Sprzęgło po długim postoju – prośba o pomoc w diagnozie (TA KL)
Strona 1 z 1
Witam, zakupiłem mazde xedos 9 2,5 benzyna 1998r. manual, auto stało 2 lata w miejscu, po tym czasie auto odpaliło, lecz po wciśnieciu pedału sprzęgła i wrzuceniu biegu samochód lekko rusza,każdy twierdził, że po takim postoju sprzęgło mogło sie skleić,próbowałem nim jechać i wrzucać biegi lecz auto wchodzi na wysokie obroty,ale jedzie bardzo słabo, biegi można wrzucać bez wduszenia sprzęgła. Mechanik wyciągnął skrzynie i stwierdził, ze sprzęgło jest praktycznie nowe, lecz mówi ze jest to zamiennik słabej jakości i każe zakupić mi nowe sprzęgło. Czytając różne opinie , ktoś podaje, ze winna moze byc pompa sprzegła. Może ktoś bardziej doświadczony coś sensownego mi podpowie na temat tego przypadku.
-
hubert2890
Co masz na myśli lekko rusza
Jakiej firmy jest założone sprzęgło, ile ma grubości, jak wygląda docisk Sprzęgło do tego auta kompletne to wydatek rzędu 1200pln.
P.S. Warto żebyś uzupełnił profil o miejsce skąd pochodzisz
Jakiej firmy jest założone sprzęgło, ile ma grubości, jak wygląda docisk Sprzęgło do tego auta kompletne to wydatek rzędu 1200pln.
P.S. Warto żebyś uzupełnił profil o miejsce skąd pochodzisz
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Jeśli sprzęgło nie jest spalone i wygląda jak nowe to po co je wymieniać... no chyba że ktoś założył sprzęgło z innej fury i dlatego coś nie śmiga. Sprawdzales łapę i wysprzęglik wszystko działa jak trzeba? Napisz do DR2K jak coś załatwi ci oryginalne sprzęgło sporo taniej. I napewno coś podpowie bo walczył ze skrzynią MT w swoim X9.
Witam Podepnę się pod ten temat .
Panowie x9 manual 99 rok , pedał sprzęgła jakiś niby twardawy , ale bierze od dołu i wydaje mi sie że nie wysprzęgla dobrze.Podstawowym problemem było ciężkie wrzucanie biegów , jakby haczyły , praktycznie każdy jeden bieg wchodził z oporem i to znacznym , wczoraj po długiej trasie i odpoczynku auta około 4 godzin , miałem podjechać jeszcze w jedno miejsce , no i biegi na początku zaczęły wchodzić jeszcze ciężej niż wcześniej po przejechaniu 10 km i postoju kilkuminutowym biegi nie chcaiły wchodzić w ogóle . Po kilku krotnym wciśnieciu pedału sprzęgła i hamulca, poprawiło się trochę bo już mogłem bieg wbić jednak ze sporym oporem. Zaznaczam jednak że jak silnik jest wyłączony to nawet bez wciśniętego sprzęgła można wrzucać biegi wszystkie i wchodzą tak jak to powinno być normalnie . Obstawiam wysprzęglik lub jakąś nieszczelność w jego obrębie , choć poprzedni właściciel ten wysprzęglik nie tak dawno wymieniał. Pamiętam jak biegi wchodziły w moim byłym Xedosie i to po swapie z automatu .
Panowie x9 manual 99 rok , pedał sprzęgła jakiś niby twardawy , ale bierze od dołu i wydaje mi sie że nie wysprzęgla dobrze.Podstawowym problemem było ciężkie wrzucanie biegów , jakby haczyły , praktycznie każdy jeden bieg wchodził z oporem i to znacznym , wczoraj po długiej trasie i odpoczynku auta około 4 godzin , miałem podjechać jeszcze w jedno miejsce , no i biegi na początku zaczęły wchodzić jeszcze ciężej niż wcześniej po przejechaniu 10 km i postoju kilkuminutowym biegi nie chcaiły wchodzić w ogóle . Po kilku krotnym wciśnieciu pedału sprzęgła i hamulca, poprawiło się trochę bo już mogłem bieg wbić jednak ze sporym oporem. Zaznaczam jednak że jak silnik jest wyłączony to nawet bez wciśniętego sprzęgła można wrzucać biegi wszystkie i wchodzą tak jak to powinno być normalnie . Obstawiam wysprzęglik lub jakąś nieszczelność w jego obrębie , choć poprzedni właściciel ten wysprzęglik nie tak dawno wymieniał. Pamiętam jak biegi wchodziły w moim byłym Xedosie i to po swapie z automatu .
- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
Zapowietrzony wysprzęglik, albo zużyty cylinder wysprzęglika i samoczynnie się zapowietrza, zdarza się. Na początek spróbuj odpowietrzyć, może wymienić od razu płyn hamulcowy. Jeśli usterka się powtórzy, wymień wysprzęglik, kosztuje chyba 50zł, da się go wymienić w sposób prosty bez wchodzenia pod auto.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Dziś poszedłem do auta i tak jak wczoraj biegu wbić nie mogłem , na zgaszonym silniku wbiłem pierwszy bieg odpaliłem auto , to czuć było ze lekko ciągnie, dwójeczka wiadomo że jak sie umiejętnie to zrobi wejdzie nawet bez sprzęgła i tak na drugim biegu dojechałem do garażu ( 500 m ) Po czym spróbowałem cofnąć wpadnięty do połowy pedał sprzęgła . Jak go cofnąłem, to jak na razie do tej chwili wysprzęgla w miarę dobrze , biegi wchodzą z lekkim oporem ale wchodzą i da się normalnie jechać. Tak jak kolega Proboszcz piszę nie będę chyba sie zastanawiał i wymienię ten wysprzęglik na początek . A co z wężykiem od niego , gdzieś czytałem że pasuje jakiś od 'Cienkiego' bo oryginał kosztuje tyle co dwa wysprzęgliki:)
Ktoś ma jakies info potwierdzone co do tego wężyka?
Ktoś ma jakies info potwierdzone co do tego wężyka?
- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
Nie rozumiem w jakim celu chcesz wymieniać przewód elastyczny... jeśli nie puszcza płynu to nie ma wg mnie sensu. Chyba że jest mocno spękany z zewnątrz.
Czy pasuje z Fiota to nie wiem, wątpliwe, w japońskich autach są odwrotnie zrobione złączki w stosunku do europejskich. Ponadto nie będą pasowały na mocowania.
Czy pasuje z Fiota to nie wiem, wątpliwe, w japońskich autach są odwrotnie zrobione złączki w stosunku do europejskich. Ponadto nie będą pasowały na mocowania.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości