Pytanie odnosnie tylnego zawieszenia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Wojtex » 14 gru 2005, 21:45

Witam wszystkich forumowiczów.Mam pytanie odnośnie madzi. A więc, czy przy tylnym zawieszeniu występuje drążek reakcyjny (stabilizator), którym są połączone obie strony zawieszenia, bo u mnie tego nie ma, są tylko sterczące szpilki śrub. Mam takie wrażenie, że samochód po nierównościach kołysze się tak jak by miał wyjechać zaraz do rowu, aż czuć ciągnięcia w kierownicy.Nie wiem, zbieżność idealna, amortyzatory w normie a auto po nierównościach zachowuje się niepewnie
Ostatnio edytowano 15 gru 2005, 12:44 przez Wojtex, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2004, 19:28
Posty: 7
Skąd: Czersk-pomorskie
Auto: Millenia 2.5 V6

Postprzez Italiano » 14 gru 2005, 23:29

Tu masz przykład zawiechy w Xedzie....to samo co Milenia. Możesz sobie porównać co tu jest a czego ty nie masz. Bo tylna zawiecha jest bardzo skomplikowana dlatego że jest przystosowana do takiego motywu jak "oś skrętna" dlatego jest zwrotnica,część która wygląda jak kolumna kierownicza....tylko w naszych jest stała, pełno [waaaczego?] itd.


Wojtex napisał(a): czy przy tylnym zawieszeniu występuje drążek reakcyjny (stabilizator), którym są połączone obie strony zawieszenia

Pewnie że jest....widać ją pod/obok tej "kolumny kierowniczej".


Obrazek
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Wojtex » 15 gru 2005, 10:13

No dobra widze, że jest a u mnie tego nie ma, więc pytanie, jakie są objawy bez tego drążka.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2004, 19:28
Posty: 7
Skąd: Czersk-pomorskie
Auto: Millenia 2.5 V6

Postprzez Italiano » 15 gru 2005, 20:17

Wojtex napisał(a): jakie są objawy bez tego drążka


Wojtex napisał(a): samochód po nierównościach kołysze się tak jak by miał wyjechać zaraz do rowu, aż czuć ciągnięcia w kierownicy
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Wojtex » 15 gru 2005, 20:38

OK! Ale dlaczego to czuć w kierownicy, mechanik mi mówił że wina leży w przednim zawieszeniu że niby po nierównościach trapez się zmienia i dla tego te ciągnięcia w kierownicy.A ja się czepiam tego tyłu, może z przodu jest coś ugięte przy układzie kierowniczym?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2004, 19:28
Posty: 7
Skąd: Czersk-pomorskie
Auto: Millenia 2.5 V6

Postprzez nemi » 15 gru 2005, 22:26

Wojtex skoro nie ma tego elementu, to auto mogło miec ciężką przeszłość :(.
Moim zdaniem mechanik może nie mieć racji, bo zawieszenie jest takim mechanizmem, w którym wszystko musi być dobrze – wystarczy maleńkie odchylenie i auto już nie chce jechać jak należy. Na Twoim miejscu szukałbym takiego drążka...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez ptrklm » 16 gru 2005, 01:33

nemi napisał(a):Na Twoim miejscu szukałbym takiego drążka

zdecydowanie tak jak nemi radzi. jak go nie ma a powinien to znaczy ze musi tam byc. i te myszkowania po drodze wlasnie moga sie brac z braku tego drazka.
co do trapezu mechanika to spytaj co wczesniej pil ze mu sie tak zmienia <glupek2>
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez kulkagsx1200 » 15 sty 2009, 22:44

witam , zadko jezdze xedosem bo to auto zony ;) ale ostatnio zaczela sie skarzyc ze ja nosi po sliskim , sprubowalem :| rzeczywiscie , jak sie jedzie to nierownej nawierzchni [lodzie, sniegu itp] czuc jak tanczy tyl. nie puka nie stuka a tanczy. podejzewam ze sie konczy cos w tylnym zawieszeniu. ma ktos pomysla czego sie nalezy spodziewac do wymiany ? dodam ze na suchej drodze idzie jak burza i nie czuc nic .mysle pojechac na trzepaki ale wczesniej chcialbym moze jakies pomysly wysluchac na co zwrocic uwage przy ogledzinach .
jakie moga byc potencjalne koszty wymiany , oraz dostep do czesci czy jest :D
dzieki za ew. pomoc
pozdrawiam :)
jeep wrangler YJ 4.0 automat
hayabusa 99'
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2008, 21:58
Posty: 38
Skąd: strzelin
Auto: 4x4 ;)

Postprzez wiesiek5 » 15 sty 2009, 22:48

Od 100zł do 3000zł
Mam ale nie wszystko.
Wiesiek
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez kulkagsx1200 » 15 sty 2009, 22:50

wiesiek5 wiec jakby co to sie oezwe zeby nie latac po sklepach :)
3kzl to rozumiem chyba cala zawiecha :D
jeep wrangler YJ 4.0 automat
hayabusa 99'
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2008, 21:58
Posty: 38
Skąd: strzelin
Auto: 4x4 ;)

Postprzez wiesiek5 » 15 sty 2009, 23:17

Za 3 tys. kupisz z tyłu połowe wahaczy.
Za wszystkie to mało 6tys.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez kulkagsx1200 » 15 sty 2009, 23:18

niezle :D to ja za auto niewiele wiecej dalem <lol>
jeep wrangler YJ 4.0 automat
hayabusa 99'
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2008, 21:58
Posty: 38
Skąd: strzelin
Auto: 4x4 ;)

Postprzez ralv1 » 7 mar 2009, 01:49

Witam
Czy ktoś mógłby napisać ile kosztują poszczególne wahacze.
Przód – górny + środkowy zwrotnicy lewa strona.
Tył – lewy i prawy górne + łączniki i prowadzenia tylnych zacisków.
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 21:51
Posty: 34
Skąd: Belfast
Auto: MAZDA 6 2.3L SPORT 2002

Postprzez TYNIO » 7 mar 2009, 11:51

ralv1 napisał(a):Przód – górny + środkowy

160+650 w śrokowym możesz wymienić tuleje kosztuje ok150 zł a do tyłu nie mam pojęcia łączniki są na allegro 30 parę zł uważam, że są dobre JGR sam je kupowałem i nie narzekam.
MAZDA to jest jazda
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 22:07
Posty: 126 (0/1)
Skąd: OLSZTYN
Auto: xedos 9 2.5l KL

Postprzez trojanrob » 8 kwi 2009, 20:23

hej

w milleniach z 1995 roku nie było drążka- stablizatora z tyłu (na 100%).
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez Italiano » 8 kwi 2009, 20:30

trojanrob napisał(a):w milleniach z 1995 roku nie było drążka- stablizatora z tyłu (na 100%).

W X9 jest... czyżby tylko Millenia nie miała? Może jakąś fotke zawiechy Milleni by ktoś wstawił.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez voytecku » 10 kwi 2009, 18:22

trojanrob napisał(a):w milleniach z 1995 roku nie było drążka- stablizatora z tyłu (na 100%).

Dopiero od 2001r w milleniach montowali.

Italiano napisał(a):W X9 jest... czyżby tylko Millenia nie miała? Może jakąś fotke zawiechy Milleni by ktoś wstawił.

Ale nie proscie mckopera :) W Polsce jezdzi jedna millenia TA pre F/L, ktora ma takie cos z tylu :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez mckoper » 10 kwi 2009, 22:40

voytecku napisał(a):Ale nie proscie mckopera usmiech W Polsce jezdzi jedna millenia TA pre F/L, ktora ma takie cos z tylu usmiech


Italiano Jak chcesz to mogę zrobić fotke tylnego drążka stabilizatora w Milleni :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez trojanrob » 15 kwi 2009, 19:36

W mojej millenii z 1995 roku są punkty mocowania na tylnej belce i na elementach zawieszenia więc chyba da radę założyć taki stabilizator.

Może latem pokombinuję.
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez wiesiek5 » 15 kwi 2009, 20:17

Założyłem już kilka tylnych stabilizatorów do Milleni przykład Vojtecku .
Potrzebne są 2 łączniki pręt stabilizator 2 gumy 2 obejmy 2 śruby 2 nakrętki 10M x1.25.
I już jest stabilizator montaż 30 min.
Wiesiek.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9