Wymiana tarcz i klocków hamulcowych na przedniej osi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez niedzwiadek833 » 22 mar 2015, 21:28

radar88 napisał(a):klocki identyczne aczkolwiek stwierdzam że hamowanie jest lepsze, nie wiem czym to uwarunkowane skoro klocek taki sam, ale auto jak dla mnie hamuje lepiej.

Uwarunkowane jest właśnie tym, że tarcze mają większą średnicę i potrzeba mniej siły do zahamowania mimo takich samych klocków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 11:02
Posty: 314 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT

Postprzez ProboszczV6 » 23 mar 2015, 08:13

Na większych tarczach przy tych samych klockach hamuje lepiej z prostego powodu. Temperatura, większa masa do nagrzania więc efekt oczywisty. Tarcze się tak mocno nie grzeją, pewnie też nie mają tak dużej tendencji do krzywienia się. Chociaż jeszcze mi się nie zdarzyło żebym skrzywił tarcze w jakiejkolwiek Mazdzie a ponoć tarcze w naszych autach słyną z tego że lubią się krzywić.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
#R
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1244 (0/15)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Pawełpr » 23 mar 2015, 13:31

Klocki właśnie przed chwilą odebrałem. Klocki firmy REMSA w cenie 170zł. W sobote wszystko rozebrałem. Dolna prowadnica w oby dwóch zaciskach była zapieczona tak ze nie obyło się bez zdjęcia zacisku i palnika. Wszystko dobrze się skończyło. Tarcze miały 27,8mm. Postanowiłem je przetoczyć. Jedna była tylko delitaknie krzywa. Po przetoczeniu tarcze mają grubość 27,4. Dzisiaj założe klocki i zobaczymy jak to bedzie hamować
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sie 2014, 08:51
Posty: 21 (0/1)
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 626 GE 92' 1.8 – sprzedana
Mazda Xedos 9 2.5 2001r

Postprzez dadan » 23 mar 2015, 14:22

U siebie mam przejechane 50 tyś km na TRW i jeszcze troche ich tam zostało, fakt że dużo robie tras. Kosztowały w granicach 250 zł. Następne też będą TRW, hamują przyzwoicie. Wcześniej miałem jakąś chińczyzne to zmieniłem po kilku tysiącach km bo niedość że nie hamowały to jeszcze tarcze zjeżdżały w zastraszająco szybkim tempie.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:23
Posty: 660 (0/14)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez Beny » 23 mar 2015, 19:14

Co to ta Remsa bo pierwsze slysze <co?>
Ja miałem ori i klocki za ~70zl i tragedia była. Wpadł komplet trw tarcze i klocki i taki zestaw jest ok.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8394 (62/63)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Pawełpr » 23 mar 2015, 20:43

Remsa to podobno prawie to samo co trw ze niby produkują je w tej samej fabryce. Słyszałem tak od dwóch sprzedawców. Hamulce odpowietrzone, płyn wymieniony. Jest git :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sie 2014, 08:51
Posty: 21 (0/1)
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 626 GE 92' 1.8 – sprzedana
Mazda Xedos 9 2.5 2001r

Postprzez radar88 » 23 mar 2015, 20:52

Czyli hamuje i działa ;)
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5504 (21/25)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Pawełpr » 23 mar 2015, 21:16

Tak jest :) Ale dam im kilkadziesiąt kilometrów żeby się zapoznały z tarczami :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sie 2014, 08:51
Posty: 21 (0/1)
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 626 GE 92' 1.8 – sprzedana
Mazda Xedos 9 2.5 2001r

Postprzez radar88 » 23 mar 2015, 21:25

To gitarka na spocie pomacamy :P :P
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5504 (21/25)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Majk500 » 23 mar 2015, 21:33

Ja mam Remsy klocki i tarcze Boscha. Do tarcz nie mam żadnych zastrzeżeń, a klocki są z@jebIst3.
Przejechałem na takim komplecie już ponad 15 tys i jest gites. Jedyne co to pylą trochę i stosunkowo szybko się chyba skończą. Szacuję że do ich końca będzie przelatane ok 25-30 tys km.
Ogólnie polecam te klocki ;)
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 22:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez ProboszczV6 » 24 mar 2015, 07:04

Pawełpr tarcze które masz w aucie są zapewne od początku jego istnienia, z tego względu wcale nie muszą być mocno zdarte ale będą skorodowane wewnątrz, dochodzi do takiego zjawiska że ze starości tarcze się zaczynają krzywić ze względu na ogólne osłabienie konstrukcji przez korozję. W skrajnym przypadku tarcze się rozwarstwiają i pękają, kilka takich już widziałem, miały około 10 lat...
Biorąc pod uwagę to że miałeś zapieczone prowadnice myślę że hamulce nie były nigdy rozbierane więc tarcze są od fabryki. Dlatego całe to przetaczanie i ratowanie trupa... daruj, ale z własnego doświadczenia uważam takie działanie za bezsensowne.
Swoje tarcze też wymieniałem właśnie ze względu na korozję i rozwarstwienie, u kolegi w x9 rozwarstwiły się tylne pełne tarcze, w SAABie rozleciały się tylne tarcze, w Audi rozwarstwiła sie tarcza wentylowana... itd.
Każdy robi jak mu pasuje ale trzeba brać pod uwagę, że to są hamulce.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
#R
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1244 (0/15)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Pawełpr » 24 mar 2015, 07:51

Ja w ogóle nie jestem za przetaczaniem tarcz tylko czasami sytuacja zmusza do tego aby przydziadować. Szukałem, dzwoniłem i nie mogę dostać tarcz 298mm. Może źle szukam, nie wiem. Z tą korozją masz racje. Tarcze od wewnątrz wyglądają na strasznie skorodowane. Nie wiem czemu ale jak mam coś do tego samochodu kupić czy to hamulce czy jakaś część zawieszenia dostaje szału i żałuje ze nie kupiłem passata, bo chociaż by wszystko było. Kur*a w sklepie to patrzą jak na idiote.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sie 2014, 08:51
Posty: 21 (0/1)
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 626 GE 92' 1.8 – sprzedana
Mazda Xedos 9 2.5 2001r

Postprzez radar88 » 24 mar 2015, 20:00

Pawel jak siade na laptopa to poszukam
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5504 (21/25)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Pawełpr » 24 mar 2015, 20:20

W katalogu TRW występuje http://webshop-cdn.tecdoc.net/trw/home.jsp
Spojrzałem jeszcze na katalog Inter Cars i jest dostępna tarcza 296 i nawet jest jakiś wybór, ale do mazdy mpv II 3.0 v6, bo jak wybrałem silnik 2,3 albo 2,5 to pokazywało tarcze 274mm. Podejrzewam że to będzie pasować a nawet musi pasować.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sie 2014, 08:51
Posty: 21 (0/1)
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 626 GE 92' 1.8 – sprzedana
Mazda Xedos 9 2.5 2001r

Postprzez radar88 » 24 mar 2015, 22:22

Pewnie tak i to pewnie ta tarcza ale podałem Ci linka do strony gdzie kupisz:
http://motoneo.pl/czesci-mazda/mazda-xe ... lcowa/#tow

Np:
Tarcza hamulcowa przednia
30H3054-JPN
JPN

Tarcza hamulcowa przód
NJ0197F
DOKUJI

Tarcza hamulcowa
60-03-313
ASHIKA

Tarcza hamulcowa
DI-313
JAPANPARTS

Dopisano 24 mar 2015 21:27:

Katalog IC ma wiele części ale i ma wiele nie zgodności ;)
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5504 (21/25)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Majk500 » 24 mar 2015, 22:49

Nie wiem, ale ja z częściami nie mam najmniejszego problemu :P


No chyba taki że są drogie <glupek2> <płacze>
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 22:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9