Usprawnienie hamulców przednich-wymiana/regeneracja (TA)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Tomas2000 » 13 wrz 2015, 21:05

Panowie, X9 przed liftem ma za słabe hamulce, rozmiar tarcz i klocków jak na taki samochód jest stanowczo za mały, w mieście może być, ale na trasie przy hamowaniu z większych prędkości może zrobić się ciepło.... Wiem że po lift ma większe tarcze i klocki, wiecie może czy hamulce z FL podeszły by do 99`
mam na myśli tarcze, zaciski, klocki – cały komplet, ewentualnie może z innego samochodu albo coś w tym stylu?
Ostatnio edytowano 22 wrz 2015, 21:01 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tytułu tematu
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez jedrzej07 » 14 wrz 2015, 00:10

Same zaciski i klocki sa tej samej wielkosci w polifcie ale wieksze sa tarcze i jarzma zaciskow przez co trzeba wymienic calosc czyli tarcze, jarzma i zaciski. O dziwo hamowanie jest sporo lepsze. Radar zakladal do bordowej taki komplet ode mnie. Mam jeszcze jeden taki zestaw jakby co <czarodziej>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez dadan » 14 wrz 2015, 08:11

Może pora zregenerować zaciski? U mnie po wymianie tłoczków, przetarciu tylnych tarcz (bo miały tone rdzy na sobie) i nowych klockach TRW samochod z 200 km/h hamuje powiedziałbym baardzo pewnie.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez Majk500 » 15 wrz 2015, 00:00

Ja również zregenerowałem zaciski od zera i śmiem :P twierdzić że hamulce są na prawdę dobre.
Czuć siłę hamowania w każdych warunkach i przy każdej prędkości i kontrola nad hamowaniem też jest bardzo dobra. Tarcze mam bosch a klocki remsa. Może faktycznie czas zaopiekować się hamulcami <co?>
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Yoki » 27 sty 2016, 18:57

Tak sobie myślałem może nie tyle nad usprawnieniem ale poprawą i zwiększeniem możliwości przednich tarcz szczególnie przed Torem Poznań. Pytanie czy mogę zmienić tarcze na takie od cx-7, wydaje mi się, że wszystkie wymiary są zgodne czy jeszcze na coś powinienem zwrócić uwagę?

Przykładowe tarcze od cx-7 http://allegro.pl/tarcze-ryflowane-przod-rs-mazda-cx-7-296mm-i5905232472.html
i od x9 polift http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamulcowa-girling-6060675,mazda,xedos-9-ta-1993-07-2002-09,2-5-v6-163km,72-87-15799-100032-0-279-6060675.html
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez Tomas2000 » 6 lut 2016, 10:25

Powinny wejść bez problemu, tez się nad tym zastanawiałem, rozmiary są prawie identyczne, w tej chwili do MT poszły tarcze 296, klocki brembo i zaciski od polifta a do AT tarcze 274 Zimmerman odporniejsze na przegrzewanie i klocki TRW – pylą ale hmują BDB. Mimo że w AT są mniejsze tarcze to hamulce lepiej biorą i są jak "żyletka" może w AT układ hamulcowy jest bardziej czuły i stąd ta różnica, a może te tarcze są po prostu wykonane z porządnego stopu.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez Beny » 9 sty 2018, 12:22

Panowie czyli do swapu hamulcy z polifta do przedlifta co jest potrzebne?
Tarcza i jarzmo zacisk zostaje stary ?
Z innego tematu
radar88 napisał(a):Każdy FL ma większą tarczę iiiii uwaga jarzmo większe, zacisk jest ten sam.

A tu w temacie piszecie ze idzie całość do zmiany ?
Ostatnio edytowano 9 sty 2018, 12:24 przez Beny, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez jedrzej07 » 9 sty 2018, 12:23

Dokładnie, zamieniasz jarzmo i tarczę a zacisk pasuje ten co był, także nawet nie trzeba odkręcać wężyka ani odpowietrzać później układu <spoko>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Beny » 9 sty 2018, 12:34

Właśnie o to odkręcanie węzyka i odpowietrzanie się rozchodzi. Choć z drugiej strony taki wypiaskowany i pomalowany komplet z nowym odpowietrznikiem :D
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez jedrzej07 » 9 sty 2018, 12:40

To już kwestia indywidualna. Oczywiście że to fajna sprawa, jednak wersja minimalistyczna tak czy inaczej nie wymaga dużej ingerencji, jeśli ktoś chciałby to zrobić na szybko bez efektu WOW <lol>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez radar88 » 9 sty 2018, 12:46

Dopowiem jeszcze że klocki się kupuje takie same jak do starego zestawu, więc nie ma co szukać specjalnie do FLa.

Tarcze jak szukałem to chyba, ale to zaznaczam chyba są identyczne z MPV, lecz to proszę sprawdzić.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez jedrzej07 » 9 sty 2018, 12:47

No tak, klocki faktycznie są te same, Faktycznie różni się tylko tarcza i jarzmo, i samo to powoduje lepszą sprawność hamulców <faja>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez radar88 » 9 sty 2018, 12:53

Szybsze odprowadzanie ciepła, i sam się przekonałem że heble z FLa są skuteczniejsze więc moim zdaniem...warto ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Bo_Lo » 10 wrz 2018, 16:28

Czy ktoś się orientuje w temacie pomp hamulcowych?Chcę do BA założyć serwo i pompę z X9 i na miejscu mam do kupienia z X9 ale KFa,jest taka sama jak w X9 2,5kl?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez ProboszczV6 » 11 wrz 2018, 07:34

Będzie taka sama. No i każda pompa z KF będzie miała wyjście na pompę sprzęgła bo w KL przeważnie był automat i wyjścia ze zbiorniczka na pompę sprzęgła nie ma.
Większy problem może być z miejscem do montażu. Serwo jest znacznie grubsze, nie wiem jak w BA wygląda podejście z przewodami hamulcowymi, może się okazać że będzie konieczna przeróbka.
Mam taką pompę z X9 zamontowaną w Fordzie Probe, fabryczna była taka jak w 626 GE, przy okazji zamontowałem zestaw hamulcowy z Mazdy 6 do przodu. Pompa z serwem weszła na styk, wszystko pasowało na mocowania, przewody hamulcowe trzeba było lekko inaczej wyprofilować i też pasowały.
Zmiana zachowania hamulców jest kolosalna, nie ma co porównywać. Twoje auto jest jeszcze lżejsze więc hamowanie będzie jeszcze lepsze. Naturalnie w takiej sytuacji dobrze jest mieć ABS.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Bo_Lo » 11 wrz 2018, 08:56

Ok,dzięki za pomoc .Czyli kupuję ta z KFa i montuje . :D
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9