Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB
Pytam, bo to moje pierwsze auto z automatem...
Generalnie skrzynia chodzi płynnie, cicho i tak jak bym chciał, ale czasami (dość rzadko) jak mocniej przycisnę (przy małej prędkości 20-40km/h – zaraz po ruszeniu) słychać coś podobnego do zgrzytu i jest to w momencie zmiany biegu (tak jak by się w manualu źle wysprzęgliło) – co to może być?
A może to normalne?
Sam już nie jestem pewien czy za każdym razem (ale silnik chyba jeszcze nie był całkiem rozgrzany) jak mi się to zrobiło.
Olej i filtr w skrzyni jest wymieniony niedawno (przez poprzedniego właściciela).
Autko mam od niedawna (miesiąc) i trochę się tym zaniepokoiłem...
Zdarzyło się to mi tak z 5 razy... Przy czym jednego dnia 2 razy a innego 3 razy w odstępach około tygodniowych a przyduszam codziennie...
Generalnie skrzynia chodzi płynnie, cicho i tak jak bym chciał, ale czasami (dość rzadko) jak mocniej przycisnę (przy małej prędkości 20-40km/h – zaraz po ruszeniu) słychać coś podobnego do zgrzytu i jest to w momencie zmiany biegu (tak jak by się w manualu źle wysprzęgliło) – co to może być?
A może to normalne?
Sam już nie jestem pewien czy za każdym razem (ale silnik chyba jeszcze nie był całkiem rozgrzany) jak mi się to zrobiło.
Olej i filtr w skrzyni jest wymieniony niedawno (przez poprzedniego właściciela).
Autko mam od niedawna (miesiąc) i trochę się tym zaniepokoiłem...
Zdarzyło się to mi tak z 5 razy... Przy czym jednego dnia 2 razy a innego 3 razy w odstępach około tygodniowych a przyduszam codziennie...
-
Feeko
hmm z doświadczeń z automata cronosa to ja niezauważyłem, żadbych takich objawów a duszkony był konkretnie więc jak było by coś źle to napewno bym usłyszał. W sumie to nieznam się zbytnio na budowie automatów ale proponowałbym z tym problemem zadzwonić najlepiej do ASO czy pokrewnej firmy.
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
- Od: 18 lis 2003, 16:31
- Posty: 1097
- Skąd: Warszawa
- Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet
Chyba czas zacząć szukać nowej skrzyni (znam to z autopsji
) – jesli nie masz znajomego w warsztacie znajacym się na ASB, to gdzie indziej skroją cię tak za ewentualna naprawę, że wymiana na drugą skrzynię będzie w podobnych kosztach.
- Od: 15 paź 2011, 07:54
- Posty: 82
Olej i filt mają około 5000 km – więc wymiana raczej bez sensu
Nie jezdziłem nigdy wczesniej automatem i ciężko mi powiedzieć czy szarpie czy nie – jak dla mnie to biegi zmieniają się płynnie (wiem kiedy się zmieniają bo to lekko czuć i obroty silnika się zmieniają, ale nie nazwał bym tego szarpaniem...
Dzisiaj chciałem aby mi się tak zrobiło i dusiłem itp. itd. i było o.k...
Więc może panikuje...
Jak nic złego się nie stanie to będe na spocie 7.12.2003 i może ktos z was zerknie okiem bardziej doświadczonym w automatach...
O szukaniu nowej skrzyni narazie nawet nie myślę (autko ma 96 tyś km – myślę że to nie jest jakiś bardzo duży przebieg (tak na 95% ma taki) jak się rusza bez wduszania do dechy jest o.k...
ps. a ile taka skrzynia moze kosztowac???
1. nowa w ASO
2. uzywana
Nie jezdziłem nigdy wczesniej automatem i ciężko mi powiedzieć czy szarpie czy nie – jak dla mnie to biegi zmieniają się płynnie (wiem kiedy się zmieniają bo to lekko czuć i obroty silnika się zmieniają, ale nie nazwał bym tego szarpaniem...
Dzisiaj chciałem aby mi się tak zrobiło i dusiłem itp. itd. i było o.k...
Więc może panikuje...
Jak nic złego się nie stanie to będe na spocie 7.12.2003 i może ktos z was zerknie okiem bardziej doświadczonym w automatach...
O szukaniu nowej skrzyni narazie nawet nie myślę (autko ma 96 tyś km – myślę że to nie jest jakiś bardzo duży przebieg (tak na 95% ma taki) jak się rusza bez wduszania do dechy jest o.k...
ps. a ile taka skrzynia moze kosztowac???
1. nowa w ASO
2. uzywana
-
Feeko
O ASB w ASO mozesz zapomniec – chlopaki nie przeszli w Polsce szkolen z tego zakresu i skrzyni automatycznej nie znaja nawet z rysunkow...
Nie kupisz tez nowej skrzyni, bo sie ich nie robi. Co najwyzej regenerowana (koszt okolo 2000$) lub regenerowana przez prywatny warsztat w kraju (koszt 4000-6000PLN). Jednakze jesli juz cos bedzie sie dziac (odpukac, choc ciezko to wykluczyc), to proponuje remont wlasnej, a nie pakowanie sie w jakis szmelc (lepszy stary wrog niz nowy).
Pozdro.
Nie kupisz tez nowej skrzyni, bo sie ich nie robi. Co najwyzej regenerowana (koszt okolo 2000$) lub regenerowana przez prywatny warsztat w kraju (koszt 4000-6000PLN). Jednakze jesli juz cos bedzie sie dziac (odpukac, choc ciezko to wykluczyc), to proponuje remont wlasnej, a nie pakowanie sie w jakis szmelc (lepszy stary wrog niz nowy).
Pozdro.
the right man in the wrong place...
nie wiem czy dobrze rozumuję, ale ten trzask pojawia się sporadycznie i tylko podczas jak depniesz. Może jest to jakiś błąd w sterowaniu skrzynią przy kickdownie. np. jedziesz spokojnie skrzynia pozapinała wszystkie biegi, jedziesz teraz na nadbiegu, wciszkasz mocniej gaz w celu dalszego przyspieszania robi się redukcja i trzask jest tu?
Potestu jeszcze inaczej.
jedziesz z overdrivem/nadbiegiem, tak z 60 km/h, a teraz zrzuć nadbieg, tzn nie wiem jak u ciebie jest czy przycisk OD OFF, czy wajchą z OD na D. I co jest zgrzyt? że szarpnięcie będzie to waidomo, ale spoko, chodzi o zgrzyt.
Ni ufaj za bardzo kolesiowi że wymienił olej w skrzyni. za drogo kosztuje naprawa skrzyni aby oszczedzać 4 l AFT i filtr, razem ze 150 – 200 zł.
Po pierwsze oceń stan oleju, rozgrzej układ silnik skrzynia do temp roboczej, wrzuć parka, nie gaś auta, poczekaj chwilę, wyjmij bagnet od poziomu oleju ASB, sprawdź poziom, kolor, zapach. TO NA PIERWSZY MOMENT
Potestu jeszcze inaczej.
jedziesz z overdrivem/nadbiegiem, tak z 60 km/h, a teraz zrzuć nadbieg, tzn nie wiem jak u ciebie jest czy przycisk OD OFF, czy wajchą z OD na D. I co jest zgrzyt? że szarpnięcie będzie to waidomo, ale spoko, chodzi o zgrzyt.
Ni ufaj za bardzo kolesiowi że wymienił olej w skrzyni. za drogo kosztuje naprawa skrzyni aby oszczedzać 4 l AFT i filtr, razem ze 150 – 200 zł.
Po pierwsze oceń stan oleju, rozgrzej układ silnik skrzynia do temp roboczej, wrzuć parka, nie gaś auta, poczekaj chwilę, wyjmij bagnet od poziomu oleju ASB, sprawdź poziom, kolor, zapach. TO NA PIERWSZY MOMENT
- Od: 21 paź 2003, 21:49
- Posty: 543
- Skąd: W-wa
nie wiem czy dobrze rozumuję, ale ten trzask pojawia się sporadycznie i tylko podczas jak depniesz. Może jest to jakiś błąd w sterowaniu skrzynią przy kickdownie. np. jedziesz spokojnie skrzynia pozapinała wszystkie biegi, jedziesz teraz na nadbiegu, wciszkasz mocniej gaz w celu dalszego przyspieszania robi się redukcja i trzask jest tu?
Tak ten dzwięk pojawia się sporadycznie (trzaskiem bym tego nie nazwał) ostatnio wcale mi się to nie zrobiło po mimotego że chciałem...
– podobny dzwiek udało mi sie uzyskać jak cofałem i autko się jeszcze nie zatrzymało (już prawie stało) a ja dość szybko przełączyłem na D i dodazłem gazu (dzwiek był w zasadzie taki sam tylko cichszy – bardzo cichy jak by grało radio to pewnie bym nie usłyszał).
– nie mam OD OFF – mam hold, nie wiem czy to to samo... – jak jadę z holdem i go wyłącze bieg sie redukuje, ale wszystko dzieje się cicho i płynnie...
te kwoty za skrzynie mnie przerażają :-0
-
Feeko
Według "Audatexu" ASB do cronosa kosztuje ponad 45.000 zł (netto)
W warsztacie specjalizujacym się w ASB, gdzie ja wymieniałem (Poznań)
do cronosa 2,5 skrzynia kosztuje od 2500 do 3000 zł z 6 mies. gwarancją.
W warsztacie specjalizujacym się w ASB, gdzie ja wymieniałem (Poznań)
do cronosa 2,5 skrzynia kosztuje od 2500 do 3000 zł z 6 mies. gwarancją.
- Od: 15 paź 2011, 07:54
- Posty: 82
Od jakiegoś czasu, po mimo ,że dusze i robie cuda wianki jest o.k...
I oby tak dalej było...
Co prawda nie mam porównania do innych automatów (bo nigdy nie miałem automatu, ale jak dla mnie jest o.k)...
Pozdrawiam wszystkich, których to interesowało...
ps.
jak by problem wrócił to napewno o tym napisze.
I oby tak dalej było...
Co prawda nie mam porównania do innych automatów (bo nigdy nie miałem automatu, ale jak dla mnie jest o.k)...
Pozdrawiam wszystkich, których to interesowało...
ps.
jak by problem wrócił to napewno o tym napisze.
-
Feeko
Panowie z tego co sie na czytalem to mi sie zjezyly wlosy na glowie i chcem wymienic olej w skrzyni a ze jeszcze nigdy tego nie robilem wiec prosze o instrukcje obslugi....
CO nalezy wymienic (FILTR, USZCZELKI ITD. ITP.)
Jaki olej i wszystko z tym zwiazane?
Co jaki brzebieg nalezy wymieniac olej w skrzyni?
Dzieki
CO nalezy wymienic (FILTR, USZCZELKI ITD. ITP.)
Jaki olej i wszystko z tym zwiazane?
Co jaki brzebieg nalezy wymieniac olej w skrzyni?
Dzieki
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
- Od: 20 paź 2003, 15:28
- Posty: 214
- Skąd: KOSZALIN
- Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA
Spuszczajac olej grawitacyjnie wymienisz jego niecala polowe, ale ogolnie takie wymiany sa zalecane. Filtr oleju rowniez przydaloby sie wymienic, co szczesliwie w twoim przypadku jest proste, bo filtr znajduje sie zaraz pod miska olejowa. Jesli bedziesz robil to w odpowiednio przygotowanym warsztacie, mozesz poprosic o odlaczenie i przeplukanie chlodnicy oleju. Bedzie potrzebna uszczelka miski olejowej, ale z tego co zaobserwowalem miske montuje sie na silikon, co daje wieksza pewnosc szczelnosci.
Jesli mozesz zainwestowac wiecej pieniedzy w wymiane oleju, to przeprowadz tzw. dynamiczna wymiane – polega to na tym, ze podstawiasz pod skrzynie dwa pojemniki, jeden z nowym olejem, drugi pusty, wlaczasz na chwile silnik i przepompowywujesz olej do momentu, az ten "wychodzacy" ze skrzyni bedze czysty. Potrzeba jednak do tego przynajmniej 3-4 razy wiecej oleju niz przy normalnej wymianie (okolo 4l).
Olej wymieniaj co 10 000km. Okres zalecany przez producenta, to chyba 40 000km.
Pozdrawiam.
Jesli mozesz zainwestowac wiecej pieniedzy w wymiane oleju, to przeprowadz tzw. dynamiczna wymiane – polega to na tym, ze podstawiasz pod skrzynie dwa pojemniki, jeden z nowym olejem, drugi pusty, wlaczasz na chwile silnik i przepompowywujesz olej do momentu, az ten "wychodzacy" ze skrzyni bedze czysty. Potrzeba jednak do tego przynajmniej 3-4 razy wiecej oleju niz przy normalnej wymianie (okolo 4l).
Olej wymieniaj co 10 000km. Okres zalecany przez producenta, to chyba 40 000km.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
ja już to przerabiałem, ale nie pomogło :–(
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t= ... f1e0a21436
Ps.
do tej skrzyni wchodzi chyba 9 l oleju, a nie 4 l . :–(
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t= ... f1e0a21436
Ps.
do tej skrzyni wchodzi chyba 9 l oleju, a nie 4 l . :–(
- Od: 15 paź 2011, 07:54
- Posty: 82
Ja mam CD4, więc to co pisze może lekko odbiegać od Twojej ale pewne fakty są niezmienne.
1. Olej należy zmieniać.
2. Częstotliwość wymian zależy od techniki jazdy i warunków atmosferycznych w jakich jest eksploatowany:
– mimo, że w instrukcjach podaja przebiegi od 30 do 90 tysięcy między wymianami to wydaje mi się, że należałoby przyjąć tą dolną granicę;
– jeśli lubisz pocisnąć to zmieniaj częściej;
– jeśli przeważnie jeździsz po mieście równiez częściej;
– po upalnym lecie wymiana napewno będzie wskazana.
3. Dobrze jest wymieniać olej dynamicznie i przy okazji wymienic filtr (u Ciebie to nie problem).
4. Do wymiany stosować dokładnie taki olej jak zalecił producent i dobrej marki.
Wymiana zwykła (50-70%stanu):
1. Pojeździć w celu rozgrzania skrzyni (co najmniej 5km).
2. Zatrzymać się i wyłączyć silnik.
3. Odczekać kilkanaście minut (w specyfikacjach piszą, że skrzynia nie może być gorąca, a olej musi scieknąć);
4. Podstawić naczynie na zużyty olej, odkręcić korek na spodzie skrzyni.
5. Poczekać, aż przestanie wyciekać.
5a. U Ciebie można odkręcić dolną miskę olejową i wymienić filtr oraz wyczyścić magnesy – ale nie podam szczegółów bo tego nie robiłem.
6. Zakręcić korek.
7. Pobiec do sklepu po olej, bo samochód nie jeździ, a zapomniałem napisać wyżej żeby kupić
8. Nalać tyle oleju (przez rurkę miarki) ile zostało wylane.
9. Uruchomić silnik, odczekać chwilę, nacisnąć hamulec i przełożyć dźwignię we wszystkie położenia, powrócic na P.
10. Sprawdzić ponownie poziom i ewentualnie uzupełnić.
Wymiana dynamiczna (90-100% stanu):
1-8 jak wyżej.
9. Odłączyć przewód powrotny oleju z chłodnicy od skrzyni i włożyć jego koniec do butelki 5l.
10. Pomocnik uruchamia silnik i powoli przełącza przełożenia, olej wycieka do butli a Ty uzupełniasz przez rurkę miarki (mozna gdzie niegdzie spotkac opis, że mają byc dwie butelki iże sam powinien zassać odpowiednią ilość ale to g.... prawda – jakoś nie działa) tyle ile się wylewa.
11. Gdy do butelki wyleje się N-M+2 litrów oleju (gdzie N to stan nominalny oleju w skrzyni, M ilość oleju zlanego z miski) to wyłączyć silnik.
12. Podłączyć przewód w poprzednie miejsce.
13. Przejść do punktu 9 wymiany normalnej.
To chyba tyle
1. Olej należy zmieniać.
2. Częstotliwość wymian zależy od techniki jazdy i warunków atmosferycznych w jakich jest eksploatowany:
– mimo, że w instrukcjach podaja przebiegi od 30 do 90 tysięcy między wymianami to wydaje mi się, że należałoby przyjąć tą dolną granicę;
– jeśli lubisz pocisnąć to zmieniaj częściej;
– jeśli przeważnie jeździsz po mieście równiez częściej;
– po upalnym lecie wymiana napewno będzie wskazana.
3. Dobrze jest wymieniać olej dynamicznie i przy okazji wymienic filtr (u Ciebie to nie problem).
4. Do wymiany stosować dokładnie taki olej jak zalecił producent i dobrej marki.
Wymiana zwykła (50-70%stanu):
1. Pojeździć w celu rozgrzania skrzyni (co najmniej 5km).
2. Zatrzymać się i wyłączyć silnik.
3. Odczekać kilkanaście minut (w specyfikacjach piszą, że skrzynia nie może być gorąca, a olej musi scieknąć);
4. Podstawić naczynie na zużyty olej, odkręcić korek na spodzie skrzyni.
5. Poczekać, aż przestanie wyciekać.
5a. U Ciebie można odkręcić dolną miskę olejową i wymienić filtr oraz wyczyścić magnesy – ale nie podam szczegółów bo tego nie robiłem.
6. Zakręcić korek.
7. Pobiec do sklepu po olej, bo samochód nie jeździ, a zapomniałem napisać wyżej żeby kupić

8. Nalać tyle oleju (przez rurkę miarki) ile zostało wylane.
9. Uruchomić silnik, odczekać chwilę, nacisnąć hamulec i przełożyć dźwignię we wszystkie położenia, powrócic na P.
10. Sprawdzić ponownie poziom i ewentualnie uzupełnić.
Wymiana dynamiczna (90-100% stanu):
1-8 jak wyżej.
9. Odłączyć przewód powrotny oleju z chłodnicy od skrzyni i włożyć jego koniec do butelki 5l.
10. Pomocnik uruchamia silnik i powoli przełącza przełożenia, olej wycieka do butli a Ty uzupełniasz przez rurkę miarki (mozna gdzie niegdzie spotkac opis, że mają byc dwie butelki iże sam powinien zassać odpowiednią ilość ale to g.... prawda – jakoś nie działa) tyle ile się wylewa.
11. Gdy do butelki wyleje się N-M+2 litrów oleju (gdzie N to stan nominalny oleju w skrzyni, M ilość oleju zlanego z miski) to wyłączyć silnik.
12. Podłączyć przewód w poprzednie miejsce.
13. Przejść do punktu 9 wymiany normalnej.
To chyba tyle
Pozdrawiam
_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
- Od: 14 gru 2003, 14:33
- Posty: 80
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 626 2.0 95
do tej skrzyni wchodzi chyba 9 l oleju, a nie 4 l . :–(
Ale normalnie nie wymienisz wiecej niz 4l (co mialem na mysli).
EDIT:
Oleju nalewasz ok 0,5 cm PONIŻEJ min. dlatego bo olej do automatu przy normalej jeździe "rośnie" objętościowo
(to jest cytat z forum.tuning.pl)
Nie wiem jaki samochod ten gosc mial na mysli, ale to bzdura. Po pierwsze obudowa konwertera nie ma zadnego koreczka, a olej spuszcza sie z niego otworem przez ktory przechodzi walek turbiny. Po drugie olej wraz z temperatura faktycznie znacznie zwieksza swoja objetosc, dlatego w skrzyni jest specjalny zawor termiczny, ktory jego poziom utrzymuje na stalym poziomie (w dolnej czesci skrzyni, aby obracajace sie elementy odpowiednio w nim plywaly – byc moze stad uwaga MarSsa o spuszczaniu oleju cieplego, ale nie goracego). Na bagnecie masz przy okazji dwie miarki (na przeciwnych krawdziach bagnetu). Wezszy zakres odpowiada rozgrzanemu silnikowi, a szerszy (i nizszy) zimnemu.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 7 lut 2004, 19:54 przez Paweł, łącznie edytowano 2 razy
the right man in the wrong place...
Przy wymianie tylko połowy oleju, czułbym "dyskomfort", ale z drugiej strony przy
wymianie dynamicznej trzeba by miec w zapasie min. 15l oleju.
wymianie dynamicznej trzeba by miec w zapasie min. 15l oleju.
- Od: 15 paź 2011, 07:54
- Posty: 82
Wsio sie zgadza, tylko ze najgorsze to "wygonienie" starego oleju ze sprzegla. Ja w swoich ASB wymieniam zlewajac to co sie da, wyciagam rure oleju pomiedzy pompa a chlodnica i odpalam na moment auto (bardzo krotko – inaczej mozna zniszczyc ASB!!!). W ten sposob schodzi ok. 7-7.5L oleju. Zalewam najtanszym hipolem orlenu i robie ok. 200-300km. Powtarzam zabieg, tym razem wymieniajac rowniez filtr i tak do nastepnych 20-25kkm. Mialem okazje jeszcze obejzec w Samko inny sposob na to, ale to metoda tylko dla tych co sie nie boja uszkodzenia w razie czego.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość