszystko (poza nadbiegiem i kick down) działa jak zwykle. Wystarczy że wyłączę silnik i odpalę – HOLD nie miga, przejadę trochę – znów zaczyna. Wydaje mi się (ale nie miałem okazji dalej jechać) że jak silnik się rozgrzeje to po odpaleniu na ciepłym chyba już nie miga ale to sprawdzę dopiero jak będzie cieplej.
Co ciekawe – od jakiegoś czasu gdy wciskam HOLD a jest chłodno – to przy wyższym biegu przytrzymuje ale sama kontrolka HOLD nie zapala się. Tak jakby skrzynia reagowała ale nie zwracała komunikatu na licznik że jest włączony lub nie.
Dodam, że gdy kupowałem madzię 4 lata temu miała 196tyś (oczywiście na liczniku ale ile naprawdę handlarz wie), teraz ma 238tyś więc dużo nie jeżdżę. Oleju ani filtra w skrzyni nie wymieniałem bo nikt wokół mojej miejscowości się nie chciał odważyć.
Stąd pytanie – macie kogoś najlepiej w Warszawie bądź jej południowej okolicy kto by się tego podjął ?
Może wystarczy go zmienić skoro biegi chodzą i nic nie słychać, może tylko czujniki szaleją na starej oliwie ?
Lepiej zgnoić niż zignorować
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2007, 15:51
Posty: 41
Skąd: Grójec
Auto: Xedos 9 XII 2000 (po lifcie) 2,5 V6
------
Madzia 626 GF '97 1,8 16V HB
to już przeszłość.

Postprzez Dymian » 13 maja 2014, 22:22

Wymrugałeś błędy? Mi zawsze rzucało błędem turbiny i po wymianie czujnika ustało.
A olej w silniku wymieniasz sam? jeśli tak to czego nie zmienisz sam oliwy w skrzyni? Przecież to nic wielkiego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez Marek 161BD081 » 13 maja 2014, 23:02

Zakup ELM'a do diagnostyki to pokaże ci też błędy od skrzyni.
Ale tak czy inaczej to warto wiedzieć jaki błąd występuje bo bez tego to tylko w "ciemno" można sobie gdybać.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez jedrzej07 » 14 maja 2014, 07:59

Błędy najlepiej sprawdzić aby wiedzieć czego szukać, ale swoją drogą mimo małego przebiegu to 4 lata bez zmiany oleju w skrzyni jest mocno ryzykowne, szczególnie jeśli wszędzie głośno się mówi o problemach z tymi skrzyniami i konieczności nawet częstszej wymiany niż przewiduje producent
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez ProboszczV6 » 14 maja 2014, 08:59

Olej i filtr powinieneś wymienić jak najszybciej. Sprawdzałeś poziom i kolor oleju? Jeśli zrobił się brązowy to wymieniaj w trybie pilnym. Taki olej nie trzyma parametrów, jeśli jeszcze do tego jest czarny... to może być różnie. Jest szansa że nie spaliło tarczek jeszcze. Wymiana to nie jest żadna filozofia, trzeba tylko zdjąć miskę olejową skrzyni, filtr trzyma się na 3 śrubkach, przy wymianie filtra warto zmienić też jego uszczelkę- w serwisie kosztuje jakieś 20zł. Miska montowana jest na silikon.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Dymian » 14 maja 2014, 12:36

Jak coś to mam elma ale byś musiał się pofatygować po wola park do soboty bo później znikam.
Mam jedynie torque pod androidem ale jak coś możesz wziąć co chcesz (poczytaj w necie) na lapku czy też komórce z windows mobile.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez killergr » 14 maja 2014, 16:40

Dymian napisał(a):Wymrugałeś błędy? Mi zawsze rzucało błędem turbiny i po wymianie czujnika ustało.
A olej w silniku wymieniasz sam? jeśli tak to czego nie zmienisz sam oliwy w skrzyni? Przecież to nic wielkiego.


Nie wymrugałem błędów – jedyny opis do odczytu widzę w którymś wątku ale napisane jak byk że do OBD1 a o ile się orientuję mam OBD2. Poza tym skoro HOLD przestaje migać po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika a opis w wątku sugeruje wyłączyć stacyjkę i włączyć to nie jestem pewien czy odczyta. Oleju w silniku nie wymieniam sam bo nie mam do tego ani możliwości warsztatowych ani wrodzonych predyspozycji. Pewnie wymiana oleju w skrzyni to jak piszesz nic wielkiego ale dla mnie niczym wielkim jest naprawa całkiem spapranego przez 3 "elektroników" CB. car audio, laptopa i innych elektronicznych rzeczy. Wymiana oleju w skrzyni to dla mnie zupełnie nowy rozdział i konieczność zakupu narzędzi.

Marek 161BD081 napisał(a):Zakup ELM'a do diagnostyki to pokaże ci też błędy od skrzyni.
Ale tak czy inaczej to warto wiedzieć jaki błąd występuje bo bez tego to tylko w "ciemno" można sobie gdybać.


Ciekawe – mam ELM 327 ale kilka programów, jakie używałem pokazuje tylko błędy silnika.

jedrzej07 napisał(a):Błędy najlepiej sprawdzić aby wiedzieć czego szukać, ale swoją drogą mimo małego przebiegu to 4 lata bez zmiany oleju w skrzyni jest mocno ryzykowne, szczególnie jeśli wszędzie głośno się mówi o problemach z tymi skrzyniami i konieczności nawet częstszej wymiany niż przewiduje producent


Właśnie, gdy kupiłem Xeda zasięgałem języka w ASO gdzie twierdzili że oleju w tej skrzyni się nie wymienia, że ma tam być do końca życia skrzyni. Wizyta u kilku mechaników a także fakt, iż w kilku hurtowniach twierdzono że filtr do mojej skrzyni nie istnieje jako część zamienna ostudził mój zapał do wymiany oleju.
Lepiej zgnoić niż zignorować
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2007, 15:51
Posty: 41
Skąd: Grójec
Auto: Xedos 9 XII 2000 (po lifcie) 2,5 V6
------
Madzia 626 GF '97 1,8 16V HB
to już przeszłość.

Postprzez Marek 161BD081 » 14 maja 2014, 17:13

Błędy ASB odczytasz ELM'em ale tylko jak ci HOLD miga.
Niestety ale po wyłączeniu zapłonu błędy te są kasowane.
W filtr zaopatrzysz się w www.midparts.pl :)
Kup 4 litry oleju bo statycznie to i tak więcej nie wymienisz.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Dymian » 14 maja 2014, 23:27

Ja też kupiłem auto, które serwisował "znafFfca" mówiący, że oleju w skrzyni się nie wymienia.. Jego kolor itd był dość nieprzyjemny- już po 1 wymianie skrzynia zaczęła zdecydowanie lepiej pracować- a do kolejnej się zbieram i zebrać nie mogę. Na pocieszenie opiłków na magnesie w misie było jak na lekarstwo więc trochę się tym uspokoiłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez ProboszczV6 » 15 maja 2014, 07:04

killergr to fajnych masz serwisantów i mechaników w okolicy... filtra nie ma, oleju sie nie wymienia w automacie... nieprawdopodobne, bo nawet Mazda w skrzyniach manualnych zaleca wymianę oleju co jakiś czas, a w automatach co 60tys km maksymalnie... jak w tym kraju ma być dobrze, ja sie pytam :]
Diagnostyka OBD2 w X9 dotyczy jak pamiętam tylko błędów silnika, całą resztę sprawdza się po staremu kodami migowymi 4-cyfrowymi... w tej kwestii mogę się mylić. Styk w złączu diagnostycznym do ASB w polifcie widziałem...
Olej wymień jak najszybciej zanim spalisz sprzęgła, bo wtedy tylko regeneracja skrzyni zostanie. Niedługo później następna wymiana 4 litrów żeby w miarę wypłukać skrzynię z syfu, oczywiście magnesy w misce się czyści.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Marek 161BD081 » 15 maja 2014, 07:20

ProboszczV6 – ELM jak najbardziej odczytuje błędy ASB w polifcie o ile takowe w danej chwili występują. Sam miałem swego czasu kłopot z czujnikiem prędkości "turbiny" (chyba P0715) po wymianie skrzyni więc wiem, że to można odczytać.
Błąd jednak po wyłączeniu zapłonu nie był zapamiętywany.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Dymian » 15 maja 2014, 13:04

Ja też miałem problem z czujnikiem turbiny i jak tylko holdem zarzucał na pobocze szybka podpinka elma i po minucie miałem wynik na torque ocb- przynajmniej wiedziałem czego się czepić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez ProboszczV6 » 15 maja 2014, 15:32

Napisałem że mogę się mylić, jeśli działa ta diagnostyka to bardzo dobrze. Nie zmienia to faktu że olej w skrzyni kolega killergr powinien wymienić jak najszybciej. Diagnostykę też powinien zrobić żeby ustalić dokładnie co się dzieje.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez killergr » 15 maja 2014, 21:26

Zatem postaram się jakoś ten olej wymienić tylko że albo się boją albo mówią że jeszcze w takim samochodzie nie robili ale chętnie się nauczą. Tyle tylko, że nie chcę dać swojej X9 na stół do sekcji zwłok :) stąd też ponawiam prośbę o pomoc w znalezieniu warsztatu/fachowca który robił to już i podejmie się u mnie. Oczywiście najlepiej niedaleko (mieszkam 40km od Wa-wy w kierunku południowym).
Ciekawi mnie tylko czemu nie dzieje się to w chłodniejsze dni a w cieplejsze jak przejadę więcej niż kilka km szybciej to po ponownym starcie się HOLD nie zapala. Czyżby w czasie jazdy powietrze chłodziło mi skrzynię ? Jakoś to do mnie nie trafia
Lepiej zgnoić niż zignorować
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2007, 15:51
Posty: 41
Skąd: Grójec
Auto: Xedos 9 XII 2000 (po lifcie) 2,5 V6
------
Madzia 626 GF '97 1,8 16V HB
to już przeszłość.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9

cron