Łożyska napinaczy (TA KL)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Marek 161BD081 » 10 sty 2012, 11:34

Panowie – krótkie pytanko:
Jaki jest typ łożyska w napinaczu paska od pompy wspomagania?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Wodzu » 10 sty 2012, 14:37

Marek 161BD081 napisał(a):Jaki jest typ łożyska w napinaczu paska od pompy wspomagania?

Kulkowe :P
A tak na poważnie to musiś je wykręcic wybić łożysko i zmierzyć, jeżeli śruba trzymająca koło to 14 mm to łoysko może mieć rozmiar 37/12/12 mm trakie bylo u mnie w rolce w 323F
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Marek 161BD081 » 10 sty 2012, 15:01

Wodzu napisał(a):Kulkowe :P

<spoko>

Jakiś czas temu wymieniałem z napinaczu paska alternatora i klimy, wydaje mi się, że było tam łozysko 6203 albo 6302.
Niestety – nie mogę odszukać r-ków jakie tam faktycznie użyłem.
A zapytałem aby nie rozbierać tego 2 razy i tym bardziej nie szukać w sklepie "łożyska do napinacza paska do Mazdy Xedos ....".

Wodzu napisał(a):... jeżeli śruba trzymająca koło to 14 mm to łoysko może mieć rozmiar 37/12/12 mm trakie bylo u mnie w rolce w 323F

Łożysko o wymiarach 37x12x12 ma oznaczenie 6301
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Lefty_X9 » 10 sty 2012, 17:41

Marek, z tego co wiem to do napinaczy pasują łożyska od malucha ;)
Bynajmniej tak jest opisane na opakowaniu. Wiem bo kupiłem nawet takie dwa od Wieśka, ale coś nie mogę się zabrać za wymianę.

Mogę rzucić okiem wieczorem i Ci napisać wymiary
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez Marek 161BD081 » 10 sty 2012, 18:10

Popatrz jak możesz na symbol a mierzyć ich już nie musisz ;)
Fakt – jest to ogólniedostępne łożysko do kupienia nawet w sklepie z częściami dla rolnictwa :)
Ale po to napisałem pytanie aby nie nurkować dwa razy pod autem.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Lefty_X9 » 10 sty 2012, 21:07

Proszę <oczko>

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez Marek 161BD081 » 11 sty 2012, 08:42

Dzięki Karol! :)
W obydwu napinaczach są takie same łożyska?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Lefty_X9 » 11 sty 2012, 13:09

Marek 161BD081 napisał(a):W obydwu napinaczach są takie same łożyska?


Z tego co mówi Wiesiek to tak, są takie same :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez tiger918 » 12 sty 2012, 09:23

Nie wiem jak w kl bo nie wymieniałem jeszcze łożysk w napinaczach ale w kf walczyłem z łozyskami z 1,5 roku...co kupiłem zwykłe to wytrzymywało niecałe pół roku..dodam że pół roku to u mnie ze 20-30tys..zakładałem i japońskie, niemieckie, czeskie i tak samo...zacierały sie..dopiero podpowiedziano mi w sklepie abym założył z powiększonym luzem i jest ok..juz jakieś 50tys...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 268
Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero

Postprzez Lefty_X9 » 12 sty 2012, 17:37

A jak najlepiej zdiagnozować łożysko które jest do wymiany? U mnie na zimnym silniku po odpaleniu słychać jakby świergotanie. Dlatego tez kupilem łozyska, ale od roku nic sie złego nie dzieje wiec nie wymieniam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez tiger918 » 12 sty 2012, 23:28

Świergotanie to początek i mówi o tym że wilgoć się dostała do łożyska i jest nieszczelne...to ile wytrzyma zależy pewnie od łożyska...bo mi od świergotania do zatarcia wystarczyło około miesiąc...a nie jest to ciekawe jak się śpieszysz a tu rolka staneła zerwała pasek i nie ma albo ładowania i pompy wody (pesymistyczny wariant) albo wspomagania i klimy (optymistyczny wariant)...jest noc ciemny las 200km od domu i jesteś w czarnej <dupa> ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 268
Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero

Postprzez Marek 161BD081 » 12 sty 2012, 23:47

Hmmm – a nie jest to połączone innaczej?
Czyli: alternator + klima a na drugim pasku pompa wody i wspomagania?
W takim wypadku to żaden wariant nie hest "optymistyczny" :(
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez ProboszczV6 » 26 lip 2015, 09:53

Dla potomnych.
Napinacze w KL/KF/KJ mają łożyska 6203. Z tego co się dowiedziałem w hurtowni łożysk to do rolek zalecane są łożyska z większym fabrycznym luzem. Wtedy wytrzymują znacznie dłużej niż zwykłe. Nie wiem jeszcze ile w tym prawdy, jeśli Koyo które zamontowałem w lutym będą żyły dłużej niż poprzednie NSK w których kulki zrobiły się kwadratowe, czyli więcej niż 2 lata, to uznam to za prawdę. Różnica w cenie była chyba 2-3zł na sztuce. Warto wymienić oba łożyska w jednym czasie, koszty nieduże, a spokój większy.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Beny » 2 paź 2016, 06:50

Jest jakaś fotorelacja? Bez kanału da radę zrobić bo dostęp tam jest fatalny.Napinacz trzyma się na jednej śrubie?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez radar88 » 2 paź 2016, 10:25

Ale napinacza nie musisz ściągać, luzujesz paski tak żeby dało się je ściągnąć z rolki, odkręcasz do końca nakrętkę która trzyma rolkę i ściągasz samą rolkę, zmieniasz łożysko i zakładasz ;) Bez kanału się da, lecz i tak trzeba ściągnąć prawe koło.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez jedrzej07 » 2 paź 2016, 10:42

Dokładnie, luzujesz nakrętkę przy rolce, potem luzujesz pasek tą długą śrubą regulacyjną, odkręcasz nakrętkę do końca i masz rolkę w ręku. Może osłonę silnika też trzeba z dołu zdjąć – tego nie pamiętam.
Nie pamiętam jak w KLu ale w KJ musiałem odkręcić poduszkę silnika, bo raz, że jest za mało miejsca na manewry a dwa, że nie dało się włożyć klucza do poluzowania napinacza.
<spoko>
W KLu jest to robota na 40 min :)
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez radar88 » 2 paź 2016, 10:46

Jak się ma zgrabne łapki to w KLu się da zrobić bez najmniejszego problemu ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Beny » 2 paź 2016, 11:28

Myślę o rolce pisze o napinaczu <glupek2> Tak patrzę to powinno wyjść od góry. A drugie siedzi w rolce niżej ( pod napisem Xedos)i jak rozumiem robić za jednym zamachem?
Załączniki
363225981_6_1000x700_swap-silnik-kl-ze-25-v6-z-mazda-mx-6-j-spec-jdm-mx3-323-probe-xedos-.jpg
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez jedrzej07 » 2 paź 2016, 11:42

Warto zrobić za jednym zamachem, koszt nie duży a spokój na jakiś czas.
To pod napisem Xedos to pompa wody. Drugi napinacz jest bardziej z lewej, przy pompie wspomagania. Nie ma go tu na zdjęciu.
Tu masz
Załączniki
img_0223.jpg
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Beny » 2 paź 2016, 11:52

Ok dzięki,jak nie zapomnę pstrykne jakieś foto.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9