Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Button » 25 lis 2010, 20:02

patrz wyżej – wedytowałem post. Dodatkowo będą zmienione łożyska, wymieniony filtr, uszczelka i olej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez Siwus » 25 lis 2010, 20:52

heh nie robiąc dużego OT miałeś okazję sprzedać z tego co wiem, bo było zainteresowanie z Bydgoszczy.
Button napisał(a):Będę pewnie rozważał jej sprzedaż, żona ma dosyć ciągłego doinwestowywania

Teaz jak zainwestujesz lepiej żeby służyła dalej, takie jest podejście mojej narzeczonej, bo w auto już włożyliśmy około 6k zł wliczając naprawy, malowanie, części i poprostu szkoda bo to się nie zwróci :(

Button napisał(a):Taka wycena jest z obudową używanej. Nowa skrzynia kosztuje 22k pln, sama nowa obudowa 5k pln.
Tak czy inaczej muszę ją robić.

No nic Ci innego nie zostaje ;) jak Ci Wiesiek obliczył taki koszt to nie będę się sprzeczał, bo Cię rozumiem. Ale osobiście bym nie dał tyle kasy za naprawę chociaż wiem, że auto oddałeś w dobre ręce i po naprawie nie będziesz się martwił ;)
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez Button » 25 lis 2010, 21:14

Masz rację, Julek był zainteresowany.
Cóż, mam teraz inne priorytety, dlatego w odpowiednim wątku wystawiłem ogłoszenie. Jeżeli znajdzie się zainteresowany moją Milly to ją sprzedam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez Button » 14 gru 2010, 13:36

Moja Milly już naprawiona. Wiesiek kolejny raz udowodnił, że jest porządnym specem. Autko śmiga, skrzynia pracuje super, mięciutko zmienia biegi. Znowu się lubimy z Milly, przynajmniej do czasu aż znajdzie się chetny :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez Puhcio » 23 sty 2011, 01:07

Ktoś może orientuje się, ile wynosi naprawa ASB do KJ u Wieśka aktualnie ? :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez mckoper » 23 sty 2011, 02:09

Puhcio napisał(a):Ktoś może orientuje się, ile wynosi naprawa ASB do KJ u Wieśka aktualnie ?


około 2,5k zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3955 (0/2)
Skąd: GDYNIA
Auto: Toyota Land Cruiser VZJ90

Postprzez Arkadius 73 » 24 sty 2011, 01:14

Puhcio napisał(a):u Wieśka

na pewno chcesz tam naprawiac???
Arkadius 73
 

Postprzez radar88 » 24 sty 2011, 03:23

Raczej bym Cię do Wieśka wysyłał.Mojej dziewczyny wujek był 3 raz z innymi problemami ...za każdym razem wyjechał zadowolony z wykonanej pracy.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Marek 161BD081 » 24 sty 2011, 08:43

Arkadius 73 napisał(a):
Puhcio napisał(a):u Wieśka

na pewno chcesz tam naprawiac???


A co masz przeciwko temu?

Moja ASB też tam właśnie się obecnie remontuje mimo, że "jakiśtam" serwis automatów znalazłbym też bliżej siebie.
Osobiście wolę oddać sprawę w fachowe ręce i mieć pewność, ze będzie do dobrze zrobione niż próbować "szczęścia" w jakimś innym serwisie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Lefty_X9 » 24 sty 2011, 09:07

Arkadius 73 napisał(a):
Puhcio napisał(a):u Wieśka

na pewno chcesz tam naprawiac???



A co, masz złe doświadczenia ? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 24 sty 2011, 09:13

Jaroslaw Majewski napisał(a):TERAZ PYTANIE:Jesli ta mala chlodnica (ok.40x15cm) to chlodnica ATF to moze ktos wie ktory waz patrzac na nia od przodu auta jast wlotem oleju z ATF a ktory powrotem do niej.Odpowiedz moze mi oszczedzic duzo czasu i prob dojscia do tego samemu.

Odpowiedź "trochę" spóźniona, ale może inny użytkownik skorzysta.
Prosty sposób na sprawdzenie, który przewód jest wychodzący z ASB, a który powrotny, to odpalenie zimnego silnika (np. po nocnym lub innym dłuższym postoju) i czekanie, aż silnik zacznie "łapać" temperaturę. W międzyczasie macamy rączką oba przewody ASB, i ten, który zacznie pierwszy robić się ciepły/gorący, to będzie właśnie powrotny.
A tak na marginesie dla tych, którzy mają pierwszą styczność z ASB, nie bójcie się samemu robić dynamicznej wymiany oleju ASB bo to nic strasznego.
Pozdrawiam.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez Arkadius 73 » 24 sty 2011, 20:21

Lefty_X9 napisał(a):A co, masz złe doświadczenia ?

Nie ja ale kolega z forum robił u niego silnik i dupa blada po remoncie na częściach które zawiózł trzeba było robić drugi remont a z tego co mi wiadomo Globy też do końca nie rozwiązał problemów z silnikiem.A robił u Wieśka.

Skrzypek_na_dachu napisał(a):A tak na marginesie dla tych, którzy mają pierwszą styczność z ASB, nie bójcie się samemu robić dynamicznej wymiany oleju ASB bo to nic strasznego.

Mówisz o pełnym flushu? Do tego trzeba mieć maszynę.
Arkadius 73
 

PostTen post został usunięty przez radar88 4 wrz 2011, 19:16.
Powód: Post pod postem

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 24 sty 2011, 22:26

Miałem na myśli taką wymianę oleju http://tlc80.com/?p=42

Pozdrawiam.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez Wodzu » 15 lut 2011, 23:16

Chrupanie zlikwidowane winno było łożysko koła i gumki na wahaczu środkowym. Ale dalej lekkie huczenie od strony lewego koła zostało. Olej w skrzyni wymieniłem rok temu na ATF. Chce teraz wymienić na 75W90 boje sie ze to coś ze skrzynią bo dziwnie się zachowuje. Mam wrażenie że sprzęgło działa na zasadzie on/off ciężko mi jechać na półsprzęgle i czasem bieg wejdzie z bardzo lekkim oporem i jakby mało wyraźnie widać na jakim się biegu jedzie (duży luz boczny na lewarku) gdzie szukać przyczyny w samym lewarku czy może już wodziki w skrzyni padają. Nie wiem co robić, jakieś pomysły?
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez j4ku3 » 9 sie 2011, 12:18

Problemem, z resztą kolejnym jest ASB. Początkowo zorientowałem się, że nie wrzuca mi 4 na D. Dzisiaj wygląda to w taki sposób jak by ruszała z wyższego biegu, a nie z 1 – może to 2 lub 3. Czasami sprawiała wrażenie jak by się ślizgała, dodałem gazu, obroty mocno poszły w górę, a auto ledwie nabierało prędkości. Czy to oznacza, że moja skrzynia ma dość?
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez Marek 161BD081 » 9 sie 2011, 13:38

Ojjj – ciemno to widzę :(
HOLD przypadkiem Ci nie mruga?
Jak wygląda ruszanie na wstecznym? Nie trzeba tez dodać gazu aby autko ruszyło?
Czy te problemy występują na zimnym silniku czy rozgrzanym?

Mi jak się skrzynia kończyła to do puki olej miałem zimny to jeździła poprawnie ale kilkukrotne przyśpieszenie i .... kończyła się jazda :(

Ale moja rada jest jedna: nie szukaj "używek" wśród skrzyń bo to tak naprawdę kupowanie kota w worku.
Pojeździsz jakiś czas i albo będzie OK albo ..... zaczniesz szukać nowej skrzyni lub remontować ta co masz :(
Ja już temat używanej skrzyni przerabiałem więc coś o tym wiem – na "używce" pojeździłem jakieś może pół roku :(
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Lefty_X9 » 9 sie 2011, 16:19

j4ku3 napisał(a):Czasami sprawiała wrażenie jak by się ślizgała, dodałem gazu, obroty mocno poszły w górę


Tarczki do wymiany. Miałem to samo na 3ce i 4ce... remont Cię czeka całej skrzyny, niestety
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez j4ku3 » 10 sie 2011, 08:39

HOLD jeszcze nie mruga. Wsteczny OK, wrzuci i ma siłę aby bez gazu jechać. Jakie koszty remontu skrzyni?
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez Marek 161BD081 » 10 sie 2011, 08:49

Koszt remontu u Wieśka to około 2-2.5 kPLN
Jak ślizga się na 3 i 4 to teoretycznie jeszcze na 2 da się jechać (sam tak jechałem)
Ale te 400km od Kalisza do Dębicy to zejdzie Ci trochę :(
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9