Tuleje drążków reakcyjnych tzw."Cukierki" – OSTRZEŻENIE !

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Tomas2000 » 24 gru 2013, 00:15

Ostatnio zakupiłem zamiennik firmy febest. Całkiem nieźle wykonany za kwotę 120zł.
Jeżdżę już jakiś czas i jest wszystko ok, zobaczymy za pół roku <faja>



Dla porównania sworzeń nówka oem... który na dzień dzisiejsz o dziwo nie puka, wahacz sztywno siedzi. Dziś byłem na przeglądzie i zawieszenie jak to stwierdził diagnosta "igła" <jupi>

Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez Dymian » 26 gru 2013, 11:12

Witajcie!
Ja założyłem swoje tedgumy 2h /obie str/ przed wyjazdem do DE- przejechałem łącznie 6 kkm w trasie do i po niemczech, później byłem na helu, następnie na ślunsku, no i ogólnie po PL poganiałem.

W efekcie 14k km w 3 miesiące i dopiero wahacz mi pękł jak w 1 poście..gdy jechałem po przysłowiowe bułki po osiedlu <lol>

Napisałem do Guru z częściami Jędrzeja i mam od niego używki i dają radę :P

A cały myk polega na tym, że.. ta tuleja jest ok 4mm WIĘKSZA niż to ucho do którego się wpycha, nie wiem jak wy ale ja znam tylko 1 przypadek gdzie coś dużego wpycha się w mały otwór <faja> a reszta takich przypadków kończy się źle.

P.S. zakładałem swoje sam na prasie w domu i nie zauważyłem ani jakiejś zwiększonej twardości zawieszenia ani stukania itp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez Marek 161BD081 » 28 gru 2013, 10:46

Mi kiedyś przedni wahacz górny urwał sie podczas jazdy wiec wiem jak to jest.
Tyle mojego szczęścia, ze akurat wolno jechałem bo wjeżdżałem w osiedlową uliczkę. Nie chce myśleć co mogłoby być jakbym jechał z normalna prędkością.
[waaaco?] wówczas miałem kupiony po regeneracji, który oczywiście zwróciłem i zaopatrzyłem się w nowy bodajże u Wieśka.
U mnie po prostu pękła ta metalowa obejma "cukierka". Jak znajdę foto to zamieszczę.
Kolega mi pospawał i tak przez jakiś tydzień czy dwa jeździłem.
Nie wiem skąd Wiesiek brał te wahacze ale nie powiedziałbym aby były jakieś rewelacyjne skoro po ok. 3 latach na przegubie kulistym pojawił się już dosyć duży luz.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Lefty_X9 » 28 gru 2013, 13:23

Jak dla mnie wniosek jest jeden. Tych konkretnych części nie powinno się regenerować i tyle.

Ps. Dziwi mnie trochę fakt, że dopiero teraz wychodzi, że tylu ludziom pękły te wahacze i nikt nic nie wspominał... no chyba, że nie doczytałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez Beny » 17 lut 2014, 16:42

Miałem napisać jak coś się będzie działo z tedgumami no i niestety pisze. Kolega dołączyl do osób z urwanym cukierkiem. Tuleja oderwała się od drążka w przednim zawieszeniu. Przebieg może ok 1tys. Moje z tylu narazie są całe. Dzwonił ktoś do Tedgumu zapytać co oni na to?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez ProboszczV6 » 17 lut 2014, 22:40

Ja na całe szczęście nie doczekałem się urwania cukierków, tylko wymieniłem te wahacze na używane w dobrym stanie, ostatnio pojawiły się zamienniki na tył. Podobnie jak znaczna część z nas wtopiłem kase w Tedguma, na całe szczęście nic się nie stało z autem. Później jak je wymieniłem to zacząłem się zastanawiać, przeciez te zamienniki są z pełnej gumy...iiii..... no właśnie.
Problem tkwi w konstrukcji samej gumy, oryginalna guma pracuje, wygina się na niewielkiej powierzchni, nie na całym obwodzie, ponadto jest wulkanizowana razem z wahaczem dlatego może pracować własnie w ten sposób. Żeby wykonać zamiennik tej gumy musiałby powstać cukierek z zewnętrzną tuleją metalową i wulkanizowanym środkiem w kształcie oryginału.
W wielu przypadkach problem z naszymi cukierkami polega na tym że wahacz ulega korozji i guma zaczyna się odrywać od tulei metalowej chociaż sama guma jest w dalszym ciągu elastyczna i niepozrywana. Z tego powodu późniejszy montaż czegokolwiek innego może nie mieć sensu właśnie przez skorodowane gniazdo w wahaczu. Przecież przy odrobinie pomyślunku można stworzyć porządny wieczny poliuretan, który nie będzie dawał praktycznie żadnych oporów podczas ruchu wahacza, tylko co z tego jak wahacz ze względów korozyjnych będzie miał obniżoną wytrzymałość tulei metalowej. W dalszym ciągu zostaje tylko wymiana na nowe całe wahacze górne, niestety.
Całe szczęście że da się fajne zregenerować środkowe wahacze...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Beny » 17 lut 2014, 23:50

Czyli w górnym wahaczu można jedynie zregenerowac sworzeń,cukierki niestety juz nie.Na regenerowanym sworzniu mam juz 10tys zrobione i jest ok.

Tak to wygląda
Obrazek

Ktoś pisał że testuje zamienniki jakies opinie?
http://allegro.pl/mazda-xedos-9-93-00-w ... 96053.html
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Dymian » 18 lut 2014, 13:07

Beny napisał(a):Miałem napisać jak coś się będzie działo z tedgumami no i niestety pisze. Kolega dołączyl do osób z urwanym cukierkiem. Tuleja oderwała się od drążka w przednim zawieszeniu. Przebieg może ok 1tys. Moje z tylu narazie są całe. Dzwonił ktoś do Tedgumu zapytać co oni na to?


Jak na lato- bo docelowo są do czego innego, a że pasowały do tych drążków i się pochwalił to każdy się rzucił na tańszą opcję.
Ten kto sam je wkładał na bank zauważył, że średnica zewnętrzna gumy jest o kilka mm większa niż ucho, do którego się wpycha- dodając zmęczenie wieloletnie materiału- mamy bubu.

Mi już też jeden wahacz pękł ale zrobię jak jeden z kolegów- przed włożeniem nowych zrobi się wzmocnienia- góra, że coś innego mądrego ktoś wymyśli w normalnych cenach zamiast prawie 400zł za 1 taki mini wahacz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez deejay27 » 19 lut 2014, 17:03

A co z tymi zamiennikami z allegro? są w przystępnej cenie i całe nie regenerowane.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Dymian » 20 lut 2014, 00:56

te? http://allegro.pl/mazda-xedos-9-93-00-w ... 97975.html
Zapiszę sobie na przyszłość.
Ja jakiś czas po założeniu dopiero tu zobaczyłem je w dziale szybkich pytań.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez sink » 28 lut 2014, 00:25

Mnie dopadło to samo..W kwietniu wymieniałem tuleje tylnych drążków TEDGUM i efekt jak u was,zerwane wahacze.Poszedłem w kierunku oszczędnościowym i tydzień temu kupiłem w/w zamieniki po 199zł za sztukę,co sie okazało,że to wielka kicha.Podczas jazdy po nierównościach,dziurach tuleja rusza sie w gnieździe wahacza.Na początku myślałem że to sworzeń był niedokręcony i tarł gwintem o metal (dziwny hałas,słychać go nawet na zewnątrz :| ) ale po dobrym rozbujaniu czuć i zresztą widać jak się delikatnie porusza.Także ODRADZAM zakup tego zamiennika!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 15:11
Posty: 32
Skąd: Łódz
Auto: Xedos9 2.0 V6 99r.

Postprzez deejay27 » 28 lut 2014, 18:24

No to zaj@biscie
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez tygrys36 » 28 lut 2014, 23:51

To co teraz panowie z tym fantem zrobić tez przymirzalem się do zakupu [waaaczego?] na tył a tu lipa.
tygrys36
 

Postprzez Marek 161BD081 » 1 mar 2014, 00:47

Hmmm – czyli z tego wynika, że jednak dobrze zrobiłem.
Miałem u siebie na przednich luzy na sworzniu kulistym przy sprawnej ginie "cukierka" więc oddałem do regeneracji.
Wymiana sworzni na nowe może tania nie byla ale i tak lepiej niż zakładać te niepewne zamienniki.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Beny » 1 mar 2014, 09:11

Ile płaciłeś i gdzie za sworznie?
Powinieneś pojeździć,ja miałem jeden robiony przez drogbayo i zaczął stukać niedawno,a zrobiłem ponad 20ty,nie wiem ile poprzedni właściciel.A na moim regenerowanym tak jak pisałem wcześniej juz ponad 10tyś.
Ile na ebay ori kosztuja?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Marek 161BD081 » 1 mar 2014, 11:53

Ta moja regeneracja trochę droga byla bo wyszło mi jakieś 150pln/szt.
Robiłem to w firmie Ten-CAR
W innych może zakładach taniej zrobią ale mi zależało na czasie – jednego dnia z rana zawiodłem i na wieczór miałem już zrobione.
Regeneracja polega na wymianie całego kompletnego sworznia wraz z gniazdem.
Patrząc jak to jest zrobione (i na samą firmę) mam nadzieję, że pojeździ to trochę :)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Lefty_X9 » 28 mar 2014, 09:26

Beny napisał(a):Ile na ebay ori kosztuja?


Ja sprowadzałem ze Stanów wszystkie 4szt w oryginale. Ze wszystkim wyszło niecały 1000zł.
Uważam, że cena spoko i warto trochę się potrudzić nad własnym importem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez Dymian » 9 lis 2014, 21:09

Ktoś od marca wymyślił jakiś zamiennik do polifta? Pani bigosmariolka nie sprzedaje aktualnie nic na alle- jest sporo na alle ale w cenach większych jaki ori.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez Beny » 9 lis 2014, 21:46

Jędrzej ma używki z polifta. Z moich pomiarów wynika ze drążki są dłuższe od przedlifta o 5mm. Po cholerę robil je dłuższe o taki mały wymiar <glupek2>
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Dymian » 10 lis 2014, 22:09

Gdyby Jędrek mieszkał coś ciut bliżej, bo mi trzeba było na "już" a tak wysyłka itd..
Byłem w carspeed- z tego co mówili to na tył nie ma różnicy w przedlift a polift.
P.S. w drodze powrotnej skasowałem auto więc tanio to to nie będzie <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9