Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB
Zamierzam wymienic olej w Xedosie9 1999r z Millerem pod maska w skrzyni i nie moge znalezc filtra oleju, ma ktos numer katalogowy lub cokolwiek gdzie moge zakupic filterek i jakie mam oznaczenie skrzyni... i czy tylko zlecic wymiane do warsztatu
i jeszcze potrzebuje uszczelnienia w skrzyni na przegubach dokladnie ta od polosi od prawego kola, troche sie poci i chcialem od razu wymienic przy wymianie oleju
ps: takie rzeczy robilem sam w GF GE i BA i moze dam rade sam w X9....
i jeszcze potrzebuje uszczelnienia w skrzyni na przegubach dokladnie ta od polosi od prawego kola, troche sie poci i chcialem od razu wymienic przy wymianie oleju
ps: takie rzeczy robilem sam w GF GE i BA i moze dam rade sam w X9....
Ostatnio edytowano 20 maja 2009, 11:44 przez Janusz626, łącznie edytowano 1 raz
JESTEM W DĘBICY...... C.D.N......
Edit 22.04.
Skrzynia zrobiona! Wiesław uwinął się w półtora dnia. Tarczki były cienkie jak papier, po wymianie tarczek i taśmy spinającej – nie to auto, nawet przestała szarpać z 1 na 2.
Dzięki Wiesiek – polecam wszystkim, chłopak ma talent.
Edit 22.04.
Skrzynia zrobiona! Wiesław uwinął się w półtora dnia. Tarczki były cienkie jak papier, po wymianie tarczek i taśmy spinającej – nie to auto, nawet przestała szarpać z 1 na 2.
Dzięki Wiesiek – polecam wszystkim, chłopak ma talent.
Dawniej:
126p 0.65E '88 , 126p 0.65E '94
Escort 1.4i kat '93, 323f 1.6i 16V kat ,91
Obecnie:
Millenia 2.5 V6 '96, 323 C 1.8 '95
"Prawo jest jak płot: wąż się prześliźnie, tygrys przeskoczy a bydło się nie rozłazi gdzie nie powinno."
126p 0.65E '88 , 126p 0.65E '94
Escort 1.4i kat '93, 323f 1.6i 16V kat ,91
Obecnie:
Millenia 2.5 V6 '96, 323 C 1.8 '95
"Prawo jest jak płot: wąż się prześliźnie, tygrys przeskoczy a bydło się nie rozłazi gdzie nie powinno."
- Od: 29 gru 2008, 23:38
- Posty: 47
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda Millenia 2.5i V6 24V '96
Janusz626 napisał(a):Zamierzam wymienic olej w Xedosie9 1999r z Millerem pod maska w skrzyni i nie moge znalezs filtra oleju, ma ktos numer katalogowy lub cokolwiek gdzie moge zakupic filterek
Do wymiany potrzebujesz filtra oleju i uszczelke pod miske olejowa (taka korkowa, specjalnie do tego modelu skrzyni. Filtra pasuje rowniez od skrzyni z silnikiem 2.5L KL. Na allegro ktos sprzedawal sam filtr, po uszczelke dzwon do Wieska.
Janusz626 napisał(a):i jakie mam oznaczenie skrzyni
LJ4A-EL
Pozdrawiam,
voytecku.
dzieki voytecku
Czy stan oleju na bagnecie na zimnej skrzyni musi sie miescic w dolnej podzialce, a na cieplej w tej gornej... czy stan oleju moze byc wiekszy
Pytam bo ja mam stan na zimnym wiekszy niz pole na rozgrzanej i dlatego moze sie poci uszczelniacz polosi przegubu, olej nie smierdzi jak przepalony i ma barwe zblizona do czerwonej...
mam upuscic oliwy zeby sie miescil w podzialkach
Czy stan oleju na bagnecie na zimnej skrzyni musi sie miescic w dolnej podzialce, a na cieplej w tej gornej... czy stan oleju moze byc wiekszy
Pytam bo ja mam stan na zimnym wiekszy niz pole na rozgrzanej i dlatego moze sie poci uszczelniacz polosi przegubu, olej nie smierdzi jak przepalony i ma barwe zblizona do czerwonej...
mam upuscic oliwy zeby sie miescil w podzialkach
Zaklepalem wizyte w czwartek w "Serwisie" skrzyn automatycznych u mnie w miescie na ul.Polnej, na wymiane oleju, pan zamowil filterek koszt 80pln+olej BP DexronIII i sie zastanawiam czy bedzie filterek razem z kompletem uszczelek, tj. oring+uszczelka miski. Spuszczac caly olej+wymiana filtra, czy tylko dynamicznie bez wymiany...
Mam nadzieje ze po wymianie bedzie wszystko ok tzn tak jak teraz albo i lepiej, na pytanie czy robil juz taka wymiane w takim aucie odpowiedzial ze tak ale w silniku 2.5, powiedzialem ze to ta sama skrzynia.
Doktor Wieslaw powiedzial mi telefonicznie ze w X9 filterka sie nie wymienia bo jest siatkowy i wymaga tylko czyszczenia, inaczej niz w Milleniach gdzie jest filcowy ktory wymaga wymiany. I jeszcze te magnesy na dnie miski, jesli mi powiedza ze sa jakies opilki to bedzie zle/b.zle/tragicznie...
Jak to jest w X9-siatkowy nie wymagajacy wymiany czy filcowy... ma ktos moze fotki kompletu filtr+oring+uszczelka, obrazowo bede wiedzial lepiej...
Mam nadzieje ze po wymianie bedzie wszystko ok tzn tak jak teraz albo i lepiej, na pytanie czy robil juz taka wymiane w takim aucie odpowiedzial ze tak ale w silniku 2.5, powiedzialem ze to ta sama skrzynia.
Doktor Wieslaw powiedzial mi telefonicznie ze w X9 filterka sie nie wymienia bo jest siatkowy i wymaga tylko czyszczenia, inaczej niz w Milleniach gdzie jest filcowy ktory wymaga wymiany. I jeszcze te magnesy na dnie miski, jesli mi powiedza ze sa jakies opilki to bedzie zle/b.zle/tragicznie...
Jak to jest w X9-siatkowy nie wymagajacy wymiany czy filcowy... ma ktos moze fotki kompletu filtr+oring+uszczelka, obrazowo bede wiedzial lepiej...
pozdrowienia
Robert
- Od: 26 mar 2005, 00:44
- Posty: 309
- Skąd: SZCZECIN
- Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v
Juz dzisiaj zostawilem auto na wymiane oleju w skrzyni (wolne stanowisko mieli). Widzialem zakupiony filtr, widac ze jest siatkowy koloru jasnego, dodatkowo uszczelka pod miske taka niby gumowa/czarna i napewno nie jest korkowa, i jeszcze jakas uszczelka luzem byla niby kwadratowa/okragla... Jak zobaczylem ile jest srubek w misce a ile jeszcze w samym filtrze to sie zasmialem ze az tyle ich jest.
Nie wiem czy odbiore jeszcze dzisiaj auto bo ide do pracy.... zobaczymy jak mi to zrobia i co powiedza po wymianie jak sciagna miske i filtr.
Nie wiem czy odbiore jeszcze dzisiaj auto bo ide do pracy.... zobaczymy jak mi to zrobia i co powiedza po wymianie jak sciagna miske i filtr.
Odebralem mojego Xedosa9 z warsztatu gdzie wymienili mi oliwe i filterek+uszczelki w automacie.
Filterek byl (jak powiedzieli) przyszlamiony ale jeszcze nie bardzo, rowniez troche szlamu lezalo na dnie miski powiedzieli ze to normalne. Oliwy wlali tyle ile wylecialo ponad 4 litry, chcialem zeby spuscili caly olej ale powiedzieli ze konstrukcja skrzyni jest podwojna czy cos tam i calego oleju producent nie przewiduje ...szkoda
Zapytalem o opilki czy byly, powiedzieli ze nie bylo i mi sie micha ucieszyla.
Marwilem sie ze pojdzie cos nie tak (mam uprzedzenie nie do wszystkich ale do mechaniorow z autopsji z moja DiTD jak rozrzad wymieniali i regulowali zawory bo twierdzili ze to to samo co TDI w VW bo chcieli regulacje przeprowadzac za pomoca wymiany tylko na nowe platynki a nie regulowac kluczykiem)...ale wszystko ok bez problemu.
Automat plynniej zmienia bieg z 1 na 2 niz wczesniej, wsteczny nie zginal i 4 tez pozostala
Wiem juz jak wyglada czerwony olej w skrzyni w poprzednim niby widzialem czerwony. A te uszczelki to mnie kosztowaly 88zl a nie 80 j/w
Z wymiany jestem zadowolony.
Filterek byl (jak powiedzieli) przyszlamiony ale jeszcze nie bardzo, rowniez troche szlamu lezalo na dnie miski powiedzieli ze to normalne. Oliwy wlali tyle ile wylecialo ponad 4 litry, chcialem zeby spuscili caly olej ale powiedzieli ze konstrukcja skrzyni jest podwojna czy cos tam i calego oleju producent nie przewiduje ...szkoda
Zapytalem o opilki czy byly, powiedzieli ze nie bylo i mi sie micha ucieszyla.
Marwilem sie ze pojdzie cos nie tak (mam uprzedzenie nie do wszystkich ale do mechaniorow z autopsji z moja DiTD jak rozrzad wymieniali i regulowali zawory bo twierdzili ze to to samo co TDI w VW bo chcieli regulacje przeprowadzac za pomoca wymiany tylko na nowe platynki a nie regulowac kluczykiem)...ale wszystko ok bez problemu.
Automat plynniej zmienia bieg z 1 na 2 niz wczesniej, wsteczny nie zginal i 4 tez pozostala
Wiem juz jak wyglada czerwony olej w skrzyni w poprzednim niby widzialem czerwony. A te uszczelki to mnie kosztowaly 88zl a nie 80 j/w
Z wymiany jestem zadowolony.
Olej Mobil ATF 220, taki mi poleciło ASO w Warszawie, cena w sklepach około 25,00zł za 1 litr.
tutaj
Mazda Millenia 2,5
G4EAT Filtr oleju z uszczelką miski
Filtr + uszczelka= 60,00z + koszty przesyłki 25 zł, trzeba się zarejestrować żeby widzieć ceny.
tutaj
tutaj
Mazda Millenia 2,5
G4EAT Filtr oleju z uszczelką miski
Filtr + uszczelka= 60,00z + koszty przesyłki 25 zł, trzeba się zarejestrować żeby widzieć ceny.
tutaj
Była Mazda Millenia 2,5 rok 1997
Pozdrawiam Andrzej.
Pozdrawiam Andrzej.
- Od: 28 paź 2008, 17:35
- Posty: 11
- Skąd: Skarżysko Kamienna
- Auto: Mazda Millenia 2,5 V6 24v1997r
witam mam problem wczoraj wracajac z trasy zaczela mi szfankowac skrzynia biegowjavascript:emoticon(':(')
smutny w moim xedosie 2.5 24v jak na poczatku ruszam to az kola telepocza a jak juz potem jade to biegi nie przeskakuja plynie czy to moze byc problem sprzegla czy czegos innego serdecznie pozdrawiam
smutny w moim xedosie 2.5 24v jak na poczatku ruszam to az kola telepocza a jak juz potem jade to biegi nie przeskakuja plynie czy to moze byc problem sprzegla czy czegos innego serdecznie pozdrawiam
Piter899
- Od: 24 lis 2011, 14:19
- Posty: 18
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 140km automat 1996r Mazda Xedos 9 2.0 143km 1993r
piter89 napisał(a):jest to szkrzynia automatyczna
Dzieje sie tak za kazdym razem, gdy ruszasz wolno, czy szybko? Obroty rosna po zmianie biegu na wyzszy czy spadaja? Sa wszystkie biegi (1-4, R)? Czy olej w skrzyni jest i kiedy byl wymieniany? Czy problem wystepuje na zimnym silniku czy juz po rozgrzaniu?
Pozdrawiam,
voytecku.
czasami jest ze przelacza biegi a czasami jest tak ze jedzie na jednym wsteczny dziala na wszystkich jedzie tylko nie przelacza sie na biegach . tak zaczelo sie dziac od wczoraj wczesniej tego problemu nie mialem . oleju nie zdazylem wymienic a mialem go wymienic teraz w poniedzialek.
Edit:
05 lip 2009 14:02
a jezeli chodzi o oplej to jest bo sprawdzalem go .
Edit by radar88
Edit:
05 lip 2009 14:02
a jezeli chodzi o oplej to jest bo sprawdzalem go .
Edit by radar88
Piter899
- Od: 24 lis 2011, 14:19
- Posty: 18
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 140km automat 1996r Mazda Xedos 9 2.0 143km 1993r
Witam!
Starałem się poszukać informacji na ten temat ale jakoś nie mogę się dokopać w gąszczu informacji.
Sprawa wygląda tak. Mam zamiar kupić xedos 9 2,5 z ASB. Sprzedający powiedział że Mazda szarpie przy przełączaniu z 1 na 2. To zaczęło się dziać po wymianie rozrządu. Wymienił skrzynię na inną ale problem nie ustąpił. Wymienione zostały poduszki pod silnikiem. ale cały czas to samo. Jakiś mechanik powiedział mu że to może być wina oprogramowania i należy wgrać je na nowo.
Ktoś na forum pisał że skrzynia GF4A-EL lubi szarpać, że to taki jej urok.
Czy ktoś może spotkał się z takim problemem i wie co to może być??
Bardzo proszę o pomoc!!!
Starałem się poszukać informacji na ten temat ale jakoś nie mogę się dokopać w gąszczu informacji.
Sprawa wygląda tak. Mam zamiar kupić xedos 9 2,5 z ASB. Sprzedający powiedział że Mazda szarpie przy przełączaniu z 1 na 2. To zaczęło się dziać po wymianie rozrządu. Wymienił skrzynię na inną ale problem nie ustąpił. Wymienione zostały poduszki pod silnikiem. ale cały czas to samo. Jakiś mechanik powiedział mu że to może być wina oprogramowania i należy wgrać je na nowo.
Ktoś na forum pisał że skrzynia GF4A-EL lubi szarpać, że to taki jej urok.
Czy ktoś może spotkał się z takim problemem i wie co to może być??
Bardzo proszę o pomoc!!!
- Od: 7 cze 2006, 21:00
- Posty: 10
- Auto: Mazda Xedos 9 2.5 1995r M/T
u mnie nic nie działa jak powinno, brakuje mi 4 biegu a auto sie zbiera jak żółw, ktoś zna jakiś dobry serwis godny polecenia w warszawie/okolicach? mam na myśli fachową robotę a nie naciąganie (byłem w józefowie, bardzo chcieli mi zrobić remont za jedyne 4000)
- Od: 17 cze 2009, 01:34
- Posty: 230
- Skąd: Warszawa
- Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)
Kick down działa zawsze, chyba że masz Hold wciśnięty. Polecam Wieśka z Dębicy, umów się z nim na kit naprawczy (nie mylić z innym kitem
byłem u Wieśka, zestaw sobie kombinuje, ale zastanawiałem sie czy nie ma czegoś w warszawie
- Od: 17 cze 2009, 01:34
- Posty: 230
- Skąd: Warszawa
- Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)
Witam
Posiadam Mazde Millenie 2,5 rok 2000r automat mam problem ze skrzynia a mianowicei nie załącza mi się czwart bieg auto stało u mechanika miesiąc i gośc się poddał stwierdził że niezałacza się ten bieg bo auto nie widzi prędkości wymieniał czujniki na nowe, (jak by komuter nie widział i nie przełacza wyzej) był u paru elektryków i nic niemogą zrobic mówił że może do serwisu mazdy jestem z Tomaszówa Lubelskiego i najblisze serwisy to Lublin i Rzeszów ale z tego co pamiętam to jak kiedys do nich dzwoniłem to powiedzieli ze skrzyni nie robia . Może ktoś mam jakąś propozycje bo ja już po prostu niewiem. Z góry Dzieki.
Posiadam Mazde Millenie 2,5 rok 2000r automat mam problem ze skrzynia a mianowicei nie załącza mi się czwart bieg auto stało u mechanika miesiąc i gośc się poddał stwierdził że niezałacza się ten bieg bo auto nie widzi prędkości wymieniał czujniki na nowe, (jak by komuter nie widział i nie przełacza wyzej) był u paru elektryków i nic niemogą zrobic mówił że może do serwisu mazdy jestem z Tomaszówa Lubelskiego i najblisze serwisy to Lublin i Rzeszów ale z tego co pamiętam to jak kiedys do nich dzwoniłem to powiedzieli ze skrzyni nie robia . Może ktoś mam jakąś propozycje bo ja już po prostu niewiem. Z góry Dzieki.
- Od: 4 paź 2007, 09:46
- Posty: 15
- Skąd: Tomaszów Lub
- Auto: Mazda Millenia/Xedos9 2,5 KL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości