Strona 2 z 2

Re: Zamiana A/T na M/T (TA)

PostNapisane: 4 paź 2015, 09:34
przez Maliniak
Tak sprzegła rowniez sa takie same bez wzgledu na silnik

PostNapisane: 4 paź 2015, 10:15
przez radar88
Dokładnie, ale tak jak pisałem, sprzęgło i zamach tylko od Xedosa 9 i nie od innego bo nie da rady, także aukcje Allegro gdzie jest napisane 626/Xedos6/323F/Xedos9....są nie poprawne ze względu na tą ostatnią pozycję.

PostNapisane: 29 paź 2015, 22:43
przez Watkins
kolega z forum robił swapa, tu jest temat :http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=315&t=180849
napisałem w tamtym poście żeby w miarę możliwości zrobił listę co jest potrzebne


No moja już po zabiegu, jak na razie to przejechałem 10km, od jednego niby mechanika do drugiego prawdziwego :) ( gość mi wyreguluje finalnie wszystko na cacy ), w moim przypadku z części które zostały wymienione/zamontowane to:
-koło zamachowe
-komplet sprzęgło ( nowe Exedy )
-linki do sterowania skrzynią ( jest troszkę przeróbki w tunelu środkowym – trzeba mieć części od drugiego przedlifta )
-skrzynia – uwaga pasuje tylko od Xeda, nie podchodzi od 626 itp.
-pedały plus wysprzęglik do sprzęgła
-jedna półoś – nie jestem pewien która bo osobiście tego nie robiłem, jedna pasuje
-drążek zmiany biegów w raz z mocowaniem plus osłonka ( osłonkę należy czymś podkleić od spodu )
-komputer został oryginalny ( nie jestem pewien czy da się włożyć starszy ze względu na inne zegary ),
oczywiście musi być elektryk samochodowy żeby oszukać kompa i podpiąć kable do obrotomierza, świateł wstecznego itp.
Generalnie do całej operacji najlepiej mieć drugiego xeda z nierozbitym przodem.
Co do odczuć po swapie to na razie przejechałem tylko kilka kilometrów więc ciężko mi się wypowiedzieć, nie odczułem jakiejś specjalnej różnicy w przyspieszeniu, jedyne co zauważyłem na plus od razu to xed znaczniej lepiej i szybciej odpala ( kręci jak szalony, zapewne przez dużo mniejszy opór manuala, w dodatku z reguły odpalamy na sprzęgle więc skrzynia w tym momencie w ogóle nie pracuje).
Co do spalania i ogólnych wrażeń napiszę wkrótce po testach (minimum dwa pełne baki LPG )

Re: Zamiana A/T na M/T (TA)

PostNapisane: 17 lis 2015, 17:43
przez gregor83
mozesz napisac i ewentualnie wstawic zdjecia jak masz rozwiazana sprawe elektryczna po przekladce skrzyni?
gdzie sie wpiac i czym zeby byl wsteczny i jakie jeszcze kable beda potrzebne?
z tego co widze co siedzi to musial by zostac ten modul od biegow zeby nie szukac jak zewrzec kable zeby auto odpalilo.
mam z tylu automatu jakis czujnik przy mechanizmie roznicowm ale jest nie podpiety i bez tego jezdzil.
mialem tez przekladac ale wpierw chyba reanimuje moj automat chyba ze po rozbiorce okaza sie astronomiczne kwoty do jego naprawy.

PostNapisane: 21 lis 2015, 18:34
przez Watkins
Jeszcze niestety nie zrobiłem testów, sprzęgło niedomaga ( pompka albo wysprzęglik ), w poniedziałek mam odebrać – zobaczymy , w między czasie robiłem jeszcze zawieszenie z przodu więc madzia postała 8 dni u mechanika.
Narazie po przejechaniu 100km tą samą trasą co zwylke stwierdzam spalanie mniejsze o około 1,5 -2 l LPG, w moim przypadku było 13-13,5l/100 a teraz wychodzi mi 11,5-12l/100, myuślę ze jeszcze zejdę niżej, co do osiągów nie ma specjalnej różnicy, trochę lepiej się zbiera no i można zdecydowanie dłużej pociągnąć na danym biegu co daje właśnie efekt lepszego przyspieszenia, z tym że tak jak pisałem nie ma jakiejś kolosalnej różnicy, to co mogę na chwilę obecną dodać na plus to madzia niesamowicie szybko odpala ( kręci jak szalona ) i według mnie jest jeszcze ciszej w kabinie w trakcie jazdy niż na AT.
Jak chłopaki ogarną w końcu sprzęgło to zacznę prawdziwe testy , codziennie dojeżdżam do i z pracy 60km, trasa mieszana, więc szybko będą wyniki.

Re: Zamiana A/T na M/T (TA)

PostNapisane: 25 lis 2015, 20:06
przez gregor83
mógł by ktoś sprecyzować którędy się wlewa i jak się sprawdza oliwę w manualne skrzynce do x9? po wyjeciu półosi poleciał olej i tu ku zaskoczeniu Czerwony.. w innym temacie czytałem, że ma być 75w90 przekładniową a tu ewidentnie jak w instr. obsługi olej ATF bo czerwonego przekladniowego nie widziałem do tej pory.
drugą kwestia który czujnik jest od czego żeby uporac się z elektryka.
i trzecią, ktoś pisał że w skład zestawu do przekładki jest potrzebna jedną poloska ta z podporą od manuala. w tym miejscu widzę że będzie potrzebne tylko przeguby wewnętrzne obu polosiek a zewnętrzne przegubu zostają od automata.
po rozbiórce mojej ASB przymiezam się do przełożenia bebechow w kierunku ręcznej skrzynki. jak ktoś by mógł odpowiedzieć na powyższe pytania będę dłużny osmiopaka ;–)

PostNapisane: 25 lis 2015, 21:29
przez niedzwiadek833
gregor83 napisał(a):mógł by ktoś sprecyzować którędy się wlewa i jak się sprawdza oliwę w manualne skrzynce do x9?

Na skrzyni, w tylnej części, nad prawym przegubem jest czujnik prędkości i ten czujnik jest też miernikiem ilości oleju w skrzyni i tamtędy też można oliwkę wlać.
gregor83 napisał(a): jak w instr. obsługi olej ATF

Tak jak w instrukcji olej ATF.
Niestety ale na resztę pytań nie odpowiem.

PostNapisane: 25 lis 2015, 21:41
przez gregor83
prawy przegub jak patrzeć od strony kierowcy czy pasażera? ten czujnik jest dwupinowy umieszczony nad mechanizmem różnicowym?

PostNapisane: 25 lis 2015, 22:04
przez niedzwiadek833
Tak to ten czujnik, wchodzi pionowo w dół w skrzynie i jest mocowany na jedną śrubę na klucz 10 mm.

PostNapisane: 26 lis 2015, 21:34
przez gregor83
niedzwiadek833 napisał(a):Tak to ten czujnik, wchodzi pionowo w dół w skrzynie i jest mocowany na jedną śrubę na klucz 10 mm.

ok skrzynia siedzi na silniku, odkrecilem ten czujnik nie widać na nim żadnego znacznika dolalem tyle aby się kompala ta plastikowa zębatka czy za mało?

PostNapisane: 27 lis 2015, 18:09
przez niedzwiadek833
U mnie zaraz obok tego czujnika jest rysunek jaki ma być poziom oleju, przynajmniej u mnie jest poszukaj może znajdziesz. Jeśli dobrze pamiętam to maksimum jest górna krawędź zębów tego czujnika.

PostNapisane: 27 lis 2015, 19:14
przez ProboszczV6
I wyjdzie że wlejesz 2,7 litra oleju i będzie dość.
Olej przekładniowy 75w90 lub 75w85 często jest właśnie czerwony :] wg instrukcji ma być olej ATF Dexron2. Oczywiście przy oleju 75w90 lub innym tego typu, skrzynia będzie poprawnie pracowała ale z własnej obserwacji zauważyłem że na oleju ATF pracuje zauważalnie lżej i płynniej. Wymiana oleju ATF w skrzyni manualnej co 60tys km.

Re: Zamiana A/T na M/T (TA)

PostNapisane: 28 lis 2015, 04:02
przez gregor83
tak też nalalem aby zębatka się utopił.
na co obstawiac jak sadzicie... zalalem pompke sprzęgła płynem i resztę układu, wziolem się za od powietrzenie, nie ma ani jednego pęcherzyka powietrza a pedal ledwo ma siłę wrócić. co obstawiac pompke czy wysprzeglik?
jak pompke to czy warto kupić do niej zestaw naprawczy?
wysprzeglik to już mniejszy koszt.

PostNapisane: 28 lis 2015, 08:16
przez niedzwiadek833
gregor83 napisał(a):pompke czy wysprzeglik

Jeśli wyprzęgnik nie cieknie to jest w porządku, pompa to już inna sprawa. Miałem kiedyś podobny problem i okazało się, że jednak było jeszcze powietrze w układzie. Sprawdź jeszcze raz albo i nawet 2 razy zanim zaczniesz cokolwiek rozbierać odpowietrzenie układu.

Re: Zamiana A/T na M/T (TA)

PostNapisane: 2 gru 2015, 20:10
przez gregor83
auto po składane była pierwsza przejażdżka ;–)
strasznie trzepie kierownicą od 60 a przy 90 po puszczeniu gazu jest masakra. drgania jak by z prawej strony.
czy winny temu jest przegub wewnętrzny?
spojrzcie na filmik...
https://youtu.be/CazZUrijRJs

jest to przegub od skrzyni manualnej z "dawcy" na który mam papier, że był "wymieniany" może go wymienili faktycznie ale przy wbijaniu dostało łożysko?
kto jak sądzi czego to przyczyna?

PostNapisane: 3 gru 2015, 00:37
przez radar88
Jak dla mnie....wieloklin jest do szrotu na półosi.Jeżeli rusza się cała półoś w łożysku no to łożysko ale to nie jest łożysko...Albo wieloklin na półosi albo w samym kielichu.

PostNapisane: 4 gru 2015, 12:20
przez jedrzej07
no tak to wygląda że wieloklin, łożysko niby widać, że stoi, sam przegub na krzyżaku też nie ma tu znaczenia. A jeśli jest nowy to sądzę, że i na wieloklinie przy przegubie też będzie OK, więc pozostaje wieloklin przy tej części półosi gdzie jest podopora

Re: Zamiana A/T na M/T (TA)

PostNapisane: 5 gru 2015, 23:23
przez gregor83
okazało się, że wina leży tylko po stronie przegubu. zdemontowane ta chinszczyzne i zalozylem swój od automata. pasuje jak ulal choć też ma łuż na wieloklinie ale naprawdę niewielki. sam wieloklin jest dobry na oko bo nie wiem jakie powinien mieć wymiary oryginalnie.
teraz w pełnym zakresie obrotów na pierwszych trzech biegach jest spokój jak i przy dużych prędkościach <faja> nie czuć niepokojących odgłosów ani wibracji <jupi>

PostNapisane: 23 gru 2015, 21:44
przez Watkins
Po przejechaniu 2 tyś. km po swapie na manuala:
spalanie zmniejszone o 2 -2,5 l LPG/100km wychodzi mi w granicach 11l
lepsze przyspieszenie ( jednak, kwestia przestawienia się z automatu)
zdecydowanie ciszej w kabinie, motorownie słychać dopiero po przekroczeniu 3,5tys. obr. – to akurat na minus ;)
jedyny minus manuala no to trza wajchować lewarkiem :))

PostNapisane: 25 sty 2016, 10:46
przez gregor83
Watkins napisał(a):Po przejechaniu 2 tyś. km po swapie na manuala:
spalanie zmniejszone o 2 -2,5 l LPG/100km wychodzi mi w granicach 11l
lepsze przyspieszenie ( jednak, kwestia przestawienia się z automatu)
zdecydowanie ciszej w kabinie, motorownie słychać dopiero po przekroczeniu 3,5tys. obr. – to akurat na minus ;)
jedyny minus manuala no to trza wajchować lewarkiem :))


U mnie wychodzi 13. Ze skrzynią AT było średnio 14.5l/100km. Jezdże na letnich cały rok a przy minusowej temperaturze cały czas chucza jak wściekłe.
Jeden plus skrzyni ręcznej, że nie zmieni mi biegu jak sam tego nie zrobię i można wiele bardziej poszaleć ;)